2,5 litreden az yakan 50 cc den yüksek çinli olmayan scooter var mı

Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
136
Arkadaşlar merhaba
honda spacy 110 kullanıyorum
%90 tek kişi biniyorum
bakımlarını zamanında kilometresinde yaptırırım
lastik havalarını haftada 2 kez kontrol ederim
har hur gaz açmam
ne kadar sakin kullanırsam kullanayım (60 km hızı geçmeden)100 km de 2,5 litre yakıt tüketiyor
5 litreye depo fulleniyor enjeksiyonlu olduğu halde 200 km den fazla gitmiyor
50 cc ler yakıt olarak daha makul seviyelerde fakat şehir içinde 50-60 km hızlara varabilmeleri tapa gaz kullanılmaları anlamına geliyor, tapa gaz kullanılan bir scooterdan da ekonomiklik beklemek yanlış olur
velhasıl kelam

-100 km de 2,5 litreden az yakan
-50 cc den yüksek
-50-60 km süratlere kendini yırtmadan çıkabilecek
-çinli olmayan scooter var mı

şu scooterlarda hala bilmem kaç sene önceki teknoloji cvt şanzımanları kullanıyorlar anlamıyorum
çok şey mi istiyorum
gören, duyan, bilen, kullanan var mı bilmek istiyorum
 
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
251
Düşük cc li motosikletlerde ben 2 zamanlı taraftarıyım. Her ne kadar eski teknoloji falan desekte eksantrik ve subaplar da kaybolan güç motor hacmi küçük olduğundan kayda değer olacaktır.
Eğer bahsettiğiniz kadar titiz birisiyseniz Yamaha Neos sizin için biçilmiş kaftan olacaktır. Temiz binip uzun süre yüksek devirlerde seyahat etmezseniz sizi yıllarca üzmez.
 
Katılım
15 Haz 2014
Mesajlar
3,215
Motosikleti
600RR
50cc yi küçümsemeyin benim mobilet ile 100 lüklere çok kafa tuttuğum oldu 20 liralık benzinle rahat 200 km yapıyor
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
Düşük cc li motosikletlerde ben 2 zamanlı taraftarıyım. Her ne kadar eski teknoloji falan desekte eksantrik ve subaplar da kaybolan güç motor hacmi küçük olduğundan kayda değer olacaktır.
Eğer bahsettiğiniz kadar titiz birisiyseniz Yamaha Neos sizin için biçilmiş kaftan olacaktır. Temiz binip uzun süre yüksek devirlerde seyahat etmezseniz sizi yıllarca üzmez.

2 zamanlıların yakıtı pahalı oluyor.
 
Katılım
10 Şub 2014
Mesajlar
1,286
5 litreye 200 km bence 110 cc bir scooter için gayet makul bir rakam.

100'lük cup motorlar bile 5 litre ile 200 km anca gidiyor.

Bugün Mondial Drift vitesli bir motor olmasına rağmen 100 km'de 3 - 3.5 litre yakıt sarfiyatı var kaldı'ki scooter'lerin yakıtları her zaman vitesli motorlardan fazla olur.

Bence başınıza dert aramayın :cat:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
ne güzel 2.5 litre yakıyosun hocam öpte başına koy :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Daha az yakanı elektrikli scooter olur.
 
Katılım
18 Ocak 2011
Mesajlar
78
Bundan iyisi şamda kaysı.. Kullandığınız alet sınıfı içerisinde yakıtı en cimri olan modellerden biri zaten, 50cc ile 50-60 km hızla gitmek demek motoru sıkıştırmak demek oda eşittir fazla yakıt.
Size tavsiyem alttakileri bi değerlendirin..
a)Bisiklet
b)Elektrikli bisiklet
c)Tabanvay
 
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
136
Düşük cc li motosikletlerde ben 2 zamanlı taraftarıyım. Her ne kadar eski teknoloji falan desekte eksantrik ve subaplar da kaybolan güç motor hacmi küçük olduğundan kayda değer olacaktır.
Eğer bahsettiğiniz kadar titiz birisiyseniz Yamaha Neos sizin için biçilmiş kaftan olacaktır. Temiz binip uzun süre yüksek devirlerde seyahat etmezseniz sizi yıllarca üzmez.

90 lı yıllarda babamın pejosunu kullanırken ne zaman benzin alsam ya benzinciye yağ ilave et demeyi unuturdum ya benzincide yağ olmazdı ee motorda pejo olunca ne koltuk altı bagaj ne top case birşey yok yağı yanında taşıma ihtimali de olmuyordu
günümüzde düşük cc motosikletlerlerde 2 zamanlı devri geçti gibi geliyor bana hocam

50cc yi küçümsemeyin benim mobilet ile 100 lüklere çok kafa tuttuğum oldu 20 liralık benzinle rahat 200 km yapıyor

50 cc mobileti küçümsemiyorum ama 50 cc scooterın 50-60 km hızlara ulaşması demek tapa gazı demek
tapa gaz kullanılan bir scooterdan ekonomik olmasını beklememek gerek
tapa gaza ulaşıncaya kadar hem zaman hem mesafe gerek
sürekli trafikte olan birini trafikte tehlikeye düşürür gibi geliyor bana

PCX var. 110 kiloyum. Ortalamam, maksimum 90km/saat hız ile, 2.3 lt idi.

http://www.fuelly.com/motorcycle/honda/pcx125/2012/computeus/283200

PCX su soğutmalı, start&stoplu özellikleri bakımdan öne çıkıyor fakat ayakların koyulduğu yeri düz olmayan scooter bana
pratik ve kullanışlı gelmiyor

5 litreye 200 km bence 110 cc bir scooter için gayet makul bir rakam.

100'lük cup motorlar bile 5 litre ile 200 km anca gidiyor.

Bugün Mondial Drift vitesli bir motor olmasına rağmen 100 km'de 3 - 3.5 litre yakıt sarfiyatı var kaldı'ki scooter'lerin yakıtları her zaman vitesli motorlardan fazla olur.

Bence başınıza dert aramayın :cat:

110 cc bir scooter için 5 litre ile 200 km makul gibi görünüyor evet
bende 100'lük cup vardı canını bile alsan (şehir içi 70-80-90 km hızlarda bile kullansan)200 kilometreyi 4 litre benzinle tamamlıyordu
vites verimli kullanım sağlıyor tabi pratiklik, kullanım kolaylığı, rahatlık bakımından scooterdan geride bence
anlatmak istediğim ruhsatlarında 2014 model bile yazsa
hondanın spacy si 2005-2006 yıllarında dünyada tedavülden kalkmış bir scooter
bizde hala 5.000 küsur liralara satılıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------

ne güzel 2.5 litre yakıyosun hocam öpte başına koy :)

:) herşey minimum seviyelerdeyken

60 km hız hiç geçilmiyorken
75 kiloyken
hep tek başıma biniyorken
bakımları periyodik yapılıyorken
lastik havaları bile haftada 2 kez tamamlanıyorken
2.5 litrenin altına düşmesi gerekir gibi geliyor bana :)


yamaha delight 115cc. 2.2lt..şehiriçi..kendim kullanıyorum..

yamaha bw's 125 almıştım
elektrikliden sonra :)
hangi parçasını aradımsa bulamadım
bulunan parçaların fiyatları da satanın insafına kalmış
yamaha korkuttu beni açıkçası


Daha az yakanı elektrikli scooter olur.

Bundan iyisi şamda kaysı.. Kullandığınız alet sınıfı içerisinde yakıtı en cimri olan modellerden biri zaten, 50cc ile 50-60 km hızla gitmek demek motoru sıkıştırmak demek oda eşittir fazla yakıt.
Size tavsiyem alttakileri bi değerlendirin..
a)Bisiklet
b)Elektrikli bisiklet
c)Tabanvay

bisiklet çok düşündüm günlük aşağı yukarı 15 km
gittiğin yere giderken erken çıkman gerek
gittiğin yerde üzerini değiştirebilmen belki de duş alabilmen gerek
trafikten canını tehliye atman gerek :)
en sağlıklı, en ekonomik çözüm bisiklet belki ama
pratik ve rahat değil

daha az yakanı elektrikli evet
ilk ondan almıştım zaten :)
elektrikliyle sokak aralarında, ilçede, kasabada gezmek güzel ve mantıklı
ama trafiğe çıkmak intahara yakın

:) yürümekten korktuğumdan değil
tabanvay için herşeyden önce zaman gerek :)
 
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
136
Eski kasa Honda scoterler :)

:) doğru değil mi hocam
honda türkiye 2014 yılında sh mode getirecekti resmi sitesine bile ekledi scooteri
ama fiyat belirlemedi
daha sonra da getirmedi zaten :)
spacy 110, fizy, ps 150 2015 yılında bi bizim ülkemizde satılıyor sanırım
satıldığı sürece niye getirsin yeni scooterları
yeni dediğime bakmayın dünya sh ve sh mode lar 2011 den buna yana kullanıyor :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst