ÖTV indirimi olur mu olmaz mı bilmiyorum ancak %8 ÖTV diliminin 250cc'den 300cc'ye çekilmesi lazım mutlaka. Avrupa bu değişimi yapıyor bizim de yapmamız lazım artık. 300 ile X cc (450-500cc) arasına da %37'den çok daha uygun kaçacak bir ÖTV düzenlemesi gelmeli.
Benim şahsi isteğim şöyle olurdu: 300cc'ye kadar ÖTV yok, 300-500cc arasına ise ÖTV en fazla %10. Daha yüksek hacimlerle şahsen ilgilenmediğim için yorum yapamayacağım.
Öte yandan; ÖTV'nin kalktığı bir durumda satıcılar "ya millet bu ÖTV'ye alıştı ne de olsa" deyip, ÖTV'nin payından daha az bir indirim yapıp geri kalanı cebe de atabilirler. Şaşırmam öyle birşey olursa yani.
peki vergi hesaplamasina baz olarak motor buyuklugunun alinmasini sorgulamaya ne dersiniz?
yani vergi hesaplanirken neden cc+yas baz aliniyor?
(Aracın Yaşı ve Motor Silindir Hacmi)
motorlu araclarda… hem arabada hem de motorda…
ornegin;
arabanin veya motorun ciplak, baz fiyati uzerinden vergi verilse olmaz mi?
0-5000 >10%
5000-10000 >20%
10000-15000 >30%
….vb…
=========================================================
ankaranin gri binalarindan birinde
maliye bakanliginda, (genelde adi: “EK Hizmet binasi” olur)
9./10.katta fi tarihinde …
cay sigara icmekten bunalmis
bitse de gitsek havasinda daimi toplantida olan
kotu gomlek ve kotu elbiseli insanlar ortami,
aksam ustu saat 5:30 civari
tam da servise yetisme zamani
-sayin mustesarim…bi de su motorlu araclar vergileri vardi..onu naabicaz?
-himm…sey …sey..yapalim onu da…arabanin motoru buyukse, yasi da genc ise cok vergi alalim…? siz bi oranlari belirleyin yarin bakan beye imzalatalim…
-evet efenim..sepet efenim…ne guzel dusundunuz efenim…aynen efenim…cok haklisin efenim…
=========================================================