- Katılım
- 22 Şub 2007
- Mesajlar
- 1,760
- Konu Yazar
- #1
Merhaba arkadaşlar xt 600 ile araziye girmenin ne kadar zor oldugunu bi kaç saglam düşüşle anlayınca dedim bana acil bi cross lazım saolsun arkadaşım buldu bu motoru dedi ilan nosunu atıyorum kaçırma motoru al bi baktım yz 125 hayalimdeki aslan aradım adam yurt dışında teli kapalı 2 ay sonra gelcem yazmış ilana 2.ayın 1.günü adamı arayıp ertesi gün sabah 7de motoru almaya gelicegimi söyledim sonra arabanın arka koltuklarını söküp gene maceraya başladım.
ist.afyonkarahisar 420km civarıydı benzini fulleyip yola çıktıgımda saat 11,00 dı saat 4 gibi dehşet bi uyku bastırdı yol kenarı dinlenme yolları oluyorya geniş bir alan oraya çektim arabayı arkaya bi geçtim oh evimdeki yatak gibi
teli sabah 6ya kurdum 2 saat uyudum bi baktım camlar titanik gibi buglanmış
kapıyı bi açtım memurlar bana bakıyo yolda çevirme yapıyolar arkadaşta ön koltukta yatıyodu diyo olum kömüş gibi yattın gece memurlar arabaya baktı seni görünce gittiler
herneyse yollar süper dümdüz konya yolları özellikle.
Motor 1988 model bir yz 125 2t insanda söyle bi fikir oluyo oğlum cöp olmasın ömrümüz motora binmekten çok onu tamir etmekle geçtigi için insan korkuyor
Bana diyolar fotolara bakıp arabayı ne hale getirmişsin sen ne anlarsın motor aşkından be!
Afyonkarahisara yolunuz düşerse bilmenizi isterim Turcell den başka birhat çekmiyor orda çeşme başında bir köylüden yardım istemeseydik vay halimizde.Motoru satan arkadaşlar Hollandadan geliyolardı baya kafa insanlardı inş. tekrar karşılaşırız çok iyi karşıladılar ve ilgilendiler saolsunlar.gelelim fotolara
Motorun güçü hiç beklemedigim gibi çıktı egzapı acınca benim yüzümdeki gülümsemeyi epeydir hiç görmemiştim.
Motoru alınca ilk işim bakım onarım yapmak oldu herszamanki gibi dayanamayıp tanışma merasimine başladım.
Söküp dagıttıkca eksikleri çıktı.
Rulmanlar değişti, vites kolu yağ kecesi değişti
Şanzuman yağı ve süspansiyon yağları değişti.
Buji orj. takıldı ayak marj kolu tamir edildi.
Bütün vidaları sıkıldı şase baglantı vs.
1988 modele göre bu kadar orjinal ve saglam olması beni acayip mutlu etti.
Ciddi tek sorunu süspansiyonların patates olmasıydı aldıgım fiyatı göz önünde bulundurunca bu benim için hiç sorun degildi.
Zaten motor tamir etmek benim için nefes almak gibi oldugu için pekte problem degil.
arka süspansiyonun tamiri dedinmi olay biraz sıkıntı randuman almak zor cünkü patladıgını bile bile binmeye devam edersen piston ve yatakları zarar görüyor sonra napsan boş.
fotoda fark ederseniz orta yag keçesinin yayı çıkmış ve piston cizik içide çok çizikti zımparayla baya ugraştım ama degdi.
Ön süspansiyonlarında sübop kapakları var yani havayla alakalı birşeyler söz konusu yalan yok o işten anlamam tamirciyi aradım dedim ustam bu ön süspansiyonlardaki süboplardan havamı bascaz bune dedi onlara 10 bar hava bas canavar olur
gittim bastım şiştiler beton gibi sonra dedim bi anormallik var netten araştırim tr de bi bilgi bulmak tabiki zor bide ne görüm o süboplardan içinde oluşan havayı atıyomuşsun
yani nası ustalara düşmüşüz görün.
ön süspansiyon sökmesi dışında kolay arka süspansiyon meşakatli çalışma mantıgı basit.
bir tarafta yag diger tarafta hidrojen gazı 2sinin ortasında bir duvar itişip duruyorlar.yag kanalları olan bir piston sayesinde yay görevi görüyor motor her yaylandıgında yag o piston içindeki kanallardan geçmeye calısırken basınc oluşuyor.buda darbeleri emiyor.
Haraket enerjisinin sıcaklıga dönmesinden ötürü arka süspansiyonlarda dışa dogru 2.bir parca var ondada hidrojen gazı oluyor.
Yani beni şaşırtacak vaybe teknolojiye bak olayı olmadı gene.
Arka süspansiyonunuz patlarsa tamir eden yerler var 250tl civarı randuman olayı patlattıktan sonraki zamana baglı o şekilde kullandıysan yandın.
Çok fazla kafa ütüledim galiba imla hatalarından ötürü kusura bakmayın edebiyat dersim sıfırdı zaten
Bir fikir bilgi magabından paylaşımda bulunmak istedim.
Genel anlamda motor mütiş 2 zamanlı cidden çok zevkli istedigin kadar redline yap motora bişi olmuyo.
Bilmiyorum ben çok sevdim motoru 90 kilo bişi 36 beygir yz 125 ile olan paylaşımlarım devam edicek tekeriniz düz bassın arkadaşlarım.
ist.afyonkarahisar 420km civarıydı benzini fulleyip yola çıktıgımda saat 11,00 dı saat 4 gibi dehşet bi uyku bastırdı yol kenarı dinlenme yolları oluyorya geniş bir alan oraya çektim arabayı arkaya bi geçtim oh evimdeki yatak gibi
Motor 1988 model bir yz 125 2t insanda söyle bi fikir oluyo oğlum cöp olmasın ömrümüz motora binmekten çok onu tamir etmekle geçtigi için insan korkuyor
Bana diyolar fotolara bakıp arabayı ne hale getirmişsin sen ne anlarsın motor aşkından be!
Afyonkarahisara yolunuz düşerse bilmenizi isterim Turcell den başka birhat çekmiyor orda çeşme başında bir köylüden yardım istemeseydik vay halimizde.Motoru satan arkadaşlar Hollandadan geliyolardı baya kafa insanlardı inş. tekrar karşılaşırız çok iyi karşıladılar ve ilgilendiler saolsunlar.gelelim fotolara
Motorun güçü hiç beklemedigim gibi çıktı egzapı acınca benim yüzümdeki gülümsemeyi epeydir hiç görmemiştim.
Motoru alınca ilk işim bakım onarım yapmak oldu herszamanki gibi dayanamayıp tanışma merasimine başladım.
Söküp dagıttıkca eksikleri çıktı.
Rulmanlar değişti, vites kolu yağ kecesi değişti
Şanzuman yağı ve süspansiyon yağları değişti.
Buji orj. takıldı ayak marj kolu tamir edildi.
Bütün vidaları sıkıldı şase baglantı vs.
1988 modele göre bu kadar orjinal ve saglam olması beni acayip mutlu etti.
Ciddi tek sorunu süspansiyonların patates olmasıydı aldıgım fiyatı göz önünde bulundurunca bu benim için hiç sorun degildi.
Zaten motor tamir etmek benim için nefes almak gibi oldugu için pekte problem degil.
arka süspansiyonun tamiri dedinmi olay biraz sıkıntı randuman almak zor cünkü patladıgını bile bile binmeye devam edersen piston ve yatakları zarar görüyor sonra napsan boş.
fotoda fark ederseniz orta yag keçesinin yayı çıkmış ve piston cizik içide çok çizikti zımparayla baya ugraştım ama degdi.
Ön süspansiyonlarında sübop kapakları var yani havayla alakalı birşeyler söz konusu yalan yok o işten anlamam tamirciyi aradım dedim ustam bu ön süspansiyonlardaki süboplardan havamı bascaz bune dedi onlara 10 bar hava bas canavar olur
ön süspansiyon sökmesi dışında kolay arka süspansiyon meşakatli çalışma mantıgı basit.
bir tarafta yag diger tarafta hidrojen gazı 2sinin ortasında bir duvar itişip duruyorlar.yag kanalları olan bir piston sayesinde yay görevi görüyor motor her yaylandıgında yag o piston içindeki kanallardan geçmeye calısırken basınc oluşuyor.buda darbeleri emiyor.
Haraket enerjisinin sıcaklıga dönmesinden ötürü arka süspansiyonlarda dışa dogru 2.bir parca var ondada hidrojen gazı oluyor.
Yani beni şaşırtacak vaybe teknolojiye bak olayı olmadı gene.
Arka süspansiyonunuz patlarsa tamir eden yerler var 250tl civarı randuman olayı patlattıktan sonraki zamana baglı o şekilde kullandıysan yandın.
Çok fazla kafa ütüledim galiba imla hatalarından ötürü kusura bakmayın edebiyat dersim sıfırdı zaten
Bir fikir bilgi magabından paylaşımda bulunmak istedim.
Genel anlamda motor mütiş 2 zamanlı cidden çok zevkli istedigin kadar redline yap motora bişi olmuyo.
Bilmiyorum ben çok sevdim motoru 90 kilo bişi 36 beygir yz 125 ile olan paylaşımlarım devam edicek tekeriniz düz bassın arkadaşlarım.