Baza Kaplamak İçin Zımba Makinesi (Yardım Lütfen)

Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
Merhaba arkadaşlar,abiler,kardeşler.

Ben evdeki bazaların pis ve eskimiş görüntüsünü hiç sevmiyorum.Bunun için bir kaç renk deri almayı düşünüyorum ama zımba makinesi işi kafamı karıştırıyor.Zira hiç anlamadığım bir iştir bu.Yani zımba makinesini daha önce bir kere falan görmüşümdür.Şimdi internette araştırdımda elle zımba yapan makineler var.Ancak bunların gücü kumaşı veya deriyi bazanın ahşap malzemesine(tahta veya mdf veya sunta) zımbalamaya yeter mi? Sizlerden bilen varsa cevap bekliyorum.İyi forumlar

Örnek:
http://www.hepsiburada.com/liste/elit-mekanik-zimba-makinasi-4-14-mm/productDetails.aspx?productId=hrhtselt-019d&categoryId=13004740

http://http://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/wert-profesyonel-metal-zimba-tabancasi-1500-tel-125150638#product-information

 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
Güzel bir konu teşekkürler, bana'da lazım olabilir, mutlaka bilenler vardır.

Aslında herkese lazım olabilir.Tabiki aramızda istinalar vardır ama genel olarak motorsiklet kullanıcı kitlesi elinden iş gelen bir yapıya sahip.E hazır ucuz ve temiz bir yöntem bulmuşken birazda uygun olunca denemekte fayda var ve belki bir çok kişide bunu yapacak.Ayrıca sonrasındaki planlarımdada baza başlığı kaplama ve tabiki motosikletimin koltuğunu kaplama düşüncesindeyim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Aslında herkese lazım olabilir.Tabiki aramızda istinalar vardır ama genel olarak motorsiklet kullanıcı kitlesi elinden iş gelen bir yapıya sahip.E hazır ucuz ve temiz bir yöntem bulmuşken birazda uygun olunca denemekte fayda var ve belki bir çok kişide bunu yapacak.Ayrıca sonrasındaki planlarımdada baza başlığı kaplama ve tabiki motosikletimin koltuğunu kaplama düşüncesindeyim.

Aynen el yatkınlığı hasebi ile, üstesinden gelebilirim sanıyorum, ancak bunun için mahsusi üretilmiş bu gibi aletlere ihtiyaç var.
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
profesyonel istiyorsan havalı alacaksın, yok amatörce uğraşırım dersen ucuz mekanikleri var. Onlar içinde kaliteli tel alman lazım. Evdeki halter setinin ve yatay bisikletin kaplamalarını sıfırdan yaptım ben mekanikle mesela..
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
yardinci olmaya calisiyim basit bi islemle hemen hallolucak bise kaplama isi zimba olayi el zimbasi alabilirsin sadece mdf de sikinti cikar otekileri takir takir yapar 15 20 tl lik zimba is gorur fazlasina gerek yok zamaninda motosiklet koltugu sandalyeler ve dduvara yaslanmalik dekor amacli vinlex kaplamistim sikinti yapilcak bise degil yani basit isler
 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
Beyler hepinize cok tesekkur ederim bugun o linkteki makineyi siparis edicem. İnsallah resimlerlede anlatirim sizlerede nasil yapildigini. Allah utandirmasin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

bende var o basit olanlarından, iş görür.

Hocam siz Ankara'dan mı aldınız? Aldıysanız nereden aldınız öğrenmek isterim. :)
 
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,485
Merhaba arkadaşlar,abiler,kardeşler.

Ben evdeki bazaların pis ve eskimiş görüntüsünü hiç sevmiyorum.Bunun için bir kaç renk deri almayı düşünüyorum ama zımba makinesi işi kafamı karıştırıyor.Zira hiç anlamadığım bir iştir bu.Yani zımba makinesini daha önce bir kere falan görmüşümdür.Şimdi internette araştırdımda elle zımba yapan makineler var.Ancak bunların gücü kumaşı veya deriyi bazanın ahşap malzemesine(tahta veya mdf veya sunta) zımbalamaya yeter mi? Sizlerden bilen varsa cevap bekliyorum.İyi forumlar

Örnek:
http://www.hepsiburada.com/liste/elit-mekanik-zimba-makinasi-4-14-mm/productDetails.aspx?productId=hrhtselt-019d&categoryId=13004740

http://http://urun.gittigidiyor.com/yapi-market-tamirat/wert-profesyonel-metal-zimba-tabancasi-1500-tel-125150638#product-information


almadan bir koçtaşa mutlaka uğrayın 40 tl ile 160 tl arası mekanik olarak çok çeşitli zımbalar var banada ucuz yollu birşey iş görür gibi geliyor,bu arada konuyu takipteyim bende 600f in koltugunu kaplayacağım kumaş bulabilirsem,
stil oto döşeme var facede takip ettiğim dikişsiz düz bir kaplama için 160 tl fiyat verdi :) şaka gibi.. dikişle biraz güzel bişey istersen 400tl yi gördü fiyat :) kendim halledicem ben de kumaşı gerip basıcam zımbayı ve eminim güzel de olacak.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Beyler hepinize cok tesekkur ederim bugun o linkteki makineyi siparis edicem. İnsallah resimlerlede anlatirim sizlerede nasil yapildigini. Allah utandirmasin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------



Hocam siz Ankara'dan mı aldınız? Aldıysanız nereden aldınız öğrenmek isterim. :)

ankara'dayım.
ivedik organize'de birmak makinadan aldım.
hırdavatçıların çoğusunda var.
 
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
277
hırdavatçıların hepsinde vardır mekanik zımba makinelerinden. fiyatları 15-20 liradan başlır yukarı dğru gider. ben yıllar önce almıştım bir tane her türlü işi yapıyor. ahşaba, suntaya, mdf ye zımbayı sağlam olarak çakar. sen çok dandik olmayan uygun fiyatlı bir tan (25-30 lira gibidir tahminen)bir tane almadan önce orada deneyip al her türlü işini görür.
deri olayına bence pek girme deri dediğimiz v.nilex malzemeler darbeye gerilmeye gelmez. bence ucuz yollu kumaşlardan al düşe. hem döşemesi daha kolay ve gerilmeye dayanıklıdır hem de uzun süre kullanırsın darbelerden deri gibi delinip yırtılmaz.
 
Katılım
21 Nis 2012
Mesajlar
468
hırdavatçıların hepsinde vardır mekanik zımba makinelerinden. fiyatları 15-20 liradan başlır yukarı dğru gider. ben yıllar önce almıştım bir tane her türlü işi yapıyor. ahşaba, suntaya, mdf ye zımbayı sağlam olarak çakar. sen çok dandik olmayan uygun fiyatlı bir tan (25-30 lira gibidir tahminen)bir tane almadan önce orada deneyip al her türlü işini görür.
deri olayına bence pek girme deri dediğimiz v.nilex malzemeler darbeye gerilmeye gelmez. bence ucuz yollu kumaşlardan al düşe. hem döşemesi daha kolay ve gerilmeye dayanıklıdır hem de uzun süre kullanırsın darbelerden deri gibi delinip yırtılmaz.

Anladım hocam tavsiyeler için teşekkürler.Araştırıcam bu dediğinizi ve en azından başlığı beyaz deri,alt kısımada uyacak bir renk kumaş bakıcam. :)
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
Ben kullanıyorum ağaç olduktan sonra sorunsuz zımbalıyor. kumaş veya derinin hiç şansı yok. Zımba makinası ve teli olarak delta veya rapid tavsiye ederim. Yıllardır kullanırım Tüm işlerimi hallediyorum. Çin işi bişeye para verip işinin yarım kalıp makinaya tekrar para vermektense ömürlük olur kalitelisini almanı tavsiye ederim.
her ikisininde fiyatı 50-70 aralığında. internetten veya sanai çevresindeki nalburlardan uygun fiyata bulabilirsiniz.

örnek : Delta 141 Metal Çakma Makinesi
Rapid R33E Metal Zımba Makinesi
Rapid R23E Pro Çakma Makinesi
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
707
koçtaş , bauhaus gibi yerlerden alırsan kesin iki üç katı fiyatına gelir atla metroya ostim de daha profesyonel ve ucuz makinaları bulabilirsin
siteleri tam olarak bilmiyorum ama mobilya üretimi olduğu için oralarda daha uygun bulabilirsin belki 15-20 liralık makinalara itibar etme 50-60 liralık makinalar daha uzun ömürlü olur, bende daha önce 15 liralık bi zımba almıştım ulan hiçbir şey değil, bedava dedim, elimde dağıldı
 
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
660
Selam konu hortlatma fantezim var üç yıllık konu buldum hemen yazayım dedim. Bekarken kullandığım bazayı kızımın odasına uygun renkte değiştirmek istiyorum. Bazanın kumaşı sağlam acaba kumaşın üstüne kaplama yapsam sorun olur mu? Baza alınalı beş yıl civarı oldu acaba komple sünger kumaş değiştirmek daha mı iyi olur? Kumaşın üstüne yapmak nispeten daha kolay geliyor.
 
Katılım
16 Tem 2008
Mesajlar
9,061
Selam konu hortlatma fantezim var üç yıllık konu buldum hemen yazayım dedim. Bekarken kullandığım bazayı kızımın odasına uygun renkte değiştirmek istiyorum. Bazanın kumaşı sağlam acaba kumaşın üstüne kaplama yapsam sorun olur mu? Baza alınalı beş yıl civarı oldu acaba komple sünger kumaş değiştirmek daha mı iyi olur? Kumaşın üstüne yapmak nispeten daha kolay geliyor.

bence münasip, sünger deforme olmamışsa üstünden zımbala gitsin derim.
sadece gazlarım, mesuliyet kabul etmem söyleyeyim :)
 
Katılım
29 Tem 2010
Mesajlar
1,347
Hiç sökmek ile uğraşmayın, direk üstüne kaplayın gitsin. Süngeri ve içindeki elyafı değiştirmenize bence hiç gerek yok. Onlar ömürlük. Zaten baza olduğu için süngerde bi yıpranma olmamıştır. Zımba makinesi yoksa elinizde eğer tekzen koçtaş'ta satılanlar işinizi görür.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
Selam konu hortlatma fantezim var üç yıllık konu buldum hemen yazayım dedim. Bekarken kullandığım bazayı kızımın odasına uygun renkte değiştirmek istiyorum. Bazanın kumaşı sağlam acaba kumaşın üstüne kaplama yapsam sorun olur mu? Baza alınalı beş yıl civarı oldu acaba komple sünger kumaş değiştirmek daha mı iyi olur? Kumaşın üstüne yapmak nispeten daha kolay geliyor.

evde ki baza nın nersinden zımba çaktılarsa sende üzerinden çak zımba yı döşe gitsin
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Selam konu hortlatma fantezim var üç yıllık konu buldum hemen yazayım dedim. Bekarken kullandığım bazayı kızımın odasına uygun renkte değiştirmek istiyorum. Bazanın kumaşı sağlam acaba kumaşın üstüne kaplama yapsam sorun olur mu? Baza alınalı beş yıl civarı oldu acaba komple sünger kumaş değiştirmek daha mı iyi olur? Kumaşın üstüne yapmak nispeten daha kolay geliyor.

Bahsettiğiniz baza ekonomik baza olarak geçer. Normal bazada sünger olmaz.

Kapitone dediğimiz bi iş var. Sünger ve kumaş birbirine dikilir. Ekonomik bazada kullanılır genelde. Bazanın kenarına karton çakılır üstünede o kapitone.

Normal bazalarda ise kenarına sunta çakılır üstüne deri kumaş vs.

Normal baza olsa kumaşı söküp yapabilirdiniz. Ancak o dediğiniz bazanın kumaşı sökerseniz hepsi dağılır. Hele bide kartonun üstüne ilaç sıktılarsa kartonuda söküp çıkarırsın.

Bunları biliyorum çünkü Kayseri Aksaray nakliyecisiyim. Ve Kayseri mobilya kenti. Bende sürekli baza vb mobilya taşıyorum. Baza fabrikalarında geziyorum. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

Fotoğraf gönderebilirseniz daha kesin konuşabilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst