Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
17 Kas 2014
Mesajlar
97
Boxer'ı şuan alırsak 15 gün için 2014 mtv 2.taksidini ödemek gerekiyor sanırım. Bu yüzden ocak ayını beklemeyi düşünüyorum. Mtv ne kadar acaba beklemeye değer mi?

Beklemene gerek yok, eğer motoru kullanmayacaksan ya da trafiğer girmeyeceksen satıcınla görüş plaka işlemlerini Ocak 2015 de yaptıracağım de, o şekilde 2.taksidi ödemiyorsun. Ben de aldım şu an 2015'i bekliyorum. Ama 2015'de plaka&ruhsat masrafları için eksta bir zam gelir mi veya ne kadar gelir bilemiyorum. Ben motor 2015 trafik çıkışlı olması için beklemedeyim.

bi Allahın kulu da dememiş ki şunu 5 vites balansörlü yapalım, önüne de bi disk fren koyup 3000 liraya tüm dünyaya satalım diye. hayret bi şey ya.

Evet, arkadaşın dediği gibi motor titriyor, halbuki önceki yorumlarda çoğu kişi hemen hemen hiç titremiyor motor demişti.

Ancak benim motor henüz rodajda olduğu için bu titreme sürekli olur mu bilemiyorum. Sanırım yurdukoru kardeşimiz özellikle rodajdan sonra titreme azalıyor demişti.

Ön frenlere ilişkin olarak, ben Honda 125 ACE ye de bindim, onda da önler disk fren değil ama çok harika bir fren sistemi vardı. Ancak o kaliteyi ve güveni Boxer ön frenlerde bulamadım. Sanırım kampanadan kampanaya da değişiyor bu frenleme olayı.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
22
Titremeyi herkes daha önce kullandığı motorlarla kıyaslayarak söylüyor.

Boxer kullanmayanların kafasında canlandırabileceği gibi söyleyeyim. Bazı hızlarda aynadan hiçbir şey göremeyecek kadar fazla titreme oluyor. )70 km hızda göremiyorsun. 80 km'ye çıkınca azalıyor gibi) Arka peglerdeki titreşimde ayak uyuşturacak cinsten.

2700 TL motor için çok büyük eksi sayılmaz bence.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Titremeyi herkes daha önce kullandığı motorlarla kıyaslayarak söylüyor.

Boxer kullanmayanların kafasında canlandırabileceği gibi söyleyeyim. Bazı hızlarda aynadan hiçbir şey göremeyecek kadar fazla titreme oluyor. )70 km hızda göremiyorsun. 80 km'ye çıkınca azalıyor gibi) Arka peglerdeki titreşimde ayak uyuşturacak cinsten.

2700 TL motor için çok büyük eksi sayılmaz bence.

Evet arka peglerdeki titreşim ciddi; artçı şikayet ediyor o derece.

Ama şunu söylemeden geçemeyeceğim; 3000 TL'ye bu motor zaten uygundu; şimdi 2700 TL'ye ballı kaymak oldu. Bütçesi bu kadar olan varsa çan çin çon hepsinden uzak dursun gitsin boxer alsın titreşimi de kabullensin. Çünkü gerçekten bu fiyata böylesi yok. Sattığıma (daha doğrusu takas yaptığıma) ufaktan pişman olmaya başladım ama iş işten geçti.
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
Arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum konuyu ama bu sorunlar daha önce pek dile getirilmedi. 70 km/saat hızla giderken aynalardan bir şey görülmemesi ne demek ! Titreşim rahatsız etmeyecek düzeyde falan deniyordu, e aynaları kullanamayacağız, direk kaza sebebi...
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Arkadaşlar uzun zamandır takip ediyorum konuyu ama bu sorunlar daha önce pek dile getirilmedi. 70 km/saat hızla giderken aynalardan bir şey görülmemesi ne demek ! Titreşim rahatsız etmeyecek düzeyde falan deniyordu, e aynaları kullanamayacağız, direk kaza sebebi...

Belli devirlerde titreşim var ve rodaja göre değişiyor bazen. Misal bende 55-65 arasında titreşimden ayna görünmüyordu (sadece düz yolda). Bu hızın üstünde titreşim gidip motor rahatlıyordu; zırıltı başlıyordu ama aynaları engellemiyordu. Ha şöyle diyeyim; aynı bu hızı yokuş yukarı, meyilli yolda yaptığımda zerre titreşim olmuyordu (zorlandıkça titreşim yok oluyor).
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Arkadaşlar daha önce en titreşimsiz motorlara da sahip oldum, imzamda bir çoğunu görebilirsiniz, ayrıca şu an bir de scarabeom var.

Açık ve net söylüyorum. Boxer'daki tam olarak rahatsız edici bir titreme değil, en azından beni etmiyor, çünkü zaten ortalama maximum 70- 80 ile gidiyorum. Bir inleme var evet, özellikle dik bayırlı yollarda yüksek devirde hissediliyor ayrıca arka peglerde artçı tarafından ayaklarda da (o da en yüksek devirlerde) ciddi bir zınlama var. (Artçı için özellikle dik yokuşlarda rahatsız edici olabiliyor)

Benimki de başlangıçta zarıl zarıl titriyordu, hatta ilk başta geri vermeyi bile düşündüm, ancak bu zırıltı, kademeli olarak her yağ değişimiyle nispeten azaldı ve 4 binlere yaklaştığım şu an, minimum seviyede.

Şöyle izah edeyim fiddle 2 deki 75 km deki titreşim gözlerimi oynatıyordu. (Hatta gözlerim seyirmeye başladı ve doktorum motor kullanmayı bir süre yasakladı) Kanuni seyhan ve tiger titreşim yüzünden beni motosikletten soğuttu. Hatta inanmayacaksınız ama o zamanın parasıyla 26 milyar verip aldığım sıfır shadowda , 100 km den sonra ayna falan görünmüyordu, karambole sürüyordum. Bws de bileklerim 20 km sonra uyuşuyordu.
 
Katılım
23 May 2014
Mesajlar
22
Aynalardaki titreme sadece balansör olmamasından dolayı değil gidonun yalpalama sorununun da katkısı olduğunu düşünüyorum. Benim motorumda video çeken arkadaşlarınki kadar fazla yok ama yinede var. Elleri bırakıp sürmediğimden pek dert ettiğim bir şey değil.

Bazı motorlarda da bu yalpalamanın hiç olmadığını söylüyorlar. Buna görede titreşim değişebilir.

Almayı düşünenler deneme sürüşü sırasında bu soruna da dikkat edip alırlarsa daha iyi olacaktır.
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
Aynalardaki titreme sadece balansör olmamasından dolayı değil gidonun yalpalama sorununun da katkısı olduğunu düşünüyorum. Benim motorumda video çeken arkadaşlarınki kadar fazla yok ama yinede var. Elleri bırakıp sürmediğimden pek dert ettiğim bir şey değil.

Bazı motorlarda da bu yalpalamanın hiç olmadığını söylüyorlar. Buna görede titreşim değişebilir.

Almayı düşünenler deneme sürüşü sırasında bu soruna da dikkat edip alırlarsa daha iyi olacaktır.

Gidonda boşluk olabiliyor; yapabiliyorsanız yapın, bilmiyorsanız servise gidip yaptırın 2dk da hallediyorlar. Yaptırdıktan sonra boşa eziyet çekmişim demiştim.
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Eğer bu forumda bana yakın ikamet edip (Aydın'dayım) Boxer'ı yakından incelemek, test etmek isteyen olursa buyrun gelin, hem çay içer tanışırız hem de bu vesileyle kafanızdaki soru işaretlerini gidermiş olursunuz. Benim de size bir yardımım dokunmuş olur. Çoğu bayide doğru dürüst bir test motoru yok bildiğim kadarıyla.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Arkadaşlar daha önce en titreşimsiz motorlara da sahip oldum, imzamda bir çoğunu görebilirsiniz, ayrıca şu an bir de scarabeom var.

Açık ve net söylüyorum. Boxer'daki tam olarak rahatsız edici bir titreme değil, en azından beni etmiyor, çünkü zaten ortalama maximum 70- 80 ile gidiyorum. Bir inleme var evet, özellikle dik bayırlı yollarda yüksek devirde hissediliyor ayrıca arka peglerde artçı tarafından ayaklarda da (o da en yüksek devirlerde) ciddi bir zınlama var. (Artçı için özellikle dik yokuşlarda rahatsız edici olabiliyor)

Benimki de başlangıçta zarıl zarıl titriyordu, hatta ilk başta geri vermeyi bile düşündüm, ancak bu zırıltı, kademeli olarak her yağ değişimiyle nispeten azaldı ve 4 binlere yaklaştığım şu an, minimum seviyede.

Şöyle izah edeyim fiddle 2 deki 75 km deki titreşim gözlerimi oynatıyordu. (Hatta gözlerim seyirmeye başladı ve doktorum motor kullanmayı bir süre yasakladı) Kanuni seyhan ve tiger titreşim yüzünden beni motosikletten soğuttu. Hatta inanmayacaksınız ama o zamanın parasıyla 26 milyar verip aldığım sıfır shadowda , 100 km den sonra ayna falan görünmüyordu, karambole sürüyordum. Bws de bileklerim 20 km sonra uyuşuyordu.
Honda Vt 750C ile Boxer'i aynı kefeye koydum ya..helal olsun sana....
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
sanırım aynadaki titreme ile motorun titremesini karıştırmış bazı arkadaşlar..aynada titreme varsa gidondaki boşluktandır,bende de oldu hal ettik hemen, civatası sıkılırsa sorun kalmaz.. motorun titreme olayına gelince ilginçtir 90 100 hıza kadar çıktığım oldu pek bir şey hissetmedim..almadan önce tedirgindim şu titreme olayı için, acaba beni rahatsız eder mi diye.. sonra motoru aldığımda ve motora bindiğimde titreme olayı aklıma gelmedi bir türlü.. demek ki beni rahatsız edecek türde bir titreme olmamıştır ya da böyle bir rahatsızlık yaşatmamıştır..
sürerken tedirgin olduğum şey, lastiklerin kayma ihtimalidir.. bir de ön freni dikkatli kullanmaya çalışıyorum..
motor almak isteyen arkadaşlar için görüşüm olarak yazdım,alacak arkadaşların3000 tl lik bir motor alacaklarsa bence bokser..
yalnız hız motoru değildir bu motor..
şu an işimi görüyor..
kros tipi ön çamurluk ve kar çamur için bir lastik taktım mı her halde bir sorunum kalmaz..
unutmadan söyleyeyim, selesi uyuşturuyor, sünger yoğunluğunun azlığındandır her halde..
acaba bokser bayisi kros tipi bokser ön çamurluklarını bayi ve servislerde bulundururlar mı,
türkiyede bokserin bu çamurluğu var mı merak ettiğim bu..
 
Katılım
5 Ağu 2011
Mesajlar
227
"Suor" kardeşim bahsedilen gidon boşluğuna bakıp veya baktırıp aynalardaki titreşim durumunu netleştirirsen çok memnun olurum.

Aklıma gelen bir diğer husus; dişli değişimi vs gibi uygulamalar ile motorun bahsedilen hayli yüksek torkundan alıp son hızı artırmak veya daha az devirle daha yüksek hıza ulaşmak mümkün müdür? Deneyen var mı? Bunun titreşime etkisi olur mu?
 
Katılım
5 Tem 2013
Mesajlar
857
sanırım aynadaki titreme ile motorun titremesini karıştırmış bazı arkadaşlar..aynada titreme varsa gidondaki boşluktandır,bende de oldu hal ettik hemen, civatası sıkılırsa sorun kalmaz.. motorun titreme olayına gelince ilginçtir 90 100 hıza kadar çıktığım oldu pek bir şey hissetmedim..almadan önce tedirgindim şu titreme olayı için, acaba beni rahatsız eder mi diye.. sonra motoru aldığımda ve motora bindiğimde titreme olayı aklıma gelmedi bir türlü.. demek ki beni rahatsız edecek türde bir titreme olmamıştır ya da böyle bir rahatsızlık yaşatmamıştır..
sürerken tedirgin olduğum şey, lastiklerin kayma ihtimalidir.. bir de ön freni dikkatli kullanmaya çalışıyorum..
motor almak isteyen arkadaşlar için görüşüm olarak yazdım,alacak arkadaşların3000 tl lik bir motor alacaklarsa bence bokser..
yalnız hız motoru değildir bu motor..
şu an işimi görüyor..
kros tipi ön çamurluk ve kar çamur için bir lastik taktım mı her halde bir sorunum kalmaz..
unutmadan söyleyeyim, selesi uyuşturuyor, sünger yoğunluğunun azlığındandır her halde..
acaba bokser bayisi kros tipi bokser ön çamurluklarını bayi ve servislerde bulundururlar mı,
türkiyede bokserin bu çamurluğu var mı merak ettiğim bu..

Ön çamurluk için çinli krossların veya universal diye geçen çamurlukların uyduğunu söyleyenler vardı.

Ayrıca nasıl bir lastik taktiğinizi yazarsanız taktıktan sonra çok seviniriz. Misal ben satmadan önce sava mc-18 takmıştım. Tama orjinale göre kat kat iyiydi ıslak asfaltta AMA yine öyle aman aman bir güven vermiyordu. Sadece korkarak gitmek yerine biraz daha rahatlatmıştı o kadar.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Arkadaşıma Boxer aldık bugün, bende olan sorunların hiç biri yok adamda. :) Artık eminim, bazı Boxer'lar kesinlikle sorunlu. Stop etme işini denemeden almayın.
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
Ön çamurluk için çinli krossların veya universal diye geçen çamurlukların uyduğunu söyleyenler vardı.

Ayrıca nasıl bir lastik taktiğinizi yazarsanız taktıktan sonra çok seviniriz. Misal ben satmadan önce sava mc-18 takmıştım. Tama orjinale göre kat kat iyiydi ıslak asfaltta AMA yine öyle aman aman bir güven vermiyordu. Sadece korkarak gitmek yerine biraz daha rahatlatmıştı o kadar.

araziye uyumlu bir lastik düşünüyorum, özellikle yağmurlu havalarda arazide kaymayacak bir lastik düşünüyorum,ama arazi lastikleri asfaltta ne kadar uyumlu bilemiyorum,, aldığımda paylaşırım..
çamurluk ise çin kroslarınkini araştıracağım.. çamurluksuz kesinlikle arazide sorun oluyor.. oysa motor araziye uygun sayılır..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst