Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Eki 2014
Mesajlar
10
Kusura bakmayın yeni üye oldum 20 aydır zat kullanıyorum kendime ait 4. Motorum marş motorunun ayağından akünün eksi kutubuna bir kablo ile bağlayın aynı sorun bendede vardı yeni marş motoru taktık gene tık tık ötüyordu kabloyu çekince canavar gibi çalışmaya başlamıştı 20 aydırda sorunsuz çalışıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------

Senden çıkarttıklarını sana satarlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

Arka tekerleğinde çamurluk varmı varsa düzgünmü
 
Katılım
22 Kas 2010
Mesajlar
60
Merhaba, yeni almis oldugum motorumla kaynasmalarimiz devam ediyor. Gecen hafta icerisinde anlik 1-2 defa calismama sorunu yasayan sevgili motorum Cumartesi gunu hepten gitti. Sabah bahceye inip bir calistirip gezeyim dedim, marsa basiyorum, bir defa ziggghh diyor ve aku gostergesi sona kadar iniyor, bir daha da mars basmiyor, 5 dakika bekleyip tekrar basiyorum yine ayni, 2 sn. icinde aku gostergesi sonda, ses seda yok, ben tabii dumduz sayarak eve ciktim. Sonrasinda buradan bir arattirip ayni sorunu yasayan olmusmu diye bir bakayim dedim. Yazilanlar isiginda ilk bakilmasi gereken yerin aku oldugu, aku kutup baslarinin sokulerek oksitlerin temislenmesi ve yeniden sikica baglanmasi oldugunu anlayarak tekrar asagi inerek aku kutup baslarini soktum. Bir guzel zimpara isleminden sonra tekrar guzelce sikarak besmeleyle marsa bastim. Tabii ki basmamla motorun calismasi bir oldu. Tam ustaya gitmeyi dusunurken forum hizir gibi imdadima yetisti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

Dun de yola cıktıgımda dusuk hızda on lastıgın oradan lastık dondkce belırlı bır yerde tık tık dıye ses gelmekte ıdı, 2-3 dakıka sonra ses kesildi ve yola devam ettim. Yolda yuksek hizda giderken calisan km. saatim birden 0'a dayandi ve gitti. muhtemelen km saati teli koptu diye dusunuyorum. Internetten bir yerlerden km. teli satin alarak evde degistirmeyi deneyecegim. Her hafta bir surpriz yasiyoruz bakalim sirada ne cikacak.!
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Kas 2010
Mesajlar
60
Merhaba, elinde soft olarak ZAT 150 kullanım kitapcigi olan var ise benimle paylasabilir mi? Ozel msg dan yazarsaniz iletisim adresimi vereyim. Tesekkurler..
 
Katılım
14 Ağu 2014
Mesajlar
16
Arkadaşlar sohbet bölümüne de konu açtım ama acil dönerseniz motor sahibine bilgi aktaracağım o yüzden buraya da yazıyorum.Ben 150 zat modeli motor alacaktım.Haftasonu görüştük motor hoşuma gitti ruhsatına bakmadım gidişi vs bunlara baktım.Bugün bilgisayara geçebildim plaka sorgulattığımda e devlet sitesinde aradığım motorun markası için jinchenğ yazıyor.Bu neden olabilir ?
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
Arkadaşlar sohbet bölümüne de konu açtım ama acil dönerseniz motor sahibine bilgi aktaracağım o yüzden buraya da yazıyorum.Ben 150 zat modeli motor alacaktım.Haftasonu görüştük motor hoşuma gitti ruhsatına bakmadım gidişi vs bunlara baktım.Bugün bilgisayara geçebildim plaka sorgulattığımda e devlet sitesinde aradığım motorun markası için jinchenğ yazıyor.Bu neden olabilir ?
dostum demekki motorun markasi jincheng. Zatin birebir aynisi olup baska markalarda ayni modeli ithal etti. Seninki jincheng mis:)
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba arkadaşlar,
Dün motorumla bir akrabamın yanına gittim akşam vakti ve geri döneceğim zaman bi bakarımki anahtar zor dönüyor hatta ilk etapta kontağı açamadım zorlayınca döndü.
Tıkır tıkır çalışan kontağa ne olduda böyle oldu?
Aslında biri birşey yaptı diye şüpheleniyorum ama kontakta zorlanma izi yok.
Wd40 alıp sıkmayı düşünüyorum, sizin yorumlarınız nelerdir neden olmuştur?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Merhaba arkadaşlar,
Dün motorumla bir akrabamın yanına gittim akşam vakti ve geri döneceğim zaman bi bakarımki anahtar zor dönüyor hatta ilk etapta kontağı açamadım zorlayınca döndü.
Tıkır tıkır çalışan kontağa ne olduda böyle oldu?
Aslında biri birşey yaptı diye şüpheleniyorum ama kontakta zorlanma izi yok.
Wd40 alıp sıkmayı düşünüyorum, sizin yorumlarınız nelerdir neden olmuştur?

Nemden ya da kontağa su temas etmesinden kaynaklı olabilir.

Wd40 sorununuzu çözecektir.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Nemden ya da kontağa su temas etmesinden kaynaklı olabilir.

Wd40 sorununuzu çözecektir.

Peki bir anda yaparmı bu problem çünkü zorlanmadan çalışan birşey böyle bi anda zor dönmesi beni şaşırttı.

Az çok yavaştan zorlanması gerekirken bir anda böyle olması şüphelendiriyor beni acaba biri içine birşey mi soktu diye.

Neyse bir deneyeyım wd40 olmadı söker bakarım içine.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
W40 sıktıktan sonra sıkıntı devam ediyorsa zorlanma ihtimali kuvvetleniyor bence.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
merhaba arkadaşlar
dün wd40 i kontaga sıktım biraz aç kapa vs yaptıktan sonra daha iyi oldu ama ilk günkü gibi olmadı ufak bi sertlik kaldı. ama zor donmesınden kat kat daha iyi.
böyle kullandıkça iyice acilir eski haline gelir umarım.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
549
Arkadaşlar hurda belgeli çalışıp çalışmaması önemli değil , kaportası orta halde düzgün olması yeterlidir. 150 zat arıyorum.
 
Katılım
18 Mar 2015
Mesajlar
1
selam arkadaşlar aranıza yenı katıldıldım 11 03 2015 tarıhınde sadece 250km bır zat aldım ıyımı yaptım kotumu bılmıyorum ıhşallah cok sorun cıkarmaz bana herkeze kazasız belasız suruşler
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
selam arkadaşlar aranıza yenı katıldıldım 11 03 2015 tarıhınde sadece 250km bır zat aldım ıyımı yaptım kotumu bılmıyorum ıhşallah cok sorun cıkarmaz bana herkeze kazasız belasız suruşler

hayırlı olsun. en rahat çinli scooterı almışsın:)
 
Katılım
25 Mar 2015
Mesajlar
1
merhaba arkadaslar
2006 da kullandıgım zat motorumu bu sene ıcınde ayagımızı yerden kessın adam ne olucak cın mın dıyerek tekrar basımızın tacı yaptık :)
yanlız arkdaslar cok ılgınctır motor cok uzun zaman olmadı (1ay) bızde motor hıc ama hıc sorun cıkarmadı aksıne kendı kendıme bu motorda hala ıs var dedım:) gercı aldıgım motorun km sı 3000 olmadı ama 2006da 0 aldıgım motorda neler yasamısken 3000 dekı motor sorunsuz calısması benı gercekten sasırttı .

benım sıze asıl sormak ıstedıgım kucukte olsa masraf yapmak bu sene zat la gecırmek ıstıyorum. arka ve on amortısorlerı daha ıyısıyle degıstırmek ıstıyorum.
varmı bıldıgınız uyumlu olan bır marka?
ayrıca kayısınıda mondıal ın orjınal kayısından daha ıyısının oldugunu duydum. eger bu konular hakkında bılgısı olan arkdslarım var mı?
 
Katılım
29 Haz 2011
Mesajlar
22
Merhaba, yeni almis oldugum motorumla kaynasmalarimiz devam ediyor. Gecen hafta icerisinde anlik 1-2 defa calismama sorunu yasayan sevgili motorum Cumartesi gunu hepten gitti. Sabah bahceye inip bir calistirip gezeyim dedim, marsa basiyorum, bir defa ziggghh diyor ve aku gostergesi sona kadar iniyor, bir daha da mars basmiyor, 5 dakika bekleyip tekrar basiyorum yine ayni, 2 sn. icinde aku gostergesi sonda, ses seda yok, ben tabii dumduz sayarak eve ciktim. Sonrasinda buradan bir arattirip ayni sorunu yasayan olmusmu diye bir bakayim dedim. Yazilanlar isiginda ilk bakilmasi gereken yerin aku oldugu, aku kutup baslarinin sokulerek oksitlerin temislenmesi ve yeniden sikica baglanmasi oldugunu anlayarak tekrar asagi inerek aku kutup baslarini soktum. Bir guzel zimpara isleminden sonra tekrar guzelce sikarak besmeleyle marsa bastim. Tabii ki basmamla motorun calismasi bir oldu. Tam ustaya gitmeyi dusunurken forum hizir gibi imdadima yetisti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

Dun de yola cıktıgımda dusuk hızda on lastıgın oradan lastık dondkce belırlı bır yerde tık tık dıye ses gelmekte ıdı, 2-3 dakıka sonra ses kesildi ve yola devam ettim. Yolda yuksek hizda giderken calisan km. saatim birden 0'a dayandi ve gitti. muhtemelen km saati teli koptu diye dusunuyorum. Internetten bir yerlerden km. teli satin alarak evde degistirmeyi deneyecegim. Her hafta bir surpriz yasiyoruz bakalim sirada ne cikacak.!

Önden gelen ses zaten km tel kablonun tel kabloyu salladıkça kaportaya vuran ses olduğu belli. Bunu ya tel içerde koptuğuda yapar ya da başka bir yöne kaymaoldupunda tekerdrki parça. Teli kontrol et, sağlamsa tekerdeki parçaya bak. Tekerdeki parçanın içide aşınır.
 
Katılım
17 Haz 2015
Mesajlar
20
Arkadaşlar ilk defa maddi sıkıntıdan dolayı ufak bir motor aldım oda zat oldu maalesef alalı 2 ay oldu servisle akraba olduk resmen böyle illet bir makina görmedim ben hayatında durmadan keçe patlatiyor yağ kaçırıyor yaptırdım geçen 400 TL parçadan gene olmadı iki hafta geçmesi gene patlattı sonraları keceleri en sonunda benzin döküp yakacagim ya
 
Katılım
3 Haz 2013
Mesajlar
14
Merhaba,

Zat ile ilgili bulamadığım bazı parçalar var. Yardımcı olabilir misiniz acaba temin etmemde, bildiğiniz yer var ise arayıp sorayım.

1- Sol ve sağ fren müşürleri. Frene basınca stop lambası yanmıyor ve marş basamıyorum. Ümraniyedeki servis parçanın stokta olmadığını bulursam 10-15 tane de kendilerine almamı istedi.

2- Motosiklet sürekli yağ kaçırıyor, servis yine parçanın olmadığını söyledi. Üst kapak contasıymış adı.

3- Zat ile uyumlu hangi egsozu takabilirim. Benim egsoz mefta oldu, orjinal egsoza bakıyorum 500 tl diyor, uçmuş bunlar.

Teşekkürler şimdiden yardımlarınız için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst