Honda Honda CB 125 Ace Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
anladım haftasonluguna gıdıyorum c.tesi sabahı orada olup pazar gece p.tesi oglen ucak yada otobusle donuyorum neyse ona var. Hız konusunda sıkıntı olmaz ben araçlada 80 90 la gıdıyorum toroslar şahınler geçiyor hiç öyle hissetmem olgunumdur genç olsamda. Bi bakayım krediye giremezsem 2 bin tleme 1000 daha eklıyıp 2. el alırım dedıgınız gibi yardım bilgi için teşekkürler zaten önceki bilgilerinizden baya fikir almıştım.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Merhaba uzun vadelı kredıden nerdeyse vazgeçtıgımden cbr 125 r dan aceye donmeyı dusunuyorum, tabi bide daha dusuk oldugundan daha az risk almak ıstıyorum cunku biri yuzunden hayatım değişti neyse,

bir sorum var max kaç hız yapabılıyorsunuz zorlama manasında degıl yanı yolda sehırarasında sıkıntı olurmu?
İstanbul avr. izmire veya aydın sökeye gidip gelinir mi ? 2 haftada 1 otobusle gıdıp gelıyorum yolu eger alırsam böyle birşey sorun cıkarırmı yada yol ne kadar surer? otobusden daha ucuza gıderım sanırım 100 kmde 2.5 2.6 gıbı bı yakıt yakar dıye tahmın edıyorum

motorla zaman zaman işe gidiyorum. güzergah tem üzerinden bahçeşehir maslak. o yüzden bu soruya cevap verebilirim:) xman19'un dediği gibi 80-90 hız ideal. düz yolda 100-105; yokuş aşağı ise 105-110 yapıyor. rampada (fikir vermesi açısından örneğin mahmutbey gişelerden sonra edirne yönüne tema park'ın önündeki rampada 85'e düşüyor) motor nefes kaybediyor dendiği gibi. bu şu demek, ilk şeritten, trafik akıcı ise emniyet şeridinden çıkamazsınız. kamyon yüksüz ise sollayamazsınız. bunlar uzun yolda canınızı sıkmaz ise,motorun gücüne nefesine uygun defansif bir sürüşü devam ettirebilirseniz, uzun yola çıkılır elbet. geçen pazartesi aralıksız 160 km yol yaptım. şişme vs olmadı.

motor şehir içinde ya da 80 km'nin altındaki hızlarda trafiğe rahatlıkla ayak uyduruyor. 4 arkadaş (30 beygirlik suzuki burgman, 70 beygirlik bir harley ve 15 beygirlik bir vespa) motor gezintisi yapmıştık. hepsi benim gibi trafiğin akışına ayak uydurmaya çalışan, defansif süren adamlar. bunlara rahatlıkla ayak uyduruyor motor. ancak 80 üzerindeki hızlarda durum yukarıda bahsettiğim gibi. yani motorun uzun yol yapıp yapamayacağı motordan ziyade sürücünün sürüş karakterine bağlı. yüksek hızlarda sollamaya kalkışmak bence tehlikeli (en azından arkadan gelenler için asap bozucu:)) olur.
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
19
anladım haftasonluguna gıdıyorum c.tesi sabahı orada olup pazar gece p.tesi oglen ucak yada otobusle donuyorum neyse ona var. Hız konusunda sıkıntı olmaz ben araçlada 80 90 la gıdıyorum toroslar şahınler geçiyor hiç öyle hissetmem olgunumdur genç olsamda. Bi bakayım krediye giremezsem 2 bin tleme 1000 daha eklıyıp 2. el alırım dedıgınız gibi yardım bilgi için teşekkürler zaten önceki bilgilerinizden baya fikir almıştım.
Merhabalar,

Ben geçen sene honda wave ile İzmit'ten İstanbul'a git gel yapardım haftada 1 ya da 2 kere. Sonra honda wave'yi satıp Ace aldım. Ace ile de bir süre gidip geldim. Şu an Ace ile Ataşehirden Maslağa gidip geliyorum her gün. Size tavsiyem eğer uzun yola çıkacaksanız biraz daha güçlü ve 5 ya da 6 vitesli bir motor almanız olur. Ace ile 80 - 90 km hızlar çok yoruyor. Ayrıca oturuş pozisyonu olarak da çok rahat değil. Uzun yolda bel ağrısı çekebilirsiniz.

Bajaj pulsar uygun fiyata geldi Türkiye'ye. Eğer kredi, taksit vs durmunuz varsa bence pulsarı değerlendirin. Ace kendi sınıfında sağlam, iyi bir motor ama 125cc şehir içinde bile bir süre sonra sıkıcı olabiliyor. Kaldı ki uzun yola da çıkacaksınız. Yakıt tüketimi olarak 90 - 100km gibi hızlarda pulsarla aralarında pek fark olmaz. Ayrıca pulsar uygun fiyattan girdiği için ilk alanlar kolay kolay zarar etmez. Pulsar olmasa bile 5 ileri vitesli bajaj discovery gibi bir modeli tercih edebilirsiniz ace yerine. Hem daha güçlü hem de 5 ileri vitesli. Bunlar uzun yolda büyük avantaj.

Bu arada Ace'nin yakıt tüketim değerlerini paylaşıyorum merak edenler için. İlk günden beri pompa hesabı not alıyorum aldığım yakıtı. Genellikle şehir içi, sık sık artçılı ve sakin kullanıyorum. Motorun tüketiminden çok memnunum.

59qWll.jpg
 
Katılım
28 May 2014
Mesajlar
1
Arkadaşlar bu forumda birbinizi ezmeye mi çalışıyorsunuz yoksa motosikletleri mi değerlendiriyorsunuz? herkes yok sen bilmiyorsun ben daha iyi biliyorum bilmem ne garip garip yorumlardan bahsediyor... Honda Ace'a gelince ben motordan gayet memnunum babamın bir lafı vardır " en iyi araç gücünün yettiği araçtır" . diye benim gücüm buna yetiyor ve benim için en iyisi bu.. emsalleri ve muadilleri ile karşılaştırmaya gelince çinlilerle karşılaştırılmaması gereken bir motor olduğunu düşünüyorum çünkü; en başta adı var satarken de alırken de güvendiğiniz bir marka.. onun dışında bence fiyatını gayet hak eden ve verdiğiniz parayı değer kaybettirmeden satabileceğiniz bir motor... bir çok motora bindim emsallarinde bence yamaha ve Honda dan şaşmamalı insan.. Şimdi diyeceksiniz ki kardeşim herkesin honda yamaha alacak kadar parası varmı? tamam olmayabilir... Ama bir söz vardır. Çinli motor alacak kadar zengin değilim.. neden hondanın 3 senede verdiği arızayı o 1,5 yılda verecek.. neden kalitesi o kadar yok varsın benzin göstergesi olmasın ne olur ki zaten motoru kullanmaya başladıkça aldığnz yakıtla ne gidecek onu az çok bileceksiniz hadi bilemediniz sizi en aşağı 40 km götürecek yedek deposu var.. bu fiyatta benim gücüm buna yettiği için benim için diğer çinli emsallerine göre çok iyi bir motor çevik ve atak.. Honda sempatizanı değilim kimse yanlış anlamasın ama bu fiyat bazında kötünün iyisi bu... Yeni bir üye olarak ilk yorumumu da bu şekilde yapmak istedim... Birbirimizi kırmaktan ziyade faydalı olmaya çalışırsak daha verimli ve motosiklet tutkusuna adım atacak arkadaşlar için daha iyi bir önizlenim oluşturacağımızı düşünerek saygılarımı ve sevgilerimi sunarım... Herkese iyi sürüşler.. Allah kaza bela vermesin...
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
3 ünüzede teşekkür ederim, gis parkta tanışıp sevdiğim bir motor araştırdıkçada gayet hoşuma gidiyor, tek sorunum şuna karar vermeliyim aslında verdimde işte düşünüyorum hala, 6750 tl kredi ve 1500 tl kadar param ile ehliyeti alır almaz kırmızı bir cbr 125 r alıcam, uzun yol kısa yol şehir içi dışı benim zevkim ve kullanımıma göre en ideali. Ace alırsam cbr gördükçe içim gider, kullanımda eğitim vs. den dolayı sıkıntı yaşamam pratikle vs. hallederim. Kırmızı ace alıp eylüle kadar kullanıp satıp cbr 125 r kırmızı daha ucuza alabılırım ama kolay satar mıyım sabırsızımdır pek ugraşamam? çok zarar etmemde genede zarar ederim, kullanımı cbrda ogrenmek varken ace ıle zaman kaybederim ama fiyat konusunda avantajlı olurum. Ama aceyi kullanırken içimden cbr cbr diye geçirir sıkıntı yaparım. Bakalım temmuza kadar dusunuyorum hala ikilemdeyim.
 
Katılım
15 Tem 2013
Mesajlar
7
Arkadaşlar ben far muhafazasını yenileyip(benimki çatladı ufak bi kaza sonucu) yan sehpa taktırmak istiyorum, nereden bulabilirim bunları? Far muhafazası buldum birkaç tane ama orjinal değildi sanki.
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Orjinal ürün için servise gitmeniz gerekir. Piyasadakiler sanırım cin den gelenlerdir.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Arkadaşlar ben far muhafazasını yenileyip(benimki çatladı ufak bi kaza sonucu) yan sehpa taktırmak istiyorum, nereden bulabilirim bunları? Far muhafazası buldum birkaç tane ama orjinal değildi sanki.

yan sehpayı ben serviste 25 liraya taktırmıştım. far muhafazası taobao'da var :

http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.37.BCiQey&id=25385064887&ns=1#detail
http://www.yoybuy.com/en/show/25385064887/?cate=search

60 yuan 10 dolar kadar yapıyor. kargosuyla vs. 20 dolar kadar tutar. serviste de herhalde 60-70 liradır. orijinal olup olmamasını dert etmeye değecek bir parça değil bence, plastik bir kapak yalnızca.
 
Katılım
16 Nis 2014
Mesajlar
131
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar titreşim konfor ve sağlamlık açısından değerlendirecek olursanız

Sizce bajaj boxer mi yoksa cb125ace mi alınmalı ?

Yorumlar için teşekkürler
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
arkadaşlar titreşim konfor ve sağlamlık açısından değerlendirecek olursanız

Sizce bajaj boxer mi yoksa cb125ace mi alınmalı ?

Yorumlar için teşekkürler
Boxer kullanmadım ama aynı fiyata 1-2 beygir fazla,koruma demiri,çanta demiri ve küçük bir rüzgarlık varken Boxer daha iyi bir tercih gibi duruyor. ben şahsen vites düzeni boxerda ters olmasa boxerı tercih ederdim. boxer scrambler ya da cafe racer yapmaya da daha uygun eğer kafanızda böyle şeyler varsa. dediğim gibi ben sırf vites düzeni ters olduğuiçin almazdım. bir de bajaj türkiyede honda kadar iyi bir ağ kurabilecek mi konusu var. iyi başladılar gerçi.
bildigim kadariyla bajaj test motoru veriyor. deneyecek bir ace bulabilirseniz karar vermek kolay olur.
 
Katılım
16 Nis 2014
Mesajlar
131
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Boxer kullanmadım ama aynı fiyata 1-2 beygir fazla,koruma demiri,çanta demiri ve küçük bir rüzgarlık varken Boxer daha iyi bir tercih gibi duruyor. ben şahsen vites düzeni boxerda ters olmasa boxerı tercih ederdim. boxer scrambler ya da cafe racer yapmaya da daha uygun eğer kafanızda böyle şeyler varsa. dediğim gibi ben sırf vites düzeni ters olduğuiçin almazdım. bir de bajaj türkiyede honda kadar iyi bir ağ kurabilecek mi konusu var. iyi başladılar gerçi.
bildigim kadariyla bajaj test motoru veriyor. deneyecek bir ace bulabilirseniz karar vermek kolay olur.

Bende tam tersini düşünüyorum ace boxere göre cafe racer için daha uygun değil mi
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Bende tam tersini düşünüyorum ace boxere göre cafe racer için daha uygun değil mi

aslında sizin estetik beğeninize bağlı biraz da. ace yuvarlak far ile gelmediği için bazı pratik güçlükler var. yuvarlak far için kadranı tutacak ayaklar uydurmanız lazım ya da ön takımdan iki parçayı daha değiştirmeniz gerekiyor. türkçe isimlerini bilmiyorum. parça listesinde biri "steering stem" olarak geçiyor. diğeri de üst tarafta gidonun oturduğu parça. ben yuvarlak fara çevirirken bunları almamıştım.kadran bağlantısı için eğip bükerek birşeyler uydurmak zorunda kaldık. biraz eğreti oldu.
boxer zaten yuvarlak far ve hazır bağlantılar ile geliyor. o yüzden dedim. yoksa uğraşırsanız ikisi de uygun. beğeninize kalmış.
 
Katılım
16 Nis 2014
Mesajlar
131
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aslında sizin estetik beğeninize bağlı biraz da. ace yuvarlak far ile gelmediği için bazı pratik güçlükler var. yuvarlak far için kadranı tutacak ayaklar uydurmanız lazım ya da ön takımdan iki parçayı daha değiştirmeniz gerekiyor. türkçe isimlerini bilmiyorum. parça listesinde biri "steering stem" olarak geçiyor. diğeri de üst tarafta gidonun oturduğu parça. ben yuvarlak fara çevirirken bunları almamıştım.kadran bağlantısı için eğip bükerek birşeyler uydurmak zorunda kaldık. biraz eğreti oldu.
boxer zaten yuvarlak far ve hazır bağlantılar ile geliyor. o yüzden dedim. yoksa uğraşırsanız ikisi de uygun. beğeninize kalmış.

bilgiler için teşekkürler peki titreşim ve konfor olarak cb125 ace nasıl

birde motorunuzun yuvarlak farlı halinin fotoğrafını bizimle paylaşabilir misiniz
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
bilgiler için teşekkürler peki titreşim ve konfor olarak cb125 ace nasıl

birde motorunuzun yuvarlak farlı halinin fotoğrafını bizimle paylaşabilir misiniz

konfor bence çok iyi. sele ve amortisörler rahat. uzun sürüşlerden sonra bile. titreşim var ancak aea'nın deyimiyle çiş kaçırcak kadar değil:) ben uzun sürüşlerden hemen sonra, cep telefonunu kullanırken parmak uçlarımın biraz uyuştuğunu hissediyorum o kadar. o da hemen geçiyor zaten.
yuvarlak far yaptıktan sonra foto yüklemiştim, önceki sayfalarda var. h.sonu fırsat bulabilirsem yenilerim. önümüzdeki günlerde seleyi yekpare yapıp arka panelleri ve çamurluğu sökmeyi düşünüyorum. O zaman bir daha:)
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
arkadaşlar,
bugün 4000 bakımını yaptırdım. biliyorsunuzdur, ilk sayfalarda 1.vitesten 2.vitese geçişin motor ısındıktan sonra çok kemikli olduğundan, hatta sık sık takıldığından bahsetmiştim. sonra 1000 bakımında 10-50 castrol sentetik yağ koydurmuştum. geçişler yine kemikli olmakla beraber sorun büyük oranda çözülmüştü. önceden 10 denemeden 8-9'unda takılıyorsa, 1-2 ye düşmüştü. ancak takılmasa bile geçişler sesli ve kemikliydi. motul yağ forumda çok methedilmişti, en son aea da motul tavsiye edince bu değişimde 10-50 motul koymalarını istedim. fark bariz. geçişler sessiz, daha önceden 1'den 2'ye geçerken ayağımı iyice pedalın altına girerek, şırrak diye atıyordum. artık sessizce, diğer vitesleri ayak ucumla nasıl atıyorsam yine öyle atıyorum. benimle benzer sorun yaşayanlar varsa denemelerini tavsiye ederim. 4bin km'de bir yağa fazladan 10-15 lira vermek bu konfora değer bence.

bu arada yuvarlak farlı resimleri tekrar yüklüyorum. sticker'ları da sökmüştüm. ancak sticker'ların üzerinde vernik vardı. sökünce farkettim. aklınızda olsun.

MGaiByh.jpg


exGH3g1.jpg

(saati fuarda 50 liraya almıştım)

zhYnlfS.jpg
 
Katılım
14 Ara 2013
Mesajlar
122
Arkadaşlar merhaba;

Nakit ihtiyacımdan dolayı motorumu üzülerek sattım. 10 sene binmeyi düşünmüştüm ama olmadı. Şunu belirteyim 100 km hız size yeterse mükemmel bir motor. Bu zamana kadar kullandığım en az yakıt yakan ve en keyif aldığım motorumdu :( Hayırlısı diyorum şimdi ş.içi için cup motor almayı düşünüyorum. Konudan uzak kalacağım için başta byanmaz olmak üzere tüm tanıştığım arkadaşlara samimiyetlerinden dolayı teşekkür ederim. Hepimize kazasız keyifli sürüşler.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
xman19,
hayırlı olsun, ben de sana teşekkür ederim ayrıntılı incelemeler ve tarafsız yorumlar için. marka model farketmez, motor kardeşliği hep baki: )
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Arkadaşlar merhaba;

Nakit ihtiyacımdan dolayı motorumu üzülerek sattım. 10 sene binmeyi düşünmüştüm ama olmadı. Şunu belirteyim 100 km hız size yeterse mükemmel bir motor. Bu zamana kadar kullandığım en az yakıt yakan ve en keyif aldığım motorumdu :( Hayırlısı diyorum şimdi ş.içi için cup motor almayı düşünüyorum. Konudan uzak kalacağım için başta byanmaz olmak üzere tüm tanıştığım arkadaşlara samimiyetlerinden dolayı teşekkür ederim. Hepimize kazasız keyifli sürüşler.
Bu zamana kadar hangi motorları kullandınız? Bende bu motoru takip ediyorum. Benim icin 2 sey önemlidir. Yakit hic önemli degil. 1. Titresimin hangi kısımlarda yoğunlaştığı. 2. Düşük hızlarda tork ve ivmeleme.
Bu sorulara tarafsız cevap verecek bir yiğit ariyorum ayrıca.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
271
Bu zamana kadar hangi motorları kullandınız? Bende bu motoru takip ediyorum. Benim icin 2 sey önemlidir. Yakit hic önemli degil. 1. Titresimin hangi kısımlarda yoğunlaştığı. 2. Düşük hızlarda tork ve ivmeleme.
Bu sorulara tarafsız cevap verecek bir yiğit ariyorum ayrıca.

valla tarafsız mıyımdır yoksa motora toz mu konduramıyorumdur orasını allah bilir:) ama daha önce de hemen hepimizin yazdığı gibi titreşim var. beni rahatsız etmiyor. şöyle ki motordan indikten sonra dokunmatik cep telefonunu kullanırken parmak uçlarımda uyuşma hissediyorum örneğin. bunun dışında ayaklarıma ya da mabadımda bir uyuşma yok. selede ve peglerde de eğer çok dinlerseniz titreşim var evet.

düşük hızlarda çekiş iyi. 9.8 newton metre torka sahip 9 beygirlik bir motor ne kadar iyi olabilirse o kadar. fikir vermesi açısından ybr'nin torku 9.5, cbf'nin ki 12 örneğin. ben bu motor dışında benzer sınıfta bir tek cbf150 kullandım. motorun gidişi onun kadar pürüzsüz değil.

ben 2. viteste yarım debriyajla kalkabiliyorum mesela. 20-25 km'den itibaren 3. vites, 30-35 km'den itibaren 4. vites'te vuruntu yapmadan çekiş var.

bildiğim kadarıyla bazı bayilerde test motoru var. yapabiliyorsanız bir test sürüşü ayarlayın derim. çünkü titreşim ve çekiş mevzuları subjektif konular. ben tatmin edici buluyorum ama dediğim gibi tecrübem çok sınırlı. daha önce 2 silindirli ya da 20-30-40 beygirlik bir motor kullansaydım da böyle der miydim bilmiyorum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst