AKÜ Hakkında Bilgi ve Yardım?? Yuasa-PurePower-VLM-CycleBattery-Bosch

Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
104
Merhabalar,

Motoruma akü almam lazım fakat karşıma bir sürü seçenek çıkıyor :)
Fiyatları da birbirinden çok faklı.
Bu markalar hakkında bilgisi veya tavsiyesi olan varmıdır?

Sizce ne almalıyım.

Teşekkürler.

Aküm YTZ14S

1- YUASA 400 ila 500 arasında
2- VLM 150 ila 200 arasında
3- PURE POWER 80 ila 120 arasında
4- BOSCH 350 ila 400 arasında
5- CYCLE Batteries GEL 200 ila 250 arasında değişken.
 

ake

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
414
aynı sorun bendede var. 2006 kawasaki er6n motoruma bakıyordum. yuasa markayı herkes tek geçiyor (250 tl). 3-5 sene sorunsuz kullanırsın diyorlar. vlm çin malıymış. 6 ay garanti veriyorlar (112 tl). satıcısı hayabusa kullanıcısıymış ve bende vlm kullanıyorum dedi. bende arasında bi marka olsun diye bosch marka almaya karar verdim (150 tl). http://www.akusepeti.com/ burdan aldım aküyü. bugün yarın elime ulaşır herhalde. diğer markaları bilmiyorum.
 
Katılım
9 Şub 2011
Mesajlar
881
50-100 çok önem arzetmiyorsa düşünmeye bile gerek yok. Yuasa...
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Yuasa tabiiki.Ama fiyat katmerli :) Haze tavsiye ederim.3 motosiklette tecrübe edildi.3.senelerinde sorunsuzlar halen.Ancak akü alırken hangi markayı alırsanız alın dikkat edeceğiniz en önemli nokta üretim tarihi ve takılmadan önce mutlaka şarj edilmesi.Bu iki konu çok önemli.
 
Son düzenleme:

ake

Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
414
sıvıları sonradan eklensede üretim yılları önemlimidir? değildir diye bir kanıya sahibim.
 
Katılım
27 Kas 2014
Mesajlar
161
m800 intruder kullanıyorum yuasa aldım taktım dertlerim bitti.Tavsiyedir..
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
anımdır:
konjektör yandı aküyü de yedi bitirdi
konjektör ve akü alacağım. konjektör satandart fiyat

akü fiyatlarına bakıyorum aynen dediğiniz gibi. yuasa 380 ile 480 arası değişiyor sanki serbest piyasa. Azck Mantıklı Konuşun dedim.
vlm aliyim dedim 89 ya da 98 liraydı (9 ve 8 var kesin eminim ona) dedim alayım nolcak en fazla önümüzdeki kış biter. bu kış 2. kışı.. hava gece -13 dereceyi gördü. bi haftadır gece sürekli - lerde. ondan öncesi yine 3-4 ile 0 arası gündüz 3-4 derece. yağmurda 10 gün kadar kullanmadım.

tek marş.

ee?? kötü müymüş dedim? yuasa iyi diğerleri berbat muamelesi yapıyorlar. yuasa nın kar marjı mı yüksek acaba? vlm aldım iyki de o kadar para vermemişim gayet de kaliteliymiş bi sıkıntıya girmedim. daha farım bile sönükleşmedi.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Eğer motorun XF650 ise, akü YTX9-BS demektir. 180-200 TL arasında Yuasa bulabilirdin. (380-480 TL fiyatlarını kim verdi merak ediyorum).
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Eğer motorun XF650 ise, akü YTX9-BS demektir. 180-200 TL arasında Yuasa bulabilirdin. (380-480 TL fiyatlarını kim verdi merak ediyorum).

izmirde tüm esnaflık amaçları kitlemek olan bi iki esnaftan böyle fiyatlar aldım. internetten araştırdım yuasa yine pahalıydı 300 küsür liralara da vardı. isim vermicem bi iki firmadan aldığım fiyat değildi. birisinden 350 lira fiyat alıyordum diğerinden 400küsür alıyordum. aynı model aynı marka akü için. doğru 200 liralarda da fiyat veren oldu fakat bu sefer de bunlar yine pahalı bu niye ucuz demeye başladım. en uygununu aldım.

yani özetle bi yer vermedi o fiyatları o kadar değişik aralıklarda o kadar firmadan aldım ki..
 
Katılım
28 Mar 2014
Mesajlar
1,532
Motosikleti
XV250 - FZ6
Ben de Turk malı Abuş ("Ş" ile yazılıyor) akü kullanıyorum virago 250 motosikletimde, 3-4 sene kadar oldu hala iyi durumda. Eskiden hep yuasa kullanirdim ama o kadar da gerek yok bence 2-3 kati para vermeye.
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
izmirde tüm esnaflık amaçları kitlemek olan bi iki esnaftan böyle fiyatlar aldım. internetten araştırdım yuasa yine pahalıydı 300 küsür liralara da vardı. isim vermicem bi iki firmadan aldığım fiyat değildi. birisinden 350 lira fiyat alıyordum diğerinden 400küsür alıyordum. aynı model aynı marka akü için. doğru 200 liralarda da fiyat veren oldu fakat bu sefer de bunlar yine pahalı bu niye ucuz demeye başladım. en uygununu aldım.

yani özetle bi yer vermedi o fiyatları o kadar değişik aralıklarda o kadar firmadan aldım ki..
http://magaza.entelenerji.com/yuasa-motosiklet-akuleri/index.php?dispatch=products.view&product_id=29782
180 TL.
 
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890

180 liraya o zaman bulamadım. doğrudur 1.5 sene önce ha sattıkları fiyatlardan daha uygunlarını buldum fakat adamlara bunu söylediğimde aldığım cevap
"orjinal mi? değildir yea"
ya var ya tamam acemiydik bilmiyoduk falan iyi dürtmeye çalıştılar beni :D fazla zarar görmedim sağıma soluma çarptı :D

vardır 180 liraya eyvallah. yuasa iyi markadır ama illa yuasa en iyisidir diğerleri cacıktır demek değildir bu.. onu anlatmaya çalışıyorum. vlm aldım sapasağlam tık temedi henüz. uzun bi süre demeyeceğe benziyor. tecrübemi paylaşıyorum.
ha siz motosiklet dükkanı işletiyorsanız ihtiyaçlarım var çayınızı içmeye geliirim :D
 
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Herhangi bir firma ile ilişkim yok.Araştırma sonucunda bulduğum ve bir tarihte alış veriş yaptığım Yuasa tedarikçisi,makul bir firma olduğu için paylaştım.Aynı fikirdeyiz.Bende bir önceki motorumda Çin üretimi Haze kullandım 2 yıl ve sattığım arkadaşım kullanmaya devam ediyor.
 
Katılım
14 Mar 2005
Mesajlar
537
Dostum bende VLM kullanıyorum. Maksat VLM'yi kötülemek değil. Ama ben çok ani bir kararla cart diye alıvermiştim. Şimdiki aklım olsa 1-2 gün araştırır Yuasa-Unibat-Bosch üçlüsünden birini alırdım.

Ve evet Yuasa en iyisidir. Ve evet diğerleri onun yanında cacıktır maalesef. Japon yapıyor hocam :)

Mesela ben VLM'nin resmi bir web sayfasını bulamadım. Aslına bakarsan google'da VLM battery diye aratırsan ilgili tek bir sayfaya bile ulaşamıyorsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
5 Ağu 2012
Mesajlar
2,890
Dostum bende VLM kullanıyorum. Maksat VLM'yi kötülemek değil. Ama ben çok ani bir kararla cart diye alıvermiştim. Şimdiki aklım olsa 1-2 gün araştırır Yuasa-Unibat-Bosch üçlüsünden birini alırdım.

Ve evet Yuasa en iyisidir. Ve evet diğerleri onun yanında cacıktır maalesef. Japon yapıyor hocam :)

Mesela ben VLM'nin resmi bir web sayfasını bulamadım. Aslına bakarsan google'da VLM battery diye aratırsan ilgili tek bir sayfaya bile ulaşamıyorsun.

mesela 1.5 senedir vlm kullanıyorum tık demedi. senelerdir kullanan arkadaşlar varmış. yuasanın diğerlerini cacık yapması nedir? örnek vericem mesela yuasa 10 yıl dayanıyor diğerleri 5 yıl mı dayanıyor? (salladım zamanları) öyleyse bile aynı şeye denk geliyor. iki katı fiyat iki katı ömür. diyorum ya. vlm gibi bi marka duyulmamış pek bilinmeyen bi marka aküm var kışın deli soğuklarda günlerce yattı motosikletim ve tık demedi çalıştı. tek marşta. bence kalitelidir o zaman. kimi arkadaşlar var 2 gün yatırıyor motoru e aküm bitti diyorlar. yok artık diyorum ben de.
yani vlm de dayanıklı ve sıkıntı çıkartmadı. bütçesi yuasaya yetmeyecek arkadaş alabilir mi? kendi kararı ben aldım sıkıntı yaşamadım. ve şey düşündüm. akü bu ya.. doğum günümü kutlamasını beklemiyorum ki.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
2 yıldır üstünde orjinal aküm var marka bilmiyorum kutup başı küf tutmuştu sökerken kkutup başı yerinden oynadı çekiçle vurdum son 1 senedir öyle çalışıyor ama sabahları 4. marştan sonra zorlanmaya başladı akü 7 amper bosch almayı planlıyorum çevremde kaliteli marka satan yok mecburen internetten alıcam başka marka önerebilirmisiniz bu arada 7-8-9 ampere kadar akü bakıyorum
 
Katılım
4 Ocak 2014
Mesajlar
1,462
Ben de Turk malı Abuş ("Ş" ile yazılıyor) akü kullanıyorum virago 250 motosikletimde, 3-4 sene kadar oldu hala iyi durumda. Eskiden hep yuasa kullanirdim ama o kadar da gerek yok bence 2-3 kati para vermeye.

ilginç. :)reklam yapsalar millet duysa keşke.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
eski bir konu vardı bi aralar gene çıkmıştı abuş türk malı değil diyordu konuda
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst