Sizce motosikletin grenajlarını yenilemelimi?

Katılım
24 Kas 2014
Mesajlar
93
Cbf 150 aldım 2. el 2010 model.. Şaka maka motorla 2014 kasımın sonundan beri epey km yaptım 6.000 küsür.. tabi garaja gir çık aralara gir çık oraya parket vb derken grenaj (krenaj karenaj) cahilliğime verin hangisi doğru bilmiyorum, çizildi benmi çok pimpirikliyim bilemiyorum çevremdekilere soruyorum abi normal birşey yok okadar olur boşa masraf yapma felan diyorlar ama ben o çizikleri felan gördükçe rahatsız oluyorum. Yarım yapabilirsem konuya fotoğraf eklerim. sizce o parçaları yenilesem bir sorun olurmu??
 
Katılım
5 Eyl 2014
Mesajlar
700
eski halinin, sökülmüş halinin, yeni halinin fotoğraflarını çekersen ve mümkünse eski parçaları saklarsan sorun olacağını sanmam. aksi halde satarken kazalı olduğu düşünülebilir.
 
Katılım
24 Kas 2014
Mesajlar
93
Çoğu aldığımda zaten vardı.

http://i.hizliresim.com/1Y5D9b.jpg
http://i.hizliresim.com/LprgJz.jpg
http://i.hizliresim.com/rgr8qz.jpg
http://i.hizliresim.com/7ozXOr.jpg
http://i.hizliresim.com/P596Rb.jpg
http://i.hizliresim.com/gkaVNQ.jpg

1Y5D9b.jpg

LprgJz.jpg

rgr8qz.jpg

7ozXOr.jpg

P596Rb.jpg

gkaVNQ.jpg


eski halinin, sökülmüş halinin, yeni halinin fotoğraflarını çekersen ve mümkünse eski parçaları saklarsan sorun olacağını sanmam. aksi halde satarken kazalı olduğu düşünülebilir.

Bende bu tip bir durumdan çekiniyordum zaten.
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eyl 2014
Mesajlar
3,050
Merhaba,

Motorunuzu koyduğunuz kapalı alana motoru sokup,çıkartırken oluşan çizik,ezikler demişsiniz. Değiştirseniz dahi,yeniden olacaktır..E o zaman değiştirmeye ne gerek var ? Rahatsızlığınızı anlayabiliyorum, bende çok rahatsızlık duyardım, kaza yaptıktan sonra oluşmuş çizikli haliyle kullanıyorum şu an , beraber gül gibi geçinip gidiyoruz :) Ben de motoru depoya sokarken aynaları ne kadar içeri kapatsamda giriş dar olduğu için, istemsiz çizikler oluşabiliyor ya da sağolsun,apartmanın temizliği ile ilgili ablamız,motorumu itelediğindende, duvara sürtüyor, çiziliyor.. Aşırı derecede rahatsızlık duyardım,sprey boya ile boyar dururdum :p

Bence hiç gerek yok yenilemeye.. Onun yerine, ekipmanınıza ayırın paranızı.. Çünkü yine kapalı alana,sokar çıkarırken çizilecektir,emin olun.

Keyifli sürüşler
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
O nası hoyratça kullanmaktır arkadaşım?
Garajdan tekme atarak mı çıkarıyon motoru?
Aralardan enlemesine mi geçiyorsun :sunny:
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
1,296
Kesinlikle gerek yok,

Sinirini çok bozuyorsa bir boyacıya götür bunların çoğu cila ile geçer. Geçmeyenlerin üzerine etiket yapıştırırsın olur biter.

Benim fikrimi sorarsan: "O kadar kusur kadı kızında da olur"
 
Katılım
24 Kas 2014
Mesajlar
93
Teşekkür ederim,
evi değiştirdik aslında karın ağrım ondan, önceden yaklaşık 10 basamaklı bir yerden aşağı tahtanın üstünden aşağı indirip kömürlüğe sokuyordum motoru şimdi düz ayak, açık garaj var (apartmanın bahçesi işte :wiinkk:) gene olur çizik vb orası kesinde işte ne bileyim kararsızım ondan sizlere sorayımdedim.

Ekipman konusunda sorunum yok uyarılar üstüne (motordan önce ekipmana para ver diyorlar ya :thumleft: ) motorumu sıfır alacağıma ikinci el 3.500 tl ye aldım üstüne de ekipman doldurdum. Mont dizlik eldiven ve kask tamamdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:24 ----------

kömürlüğün olduğu yere 10 basamak aşağıya tahtanın üstünde inip çıkıyordum, inerken değilde çıkarken 1-2 sefer tahta ıslak olduğu için üstünden kayıp motoru duvara sürttüm. Tam düşmemiş olsamda devrildim ve duvar tuttu diyeyim ona ben :pr:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

Garaj değil zaten bahçe içinde kömürlük hani imkanım olsa evden taşınmamış olsam akşam mekanın fotoğrafını çekip koyardım.
 
Katılım
31 Ocak 2015
Mesajlar
1,748
Cbf 150 aldım 2. el 2010 model.. Şaka maka motorla 2014 kasımın sonundan beri epey km yaptım 6.000 küsür.. tabi garaja gir çık aralara gir çık oraya parket vb derken grenaj (krenaj karenaj) cahilliğime verin hangisi doğru bilmiyorum, çizildi benmi çok pimpirikliyim bilemiyorum çevremdekilere soruyorum abi normal birşey yok okadar olur boşa masraf yapma felan diyorlar ama ben o çizikleri felan gördükçe rahatsız oluyorum. Yarım yapabilirsem konuya fotoğraf eklerim. sizce o parçaları yenilesem bir sorun olurmu??

Siz de Maltepe'de ikamet ediyorsunuz proflinizden gördüğüm üzere. Maltepe'de bu arkadaşımız karenaj tamiri ve boya işleri yapıyor. Hem de çok iyi bu konuda. Bu linkten inceleyip bilgi alabilirsiniz.

Çizikler biraz fazla gözüktü bana bu arada.
 
Katılım
1 Eki 2007
Mesajlar
262
10 basamaklı yerden aşağı ve yukarı. Valla ben hiç uğraşamam o kadar bi kalın bi ince 2 kat branda çekiyorum bırakıyorum.

Bide bi elden kaydımı maşallah en aşağı kadar tüm basamakları seke seke iner motor. Sırf bu çizikler ile atlattıtsanız yine ucuz atlatmışsınız.

Evi değiştirdim bi daha çizilmez diyosan ve gözüne kötü görünüyorsa ya boyut yada değiştir bence. Sonuçta bu artık zevke keder bi karar.
 
Katılım
24 Kas 2014
Mesajlar
93
10 basamaklı yerden aşağı ve yukarı. Valla ben hiç uğraşamam o kadar bi kalın bi ince 2 kat branda çekiyorum bırakıyorum.

Bide bi elden kaydımı maşallah en aşağı kadar tüm basamakları seke seke iner motor. Sırf bu çizikler ile atlattıtsanız yine ucuz atlatmışsınız.

Evi değiştirdim bi daha çizilmez diyosan ve gözüne kötü görünüyorsa ya boyut yada değiştir bence. Sonuçta bu artık zevke keder bi karar.

Valla muhit kötü olunca 10 değil 20 basamaklı da olsa insan idiriyor :) brandayla dışarıda bıraksam sabaha motoru götüremezlerse bir yerlerini kırarlardı diye düşünüyorum, heleki sokakta oynayan çocukların gelip sol arka granajın yapışkanını söktüklerini gördükten sonra o tip bir karar aldım bende zaten.

Evet keyfe keder bir karar ama işte bu kadar motorla uğraşan almaya çalışan insan varken bir sorayım diyorsun, misal sen motor alıcak olsan ikinci el motorun sahibi yok büyük dertli değil ben pimpirikliyim biraz ufak tefek çizikler beni rahatsız edince değiştirdim granajlarını dese sende etkisi ne olur yada böyle bir durum olduğuna ikna etmesi için motorun sahibinin ne yapması gerekir.

Çok ihtimal düşünüyorum farkındayım, pimpiriklilik işte..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst