Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Bugün motoru ustaya götürdüm. Bilgisayara bağlayıp emisyon değerlerine göre hava ayarı yapıldı. Önceden çok çok zengin karışımla çalışıyormuş alet. Zaten çıkan bujide bunu belli ediyordu. Önceki CO değeri 11 lerde iken ayardan sonra bu değer 3 lere indi. CO miktarı egzostan yanma sürecini tamamlamadan yani tam olarak faydalanılmadan atılan yakıtı gösteriyor. Normal değeri de 3 civarıymış.
Şu an motorun gaz tepkisi ve ivmelenmesi inanılmaz değişti. Sabah depoyu fullemiştim ancak ayar süresince uzun süre açık tuttuk motoru. Bujiyi değiştirip tekrar fulleyip bu sefer yakıt testini tekrarlayacağım. Artık 3 litre/100 km tüketime ulaşmak istiyorum.
 
Katılım
16 Haz 2006
Mesajlar
658
Motosikleti
'13 Inazuma
Bugün motoru ustaya götürdüm. Bilgisayara bağlayıp emisyon değerlerine göre hava ayarı yapıldı. Önceden çok çok zengin karışımla çalışıyormuş alet. Zaten çıkan bujide bunu belli ediyordu. Önceki CO değeri 11 lerde iken ayardan sonra bu değer 3 lere indi. CO miktarı egzostan yanma sürecini tamamlamadan yani tam olarak faydalanılmadan atılan yakıtı gösteriyor. Normal değeri de 3 civarıymış.
Şu an motorun gaz tepkisi ve ivmelenmesi inanılmaz değişti. Sabah depoyu fullemiştim ancak ayar süresince uzun süre açık tuttuk motoru. Bujiyi değiştirip tekrar fulleyip bu sefer yakıt testini tekrarlayacağım. Artık 3 litre/100 km tüketime ulaşmak istiyorum.


emisyon aleti olan bi usta da ben bulsam keşke...
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
emisyon aleti olan bi usta da ben bulsam keşke...

Çok fazla sıktı vidayı ustam. Ama tabi ne kadar sıktığını o bilir.
Ayrıca araçların egzos emisyonlarının ölçüldüğü bir yer vardır mutlaka şehrinizde. Orada ölçtürün duruma göre tekrar ustaya gidip bilgi verin. En fazla 2-3 kez git gel yaparsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------

Çok fazla sıktı vidayı ustam. Ama tabi ne kadar sıktığını o bilir.
Ayrıca araçların egzos emisyonlarının ölçüldüğü bir yer vardır mutlaka şehrinizde. Orada ölçtürün duruma göre tekrar ustaya gidip bilgi verin. En fazla 2-3 kez git gel yaparsınız.
motor soğukken yaz kış farketmeksizin hiç bir zaman jikle çekmezdim. Bu biraz garipti aslında. Dışarısı 0 derece ama benim motor jiklesiz çalışıyordu. Şimdi ise gece saatlerinde ilk çalışmada jikle istiyor. Sanırım olması gereken bu.
Çok övdüm yeni ayarı ama hadi bakalım bir de yakıt tüketimi belli olsun öyle konuşurum. Herşey yolunda giderse ustamın adresini de paylaşırım dileyen arkadaşlarla.
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
[url]http://i.hizliresim.com/lBLzyb.jpg[/url]

merhaba arkadaşlar bende aranıza katılmaktan mutluyum tek sıkıntım armamdaki alçı 3 hafta sonra yollara düşebileceğim :(

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:14 ----------

bide doğru lastik aldık mı ilk hedef ÇANAKKALE ileri :)

Hoşgeldin.Kazasız sürüşler dilerim.Seleyi yaptırdınmı? biraz bilgi verirmisin bende seleden muzdaribim sert olduğundan dolayı
 
Katılım
8 Eyl 2008
Mesajlar
15
Sayın OnrMRT,kesinlikle katılıyorum da bizim mcx'lerin ölçülerinde alternatif çok az,sizin kullandığınız lastiklerin ölçüleri,markası ve performansı hakkında bilgi verebilirseniz;memnun olurum.iyi sürüşler.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
Arkadaşlar son yakıt tüketimimi yazıyorum:
ilk 50 km si ayar yapılmadan kullanıldı.
Toplam 260 km si uzun yolda 90 ın altına inmeden arka çanta dolu depo üstü çanta dolu ve arkada valizle sırt çantası bağlı halde yapıldı
Sonuç : 400 km de 67 TL benzin yaktı. Yani 100 kilometre de 3.4 litre tüketmişim.:) . Şu an yakıt tüketiminden gayet memnunum. Çok rahat bu değerin altına ineceğini söyleyebilirim.
Hepinize keyifli sürüşler
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
tunceli gezimizden kısa kesitler.fotoyu ceken ben oldugum için pek yokum.:)) 1-2 karede cıkmışım.gezmek güzel heleki kamp yapınca :)yaklaşık 320 km yaptık 2 gece toplam 3 gün yoldaydık..motorlarımız gercekten dayanıklı cıktı bazen şaşırttı performansları.hava o kadar sıcaktıki korumalarla su gibi terledik.motorlar nasıl yaptı bilmiyom ama performans kaybı yoktu.çinli grupta en sağlam motor bunlar.artçılarımız belki biraz sıkılabilir rahatsız olabilir.17 ön dişli seyahat zevkini katlıyor.lakin dik rampalarda sıkntı cektik arasıra 2 kişi olunca.yaklaşık 10-11 lt felan harcadık 2 kişi.hızımız genelde 80-90 ı geçmedi.yükümüz agırdı.tozlu toprakli dik rampalarda 17 dişliyle tork aramadım değil ama idare ettik.

rY9zgV.jpg

Bo27ZV.jpg

9vLZ4o.jpg

zQ4oAO.jpg

jznb59.jpg

72v3ba.jpg

Z2doJk.jpg

y24ZR7.jpg

Bo276D.jpg

gjoMVb.jpg

X24RqO.jpg
 

MCV

Katılım
14 May 2014
Mesajlar
928
Paylaşım için teşekkürler.Motorları süper yüklemişsiniz.İyi bir testten geçmiş motorlar.Demekki motorlarımıza güvenebiliriz.
Güzel bir gezi olmuş.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:49 ----------

Sele üzerine döşemecide 5 cmlik sünger ilavesi yaptırdım.Kendi derisinide yeniden kullandık.
Çokta güzel ve yumuşak oldu.Maliyet 15TL.Sert selenin eziyetinden kurtulmuş oldum.
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
şu hali mi fazla yakar yoksa önceki halinden mi bahsediyorsunuz ?
Uygun tornavidam olmadığı için 2.5 - 3.5 aralığında ama nerde olduğunu bilmiyorum elle ayarladım. Ancak en pürüzsüz çalıştığı yer ya da o noktaya çok yakın yerde diyebilirim.
Sizin yakıt ne alemde.
Bir de çok yakmasından korkum yok çünkü zaten maksimumu gördüm. Commuter e 4.6 dan fazla yaktırabilen varsa buyursun :p

Hocam benim motor çig benzin yakiyor ve egzozdan benzin kokutuyor biraz

karbüratörden hava ayarı çig benzsin ayarı nasil yapabiliriz söylediklerınızı ben anliyamadım'da

resimli veya video çekip bura yüklemeniz mümkünmü ayar vidası nerede tam

Rölanti ayar yerindenmi oluyor ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------

2,75-3 arasında ayarlayın zengin yakıyorsunuz yakıtta fazla yakıyor.

Hocam benim motor çig benzin yakiyor ve egzozdan benzin kokutuyor biraz

karbüratörden hava ayarı çig benzsin ayarı nasil yapabiliriz söylediklerınızı ben anliyamadım'da

resimli veya video çekip bura yüklemeniz mümkünmü ayar vidası nerede tam

Rölanti ayar yerindenmi oluyor ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Hocam benim motor çig benzin yakiyor ve egzozdan benzin kokutuyor biraz

karbüratörden hava ayarı çig benzsin ayarı nasil yapabiliriz söylediklerınızı ben anliyamadım'da

resimli veya video çekip bura yüklemeniz mümkünmü ayar vidası nerede tam

Rölanti ayar yerindenmi oluyor ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:15 ----------



Hocam benim motor çig benzin yakiyor ve egzozdan benzin kokutuyor biraz

karbüratörden hava ayarı çig benzsin ayarı nasil yapabiliriz söylediklerınızı ben anliyamadım'da

resimli veya video çekip bura yüklemeniz mümkünmü ayar vidası nerede tam

Rölanti ayar yerindenmi oluyor ?

motorla biraz tur atın motor ısınsın orta sehpaya alın civata biraz uygulama yapılmaya müsait değil L şeklinde 5-6 cm uzunluğunda bir düz tornavida yapmanız lazım. ( eğer tanıdığınız güvendiğiniz usta varsa lütfen ona yaptırın) 2,75-3 tur arasında ayarlayın zaten civatayı sıkıp gevşettikce motor tepki verecektir.
PvQ82O.jpg
[/url][/IMG]
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
motorla biraz tur atın motor ısınsın orta sehpaya alın civata biraz uygulama yapılmaya müsait değil L şeklinde 5-6 cm uzunluğunda bir düz tornavida yapmanız lazım. ( eğer tanıdığınız güvendiğiniz usta varsa lütfen ona yaptırın) 2,75-3 tur arasında ayarlayın zaten civatayı sıkıp gevşettikce motor tepki verecektir.
[url=http://hizliresim.com/PvQ82O][url]http://i.hizliresim.com/PvQ82O.jpg[/url][/url]

jigle kolunuda oynatiyormuyuz ? 5 6 tur demiştınız birde çig benzin yakmasi geçermi bu işlemi yapinca ?

çig benzin yakmadigini rolantide oldugunu nasil anlıcaz ?
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
jigle kolunuda oynatiyormuyuz ? 5 6 tur demiştınız birde çig benzin yakmasi geçermi bu işlemi yapinca ?

çig benzin yakmadigini rolantide oldugunu nasil anlıcaz ?

jikle resimdeki konumda olsun, motoru çalıştırın biraz tur atın rolantiyi kontrol edin kaç bin devirde,1400-1500 e ayarlayın sonrada benzin hava karışımı yuvarlak içine aldığım kısımda sarı bir civata göreceksiniz mümkünse tanıdık veya iyi bir ustaya götürün yoksa dediğim gibi civatayı tam sıkın zaten motor stop edecektir yavaş yavaş 3 tur veya 2,75 tur 360 derce çevrilecektir bunu hatırlatim. illa 3 tur veya 2,75 tur değil zaten bu turları ayarlarken motor tepki verecektir. google anadanda yardım alabilirsiniz. tüm imkanları kullanın ne kadar fazla bilgi o kadar temiz iş.
5-6 tur onunla alakalı değil karışım ayarı yapılacak civata biraz ters bir yerde civata için L şeklinde bir demir uydurun. kontrol kalemi kalınlığında bir demir parçası bulup L şekline getirin bu demir parçası 5-6 cm uzunluğunda olsun L şekline getirin kısa kısmın ucunu düz tornavida şeklinde yapın bir nevi işiniz kolaylaşır yoksa o civata ayarlama işi biraz sorunlu bölgede.
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
jikle resimdeki konumda olsun, motoru çalıştırın biraz tur atın rolantiyi kontrol edin kaç bin devirde,1400-1500 e ayarlayın sonrada benzin hava karışımı yuvarlak içine aldığım kısımda sarı bir civata göreceksiniz mümkünse tanıdık veya iyi bir ustaya götürün yoksa dediğim gibi civatayı tam sıkın zaten motor stop edecektir yavaş yavaş 3 tur veya 2,75 tur 360 derce çevrilecektir bunu hatırlatim. illa 3 tur veya 2,75 tur değil zaten bu turları ayarlarken motor tepki verecektir. google anadanda yardım alabilirsiniz. tüm imkanları kullanın ne kadar fazla bilgi o kadar temiz iş.
5-6 tur onunla alakalı değil karışım ayarı yapılacak civata biraz ters bir yerde civata için L şeklinde bir demir uydurun. kontrol kalemi kalınlığında bir demir parçası bulup L şekline getirin bu demir parçası 5-6 cm uzunluğunda olsun L şekline getirin kısa kısmın ucunu düz tornavida şeklinde yapın bir nevi işiniz kolaylaşır yoksa o civata ayarlama işi biraz sorunlu bölgede.

Jingle o konumda olmasi şartmı hiç jingle ellemesem ?

birde Motor çig yakma olayı koku verme olayı egzozdan geçicekmi bu ayar oldugun'da hocam ?

Teşekkürler
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
22
EGE TURU
Arkadaşlar toplamda 1800 km yol yaptım arkadaşımla ondada Honda 250 cbr vardı(Aksaray-Konya-Burdur(merkez ve salda gölü)-Isparta(egridir gölü,kovada gölü,yazılı kanyon)-Mugla(akyaka,gökçe,marmaris,fethiye)Antalya ve manavgat) hiç bir sıkıntı çıkarmadı ortalama 90 km de kullandım özellikle antalyadan aksaraya 470 km sadece 1 defa 5dk çay molasına ve 15 dk corba molası verdim Mondial benim gözümde kendini kanıtladı.ayrıca 7 defa depoları fulledik her seferinde 7-8 tl honda 250cbr benden az yaktı :) ....Ayrıca 50 km antalya şehir içinde gezdik 30 km kadarda manavgata dogru yol aldık depoları tekrar fulledik mondial 10 tl daha az aldı demekki uzun yolda 250'lik şehir içindede 150'lik çok hesaplı


hazırlık :)





Benzini daha kaliteli yerden alalım derken 4-5 tane istasyon geçtik en son buna kaldık başka istasyon yokmuş ilerde :) (yazılı kanyon)burayada 5-6 km geri gelmek zorunda kaldık



şu çay molalarıda olmasa hareret yapacaz valla


Belen Kahvesi(mugla)sırf burayı görmek için 50 km yol yaptık.Bir türk kahvesi içtik ve tekrar topukladık.marmarise indigimizde hava karardı çadır kuracak yer bulamadık, burada sadece akyaka köyünde çadır kampı varimiş 25 km kadar önce akyakadan geçmiştik akşama kalmıştık tekrar akyakaya topukladık çadır kampına geldik girişte görevlinin cevapı Abi 400 kişilik yerimiz var fakat şu an içeride 1400 çadır var kusura bakmayın.. Haydaaa
sonra sahilin kenarında parka çadır kurduk inanın kampa 5 basar birde 30 tl alıyorlarmış kampda biz beleşe getirdik iyikide almamışlar


marmarise giderken


inlice çok güzel yer çadır kuracaklara tavsiyemdir


Antalya kaleiçi


manavgat burdan geçtigimiz gün manavgatta motorsiklet festivali varmış önünden geçmişiz ama görmedik yazık oldu kenan sofuoglununda katıldıgı 1000 kadar motorsikletli biraraya gelmiş :( gezimiz muz'a binmekte dahil:) milli parklar ve plajlarda verdigimiz cadır paraları (tek çadır kurduk)yakıt yemek içmek hep dışardan yedik kesinlikle hepsinde pazarlık yaptım yoksa öttürüyolar 450 tl ye 7 gün tatil yaptık Bir sonraki gezide görüşmek üzere herkeze selamlarrrrr...
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
Xeon far taktiricam hesapli istiyorum bütce kısıtlı tavsiye ediceginiz marka varmı ?

Randimanlı kullanabilicegim link veya site satiş adresi verirseniz sevinirim.
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
22
Xeon far taktiricam hesapli istiyorum bütce kısıtlı tavsiye ediceginiz marka varmı ?

Randimanlı kullanabilicegim link veya site satiş adresi verirseniz sevinirim.


ben aldım kendim taktım fakat bazen kafasına göre çalışmıyo cıızzt diye bir ses geliyor balastan sonra aç-kapa aç-kapa yanıyor bazende yanmıyor tabi ne bozuk oldugu belli nede saglam bilemedim 79 liraya almıştım lambada tam bizim mcx lerin duyuna uydu. fakat böyle yapınca yukarda yayınladıgım ege turunda tekrar söküp normal ampülü taktım.fakat exenon güzel oluyor yolu güzel aydınlatıyor lambada bu fakat satıcı temsilidir lamba uzun kısayı yukarı asagı hareket ederek yapıyor kendine has bir mekanizması var yani farın içine baktıgınızda yukarıya dogru 1 cm kadar kalkıp tekrar eski pozisyonunu alıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-motorsiklet-xenon-kit-orjinal-zenon-far-motorlar-icin-uretilmis-99987701/detay

resimdeki diger aparatlara gerek olmadan duya uyum saglıyor kutunun üzerindede h6 yazıyor
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
ben aldım kendim taktım fakat bazen kafasına göre çalışmıyo cıızzt diye bir ses geliyor balastan sonra aç-kapa aç-kapa yanıyor bazende yanmıyor tabi ne bozuk oldugu belli nede saglam bilemedim 79 liraya almıştım lambada tam bizim mcx lerin duyuna uydu. fakat böyle yapınca yukarda yayınladıgım ege turunda tekrar söküp normal ampülü taktım.fakat exenon güzel oluyor yolu güzel aydınlatıyor lambada bu fakat satıcı temsilidir lamba uzun kısayı yukarı asagı hareket ederek yapıyor kendine has bir mekanizması var yani farın içine baktıgınızda yukarıya dogru 1 cm kadar kalkıp tekrar eski pozisyonunu alıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-motorsiklet-xenon-kit-orjinal-zenon-far-motorlar-icin-uretilmis-99987701/detay

resimdeki diger aparatlara gerek olmadan duya uyum saglıyor kutunun üzerindede h6 yazıyor

Aliyimi peki tavsiye edermisin bu link'deki ürünü hocam ? Bağlantısı nasil kolaymi anlatırsan bana

birde uzunları yaktınmı araba fark ediyormu güzelmi işik mesafesi aynı sorun acaba bende'de olurmu ?

Ve birde bunların LED olanı varmiş beyinsiz direk takıp soket ile çalişiyormuş daha basitmiş onu tavsiye edermisin (FANLİYMİŞ )?
 
Katılım
14 Tem 2014
Mesajlar
22
Aliyimi peki tavsiye edermisin bu link'deki ürünü hocam ? Bağlantısı nasil kolaymi anlatırsan bana

birde uzunları yaktınmı araba fark ediyormu güzelmi işik mesafesi aynı sorun acaba bende'de olurmu ?

Ve birde bunların LED olanı varmiş beyinsiz direk takıp soket ile çalişiyormuş daha basitmiş onu tavsiye edermisin (FANLİYMİŞ )?



baglantısı cok kolay birbirlerine soketle geçiyor yanlış takma sansın yok ışıgı 6000k ben sahsen memnun kaldım.fakat dedigim sıkıntı oldu yanlız bu exonon lambalarda gaz var ve ilk tetiklemede 23.000 volt gibi bir voltaj gerekiyormuş(bunu balast yapıyor) belki bendeki sorun bundan kaynaklanıyordur akü zayıftır.bilemiyorum tabi sende olabilirmi led olanı bilmiyorum fakat sade ampül olanlar var beyaz ışık veriyor(cıvalı deniyor)onuda tavsiye etmem duyu eritti Allahtan tasa zarar vermedi.Kesinlikle tavsiye ederim orjinal ampülle çukura giriyorum çıkıyorum öyle görüyorum :)
 
Katılım
6 Ağu 2014
Mesajlar
9
baglantısı cok kolay birbirlerine soketle geçiyor yanlış takma sansın yok ışıgı 6000k ben sahsen memnun kaldım.fakat dedigim sıkıntı oldu yanlız bu exonon lambalarda gaz var ve ilk tetiklemede 23.000 volt gibi bir voltaj gerekiyormuş(bunu balast yapıyor) belki bendeki sorun bundan kaynaklanıyordur akü zayıftır.bilemiyorum tabi sende olabilirmi led olanı bilmiyorum fakat sade ampül olanlar var beyaz ışık veriyor(cıvalı deniyor)onuda tavsiye etmem duyu eritti Allahtan tasa zarar vermedi.Kesinlikle tavsiye ederim orjinal ampülle çukura giriyorum çıkıyorum öyle görüyorum :)


Ozaman aliyorum bu ilandakı ürünü ? aynısı dimi :) birde UZUNLAR nasil etkilimi ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst