Bunca yıllık ön yargımı yıktım ebay' dan ilk alışverişimi yaptım :)

Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Heyecan hat safhada yıllarca gözümde yurtdışından bişey alınca sanki gümrük ona el koyacak bir daha elime geçmeyecek gibi bir ön yargım vardı sağolsun yeni nesil vblogger arkadaşlar (başta MotorcuMuhabbeti ) sayesinde biraz aydınlandım ve ufak bir meblağ ile ilk siparişimi verdim.

Wireless inerkom alacaktım ama direk akfadan 200 liralık bir alışveriş yerine 17 liralık ücretsiz kargolu bir siparişle başlamayı uygun gördüm ve artçımla konuşabilmek için kablolu interkom aldım.

http://www.ebay.com/itm/Useful-Motorcycle-Headset-Mic-2-Way-Handsfree-Helmet-Intercom-GOOD-N98B-/130952859856?pt=AU_Motorcycle_Parts_Accessories&hash=item1e7d6610d0

Satıcı bana kargo seçtirmedi ücretsiz kargo standart ptt gibi bişey sanırım satıcının uygun gördüğü ("Standard International Flat Rate Postage" diye geçiyor) Olurda kargom elime geçerse (ki niye geçmesin yau :D) yada geçmez sorunlarla karşılaşırsam burada yaşadıklarımı anlatacağım.

Son olarak MotorcuMuhabbeti' kardeşimizin alttaki ebay videolarını mutlaka izleyin izlemeden ebay' den alışveriş yapmayın diyorum, tekeriniz düz bassın. :cat:


 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
330
selam, hayırlı ve sorunsuz olsun ilk alışverişiniz. Yalnız biliyorsun belki ; kendi adınıza bir yılda 5 defa ürün getirebileceğiniz gibi her ürün getirme arasında 2,5 sürenin geçmiş olması lazım, yani arka arkaya ürün getirtirseniz, ikinci ürün muafiyetin altında olsa bile vergilendirilebilir

iyi forumlar
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
286
eBay candir. Hele bir de odemeyi PayPal ile yaparsan kargom gelmedi derdin de olmaz, kargo gelmezse parani geri aliyorsun. eBay candir, net!!
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
Son 1 sene içinde yaklaşık 11-12 kere alışveriş yaptım. En son alışverişim 400 TL sticker set aldım. Paketi küçük olduğu için vergi falan yazmadılar. Bu vergi işinde aldığın koli çok göze batmayacak :D Yoksa sıkıntı olmuyor
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
selam, hayırlı ve sorunsuz olsun ilk alışverişiniz. Yalnız biliyorsun belki ; kendi adınıza bir yılda 5 defa ürün getirebileceğiniz gibi her ürün getirme arasında 2,5 sürenin geçmiş olması lazım, yani arka arkaya ürün getirtirseniz, ikinci ürün muafiyetin altında olsa bile vergilendirilebilir

iyi forumlar
yılda 5 ürün doğrudur ama ben şimdiye kadar neredeyse 150 tane irili ufaklı şey almışımdır 1 haftada 5 ürün geldiği bile oluyor.şimdiye kadar bi sorun yaşamadım ama bu yaşamayacağım anlamına gelmiyor...benim postacı tanıdık bide ben alırken ailenin sırayla isimlerini giriyorum alırken.1.yi kendime aldıysam 2.yi babama 3 4 habire değiştirerek yapıyorum.
şimdi nerden baksan 12 tane siparişim var bakalım ne zaman gelcekler bide beklemeside heyecanlı :)
 
Katılım
25 Nis 2014
Mesajlar
1,732
Şimdi paket nasıl takip edilecek bilgim de yok ödemeyi ebay ile döviz kuru üzerinden yaptım 1 lira kara geçtim :D :D
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar kredi karti kullanmiyorum. Ebaydanda anlamiyorum bana m4 GP black tüp egzoz getirebilecek varmi. 1250 TL zifiri.daha uygunu lazim.teşekkürler.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
1,442
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar kredi karti kullanmiyorum. Ebaydanda anlamiyorum bana m4 GP black tüp egzoz getirebilecek varmi. 1250 TL zifiri.daha uygunu lazim.teşekkürler.

Tanıdık birisini bulman lazım buradan zor iş.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Endişeye gerek yok. Satıcı güvenilir olduktan sonra mutlaka gelir. Belki 6 haftada gelir ama gelir. Ben sürekli alışveriş yapıyorum.
 
Katılım
7 Şub 2014
Mesajlar
391
Paketlerde T.C. NO falan yazmadığı için neye göre yılda 5 alışverişi hesaplayacaklar zaten. Farklı isim yazmaya bile gerek duymadım ben de bugüne kadar..
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
246
Motosikleti
gts 300
Tamamen kişisel öngörümü paylaşmak isterim. Son iki yıldır yılda 250$ lık falan yurtdışı alışveriş yapıyorum. Genelde aldıklarım tam anlamıyla ıvır zıvır şeyler. İnsanlar gümrüksüz alışverişi artık baya keşfettiler. Demem odur ki yakında gümrük muafiyeti tamamen kalkar çünkü büyük bir rant ortaya çıktı. Bu aralar herkes alabildiği kadar alsın :mrgreen:
 
Katılım
18 Eki 2014
Mesajlar
76
En fazla kaç tl lik mal alabiliyoruz ebay den dx den 170 di hep alıyordum devamı vergiye tabi değil mi ön ödemeli kart ile kulaklık alıcam amazondan nasıl yaparım? 80$lık
Ayrıca kargo bedava olmayanlarda kaç para öderim max
 
Katılım
21 Eyl 2014
Mesajlar
109
Müzayede olanları nasıl alacağız çok teklif verdim nedense hiç alamadım :)

Acik arttirmanin temel kurali, son dakikaya kadar takip et. Son 60 sn icinde teklif ver. Yoksa sadece almak istedigin urunun fiyatini arttirisin baska birsey degil. Bi de mesela eger sana vermen gereken en dusuk teklif 25 usd der ise sen hep 26,01 falan ver. Cunku senden bir sonraki arttirmak isteyene 26 usd diyecek. O da 26 usd verdiginde sen 0,01 farkla kazanabilirsin. Bu taktigi uzun zamandir kullaniyorum ve hic sekmedi cok sukur :)
 
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
378
İngiltereden ön fren diski almayi düşünüyorum. fiyati 120 dolar kargo haric. buna benzer bir ürün alan var mi?
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
İngiltereden ön fren diski almayi düşünüyorum. fiyati 120 dolar kargo haric. buna benzer bir ürün alan var mi?

Ben de ingiltere wemoto' dan D.I.D zincir dişli seti aldım (sprocket kit) maalesef ağırlığından olsa gerek, gümrüğe takıldı. 2 dişli+1 zincire 180€ vermiştim, 110 lira kadar da gümrük ödedim, ptt den teslim aldım.
 
Katılım
14 Eyl 2014
Mesajlar
272
Takipteyim Bune, ürün geldikten sonra birde incelemesini bekliyoruz :)
 
Katılım
20 Mar 2014
Mesajlar
82
yılda 5 ürün doğrudur ama ben şimdiye kadar neredeyse 150 tane irili ufaklı şey almışımdır 1 haftada 5 ürün geldiği bile oluyor.şimdiye kadar bi sorun yaşamadım ama bu yaşamayacağım anlamına gelmiyor...benim postacı tanıdık bide ben alırken ailenin sırayla isimlerini giriyorum alırken.1.yi kendime aldıysam 2.yi babama 3 4 habire değiştirerek yapıyorum.
şimdi nerden baksan 12 tane siparişim var bakalım ne zaman gelcekler bide beklemeside heyecanlı :)

Yılda 5 ürün ve 2 ayda 1 ürün sınırlaması kaldırılmıştır, ancak vergisiz üst sınır 75euro dur.

75 euro üstünde ise yüzde 20 civarı vergi ödersiniz.

Ürünleriniz hiçbir şekilde ticari amaç için gelmemeli. Yani alıp satma amaçlı olmamalı. Ticari miktarda olmamalıdır.

1500Euro üstü her ürün ithalat rejimine tabi tutulur. Yani bir gümrük müşaviri tutmanız gerekecektir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst