Yarın 230 kmlik ilk uzun yol yolculuğumu yapacağım

Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
157
Motor 125 cc uzun yolda hangi devirde kullanmam daha iyi olur ve uzun yol için önerilerinizi bekliyorum.
 
Katılım
21 Haz 2014
Mesajlar
441
Bende cuma çıkacağım. Ben 6. vites 6 devirde sürmeyi planlıyorum. Tabi yol, rüzgar nasıl olur bilemem ama ve ara sıra hiç bir şey olmasa bile bi durun sigara molası verin.
 
Katılım
4 Ağu 2014
Mesajlar
665
Motoruna gore değişir..
tecrübeli arkadaşlar daha iyi bilir ama saatte bir 15 dk mutlaka mola vermelisin .. ortalama bir motor için 7000 devir 90-100km asma derim hem yakıtın ekonomik olur hem de fazla titreşimin olmaz ama basta dediğim gibi motoruna gire değişir bu durum..
 
Katılım
27 Kas 2014
Mesajlar
149
Bende ilk canaklale -stanbul yapicaam. Allah hepimize kolaylik versin. Korkmuyor degilim. Gt250r ile
 
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
3,557
Yol sartlari hangi deviri gerektiriyorsa o devirde..motorlar her devri cevirecek sekilde yapilir.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Devir yol şekline göre değişir ama Redline'da gitme. Ve yağmura dikkat et hava durumuna bak şiddetli yağmur seni baya zorlayacaktır.
Bu yaz Cub motorla 100 km kadar şiddetli yağmurda yol almıştım Çorlu'dan dönüşte ve yağmurluğum yoktu çok zor anlar yaşadım kıyafetlerim su doldu ceplerime kadar. Kask vizörü ıslanıncada görüş kayboluyor lastiklerimde 7 yıllık nylon görebileceğin en dandik lastiklerdi, ölmeden gelmem mücizeydi. Motor savrulup duruyordu 45km/h geçemedim yol boyunca.
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2014
Mesajlar
441
Devir yol şekline göre değişir ama Redline'da gitme. Ve yağmura dikkat et hava durumuna bak şiddetli yağmur seni baya zorlayacaktır.
Bu yaz Cub motorla 100 km kadar şiddetli yağmurda yol almıştım Çorlu'dan dönüşte ve yağmurluğum yoktu çok zor anlar yaşadım kıyafetlerim su doldu ceplerime kadar. Kask vizörü ıslanıncada görüş kayboluyor lastiklerimde 7 yıllık nylon görebileceğin en dandik lastiklerdi, ölmeden gelmem mücizeydi. Motor savrulup duruyordu 45km/h geçemedim yol boyunca.

Hocam naptın sen şükür namazı falan kıldın mı :) Ya da bir çocuğu sevindirdiniz mi :)
 
Katılım
12 Ağu 2014
Mesajlar
120
100 civarinda gidebilirsin. Ben cbr250 ile 140-160 km arasi gittim silivriden yeniciftlige. Ama ruzgar coktu, motoru yan tutmama ragmen duz gidiyordum. Ruzgara dikkat et, yeter. Molayi da unutma, hem kendini hem de motoru yorarsin.
 
Katılım
30 Tem 2014
Mesajlar
1,072
Hocam naptýn sen þükür namazý falan kýldýn mý :) Ya da bir çocuðu sevindirdiniz mi :)
Valla birsey yapmadım ama, hayatımın en zor 3 saatiydi diyebilirim. İçimden hep öldüm kesin öldüm eve varamıycam diyordum. Birde yanımdan geçen tırlar bi savuruyordu ki kendime gelmem 10 saniyeyi buluyordu kıyafetler üstümde 30 kiloyu buldu. Uzun yolda en korkutuğum şey yağmur heleki küçük cc motorda.
 
Katılım
21 Haz 2014
Mesajlar
441
Valla birsey yapmadım ama, hayatımın en zor 3 saatiydi diyebilirim. İçimden hep öldüm kesin öldüm eve varamıycam diyordum. Birde yanımdan geçen tırlar bi savuruyordu ki kendime gelmem 10 saniyeyi buluyordu kıyafetler üstümde 30 kiloyu buldu. Uzun yolda en korkutuğum şey yağmur heleki küçük cc motorda.

Ah be hocam, Allah korumuş, Allah tekrarını yaşatmasın :)
 
Katılım
7 Nis 2014
Mesajlar
494
kulağa pamuk ya da tıkaç tıka. saat başı mola ver. trafik ısıklarnda beklerken kamyon otobus aralarına gırecegınde ısıkların sanıyesını ıyı ayarla. yola çıakbilecek kedi köpeği takip et özellikle sabah saatlerinde sadece yola değil sağdan soldan gelip geçecek hayvanları da kontrol et. benim yorumlamam bu kadar
 
Katılım
22 Eki 2014
Mesajlar
157
bendede artçı olacak tedirginim birazda o yüzden aslında
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
motor zorlandığı zaman sesinden anlaşılır zaten, zorlanmayacağı bir devirde gidersin. şimdiden iyi yolculuklar kazasız belasız
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
cevaplar muhteşemmiş :)

motorunuzun çevirdiği maksimum devrin yarısı ve yakın çevresi en güvenli devir aralığıdır. örneğin motorunuz 8 bin devirde kesiciye giriyorsa ya da 9 bin devir kırmızı çizgi ise 4bin devirin altına düşmemelisiniz.

sık sık mola verin(ilk defa olduğu için maksimum 30 dakika ya da 50km bir), yağmurluk, bir de vizörünüzü silmek için güzel bir bez olsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Ağu 2005
Mesajlar
641
80 - 110 km arası gidersen hem emniyetli sürüş yaparsın, hem yorulmazsın hem motoru yormazsın
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst