- Katılım
- 9 May 2014
- Mesajlar
- 10
- Konu Yazar
- #1
Selamlar herkese, bu işten en ekonomik şekilde yararlanmaya çalışıyorum.
İş dolaysıyla gidiş-geliş 150km olan Aydın ili içerisinde Akbük - Kuşadası arasında gidip geleceğim, keyfe-keder Salı-Perşembe havanın serin olduğu saatlerde ve pazar tatilimi evimde geçirmek için cumartesi akşamları yolculuk yapacağım. yolun yarısından fazlası düzlük. düzlükten önce ve sonra virajlar ve birkaç yokuş var. toplam 75km olmak üzere.. Haftada 450km uzun yol (50-100km'de şehir içi yapsam)
ortalama 500km yol yapacağım haftalık. Aylık 2000km. maksimum rakamlar bunlar.
Öncelikle 2 yıldır motosiklet binmiyorum. Kendimce tecrübeli sayılırım. Yeni bir motosiklet almam gerekecek. Aklıma ilk gelen motosiklet:
-Honda CBF150(sıfır) -Yakıt tüketimi, kalitesi, güvenilirliği ve rahatlığı pek cazip.
-Düşündüğüm ekstralar: Hava filtresi , İridium buji , Far , Arka çanta , Lastik
Motosikletin bakımlarını kendim yapacağım. Yağ olarak Repsol ve Castrol'ün arasında kaldım. KN'nin hava filtreleri ömürlüktü diye hatırlıyorum.. geriye sadece yağ değiştirmek, zincir temizlemek ve balata temizliği kalıyor.. çokta zor bir görev değil.
Garanti kapsamında olup olmaması önemli değil zaten fabrika hatası olursa eğer ilk 1000km içerisinde belli edecektir kendini.
Yapabileceğim kilometre fazla olduğu için her ay servise para bayılmaktansa gerekli malzemelerimi önceden alıp her bakımda sadece yağa para harcayacağım. Zaten servise götürmem çok zor olurdu.
Hesaplarım doğruysa eğer internette ki yakıt tüketimlerini baz alarak aylık 300TL yakıt tüketeceğim . Kaliteli yağların litresi de 30TL den aşağı değildir herhalde. Aylık maksimum 350TL gibi bir gideri olacak CBF150'nin
-Benim aklımda ki düşünceler bunlar arkadaşlar. Sizce bu motosikletin toplam ömrü ne olur? yormadan üzmeden saatte kaç km hız yapabilirim?
hesaplamalarım doğru mu? ve özellikle ekstralar konusunda fikrinizi istiyorum. Tavsiye, fikir ve düşüncelerinizi çekinmeden paylaşırsanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler herkese keyifli sürüşler dilerim.
İş dolaysıyla gidiş-geliş 150km olan Aydın ili içerisinde Akbük - Kuşadası arasında gidip geleceğim, keyfe-keder Salı-Perşembe havanın serin olduğu saatlerde ve pazar tatilimi evimde geçirmek için cumartesi akşamları yolculuk yapacağım. yolun yarısından fazlası düzlük. düzlükten önce ve sonra virajlar ve birkaç yokuş var. toplam 75km olmak üzere.. Haftada 450km uzun yol (50-100km'de şehir içi yapsam)
ortalama 500km yol yapacağım haftalık. Aylık 2000km. maksimum rakamlar bunlar.
Öncelikle 2 yıldır motosiklet binmiyorum. Kendimce tecrübeli sayılırım. Yeni bir motosiklet almam gerekecek. Aklıma ilk gelen motosiklet:
-Honda CBF150(sıfır) -Yakıt tüketimi, kalitesi, güvenilirliği ve rahatlığı pek cazip.
-Düşündüğüm ekstralar: Hava filtresi , İridium buji , Far , Arka çanta , Lastik
Motosikletin bakımlarını kendim yapacağım. Yağ olarak Repsol ve Castrol'ün arasında kaldım. KN'nin hava filtreleri ömürlüktü diye hatırlıyorum.. geriye sadece yağ değiştirmek, zincir temizlemek ve balata temizliği kalıyor.. çokta zor bir görev değil.
Garanti kapsamında olup olmaması önemli değil zaten fabrika hatası olursa eğer ilk 1000km içerisinde belli edecektir kendini.
Yapabileceğim kilometre fazla olduğu için her ay servise para bayılmaktansa gerekli malzemelerimi önceden alıp her bakımda sadece yağa para harcayacağım. Zaten servise götürmem çok zor olurdu.
Hesaplarım doğruysa eğer internette ki yakıt tüketimlerini baz alarak aylık 300TL yakıt tüketeceğim . Kaliteli yağların litresi de 30TL den aşağı değildir herhalde. Aylık maksimum 350TL gibi bir gideri olacak CBF150'nin
-Benim aklımda ki düşünceler bunlar arkadaşlar. Sizce bu motosikletin toplam ömrü ne olur? yormadan üzmeden saatte kaç km hız yapabilirim?
hesaplamalarım doğru mu? ve özellikle ekstralar konusunda fikrinizi istiyorum. Tavsiye, fikir ve düşüncelerinizi çekinmeden paylaşırsanız çok memnun olurum. Şimdiden teşekkürler herkese keyifli sürüşler dilerim.