Plaka ruhsat sigorta ve diğer işlemler hakkında bilgisi olan arkadaşlar bakabilir mi?

Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Arkadaşlar motorum yarın istanbul dan yola çıkacak perşembe günü bayide olurmuş,bu plaka,ruhsat,sigorta ve diğer ufak işlemler sırasıyla adım adım nasıl yapılır motorun geldiği günün sabahı bayiye gitsem o gün plakayı bastırabilme şansım var mı bana bunları madde madde anlatabilecek bir arkadaş var mıdır ?
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
452
Bugün yaptırdım. Bu ikinci sıfır motosikletim. 1) bayinin hazırladığı evrakları alıyorsun. İçinde fatura, bayi yetki belgesi, aracın tip onay formu, ötv ödendi makbuzu gibi belgeler var. Onları alıp. 2) motoruna trafik sigortası yaptırıyorsun. Firmadan firmaya şehirden şehire fiyat farkeder. En ucuzunu bul. 3) ek1 belgesi doldurttur. Sigorta acenteleri dolduruyor genelde. Olmadı trafik şubenin yakınlarında zilyon tane acente vardır. 4) emniyet trafik tescil bürosuna git. Sıran gelince evrakları ver. Senden ruhsat kağıt parası alacak 162tl. Bi kağıt vercek üzerinde plaka yazıyor. Gidip şöförler odası plaka basım yerinden plakanı bastır. Geri gel Ruhsatını al. Plaka basımından önce ruhsatını verebilirde. Fark etmez. Bu kadar. Kolay gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

Bide en son plakanı ve ruhsatını alınca trafik sigortasını yaptırdığın yere dönüp plakanı trafik sigortana işlettir. Zeyil etmek diyorlar.
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Verdiğin bilgiler çok işime yarıyacak çok teşekkürler peki bu işlemler ertesi güne sarkar mı hepsi o gün içersinde yapılabilir mi ? Yeni motorunda hayırlısı olsun tekerin düz bassın :)
 
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
452
Aynen öyle önce sigorta sonra ruhsat plaka işleri. Dostum vakit alan sıra beklemek yoksa ruhsat basımı 10dk. Plaka basılması kuruması 20dk. E sigortacıdada 15 dk sürse. Normalde en fazla 1 saate plakan ruhsatın elinde. Ama emniyette biraz sıra bekliyon. Sıramatikten sıra alıyon bekliyosun. Sabah acılmadan gidip önünde sıraya girmek en iyisi:)
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Aynen öyle önce sigorta sonra ruhsat plaka işleri. Dostum vakit alan sıra beklemek yoksa ruhsat basımı 10dk. Plaka basılması kuruması 20dk. E sigortacıdada 15 dk sürse. Normalde en fazla 1 saate plakan ruhsatın elinde. Ama emniyette biraz sıra bekliyon. Sıramatikten sıra alıyon bekliyosun. Sabah acılmadan gidip önünde sıraya girmek en iyisi:)
anladım motorum yarın gelecek ama saat konusunda bir bilgim yok bu yüzden sabah erkenden gidemiyorum olmadı yarın motor gelsin ben cuma günü sabah erkenden gidip işlerimi hallederim zaten yarın ankara yağmurlu gösteriyor
 
Katılım
13 Eyl 2011
Mesajlar
67
Dostum eğer İstanbul'daysan İEM e-randevu dan randevu alıp gitmen daha iyi bazı trafik şubeleri randevusuz işlem yapmıyor misal benim bağlı bulunduğum Maltepe şubesi randevusuz işlem yapmıyor ama trafik muamelecilere serbest nedendir bilmem herhalde anlaşmaları var sanırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2014
Mesajlar
86
Bugün yaptırdım. Bu ikinci sıfır motosikletim. 1) bayinin hazırladığı evrakları alıyorsun. İçinde fatura, bayi yetki belgesi, aracın tip onay formu, ötv ödendi makbuzu gibi belgeler var. Onları alıp. 2) motoruna trafik sigortası yaptırıyorsun. Firmadan firmaya şehirden şehire fiyat farkeder. En ucuzunu bul. 3) ek1 belgesi doldurttur. Sigorta acenteleri dolduruyor genelde. Olmadı trafik şubenin yakınlarında zilyon tane acente vardır. 4) emniyet trafik tescil bürosuna git. Sıran gelince evrakları ver. Senden ruhsat kağıt parası alacak 162tl. Bi kağıt vercek üzerinde plaka yazıyor. Gidip şöförler odası plaka basım yerinden plakanı bastır. Geri gel Ruhsatını al. Plaka basımından önce ruhsatını verebilirde. Fark etmez. Bu kadar. Kolay gelsin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------

Bide en son plakanı ve ruhsatını alınca trafik sigortasını yaptırdığın yere dönüp plakanı trafik sigortana işlettir. Zeyil etmek diyorlar.

---Plaka işlemlerine ilave bilgi:Trafik şube;Vergi dairesine kayıt ve tasdik için 2nüsha evrak veriyor.Tasdikden sonra bir nüshayı emniyete teslim ediyorsun,bu işlemden sonra ruhsatı alısınız.
 
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
115
eğer yaşın 35+ değilse motor faturasını 35+ birinini üzerine kestir. -baban olabilir- sigorta ücereti düşük çıkar ben sigortaya 203 tl odedım yas 23 eger 35+ bırının uzerıne yaptırsaydım 95 lıraymıs. b, düşün derim. babamın ıslerı yogun oldugu ıcın ben kendı uzerıme cıkarmayı tercıh ettım. evrak ıslemlerınde sıkıntı olmasın dıye
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
130
Evet babamın üzerine yapacağız motosikleti sigorta ücretinden dolayı,ankaradayım pek çok telefon numarası aldım internetten bazı sigorta acentelerinin motosiklet gelsin alım işlemini halledeyim sonra arayıp fiyatları öğreneceğim en uygun olana yaptıracağım
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
vay arkadaş sıramatikler felan küçük yerin gözünü seveyim yahu:) motoru teslim aldım 3 saat geçmedi ruhsat sigorta plaka hepsi tamamlanmıştı :) Hatta Antalya dan bir arkadaşa motor satmıştım oo şimdi saatlerce noterdi vergi dairesiydi uğraşacağız diyordu :) tam yarım saat bile dolmadan motorun vergisini ödeyip noterden satışını alıp sigortalatmıştık :) elemanın yüz ifadesini görmeliydiniz :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst