Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Tem 2014
Mesajlar
19
Lastikler bildiğim kadarı ile %30 arazi %70 asfalt kullanımı için üretilmiş. Sava firması Goodyeara ait Slovenya malı bir lastik. Arabam için kış lastiği araştırdığım bir dönemde bir derginin yaptığı kış lastiği testinde Savanın bilinen tüm lastik markalarını geride bırak en iyi tutunma ve frenleme mesafesi ile birinci seçildiğini gördükten sonra dikkatimi çekmişti Sava lastikleri. Kendi aracımdada kullandım ve çok memnun kalmıştım. Bu fiyat aralığında bence alınabilecek çok kaliteli bir lastik. Emsal ebatlarda Pirelli, Metzeler yada Michelin gibi lastiklerin çifti 750-800 tl gibi rakamları bulutyor. Eğer viraj ve asfalt kullanımı için lastik alacaksınız Savanın SS ve büyük hacimli yol motorları için ürettiği en iyi lastiği olan Sava MC 50 M Racer ları tavsiye eederim. Alacağanız ölçüler ön 100/80-17, arka 110/80-17 orjinal dönme çaplarına en uygun lastiklerdir. Hatta ön lastik dönme çapı birebir aynı arkada 0.8 mm lik yani 1mm den az bir fark var. Sava mc 50 M Racerların çiftide 330 TL civarı bir fiyata gelir. Bildiğim kadarı ile 100/80-17 55 euro, 110/80-17 60 euro idi. Eğer bunlar pahalı gelir ise Sava MC 18 lerdide tercih edebilirsiniz. MC 18 de deki ölçüler ön için 90/80-17 arka için 110/80-17 olacak. Ben lastikleri direk Distribütörden aldım. Satın almak isterseniz hem lastiklerin hemde Distribütörün linklerini ve tel nosunu ekliyorum...


Sava MC 50 M Racer: http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=MC%2050%20M-Racer&UID=14

Sava MC 18: http://www.savaturkiye.com/UrunDetay.aspx?UCD=MC%2018&UID=69

İletişim: http://www.savaturkiye.com/Bize-Ulasin.aspx
Bunlar benim için çok değerli bilgiler, çok teşekkür ediyorum...

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:38 ----------

@OSİMAN

Motorun tamamen bitmesi yani tam olarak istediğim duruma gelmesi ağustos ayının 10 u ile 15 ini bulur. Bazı parçaları deneme yanılma yoluyla buluyor yada sıfırdan yapıyoruz. Örneğin gidon, ön çamurluk, küçük ön far. Bunlar hali hazırda boxera uygun olarak satılan parçalar olmadığından bir çamurluk için 3 gün uğraşmak gerekebiliyor. Yada bir ön far sipariş ediyoruz netten geliyor ama uyumsuz olunca geri yolluyoruz bu süreç bile 4-5 gün motoru yatırıyor serviste.
Zevkli bir uğraş oluğundan eminim, sıkıntılı dönemleri olsa da...
 
Katılım
5 Eki 2013
Mesajlar
974
Arkadaşlar yarın ilk bakımımı gidiyorum 600km ye geldim .. iki yağ arasında kaldım ..

*Shell Advance AX7 (yüksek tork ve güç için önermiş shell)

*Castrol Power 1 4T 10W-40


Bu ikisi arasında kaldım "yarı sentetik" kullanmayı düşünüyorum .. Şuanda bu ürünler tam mı yarı sentetik mi ona bakıyorum sizler ne dersiniz ???

ax7 15 50 semi Yani yari sentetik
yazin 15 50 veya 20 50 oneririm
 
Katılım
24 Ocak 2012
Mesajlar
14
Arkadaşlar bu gidon sallaması ile ilgili sizlere bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Şimdi kullandığımız motorlar hafif olduğu için bu tarz sıkıntıların olması normal. Bu gidon salınımının en büyük sebebi ağırlık dağılımdan kaynaklanmaktadır. Boxer motorumuzda bu ağırlık dağılımının çok da iyi yapıldığını düşünmüyorum. Bu sorunu ortadan kaldırabilecek en iyi yöntem motoru kullanırken mümkün olduğunca dizleriniz ile depoyu sıkın. Bu bahsi gecen sorunun ortadan kalkmasını sağlayacaktır. Ben motoru kullanırken iki durumu da denedim. Sonuç olarak depoyu kavramanın sorunu çözdüğünü gördüm. Zaten motosikleti kullanırken depoyu kavramamız gerekiyor. Boxerımızda ise bunu biraz daha fazla yaparsak sorunun çözülmüş olduğunu sizler de göreceksiniz. Ben de yaklaşık bir aydır bu motoru kullanıyorum. Beklentilerimin çok çok üzerinde çıktı. Bir nebze faydam olduysa ne mutlu bana. Sizlere iyi forumlar. Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
Çalışmaya devam...

Depomuz hazır. Renk olarak mat beyaz seçtim. Boyayı istediğim gibi düşüremesemde eski depodan güzel oldu diye düşünüyorum. Boyayı biraz uzaktan tuttuğum için boya toz halinde düştü depoya, yani biraz pütürlü plastikimsi bir tabaka oluştu ama motor yıkandıkça ve kullandıkça boyadaki pütürlü toz azalacaktır diye düşünüyorum. Diğer parçalarıda boyadık. Geriye gidon, ön far, stop ve sinyaller kaldı. Tebelacıdada birkaç logo ve şerit işim kaldı sonra Boxerımız hazır :cat:


İlk olarak boya sökücü ile depomuzu tamamen boyadan arındırıyoruz. Çok yakıcı bir madde. Bu yüzden kullanacak olanalar sakın teninize temaz etmesin çok kötü yakıyor.
IMG_1004.jpg


IMG_1006.jpg


IMG_1007.jpg


20140721_144226.jpg


20140721_164136.jpg


20140721_183013.jpg


IMG_0998.jpg


IMG_0999.jpg


IMG_1001.jpg


20140721_145530.jpg


20140721_145746.jpg
 
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
115
güzel bi çalışma olur içine siner inş. abi bu arada emegıne saglık dakika dakikada paylasmısın..

bırde boyayı kendın mı yaptın
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
798
güzel bi çalışma olur içine siner inş. abi bu arada emegıne saglık dakika dakikada paylasmısın..

bırde boyayı kendın mı yaptın

Boyayı kendim yaptım hocam ama içime çok sinmedi. Fotoğrafta belli olmasada boya pürüzsüz değil, sanki pütülü plastik bir yüzy gibi. Acaba boyanın cinsimi bu anlamadım. 1200 su zımparası ile zımpara yapıp pasta atsam düzelirmi acaba diye merak içindeyim fakat mat boya olduğu için pasta yapılırmı onuda bilmiyorum. Yarın sanayide boyacı bir arkadaşıma depoyu götürüp ne yapabiliriz diye soracağım...
 
Son düzenleme:
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
115
Boyayı kendim yaptım hocam ama içime çok sinmedi. Fotoğrafta belli olmasada boya pürüzsüz değil, sanki pütülü plastik bir yüzy gibi. Acaba boyanın cinsimi bu anlamadım. 1200 su zımparası ile zımpara yapıp pasta atsam düzelirmi acaba diye merak içindeyim fakat mat boya olduğu için pasta yapılırmı onuda bilmiyorum. Yarın sanayide boyacı bir arkadaşıma depoyu götürüp ne yapabiliriz diye soracağım...

teknik bilgim yokta abi bi ustasına versen masrafı cok olurmu ki deponun alt kısımlarına şerit çekicekmısın abı.

birde farı değitirceksen yuvarlak zenon far görmüştüm dirftin birinde çok hoş duruyo bi düşün derim
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
287
Arkadaşlar Cümleten Merhaba Bende Antalya dan Boxer Kullanıcı Olarak Aranıza katıldım Normalde Sessiz Takip ederdim Bugunden Sonra bende Güncel Olarak Sohbete katılma Kararı Aldım Şuanda Motoru Alalı 1 Ay Oldu ve 2300 km Yol yapmışım Ki 2. Motor Olarak kullanıyorum :) Motor Oldukca Keyifli Bu arada Gidon Sallama Olayı bende de Asla Olmadı Hatta 90 km hızlarda bile elimi bıraktım 40 km hıza düşene kadar da tutmadım Gidon u Kesinlikle Sallama Olmadı Cümleten Kazasız Sürüşler :)
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Arkadaşlar Cümleten Merhaba Bende Antalya dan Boxer Kullanıcı Olarak Aranıza katıldım Normalde Sessiz Takip ederdim Bugunden Sonra bende Güncel Olarak Sohbete katılma Kararı Aldım Şuanda Motoru Alalı 1 Ay Oldu ve 2300 km Yol yapmışım Ki 2. Motor Olarak kullanıyorum :) Motor Oldukca Keyifli Bu arada Gidon Sallama Olayı bende de Asla Olmadı Hatta 90 km hızlarda bile elimi bıraktım 40 km hıza düşene kadar da tutmadım Gidon u Kesinlikle Sallama Olmadı Cümleten Kazasız Sürüşler :)

Nasıl yakittan vs motordan memnun musun
 
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
115
Arkadaşlar Cümleten Merhaba Bende Antalya dan Boxer Kullanıcı Olarak Aranıza katıldım Normalde Sessiz Takip ederdim Bugunden Sonra bende Güncel Olarak Sohbete katılma Kararı Aldım Şuanda Motoru Alalı 1 Ay Oldu ve 2300 km Yol yapmışım Ki 2. Motor Olarak kullanıyorum :) Motor Oldukca Keyifli Bu arada Gidon Sallama Olayı bende de Asla Olmadı Hatta 90 km hızlarda bile elimi bıraktım 40 km hıza düşene kadar da tutmadım Gidon u Kesinlikle Sallama Olmadı Cümleten Kazasız Sürüşler :)


son günlerde artan boxer hayranlıgımla bende forma yenı katıldım. Hoşgeldin, kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
287
Arkadaşlar Yakıt Konusunda hani bir Deyim vardır ya Bedavaya geziyor Diye bu Da Aynen Öyle Sanki bedavaya geziyoruz gibi 2 litre benzin ile 100 km civarı gidiyor Tahminen tabi motordan beklentilerinizde Önemli Tapa gaz gidecem diyor iseniz Yanlış yerdesiniz Bajaj Boxer Tam bir Sahibini Şımartan bir motor Resmen ben Sürerken mutlu Oluyorum gerek Rahatlık Gerek Tork arkamda hafif irice biri oldugunda gazı açmamla tekere Geliyor motor Aman Dikkat :)
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Arkadaşlar Yakıt Konusunda hani bir Deyim vardır ya Bedavaya geziyor Diye bu Da Aynen Öyle Sanki bedavaya geziyoruz gibi 2 litre benzin ile 100 km civarı gidiyor Tahminen tabi motordan beklentilerinizde Önemli Tapa gaz gidecem diyor iseniz Yanlış yerdesiniz Bajaj Boxer Tam bir Sahibini Şımartan bir motor Resmen ben Sürerken mutlu Oluyorum gerek Rahatlık Gerek Tork arkamda hafif irice biri oldugunda gazı açmamla tekere Geliyor motor Aman Dikkat :)

Hayırlı olsun, hoşgeldiniz. Kesinlikle katılıyorum. Benzini ayda bir alıyorum neredeyse. Aynı hislerle sürüyoruz. Boxer geldi geleli arabamı da kullanmıyorum. Zira şehir içinde araba tam 4 katı yakıyor, mantıklı değil. Kullanmayalı altına kediler içine örümcekler yuva yaptı. :)

Bir ayda bayağı sağlam km yapmışsınız. Ben 3 ayda yapabildim o km yi. Bu gidişle bizi sollarsınız yakında. Tahminim, ve yurt dışı forumlarda okuduklarıma göre 50-60 binlere kadar anahtar değmeden gidecek gibi bu gidişle.

@omur.38 siz de hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

@twona fırın boya üstüne vernik attırsan daha kalıcı, profesyonel ve pürüzsüz olur kanaatindeyim. Mat boya hoştur ama kâki yeşil, siyah gibi renklerde. Mat beyaz renk, metalde çok kolay kir tutar.
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
gayet güzel hoş da, Arkadaşlar, ruhsatta yazan renkten farklı bir işlem yapmak, ruhsata işlettirmek gerektirdiğinden, çevirmeye girdiğiniz veya kazaya karıştığınızda sıkıntı oluşturabilir. dikkat edin.
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
287
Hayırlı olsun, hoşgeldiniz. Kesinlikle katılıyorum. Benzini ayda bir alıyorum neredeyse. Aynı hislerle sürüyoruz. Boxer geldi geleli arabamı da kullanmıyorum. Zira şehir içinde araba tam 4 katı yakıyor, mantıklı değil. Kullanmayalı altına kediler içine örümcekler yuva yaptı. :)

Bir ayda bayağı sağlam km yapmışsınız. Ben 3 ayda yapabildim o km yi. Bu gidişle bizi sollarsınız yakında. Tahminim, ve yurt dışı forumlarda okuduklarıma göre 50-60 binlere kadar anahtar değmeden gidecek gibi bu gidişle.

@omur.38 siz de hoşgeldiniz. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

@twona fırın boya üstüne vernik attırsan daha kalıcı, profesyonel ve pürüzsüz olur kanaatindeyim. Mat boya hoştur ama kâki yeşil, siyah gibi renklerde. Mat beyaz renk, metalde çok kolay kir tutar.

Evet 1 ayda Sağlam Kilometre yaptıgım Doğrudur Her Fırsatta Bajaj a biniyorum Uzun Yollar harici :) Bu arada Sizin ve Twona nın Yorumlarını Okuyarak bende Bajaj sahibi Oldum Kuralkan ın sizlere birkaç hediye bişeyler vermesi Gerekli :) Ben birşey Sorucağım birde Bu Kuralkan firmasını neden Herkes Kötülüyor ? Bence Bütün Firmalarda var Problem Acaba Kuralkan firmasına Kötü Diyenler Kawasaki Z-moto İle hiç Alışveriş Yapmışlarmı ? :)
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
100
Selamlar herkese ,

@twona herkes gibi bende merakla bekliyorum ortaya harika bir şey çıkacak ondan eminim .. kolay gelsin ..

İlk bakım işini hallettim arkadaşlar Castrol Power 1 Yarı Sentetik 10/40 yağ koyduk.. (2000 bakımında Shell AX7 Veya Repsol 15/50 deneyeceğim sanırım)

Akhisar da motorcu tonton dediniz mi bilmeyen yok zaten serviste yücel usta ile tanıştık kendisi de bajaj ürünlerini çok beğenmiş ancak boxer a ayrı bir parantez açıyor ömürlük motor diye..

587km de girdim bakıma çıkan yağı özellikle inceledim çok pis olmamakla birlikte ufak tefek talaş dedikleri demir tozları mevcuttu..

*Yağ filtresini değiştirmeyi düşünüyorduk ancak öyle bir temizledi ki 2000 bakımında değiştiririz dedik.
*Motor aksamındaki tüm vidaları iyice sıktı gevşeyenler vardı bunlar zamanla azalacak yerine oturacak gevşeme olmaz ileride bu kadar dedi.. Bu gevşemeler titreşime etki ediyordur toplayınca farkı göreceksin dedi
*Zinciri temizleyip yağlayıp gerdik.
*Rolanti / Hava ayarına baktı ama asıl 2000 de sibop ayarından sonra oturacak dedi..
*Benim ufak tefek söylediğim şeyleri yaptı far ayarı sinyal vs..

Sonuç olarak son derece memnun kaldım adamların yaklaşımı özenli çalışmaları hoşuma gitti.

** Bakımdan sonra özellikle vites geçişleri çok sessizleşti tıkır tıkır oldu sanki motorun sesi de biraz kalınlaştı .. titreşim olayı hal değiştirdi yüksek devirlerdeki zırıltı sallanma gitti yerine yine yüksek devirde sadece sol ayak peginde hissettiğim sinek vızıltısı geldi bu kısım çok hoşuma gitti ..

yağı kendim götürdüğüm için sanıyorum 25 TL servis ücreti aldılar. İlk bakıma kadar 60km/s hızın üzerine çıkmamıştım bakımdan sonra artık 60-80 arası hızlarda geziniyorum çok kısa süreli olmak kaydıyla 90 a çıktım ancak 1000km yi geçene kadar 60-80 arası gezinmeyi düşünüyorum.. zaten 60km/s dan sonra bizim boksörün içindeki boksör meydana çıkıyor resme hörrrr diye anında 80 e geliyorsunuz .. Ben motorumun ara hızlanmalarına hayran kalıyorum. 40 ile gidiyorum gaza bir dokunuyorum çat diye 60 bir daha dokunuyorum çat 80.. tam istediğim şey atakları çok güzel ben max. hız aramıyorum zaten 100 yapsın yeter ama ara hızlanmaları sağlam olsun beni sıkıştıramasınlar trafikte istiyordum inşallah boksörümle uzun yıllar sürecek bi birlikteliğimiz olacak :)
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
66
oooo forumdan biraz ayrı kaldık ortam coşmuş millet!.. bu arada antalyada bayagı boxer gormeye basladım... :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:25 ----------

Twona kardesim motorundaki gelismeleri sabirsizlikla bekliyorum.harika olacak eminim ozellikle lastikleri cok begendim acaba gidise bi etkisi olur mu? Bide motorun deposunu british racing green ( aston martin yesili) seleyide sutlu kahve yapsaydin varya tadindan yenmezdi. Ama yinede ortaya harika bi



saheser cikacagindan da eminim.ALLAH (cc) kolaylik versin. Herkese iyi gunler dilerim ...
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Ben şahsen Facebook kullanmadığım için oraya giremem. Şimdilik en etkin ve faydalı iletişim sanırım yine burası olacak. Zira üye olan da olmayan da burada yazmış olduğumuz bilgilerden istifade edebilir. Bazan bakıyorum bu konuyu 20 kişi birden okuyor olabiliyor.

Şu gidon ile far arasında kalan kablo demeti gerçekten çok kötü görünüyor. Bir de siyah bantla sarılmış, sanki elektrikçi ayaküstü yapıp yollamış gibi duruyor... En kısa zamanda ona bir muhafaza ayarlamak lazım.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst