SPY 5000M 2-way motosiklet alarmi

Katılım
1 Şub 2015
Mesajlar
1
ben alarm ı motorsikletcime kurdurdum herşeyi harfiyen yaptıgını sadece pembe kabloyu baglamadıgını söyledi
sorun şu 6-7 dk aralıklarla alarm kendi kendine ötüyor
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
22
SLM, bu alarmın istanbul'da ücreti dahilinde montajını yapacak ,konuya vakıf bir yer var mıdır?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
8 Tem 2006
Mesajlar
968
SLM, bu alarmın istanbul'da ücreti dahilinde montajını yapacak ,konuya vakıf bir yer var mıdır?

Montajı çok basit bir yere para ödemenize gerek yok. Çalıştırmak için + kutbu aküye, - kutbu şase ye bağlayın. Sinyaller içinse - kutuptu sanırım sağ ve sol sinyali de o şekilde bağlıyorusunuz oluyor. Hatta sinyalleri bağlamasanız bile yine de çalışır.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
ben alarm ı motorsikletcime kurdurdum herşeyi harfiyen yaptıgını sadece pembe kabloyu baglamadıgını söyledi
sorun şu 6-7 dk aralıklarla alarm kendi kendine ötüyor

Hocam yanlış yapmış sizin motosikletçi, pembe kablo ile gri kablo bir çift oluşturur, kontağa giden siyah/beyaz kabloyu(kontağı çevirdiğinizde elektrik giden kablo sanırım) kesip pembeyi kestiğiniz kablonun kontağa giden ucuna, griyi de kestiğiniz kablonun motorbeynine giden ucuna bağlarsınız ki böylece kontak tarafından düz kontak yapılsa bile araya alarmı konumlandırdığınız için alarm çalar. Sizin durumunuzda pembe kablo bağlı değilken motor nasıl çalışıyor onu da bilmiyorum ancak alarmın çalması normal bu durumda :)


SLM, bu alarmın istanbul'da ücreti dahilinde montajını yapacak ,konuya vakıf bir yer var mıdır?

Arkadaşın da dediği gibi aslında çok basit yalnız akünün + - kutbuna bağlamakla birlikte mutlaka kahverengi kabloyu da motor çalıştığında güç gelen plaka lambası/ön far/ gibi bir yerin kablosuna eklemeniz gerekiyor, yoksa alarm beyni motorun çalıştığını anlamaz ve alarm çalar. Bu bilgiler ilk anlatımda verilmişti zaten. Ben plaka lambasının kablosuna ekledim kahverengi kabloyu.

Sinyal bağlantılarını ve diğer marş bağlantılarını yapmadan da alarm çalışıyor. Ben şu an öyle kullanıyorum. Yakın zamanda pembe ve gri kabloların da bağlantısını yapıcam, onda da sıkıntı çıkmazsa sinyalleri yapıcam. Sağ ve sol sinyallere giden 2 ana kabloyu aramakla uğraşmak istemedim şimdi. Belki sinyallerden önce uzaktan çalıştıracak mavi kabloyu bile bağlarım:)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
pembe ve gri cok önemli, ailece önem veririz bu iki renge :)

acanbldk, bu arada motoru uzaktan calistirabiliyor musun? ve calistirabiliyorsan stop edebiliyor musun? hani anladigim kadariyla pembe/gri kablo sayesinde motoru stop ediyor alarm :)

maktama, dikkat ha, sadece maviyi takip motoru stop edemeyebilirsin :)


sinyallerin baglantilari (sari kablolar) + (arti) voltajdir. - (eksi) kablolara baglayip kisa devre yaptirirsiniz, aman dikkat.
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
.....

maktama, dikkat ha, sadece maviyi takip motoru stop edemeyebilirsin :)

......

Bu başlığı bilgilerimi tazelemek için tekrar baştan okudum, önümde de alarmın Çinceden boma İngilizce klavuzu var, onu da okuyarak ve kendi kullanım bilgilerimi de harmanlayarak klavuzda aslında neler denmek istediğini anlamaya başladım:p
Aldığım notlar vardı alarmın kurulumu-kullanımı ile ilgili, onlara ek yaptım ve bu dediğini iki önceki sayfada yine senin mesajından okuyup hemen not aldım. Gerçekten de ilk önce daha kolay bağlayabileceğim "otomatik çalıştırma kablosunu mu bağlasam?" diye düşünmüyordum değil :D Hemen vazgeçtim o mesajını okuyunca:thumleft:

Gerçi benim motorda denge sensörü var, motor yere yatınca otomatik ateşlemeyi kesiyor ancak alarm hafızalı olduğu için motoru düzelttiğimde tekrar çalışır mı bilemedim. Test etmek de istemem tabiki.
Uyarın için tekrar teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
fakat kablolamada hic bir zorluk yoktur ki. yani internetten motorunun elektrik aksami semasi bulursun, gri ve pembe yi; acip stop kablosunun giris kismini kes, bir uca gri, diger uca pembe, atesleme tusun cikisina da ek olarak maviyi.. bitti :)
 
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
Bir bulabilsem, ah pulsar 200ns'in şemasını bir bulabilsem!! Bulamadım ki hiç bir yerde elektrik şemasını, ben mi aramayı bilemedim acaba?!!

Ben bağlantıyı acil stop'a değil de kontak bölümüne(kablosuna) yapıcam, kabloyu takip edip motorun ortasına doğru bir yerlerden gireyim ki düz kontak falan için keserlerse kontak kablosunu alarm yine işer olsun, işleri zorlaşsın .ezevenk hırsızların. Ben de bu arada tecrübe edinmiş oluyorum :D

Boş bir zaman ve uygun bir mekan bulunca motoru söküp söküp yapıyorum birşeyler. Ön sisler, elcik ısıtma, usb/çakmak şarj aparatı, alarmı kendim taktım. 2 aydır alarmla kullanıyorum, artık tam fonksiyonel duruma getirme zamanı geldi alarmı.
 
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
7
merhaba arkadaşlar süper konu olmuş yazan herkese teşekkürler

bugun ybr 125 esd 2015 motoruma bağladım alarmı, kırmıziyi direk aküden bağladım, siyah 2 kabloyu şaseye bağladım, kahverengiyi ise arka park lambasının (+) ucuna bağladım, sadece bu 3 ü bağlı. sinyalleri dahi bağlayamadım garanti mevzuundan dolayı.

şimdi 2 sorum var
1-alarmı açıp anahtar ile motoru çalıştırınca, uyarı ledinde cansız ama motor rölantisine baglı bir göz kırpma şeklinde devamlı kısık yanma oluyor bu normal mi?sizinkilerdede var mıdır? dikkatinizi cektimi

2-çalıştırma işlevi olan tuşun çalışmayacagını düşünüyordum, ama hızlıca 2 kez basınca kontağı açıyor ama mavi kablo baglı olmadıgından çalışmıyor buraya kadar sorun yok, madem kontagı açtı çalışır diye marşa bastım ama çalışmadı, kafam karıştı ne dersiniz?
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
kahve rengi kablonun iki görevi var; birincisi kumanda ile kontagi acmaya, ikincisi alarmin etkin oldugunda anahtar veya müdahele ile motorun calistirilmaya calismasini algilamak ve alarm vermek icin.

uyari led'i hakkinda birsey söyleyemeyecegim, uyari led cikisini göstergenin alarm led'ine bagladim. fakat su kadarini söyleyebilirim, alarmin devre disi oldugunda herhangi bir yanma, sönükte olsa, yoktur.

ayrica, sinyalleri baglamak hangi bicimde garantiyi etkiler merak ediyorum. daha öncede yazmistim; memlekette maalesef arizalari hertürlü garanti kapsamina cikarmaya calisiyorlar sevgili servisler. acaba diyorum, tamir icin hem müsteriden ücret talep alip, hemde üreticiden mi ücret talep ediyorlar?
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
1,248
alarmin elektrigini kesmedikleri veya kumanda ile acmadiklari sürece istedikleri kadar düz kontakt yapsinlar, calismaz motor ve alarm verir.
baglantilarini tabii ki en kisa yoldan yap, ve imkanin varsa rölelerin ve sigortalarin oldugu yere yap.

bu olabilir mi?

http://oi54.tinypic.com/o5b2g8.jpg
http://www.singaporebikes.com/forums/showthread.php/188463-Group-Singapore-BAJAJ-Team-%28SBT%29/page737

bu 200ns değil, ancak daha önceki versiyon pulsarın sanırım,2011'de ns yoktu bildiğim kadarıyla:). Bu bile yardımcı olacaktır yine de, teşekkürler.
Ben hint xbhp forumunda aramıştım ama bulamamıştım, şimdi verdiğiniz linkteki singapur kullanıcılarının face grubuna üyelik başvurusu yolladım. Onlardan daha detaylı bilgi alabilirim belki.

.....
2 sorum var
1-alarmı açıp anahtar ile motoru çalıştırınca, uyarı ledinde cansız ama motor rölantisine baglı bir göz kırpma şeklinde devamlı kısık yanma oluyor bu normal mi?sizinkilerdede var mıdır? dikkatinizi cektimi

.....

Alarmı açıp(pasifleştirip) motoru çalıştırınca uyarı ledinde her hangi bir yanma/gözkırpma falan olmuyor.
 
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
7
kahve rengi kablonun iki görevi var; birincisi kumanda ile kontagi acmaya, ikincisi alarmin etkin oldugunda anahtar veya müdahele ile motorun calistirilmaya calismasini algilamak ve alarm vermek icin.

uyari led'i hakkinda birsey söyleyemeyecegim, uyari led cikisini göstergenin alarm led'ine bagladim. fakat su kadarini söyleyebilirim, alarmin devre disi oldugunda herhangi bir yanma, sönükte olsa, yoktur.

ayrica, sinyalleri baglamak hangi bicimde garantiyi etkiler merak ediyorum. daha öncede yazmistim; memlekette maalesef arizalari hertürlü garanti kapsamina cikarmaya calisiyorlar sevgili servisler. acaba diyorum, tamir icin hem müsteriden ücret talep alip, hemde üreticiden mi ücret talep ediyorlar?

Alarmı açıp(pasifleştirip) motoru çalıştırınca uyarı ledinde her hangi bir yanma/gözkırpma falan olmuyor.




peki sadece 3 kablo bagladıgımdan işin basitliginden soruyorum kırmızı direk akünün + kutubuna siyahta şaseye, bu durum dogru değil mi? eki sadece 3 kablo bagladıgımdan işin basitliginden soruyorum kırmızı direk akünün + kutubuna siyahta şaseye, bu durum dogru değil mi?

benim led ile ilgili tahminim motor çalışırken aküde 12 volttan daha yüksek gerilim olmasından yanıyodur dedim ama belki alarmın beyninde bir problem vardırenim led ile ilgili tahminim motor çalışırken aküde 12 volttan daha yüksek gerilim olmasından yanıyodur dedim ama belki alarmın beyninde bir problem vardır
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
alarmin birde söyle önemli bir özelligi var; alarm etkin iken kahverengi kablo sayesinde motoru calistirmaya calisildiginda bunu algilayip alarm sirenin bagirmasi yanisira, pembe/gri kablo sayesinde ateslemeyi kesip motoru stop edecektir.

genel olarak o sekilde, yani sadece o üc kablo baglantisi ile alarm calisir. yani darbe aldiginda, calistirmaya calisildiginda, hareket ettirildiginde, microdalga tetikleyeciyi kullaniyorsan eger bir süre yaninda bulundugunda, siren ve kumanda ile uyari/alarm verecektir.
fakat bahsettigim gibi, motoru stop etmeyecektir ki bu önemli bir özelliktir.

garanti konusuna tekrar deginmek istiyorum; baglantilari dogru yaparsaniz alarm motorun beynine herhangi bir müdahalede bulunmuyor - bende bunu bahane etmislerdi. kollarda bulunan kumandalar ile yapilacak islemler disinda baska birsey yapmiyor.
 
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
7
Arkadaslar sadece kirmizi ve siyahlari baglayarak denedim motor calisinca led yine kisik sekilde yaniyor, diger tum kablolar ayri, temas yok.

Lutfen bi dikkatli bakarmisiniz sizinkilerde boyle bisey var mi benim icin cok onemli
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
22
slm,
sizden gazı aldım ,bu haftasonu kendim bağlamaya çalışacağım.temel üç kablo da sıkıntı olacağını sanmam.akünün ,şasenin ve plaka lambasının nerde olduğunu biliyorum :)))))))
sinyal kablolarını da bağlamak istiyorum ama bulabilirsem.
şimdi anneye anlatır gibi anlatırsanız , sinyallerin , sinyal swich'inden (yada flaşör) çıkan + kabloları takip ederek bağlayacğm değil mi?
pembe/gri kabloları bağlamayı düşünmüyorum.zaten immobilizerlı modellerde montaj daha karışık , kurcalamayın diyorlar.çok da gerekli değil zaten... alarmın dahili bir (yedek )güç kaynağı yok sanırım. o zaman hırsızın yapması gereken tek şey akü çıkış kablolarından birini kesmek.Yani ev alarmlarındaki gibi sabotaj uyarısı yok.mikrodalga özelliği kullanılmadığında -modele göre-
aküye ulaşmak zor olmayabilir....o yüzden o led ışığı kullanmakta pek mantıklı değil.alarmın süpriz özelliğini bozuyor....
aslında küçük bir yedek güç kaynağı koyabilirlermiş.bir kaç dakika da olsa idare edecek kadar....
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
854
erken davranmasaysin keske; Legos4 alarm sistemi var yedek akükülü..
baglantilari aynen tarif ettigin sekilde yapabilirsin.
 
Katılım
28 Ara 2014
Mesajlar
520
erken davranmasaysin keske; Legos4 alarm sistemi var yedek akükülü..
baglantilari aynen tarif ettigin sekilde yapabilirsin.

legos 4 daha derli toplu görünüyor ancak uzaktan kumandayı uyarma özelliği yok sanırım, benim alarm için asıl kullanacağım özellik motor garajdayken üst kattan haberim olmak istememdir.
 
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
22
dün alarmın montajını yaptım.pembe ve gri kablo hariç... sarıları denemek için kabloyu zedelemeden klemens arasından taktım.bir süre hatasız çalıştı sonra sigortayı yaktım.herhalde klemensin içinden negatife deydi.Sigortayı değiştirdim. üşenmeden sarı kabloları direkt sinyal + lara bağlayayım dedim.bu sefer de sinyaller devamlı -yanıp sönmeden- yanmaya başladı. oysa sigortayı yakmadan önce düzgün çalışıyordu....
şuan sinyaller hariç temel sistem çalışıyor.ama sabah alarmı kapatmak için 3 kere hızlıça açma düğmesine bastım.(niye 3 kere bilmiyorum) bu sefer de anahtar takılı olmamasına rağmen kontak ışıkları yandı.anahtarı takıp açıp kapattım sönmedi...en son açma düğmesine bir kez daha basınca söndü. manual de 3 kere hızlı açmaya basmanın motor çalıştırma komutu olduğu yazıyor.ama ben gri/pembe kabloyu takmadım ki.... kahverengi kablo dışında sistemin elektrik alacağı başka bir çıkış bağlı değil... onuda doğru bağladığıma eminim....

bilgisi olan
tsk....
 
Katılım
17 Nis 2012
Mesajlar
3,160
konu için çok teşekkürler, bende araştırma içerisindeydim sanırım en fp ürün bu 5000m 250tl falan galiba türkiyede sıfırları
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst