SPY 5000M 2-way motosiklet alarmi

Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
legos 4 daha derli toplu görünüyor ancak uzaktan kumandayı uyarma özelliği yok sanırım, benim alarm için asıl kullanacağım özellik motor garajdayken üst kattan haberim olmak istememdir.

legos4'de pager özelligini sonradan ekleyebiliyorsun fakat spy 5000m gibi paket icinden öyle bir özellige sahip degil.


dün alarmın montajını yaptım.pembe ve gri kablo hariç... sarıları denemek için kabloyu zedelemeden klemens arasından taktım.bir süre hatasız çalıştı sonra sigortayı yaktım.herhalde klemensin içinden negatife deydi.Sigortayı değiştirdim. üşenmeden sarı kabloları direkt sinyal + lara bağlayayım dedim.bu sefer de sinyaller devamlı -yanıp sönmeden- yanmaya başladı. oysa sigortayı yakmadan önce düzgün çalışıyordu....
şuan sinyaller hariç temel sistem çalışıyor.ama sabah alarmı kapatmak için 3 kere hızlıça açma düğmesine bastım.(niye 3 kere bilmiyorum) bu sefer de anahtar takılı olmamasına rağmen kontak ışıkları yandı.anahtarı takıp açıp kapattım sönmedi...en son açma düğmesine bir kez daha basınca söndü. manual de 3 kere hızlı açmaya basmanın motor çalıştırma komutu olduğu yazıyor.ama ben gri/pembe kabloyu takmadım ki.... kahverengi kablo dışında sistemin elektrik alacağı başka bir çıkış bağlı değil... onuda doğru bağladığıma eminim....

bilgisi olan
tsk....

alarm aktif durumda "alarmi kapat" tusuna 3 kez basinca (devredisi durumda 1 kez basinca) kahve rengi kablo ile motora elektrik verir, tipki kontaga anahtari takip cevirmis gibi. "alarmi kapat" tusuna tekrar kahve rengi kablo ile elektrigi keser.
mavi kabloyu baglamadiysan bile mutlaka pembe ve gri kabloyu bagla derim. mavi kablo bildigin üzere motorun calistirmasini sagliyor (mars anahtari görevini görür), pembe ve gri ise acil stop anahtar görevini görür.
bu pembe gri kablo sayesinde motoru istedigin zaman (anahtarla calistirilmis ola bile) stop edebilirsin.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
legos4'de pager özelligini sonradan ekleyebiliyorsun fakat spy 5000m gibi paket icinden öyle bir özellige sahip degil.




alarm aktif durumda "alarmi kapat" tusuna 3 kez basinca (devredisi durumda 1 kez basinca) kahve rengi kablo ile motora elektrik verir, tipki kontaga anahtari takip cevirmis gibi. "alarmi kapat" tusuna tekrar kahve rengi kablo ile elektrigi keser.
mavi kabloyu baglamadiysan bile mutlaka pembe ve gri kabloyu bagla derim. mavi kablo bildigin üzere motorun calistirmasini sagliyor (mars anahtari görevini görür), pembe ve gri ise acil stop anahtar görevini görür.
bu pembe gri kablo sayesinde motoru istedigin zaman (anahtarla calistirilmis ola bile) stop edebilirsin.

bu gri ve pembe kabloyu tam olarak nasıl baglamamız lazım bi türlü net ögrenemedim benim motorda eklemem gereken kablo siyah beyaz sargılı olan bu kabloyu ortadan kesip pembeyi bir uca diğer ucada gri yi mi bağlamak gerekiyor. siyah-beyaz kabloyu kesmeden hafif aralık vererek araya bağlasak gri yi ve pembe yi ne gibi sorun olur ?
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
baglantilari bu sekilde yapacaksin:

Kod:
Alarm çıkışları | Motordaki bağlantı noktası

[COLOR="#FF0000"]◼︎[/COLOR] kırmızı (red) | Akü artı (+) kutubu 
[COLOR="#A52A2A"]◼︎[/COLOR] kahveregni (brown) | kontak çıkışı, kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışa bağlanacak (kontak durumu sorgulama işine yarar, ayrıca uzaktan çalıştırma özelliği kullanıldığında ateşleme dışında far, benzin pompası, gösterge gibi aksamları devreye sokar)
[COLOR="#ffccff"]◼︎[/COLOR] pembe (pink) | ACİLSTOP anahtar girişi, ACİLSTOP anahtarina giden kabloyu kesip, iki ucun birine alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz..
[COLOR="#D3D3D3"]◼︎[/COLOR] gri (grey) | ACİLSTOP anahtar girişi, kesdigimiz ACİLSTOP anahtarina giden kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloyu bağlıyoruz. (alarım tetikleme durumunda ve kumanda'da ALARMI KAPAT tusuna bastigimizda ateşlemeyi kesmeye yarar)
[COLOR="#0000FF"]◼︎[/COLOR] mavi (blue) | ateşleme anahtar çıkısı (bu bağlantı marş rölesini elektrikle besler ve motorunu çalıştırır) 
[COLOR="#FFFF00"]◼︎[/COLOR] 2 x sarı (yellow) | biri sağ, diğeri sol sinalin arti (+) kablolarina ilave edilecek
◼︎ 2 x siyah (black) | Akü eksi (-) kutubu


---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

@hsk; siyah beyaz sargili kabloyu kesmeyip sadece ilave etmen durumunda motoru kumanda ile calistirdiginda veya acil bir durumda stop edemeyebilirsin.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
baglantilari bu sekilde yapacaksin:

Kod:
Alarm çıkışları | Motordaki bağlantı noktası

[COLOR="#FF0000"]◼︎[/COLOR] kırmızı (red) | Akü artı (+) kutubu 
[COLOR="#A52A2A"]◼︎[/COLOR] kahveregni (brown) | kontak çıkışı, kontağın kapalı durumda akım olmayan çıkışa bağlanacak (kontak durumu sorgulama işine yarar, ayrıca uzaktan çalıştırma özelliği kullanıldığında ateşleme dışında far, benzin pompası, gösterge gibi aksamları devreye sokar)
[COLOR="#ffccff"]◼︎[/COLOR] pembe (pink) | ACİLSTOP anahtar girişi, ACİLSTOP anahtarina giden kabloyu kesip, iki ucun birine alarmdan gelen pembe kabloyu bağlıyoruz..
[COLOR="#D3D3D3"]◼︎[/COLOR] gri (grey) | ACİLSTOP anahtar girişi, kesdigimiz ACİLSTOP anahtarina giden kablonun diğer ucunada alarmdan gelen gri kabloyu bağlıyoruz. (alarım tetikleme durumunda ve kumanda'da ALARMI KAPAT tusuna bastigimizda ateşlemeyi kesmeye yarar)
[COLOR="#0000FF"]◼︎[/COLOR] mavi (blue) | ateşleme anahtar çıkısı (bu bağlantı marş rölesini elektrikle besler ve motorunu çalıştırır) 
[COLOR="#FFFF00"]◼︎[/COLOR] 2 x sarı (yellow) | biri sağ, diğeri sol sinalin arti (+) kablolarina ilave edilecek
◼︎ 2 x siyah (black) | Akü eksi (-) kutubu


---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

@hsk; siyah beyaz sargili kabloyu kesmeyip sadece ilave etmen durumunda motoru kumanda ile calistirdiginda veya acil bir durumda stop edemeyebilirsin.
Tüm bağlantıları yaptım hatta mavi kabloyuda benim motor haifi gaz vermeyince çalışmıyor o yuzden mavi iptal güzel bi ayar sonrası belki onuda kullanırım tek aklıma takılan gri ve pembe ydi onuda keserek ekleme yaparım teşekkürler...

Gerçi stop edebiliyorum şöyle alarmı devre dışı bırakıp kontak anahtarı ile çalıştırdım sonra alarmı aktif etme tuşuna bastım ve alarm çalıp kısa sürede stop etti motor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:39 ----------

Gri ve pembe kabloyu ben hafif siyah beyaz kabloyu hafif kesip ekleme yapmıştım gündüz kahverengi olan da kısa far kablosuma ekledim akşam işe gelirken alarm kapattım normal kontakla çalıştırıp yola çıktım yolda alarmi devreye sokmam için alarm uyarılar verdi işe geldiğimde devreye almak için bastım kumandaya ama almadi sanırım sigorta attı alarm daki.
Sorun kahverengi kablo dan mi yoksa gri ve pembe olanlardan mıdır ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------

Bilgisi olan yok mu arkadaşlar sabah tekrar yapmam gerek alarmı lütfen yardım edin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------

Pek anlayan yok belli ki :(
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
@hsk; valla yazdiklarini anlamakta zorlaniyorum. sorunun hizli cözülmesini istiyorsan lütfen yazdiklarini göndermeden önce tekrar tekrar oku ve virgül, paragraf gibi yardimcilari kullan, gercekten zorlaniyorum anlamakta :)

simdi anladigim kadariyla cevap veriyorum:
öncelikle baglantilari mümkün oldukca yukardaki mesajimda yazdigim baglanti noktalarindan yapmaya gayret göster (kilavuzdaki baglanti sekli gibi).
motorlarin elektrik kablolamalarinda farkliliklar olur, dolayisi ile kahverengi kablonun kisa fara baglaman yeterli olur mu burdan bilemiyorum.

gri/pembe kablo kesici devre olarak kullaniliyor - aralarinda kablo arasinda baglanti vardir ve motoru stop etmek icin kumandaya bastiginda veya alarm tetiklendiginde pembe/gri kablo arasindaki baglanti kesilir. dolayisi ile siyah beyaz kabloyu hafif kesip pembe/gri kabloyu ekleme yapma durumunda ise yaramaz.

kablolamayi kilavuzda belirtildigi gibi yapman en dogrusu olacaktir.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Siyah beyaz kabloyu kestim. Bir ucuna pembe diğer ucuna gri yı bağladım.

Alarmı devre dışı bırakıyorum kontağı açıyorum. Motor giderken alarm ikaz veriyordu devreye girmesi için. Bende kahverengi kabloyu da söktüm pasif yaptım."Şimdi sıkıntı yok."

Normalde kahverengi kabloyu 12v veren kabloya bağlamam gerektiği görünüyor şemada fakat bağlı olunca devredışı durumda ikaz verip duruyor.

Telefondan girdiğim için özen gösteremedim kusura bakmayın.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Kahverengi kabloyu söktüğünüzde alarmın devreye girmeye çalışmaması garip! Kısa farlarınız motor çalıştırıldığında otomatik yanıyorsa O kablo motorun çalıştığına dair bilgi verir alarma(diye anlatılıyor açıklamada). Siz o kabloyu pasifleştirdiğinizde anlattığınız tam tersi olarak alarmın devreye girmeye çalışması gerekir aslında.:silent:
 
Son düzenleme:

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Benimde aklıma takılan nokta orası pasif olunca sıkıntı olmuyor.12V verince devre dışı bırakamiyorum.Bırakınca devreye girmek için uyarı veriyor.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
hsk, baglanti noktalarini sayar misin, birde alarmin montajli halini foto cekip ekler misin.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Siyah kablo şasi
Kırmızı kablo pozitif
Sarı kablolar sinyal
pembe kablo kontağa yakın bağlantı
Gri kablo ise motora yakın
mavi boş
kahverengi boş
Böyle sıkıntısız devre şimdi
Şuan iş deyim belki yarın foto çekip koyarım.
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Bu kırmızı akü nün artı kutubuna


P59Evb.jpg


Bu kırmızı olanıda şasiye bağladım oradan alarmın siyah kablosuna ek yaptım

07d24D.jpg


Şasiden aldıgım kırmızı kablo alarmın siyah kabloya bağladım

oAvzN7.jpg




Sarı kablolar sinyallerin artı kutuplarına biri sol biri sağ

QRqgBZ.jpg



Bu gri kablo pembeyi eklemek için kesilen siyah beyaz kablonun diğer ucuna

oAvzE9.jpg




BU pembe kablo kontağa yakın yerden kesilen siyah beyaz kabloya ekledim

BZY9Z9.jpg



Bunlarda Kahverengi ve Mavi kablo bunlar boşta mavi uzaktan çalıştırma için

BZY9LQ.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

BUDA KURULUM ŞEMASI

yPQAVy.jpg


BUDA RENKLERİN EŞLEŞTİRMESİ HANGİ KABLO NEREYE BAĞLANACAGI

lkl0qr.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

Durum bu şekilde alarm normal çalışıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:32 ----------

Sorun nerede ¿
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
@ HSK.. dostum kullanım manuali de var mı paylaştığın şemaya ait alarmın.. Ekleyebilirsen çok memnun olacağım. Bazı tuş kombinasyonları ne işe yarıyor bilmiyoruz, alarm kafayı yedi sanıyoruz..

Arkadaşlar,
Motoru stop ettirmek için ateşleme beyninin tipine göre iki yol var:
1. Scooter ve AC CDI beyni olanlarda, beyinden kontak kundağına SİYAH/beyaz şeritli bir kablo gelir. Bu motor stop hattıdır, şaseye bağlayınca motor stop eder. Şaseden ayrılmazsa da çalışmaz. Normalde kontak kapalıyken şaseye bağlıdır. Uzaktan çalıştırma/stop etme için pembe-gri arası MAKASLA KES denen yerden araya alarm giriliyor. Scooterlarda da zaten hazır 9 pinli soket oluyor ve pembe gri arası köprülüdür..

2. DC CDI olanlarda motor stop etmek için kontak kapanıtılıp elektrik kesildiğinde beyin tetiklemeyi durdurur, istop eder..
Bu tip beyin olan motorlarda SİYAH-beya şeritli hat kontağa ve beyne (CDI) bağlı değildir.. Uzaktan durdurmak için GRİ kabloyu beyin tekiklemenin (manyetodan gelen KIRMIZI/BEYAZ ucların canlı olanına) bağlayabilirsiniz.. :)

Vitesli motorlarda uzaktan çalıştırma için N yani boşta olduğunda marşa basacak, vitesde olduğunda basmayacak şekilde düzenleme gerekiyor bu konuya dikkat edelim, zaten çoğu vitesli motorda mavi kablonun çıkış verdiği 1.5 saniye yeterli gelmeyecektir, ya gaz vermek gerekir ya da sıcak yaz günlerini beklemek.. Bu konu biraz sıkıntılı, ben ekstra küçük bir röle ile N boşta ışığından elektrik alıp emniyeti sağladım..



---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------

 
Son düzenleme:

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Abi bende mavi kablo uzaktan çalıştırma olarak,kahverengi kabloda 12v veren kontagın açıldığını beyine ileten kablo bu iki kabloyu bağlamadım zaten.
Şu kurulumda hiçbir SIKINTI olmadan kullanıyorum.

Şöyle birşey mevcut yarı türkçe ile yazılmış :)

RJdDW1.jpg
 
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
1,367
Sorun yok, ve teşekkürler emeğin için..
Çinlilerin ingilizcesi genelde daha zor oluyor, çevirmesi de şansa işte.. Neyse ki 8 tane kablo var... :)
 

hsk

Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
890
Aynen abi bazı scooter lerde direk soket varmış ama bende yok biraz ugraştırdı bu yarım türkçe :)
 
Katılım
30 Haz 2012
Mesajlar
255
Bunun fonksiuon setinin tam listesini nereden buluruz.
kutunun icinden cikmadi.
Taktirdim, saati ayarliyamiyoruz, yaklasma sensorunu ayarlayamiyorum.

Bu konuda yaptigim inceleme ile sadece sok sensorunun 1 den 5e bassasiyet ayarini buldum.

Kitapcik linki vardi arkada bir yerlerde ama link olu.

Sonuc, bir arkadas sevabinakullanma talimati saglayabilir mi :)
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
kisa bir video cektim, saat ve mikrodalga sensörü ayari ile ilgili.

ayarlara girmek icin "alarmi etkinlestir + devredisi birak" tuslarini ayni anda basiyorsun.
ayarlar arasinda gecis yampak icin "alarmi etkinlestir" tusunu kullaniyorsun
ayarlarda degisiklik yapmak icin, örnegin saati ileri almak icin "alarmi devredisi birak" tusunu kullaniyorsun.

yaklasma sensörü (mikrodalga) etkin durumunu parantezler gösteriyor "[ ]". Yanip sönen parantez miktodalga sensörün etkin olmadigini gösterir, "alarmi devredisi birak" tusunu basarak etkin kilabilirsin, o durumda parantezler "[ ]" yanip sönmeyecektir.

degisiklikleri kaydedip ayar menüsünden cikmak icin "alarmi etkinlestir"e ekranda sag üstte "EXT" yazana kadar tusluyorsun, ve son olarak "alarmi etkinlestir + devredisi birak" tuslarini ayni anda basiyorsun.

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst