Honda Honda CBF 1000 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1.Küçük bir araştırma yapabilirseniz google de 2006 model ub 358 plakalı motor sahibinin bir bayan olduğunu ve honda şirketi ile iş bağlantılı olduğunu bulabilirsiniz üstelik sanki bu makina için yan yapmayacak bir insana benzeyen bir kimlik tanımı var.

2.İzmir deki motor tahminim ikinci sahibi ve bu kişinin aldığı kişide honda bağlantılı olma olasılığı yüksek kaç yılında aldığı konusunda bilgi alırsanız sanırım daha önceki bakımları hakkında honda çalışanındaki bakımları konusunda tereddüt etmeden alınabilir.

3. motor linki karışmış sanırım ben 3. göremedim. ama 363 plakayı da merak ettim.

Sonuç olarak düşüncem:

Az bir pazarlık ile çiğdem hanımın yani istanbul üsküdardaki motosiklet alınır model yılı düşük demezseniz.
Satıcı kimliği linkedin ve face de mevcut.

Açıklamanız için çok teşekkür ederim.
Evet şimdi araştırdım, Çiğdem hanım Honda eğitim merkezinin tek kadın eğitmeniymiş.
Açıkçası model yılından ziyade kilometre ve motosikletin servis referanslı olması benim için çok daha önemli.
Zira 2008 yılında 91 Model Transalp kullaniyordum :)

Genelde kiralama işi veya ticari maksatla alinan motorların plakalari seri olur. Kocaeli plaka olması ise turkiyenin en zengin ve en büyük şirketleri genelde kocaelinde olur. Gerçi bu kadar üst düzey bir motosikletin ne maksatla kullanıldığı çok çok önemli değil. Yani öyle düşme kalkma ile kolay zarar gorecek bir motor değil. Motor bloğunu ise tartışacak veya elestirecek kadar seviyemiz, akademik düzeyde değil. Saffet Üçüncü nün bir makalesi varsa okunmalı. Şimdi özet olarak ikinci el alınacak bir bmw 728 düşünelim. Bu arabayı eski sahibi kötü ve bakımsız kullanmaz diye düşünürüz. Iste bu seviyede bir motosiklet için de ayni zan ile hareket edebiliriz. Bu motor 2007 de 30 bin lira civarindaydı. Bu kadar parayı veripte sorumsuz kullanan biri olmamıştır diye kanaat etmek lazım. Iyimserlikten zarar gelmez.

Açıklamanız için teşekkür ederim,
Toplu araç alımlarında plakaların seri olduğunu biliyorum, fakat bu tarz motorları kim neden toplu alsın?
Eğer motosikletler toplu alındıysa, ve plakalar bu yüzden seri haldeyse benim tarafımdan zaten bi sıkıntı olmaz,
Ama İnsan kıllanıyor işte :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eki 2013
Mesajlar
65
Kuvvetle muhtemel honda eğitim merkezinden çıkmış bu motorlar,trafiğe 2012'de çıktı ve ilk ruhsat sahibiyim diyor.
Yani 2012'ye kadar plakasız kullanılmış.Sanırım şu an eğitimdeki cbf1000'ler de 2012 model.
Durumun en mantıklı açıklaması bu geliyor bana.
 
Katılım
15 Nis 2010
Mesajlar
83
Bu bakım konusunda kafamda servislerle ilgili çok soru var. Ben parça fiyatlarında da değilim alınan işçilikler çok çok fazla.
Parça konusu da tabi ki önemli kimi servis webden kolayca ve çok ucuza alacağınız parçaları satıyor.
İlk olarak şu hava filtresine verilen para çok fazla kesinlikle temizlenip tekrar kullanılan bir filtre kullanıyorum. 18 binde değiştirilmesi gerekli denen hava filtresin çok değil 5 bin 6 bin km. sonra ne hale geldiğini bilmem gördünüz mü. Bir elektrik süpürgesinin toz torbası gibi berbat durumda oluyor. O kağıt filtre nasıl 18 bine kadar hava geçiriyor?
Servis 6 binde gel yağ değişelim diyor bu koca bir kandırmaca kitap 12 bin diyor. Hadi bilemedin 10 bin ideali.

Tabi biraz anlamak ve elinden iş gelmesi önemli. Kısaca yağ, balata, hava filtresi, fren hid. değişimi vs. hepsi yapabileceğimiz işler.
üç beş cıvatayı da belli tork değerlerinde sıkmak servisçilikse alırım bir tork anahtarı onu da yaparım. (aldın zaten)
 
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
220
Kullanim kilavuzunda 6-18.000 km bakimlari, durumu gozden gecirmeye (inspection) ve temizlige yonelik diyor. parca degisimleri 12-24.000 km`de.

Motoru alali 1 ay oldu ama 4.000 km devirdim. Transalpten sonra yol tutusu ve fren inanilmaz derecede iyi geliyor. Tabi toprak yol gorunce uzaktan bakip devam ediyorum ama f800 alacak param yoktu. Gectigimiz hafta Frankfurt-Amsterdam arasi gittim. Ortalama 140`la giderken 6 lt/100 km civari yakti. Donus yolunda yine ortalama 140`la geldim ama daha az fren/gaz yapmaya, daha sakin surmeye calistim 5,7 lt/100 km yakit tuketimi cikti. Benim motorda uzun tur cami yok ama ruzgar cok yormuyor. Transalp bence daha rahatti. Motorla ilgili tek sikintim titresim. Bu motor transalp kadar cok titremiyor belki ama yarattigi titresim cok rahatsiz edici. Daha ince bir titresim var. Daha yuksek devir cevirdigi icin sanirim. Belki bir dahaki yag degisiminde daha dusuk viskoziteli yag koyarsam titresim azalir. bir arastirip deneyecegim.

Istanbul yollarinda Transalp surdukten sonra burada viraja girmeye korkuyordum. Korkum kaybolmaya basladi. Hem asfalt guzel hem de motorun yol tutusu cok iyi. Her gün gectigim virajlarda her seferinde biraz daha yatirmaya calisiyorum ve daha tam sinirlarini goremedim.

Bu arada motosikletin motoru harika. Yuksek tork, motosikletin kullanimini inanilmaz kolaylastiriyor. Vites araliklari guzel. Motordan cok memnunum. Bir de su titresim olayini cozebilirsem mukemmel olacak.

Herkese iyi gunler
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Kullanim kilavuzunda 6-18.000 km bakimlari, durumu gozden gecirmeye (inspection) ve temizlige yonelik diyor. parca degisimleri 12-24.000 km`de.

Motoru alali 1 ay oldu ama 4.000 km devirdim. Transalpten sonra yol tutusu ve fren inanilmaz derecede iyi geliyor. Tabi toprak yol gorunce uzaktan bakip devam ediyorum ama f800 alacak param yoktu. Gectigimiz hafta Frankfurt-Amsterdam arasi gittim. Ortalama 140`la giderken 6 lt/100 km civari yakti. Donus yolunda yine ortalama 140`la geldim ama daha az fren/gaz yapmaya, daha sakin surmeye calistim 5,7 lt/100 km yakit tuketimi cikti. Benim motorda uzun tur cami yok ama ruzgar cok yormuyor. Transalp bence daha rahatti. Motorla ilgili tek sikintim titresim. Bu motor transalp kadar cok titremiyor belki ama yarattigi titresim cok rahatsiz edici. Daha ince bir titresim var. Daha yuksek devir cevirdigi icin sanirim. Belki bir dahaki yag degisiminde daha dusuk viskoziteli yag koyarsam titresim azalir. bir arastirip deneyecegim.

Istanbul yollarinda Transalp surdukten sonra burada viraja girmeye korkuyordum. Korkum kaybolmaya basladi. Hem asfalt guzel hem de motorun yol tutusu cok iyi. Her gün gectigim virajlarda her seferinde biraz daha yatirmaya calisiyorum ve daha tam sinirlarini goremedim.

Bu arada motosikletin motoru harika. Yuksek tork, motosikletin kullanimini inanilmaz kolaylastiriyor. Vites araliklari guzel. Motordan cok memnunum. Bir de su titresim olayini cozebilirsem mukemmel olacak.

Herkese iyi gunler

Titreşim 5500 devirde ortaya çıkıyor. Onun üstünde veya altında titreşim yok. Bu konuda yapılacak birşey yok. Alışacaksın veya benim yaptığım gibi 1 vites üstte veya altta gideceksin ki 5500 de denk gelmeyesin.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sayin arkadaşlar,
Eski kasa CBF 1000'lerin bakim araliklari kaç bin km ?
Yeni kasalarin 12.000 km'de bir yağ değiştirdiğini biliyorum, Eski kasalarda böylemidir?
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Sayin arkadaşlar,
Eski kasa CBF 1000'lerin bakim araliklari kaç bin km ?
Yeni kasalarin 12.000 km'de bir yağ değiştirdiğini biliyorum, Eski kasalarda böylemidir?
Yeni kasalarda da 6000 km de bir servis yağ ve filitre değiştiriyor ve 180 TL kilitliyor. Kitapçıkta yazmıyor diyorum" türkiye şartları ağbiiiii" diyorlar. Garanti gitmesin diye mecburen 1 sene daha bunlara öpüleceğim, sonrasında ara bakımlarda yağ değiştirmeyeceğim.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni kasalarda da 6000 km de bir servis yağ ve filitre değiştiriyor ve 180 TL kilitliyor. Kitapçıkta yazmıyor diyorum" türkiye şartları ağbiiiii" diyorlar. Garanti gitmesin diye mecburen 1 sene daha bunlara öpüleceğim, sonrasında ara bakımlarda yağ değiştirmeyeceğim.

Emre abi,
İşin gerçeği benim kafamda eski kasalar var.
Özel bi sebebi yok fakat görüntü itibariyle daha çok hoşuma gidiyor.
Yani şöyle 20.000 km nin üzerine çıkmamış, çoluk çocugun elinde hırpalanmamış, bakımları aksatılmamış orjinalliğine mümkün olduğu kadar sadık kalınmış, mümkünse iyi referanslı ve ilk sahibinden bi CBF 1000 ariyorum.
Bu saydıklarımın hepsini bi arada bulmak zor belki ama, yinede ariyorum :)

Servis konusu tam bi fiyasko.
Adamlar parça fiyatından çok işçilik alıyorlar.
Elim anahtar tutar, bakımlarının tamamını kendim yapabilirim.
Zaten şuan kullandığım motorun bakımlarınıda kendim yapiyorum :)

Şuan Cbf 600 kullaniyorum, 18.000'e kadar fiyat verdiler ama ben aradığım motoru henüz bulamadigim için satmadım.
Eğer bulursam satacagim :pl:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Herkese merhaba,

Kullanım kılavuzundan servis aralıklarına bakmak isterseniz, kılavuzu şu adreste bulabilirsiniz:

http://campaigns.hondampe.com.au/Motorcycles/manuals/CBF1000-A.pdf

Ayrıca (hatam varsa affedin) Türkçe bakmak isteyenler için çevirisini yaptım:

[url]http://i.hizliresim.com/PvLyqv.jpg[/url]

Herkese iyi günler

12.000 km'de bir değişmesi gereken Yağ ve filitresi, Türkiye de 6000 km'de değişiyor yani?
Vay vay vay..
 
Katılım
24 Şub 2013
Mesajlar
220
Herkese merhaba,

Kullanım kılavuzundan servis aralıklarına bakmak isterseniz, kılavuzu şu adreste bulabilirsiniz:

http://campaigns.hondampe.com.au/Motorcycles/manuals/CBF1000-A.pdf

Ayrıca (hatam varsa affedin) Türkçe bakmak isteyenler için çevirisini yaptım:

[url]http://i.hizliresim.com/PvLyqv.jpg[/url]

Herkese iyi günler

Fotoğrafta renk kaybolmuş. Mavi renkli olan kısımlar "kullanıcının kendi yapabileceği bakımlar" ve son ikisi mavi renkli yalnızca. Kitapçıkta öyle yazıyor dediği yalandır. Kitapçıkta "görece çok yağmur alan veya tozlu yerde kullanılan motorlar için (ya da sürekli tam gaz kullanılan motorlarda) daha sık bakım yapılmalıdır" diyor. Daha sık bakım yapılmalı denen kalemler ise
Sürekli tapa gaz kullanımda: fren yağı, debriyaj yağı ve radyatör suyu
Yağmurlu ve tozlu bölgelerde: krank odası gazı tahliye borusu temizliği
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Sinancım; Eğer elindeki cbf 600 sorunsuz ve yeni model ise değiştirmeni tavsiye etmem. Eğer sıfır cbf 600 satışta olsaydı emin ol onu alırdım. Cbf 1000 iyi güzel de eşşek ölüsü gibi ağır. 3 derecelik eğimde ayaklarınla geri geri itemiyorsun. Eğer hafif bir dengesizlikte biraz fazla yana yatırdıysan mümkün değil gidondan tutup düzeltemiyorsun. Bu gibi durumlarda koyveriyorum yere düşüyor. Allahtan koruma demiri var. Uzun yolda çok güzel de şehir içinde kullanışlı değil. Yine de sen bilirsin.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sinancım; Eğer elindeki cbf 600 sorunsuz ve yeni model ise değiştirmeni tavsiye etmem. Eğer sıfır cbf 600 satışta olsaydı emin ol onu alırdım. Cbf 1000 iyi güzel de eşşek ölüsü gibi ağır. 3 derecelik eğimde ayaklarınla geri geri itemiyorsun. Eğer hafif bir dengesizlikte biraz fazla yana yatırdıysan mümkün değil gidondan tutup düzeltemiyorsun. Bu gibi durumlarda koyveriyorum yere düşüyor. Allahtan koruma demiri var. Uzun yolda çok güzel de şehir içinde kullanışlı değil. Yine de sen bilirsin.

Merhaba Emre abi.
Kullandığım Cbf 600 2008 model, yani karbüratörlü versiyon.
Kombine fren sistemi de yok maalesef.

Eğer yüksek model olmuş olsaydı, doğal olarak kombine fren ve enjeksiyonda olacakti.
O zaman gerçekten değiştirmeyi bende düşünmezdim.
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
10688421_915427681805020_2480381993304317202_o.jpg


10620582_907540645927057_3889744214379098882_n.jpg


10408790_905765822771206_7844237986948508042_n.jpg


1529842_900895113258277_3815199276601621337_o.jpg


10599168_895903550424100_7807213698921361011_n.jpg


10583867_894746130539842_1982295401473644141_n.jpg


10533706_881252365222552_2951260421642958789_n.jpg


10487297_871395522874903_3871061850536125526_n.jpg


10003781_870994979581624_1654332034113177893_o.jpg


10498451_869668239714298_5604946796548553677_o.jpg


10359071_867185976629191_7113042070348158281_o.jpg
 
Katılım
17 Şub 2013
Mesajlar
232
Arkadaşlar ankarada bilindiği gibi 2 tane honda servisi var...
Bende motorumun bakımı ve bi kaç eksiği için servise gitmeyi düşünüyorum.
Sizce Honda Efemi? Yoksa Honda Boramı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

Birde motoruma yan çanta düşünüyorum hangi marka model tavsiye edersiniz?
 
Katılım
2 Şub 2006
Mesajlar
347
Arkadaslar merhaba
uzun zamandan beri forumları pek takip edemiyordum
motorum vardı fakat baya bi ufaktı ps 150 :)
artık bunu buyuttum cbf 1000fa ya terfi ettim
ama merak etmeyin daha önceden tecrubeliyim
xl 700 vardı ondan oncede
size sormak ıstediğim bir kac soru var
forumu bastan asagı okudum fakat tam olarak bazı seylere ulasamadım

1- motoruma radyatör koruma taktırmak istiyorum fakat bulamadım orjinaller cok pahalı
2-arka çamurluk nerden temin edebilirim bir arkadas yapıyormus fakat talep olmayınca bırakmıs galiba

forumdaki bilgiler cok guzel ve tam isabet diyebilirim yazılanlar yorumlar birebir aynı
sizlere iyi gunler diliyorum kazasız surusler.
 
Katılım
2 Nis 2013
Mesajlar
65
Arkadaşlar merhaba,
Benim alet viraja yattığım zaman sallanmaya başladı, ilk aldığımda böyle bişi olduğunu hatırlamıyorum.
Böyle bir şey yaşayan ya da bilgisi olan var mı?
 
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
3,389
Lastik havaları ve lastik durumları nasıl? Amortisör ayarları da önemli, yağ kaçırma durumları olmuş mu vs.
 
Katılım
2 Şub 2006
Mesajlar
347
arkadaslar dun itibariyle motorumun hiçbir eksiği kalmadı
sadece radyatör korumayı bulamadım satmayı dusunen arkadaslar varsa haberleşirsek cok sevinirim
son olarak arka camurluk ve elcik ısıtmada takıldı kısında yollar benim artık :)
bunlar takılanlar.



bunlarda motorumun resimleri.

 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst