Bajaj Bajaj Discover 125 ST Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
207
Onun için başka bir ildeki servise gittim. Ve bunda da o ilgiyi görmeseydim. Bu ilk bakımın İStanbula kadar yolu vardı :)
ilgi den kastım , Ustanın Motora karşı olan ilgisidir.

Şu Yağ konusuna değinmek isterim;

Bajaj Yetkili servisleri ortak bir motor yağı markasında karar kılmalı , ve kaliteli olmalı
Edirnedeki serviste scott diye bir marka , Kırklarelindeki Serviste motolube diye bir marka vardı.
Forumda, yağ seçiminde yazılanların boşuna olmadığını bildiğim için , ustama daha kaliteli bir yağ için ısrar ettim ve yarım saat bana kendi yağını anlattı,beni ikna etti ve 15-40 koyduk.
100 km içinde bu benim discover olamaz dedim. Vİtes geçişleri sert, sarsıntılı bir çalışma. Ki, karbüratör ayarlarına dokunmamıştık.
2 gün Evvel İstanbul bayilerinden Motul 5100 serisi 15-50 sipariş ettim ve yağ değişimini , Yetkili Servis ustamızın onayıyla değiştirdik.
Sonuç ; Mükemmel
Eski motosikletime kavuştum , yağ çok farkettiriyor arkadaşlar, ama üzerinde gelen Bajaj markalı Bajaj DTSi 10000 20-50 yağda çok iyiydi bilginize.
 
Katılım
27 Haz 2014
Mesajlar
61
Ekrem bey bu 64 iş kaleminden yapılacak bakımın yapılmadığını sizde rahatlıkla anlamış olmalısınız kullanıcı yorumlarından ...sormasam bajaj sitesinde böyle bir bakım formundan kimsenin haberi olmayacaktı bu arada.şimdi soruyorum discover kullanıcı arkadaslarıma.. memnunmusunuz servis bakımlarından? Bajaj.com. Daki 64 işlemden oluşan bakım motosikletinize yapıldımı ? Aldıkları parayı hak ediyorlar mı ? Ekrem beyde sağolsun konunun takipcisi.eksik veya hatalı uygulamalarda yaptırım gücüne haiz amladığım kadarıyla.

64 iş kaleminden 4ü yapıldı sadece birkaç sorun olduğunu düşündüğüm şeyleri söyledim mesela bunlardan biri vites boşa çok zor geçiyor 1 ile 2 arası yok gibi boşa geçmesi için orda çocuk bile zor boşa aldı çocuk diyorum usta 18 veya 19 yaşlarındaydı muhtemelen çırak veya usta yardımcısı bana söylediği abi motor yeni 1000 km de düzelir diye cevap verdi. başka birşey motoru acemilik sola düşürdüm sonra bana yalpalıyormuş gibi gelmeye başladı psikolojik abi dedi. servis olayı can sıkıcı

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------

Onun için başka bir ildeki servise gittim. Ve bunda da o ilgiyi görmeseydim. Bu ilk bakımın İStanbula kadar yolu vardı :)
ilgi den kastım , Ustanın Motora karşı olan ilgisidir.

Şu Yağ konusuna değinmek isterim;

Bajaj Yetkili servisleri ortak bir motor yağı markasında karar kılmalı , ve kaliteli olmalı
Edirnedeki serviste scott diye bir marka , Kırklarelindeki Serviste motolube diye bir marka vardı.
Forumda, yağ seçiminde yazılanların boşuna olmadığını bildiğim için , ustama daha kaliteli bir yağ için ısrar ettim ve yarım saat bana kendi yağını anlattı,beni ikna etti ve 15-40 koyduk.
100 km içinde bu benim discover olamaz dedim. Vİtes geçişleri sert, sarsıntılı bir çalışma. Ki, karbüratör ayarlarına dokunmamıştık.
2 gün Evvel İstanbul bayilerinden Motul 5100 serisi 15-50 sipariş ettim ve yağ değişimini , Yetkili Servis ustamızın onayıyla değiştirdik.
Sonuç ; Mükemmel
Eski motosikletime kavuştum , yağ çok farkettiriyor arkadaşlar, ama üzerinde gelen Bajaj markalı Bajaj DTSi 10000 20-50 yağda çok iyiydi bilginize.

Her servis kendi kafasına göre bir yağ koyuyor sanıyorum. test edilip performans olarak en iyisi seçilip o markada karar kılınması lazım
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
64 iş kaleminden 4ü yapıldı sadece birkaç sorun olduğunu düşündüğüm şeyleri söyledim mesela bunlardan biri vites boşa çok zor geçiyor 1 ile 2 arası yok gibi boşa geçmesi için orda çocuk bile zor boşa aldı çocuk diyorum usta 18 veya 19 yaşlarındaydı muhtemelen çırak veya usta yardımcısı bana söylediği abi motor yeni 1000 km de düzelir diye cevap verdi. başka birşey motoru acemilik sola düşürdüm sonra bana yalpalıyormuş gibi gelmeye başladı psikolojik abi dedi. servis olayı can sıkıcı

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:35 ----------



Her servis kendi kafasına göre bir yağ koyuyor sanıyorum. test edilip performans olarak en iyisi seçilip o markada karar kılınması lazım


psikolojik demesi komik olmuş :)
 
Katılım
2 Haz 2014
Mesajlar
55
İpone marka koydu bizim servis. Vitesi boşa almak için arka pedala biraz dokunmak yeterli önden uğraşmayın
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
alıştıktan sonra ben hiç zorluk çekmedim. tek seferde boşa alıyorum motoru.

siz motoru boşa almak için nasıl davranıyorsunuz bu önemli.

benim yaptığım. durmaya yakın yüksek viteşten 1 e kadar kademeli bir şekilde düşüyorum. tam duracğaım anda vitesi hafifce dokunarak yukarıya aldığımda boşa alıyor motor. arkasından stop edip kilitleyip eve gelip kahvemi içiyorum :)

4. vitesteyken veyhut herhangi bir vitesteyken durup vitesi boşa almaya çalışırsanız zaten bu pek zordur. ve motor hareket halindeyken(çok azcık hareket bile olsa yeter) boşa çok daha kolay geçer.
Saygılar.
 
Katılım
27 Haz 2014
Mesajlar
61
alıştıktan sonra ben hiç zorluk çekmedim. tek seferde boşa alıyorum motoru.

siz motoru boşa almak için nasıl davranıyorsunuz bu önemli.

benim yaptığım. durmaya yakın yüksek viteşten 1 e kadar kademeli bir şekilde düşüyorum. tam duracğaım anda vitesi hafifce dokunarak yukarıya aldığımda boşa alıyor motor. arkasından stop edip kilitleyip eve gelip kahvemi içiyorum :)

4. vitesteyken veyhut herhangi bir vitesteyken durup vitesi boşa almaya çalışırsanız zaten bu pek zordur. ve motor hareket halindeyken(çok azcık hareket bile olsa yeter) boşa çok daha kolay geçer.
Saygılar.

Tabiki kademeli 1 e alip sonra bosa almak isteyince dediginiz gibi olmuyor ya 2 ye geciyor ya 1 e. Birkac denemeden sonra bosu goruyorum herseferinde boyle

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------

İsin ozu bunlari sordugumda bir aciklamasi var demekki burdan duyuyoruz bunlari servistende duyabiliriz. Ama dustum motorla. Bir denge sorunu var gibi diyorum motora binip testi gectim motora o konuda bakmadi bile sonra psikolojik abi sana oyle geliyor demesi hos degil. Veya su vitesin bosa zor gecme olayi bir bak belki baska bir sorun. Yeni motor abi duzelir abi. Tamam abi ne diyeyim istanbulda isinin ehli servis lazim. Yoksa verdigimiz paraya yanmamizda cabasi
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
servis konusunda herkesin var bir derdi ama boş olayına zamanla alışırsınız diye düşünüyorum
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
93
Srtcgkts...satış sonrası hizmetin ne denli önemli olduğunun ekrem bey idrakinde...formu ve yazılanları bekirli zaman aralıklarıyla takip edip cevap yazıyor.sorunlarınla ilgili mail yoluylada ulasabilirsin kendisine.tekeriniz düz bassın
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Boxer kullanıcıları olarak Discover kullanıcılarını biraz kıskandıralım :p Sıfır sorun, 100 de 100 kullanıcı memnuniyeti, yakıt tasarrufu ve elinin altında yüksek Torq. İşte Custom Boxer :cat:

10569149_501630903314110_370078963_n.jpg


20140723_175156.jpg


20140723_175133.jpg
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
350
yo yo doğru bende de 300 lerde düşmeye başlıyor. daha sonrası stabil düzgün düştüğü için önemsemiyorum
 
Katılım
16 May 2014
Mesajlar
33
İlk gün 50 km lik bir deneme sürüşü yapıldı.. Motoru tanımak için.. Vites geçişlerinde pek sorun yaşamadım.. Titreşim rahatsız edici seviyede değil.. ama yok denecek kadar az da değil.. Oturuş rahat... Ancak bütün bunlar 60 KM lik hız sınırı içinde denendi. Rodajdan sonra ne olur bilmiyorum.. Ankara bayiiden çıkınca depoyu fulledim.. Bakalım rodaj öncesi yakıt ne kadar olacak.. Aşağıya bir kaç resim koymayı deneyeceğim.. Umarım başarırım.


 
Son düzenleme:
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
20
Motorunuzda alarm kullanıyormusunuz? Çalınmaya karşı nasıl koruyorsunuz?

Motosiklete bağlanan elektrikli alarmlar için çoğu kişi beyine zarar verdiğini söylüyor. Ben de pilli ve çok pahalı olmayan, montaj gerektirmeyen bir ürün sipariş ettim. Bayramdan sonra ürün elime ulaşınca buradan izlenimlerimi paylaşırım.
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
207
On numara bir çalışma olmuş,Ön çamurluk gerekli fakat orjinalden farklı daha basit cross tarzı bir çamurluk olabilir .
Custom Egsoz ve Ön farda çift yuvarlak tasarım daha hoş durabilir.

Discover'cilar olarak şu Tubeless lastik tecrübenden faydalanabiliriz.Senin bu konuda bayağı bir araştırman var,
Forumda bahsettiğin SAVA;
ön 90/80-17 TL
arka 110/80-17 TL
Sanırım senin ölçü farklı idi en orjinal ölçülere yakın nunlar demiştin.
Bu ölçüler bizimkinede uyarmı ? Bu konuda jant ve çamurluk sıkıntısı olurmu ? Eminim akselarasyon ve son hız biraz düşecektir.
Şimdi forum arkadaşlarım Orjinal boyutlarda TubeLess çevir diyecekler fakat , orjinal boyutları bulmak imkansız gibi birşey Sadece IRC var . Yukarıdaki boyutlarda Pirelli , Dunlop ve Continental markalarında var.
Boxer kullanıcıları olarak Discover kullanıcılarını biraz kıskandıralım :p Sıfır sorun, 100 de 100 kullanıcı memnuniyeti, yakıt tasarrufu ve elinin altında yüksek Torq. İşte Custom Boxer :cat:

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/25/10569149_501630903314110_370078963_n.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/25/20140723_175156.jpg

http://www.hizliresimyukle.com/images/2014/07/25/20140723_175133.jpg
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
On numara bir çalışma olmuş,Ön çamurluk gerekli fakat orjinalden farklı daha basit cross tarzı bir çamurluk olabilir .
Custom Egsoz ve Ön farda çift yuvarlak tasarım daha hoş durabilir.

Discover'cilar olarak şu Tubeless lastik tecrübenden faydalanabiliriz.Senin bu konuda bayağı bir araştırman var,
Forumda bahsettiğin SAVA;
ön 90/80-17 TL
arka 110/80-17 TL
Sanırım senin ölçü farklı idi en orjinal ölçülere yakın nunlar demiştin.
Bu ölçüler bizimkinede uyarmı ? Bu konuda jant ve çamurluk sıkıntısı olurmu ? Eminim akselarasyon ve son hız biraz düşecektir.

Şimdi forum arkadaşlarım Orjinal boyutlarda TubeLess çevir diyecekler fakat , orjinal boyutları bulmak imkansız gibi birşey Sadece IRC var . Yukarıdaki boyutlarda Pirelli , Dunlop ve Continental markalarında var.

Hocam verdiğim linketeki lastikler aşşağı yukarı sizin motorlarada olacaktır ama ön çamurlukla ilgili bir sorun olurmu bilemiyorum. Arka lastikle ilgili bir sorun olmayacağı kesin. Bildiği kadarı ile öne 90/90/17 takan Discover kullanıcısı bir arkadaş vardı ve çamurluğa sürtme yapmamıştı. SAVA MC 18 in verdiğim ölçülerdeki lastiklerini bence kullanabilirsiniz çokta şık olur.

Verdiğim linkteki iki lastikten birini tercih edebilirsiniz. İkisindede ölçüler mevcut.

http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=MC%2025%20Bogart&UID=15

http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=MC%2018&UID=69
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
20
Çanta demiri ve çanta alanlar, çanta demirini kendiniz mi yaptrıyorsunuz arkadaşlar ?
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
20
Çanta demiri ve çanta alanlar, çanta demirini kendiniz mi yaptrıyorsunuz arkadaşlar ?

Tesekkür edrim hocam.Ben de çanta almayı düşünüyorum fakat demir olayini cozemeyince çanta almayi ertelemek zorunda kaliyorum.
Kask koymak için çanta da şart. Bakalim nasil olacak.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst