Kaç km de yağ değişiyorsunuz, hangi yağı kullanıyorsunuz?

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Arkadaşlar bu yağlama konusu önemli, hangi marka kaç numara yağ kullanıyoruz? Kaç km de bir değişiyoruz? (tabi motorumuzun markası nedir?) Yağlama konusunda bir hata yapıp başından kötü bir olay geçen var mı? Çok mu sordum? :)
 
Katılım
15 Ağu 2004
Mesajlar
1,492
Kanuni hussar her 2000-3000 km'de castrol gps1 yarı sentetik (10-40) kullanıyorum
daha doğrusu geçen yağ değişiminde motoru yeni aldığımda onu kullandım haftaya gene aynı yağdan alıcam (6000km olunca) tavsiye ederim :cat:
 
Katılım
15 Ağu 2004
Mesajlar
1,492
yanlış bilgim için özür dileri usta bugün bakımda her 1500km'de dedi aklım karıştı benim
 
Katılım
24 May 2005
Mesajlar
9
yağlama

merhaba arkadaşlar bmw f 650 gs için tavsiye edeceğiniz yağ hangisi olur sizce biliyorsunuz bir sürü marka ve model var piyasada
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Eger motosikletinizi uzun zaman kullanmak istiyorsanız mutlaka motosiklet yagı koyun.. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. Yalnız sırası gelmişken, magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.

Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.

Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devir arasında kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.

Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.

Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki yaglar motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.

Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.

Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..

Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil myagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..

Motosikletinizin daha uzun ömürlü ve daha rahat çalışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın

Otomobil yagı ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..

Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
eralpt usta verdiğin bilgiler için sağol, ama scooter'lar büyük motorlar gibi şanzıman ve motor yağını bir kullanmıyor (en azından benim ki öyle). Bu durumda bahsettiğin konular hala geçerli mi? Yani benim motoruma koyduğum yağ sadece motoru yağlıyor, başka yaptığı bir iş yok. Motorun kitapcığında 10W-40 koymam tavsiye ediliyor. Bende ELF MOLIGRAF F1 koydum motora, API'nin SL seviyesini karşılayan tek yağ (Türkiye'deki). Sizce motorumun şanzıman ve motor yağı ayrı olduğu halde yinede CASTROL GPS mi kullanmalıyım? Bu arada şanzımana CASTROL Hypoy EP 90 koydum.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
6000 km de bir bakıma götürüyorum. Her motorun kendine göre bakım süresi var. Sadece yağ değiştirmek yeterli değil, bakımda hava filtresi, yağ filtresi, buji, fren hidroliği yağı, zincir gerginliği ayarı, v.s... gibi şeylere de bakıyorlar. Falan filan... Haa yağ olarak da Ali Usta Mobil kullanıyor. Mobil olmazsa Castrol tercih edilebilir.
 
Katılım
25 Haz 2005
Mesajlar
205
çok değişken ama 15-40 10-40 ama kesin motor yağı . motorsiklet yağı koymayan yerler var mı . vahşet çünkü .
 
Katılım
12 Ara 2004
Mesajlar
21
Gecen günde ben ilk servise gittim cırağına sordum ne yağı koyuyosunuz diye bir duraksadı 20 / 50 koyduklarını söyledi.. Bende katoloğunda 10/40 yazdığını söyleyince havalar sıcak ondan bu iyi dediler ... Walla ne yapcaz bu servislerle ya..
İlk serviste birtek yağ değiştirdiler başkada birşey yapmadılar..
 
Katılım
15 Ağu 2004
Mesajlar
1,492
Aldığımdan bu yana çok tecrübe yaptım önce castrol gps1 kullanıyordum ama sonraları mobil yarı sentetikle başladım değişime ve şimdi mobil1 tam sentetik kullanıyorum inan bana çok fark var ama repsol ve lique moly denicem bir ara haber veririm sonucu
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
62
motosikletlerin motor tertibi ve çalışma sistemi dört tekerli araçların çalışma sisteminden biraz daha fanklıdır herhalde ve ustamın tavsiyeleri gerçekten de mantıklı motor yağı kullanmak biraz daha mantıklı ne varki bir yağla 3 iş görülüyor biraz daha dikkatli olmak lazım. bu konuya ustama bir sorucam
 
Katılım
6 Ağu 2005
Mesajlar
62
motor yağından kasıt motorsiklet yağı ama marka ve model bilmiyom :thumleft:
 
Katılım
20 Haz 2005
Mesajlar
989
Öncelikle çok sevdigim emegine saygı gösterdiğim işçiliğini hayranlıkla izledigim bir tane ustam var motor bakımlarında devamli giderim. Eee bunca sene bu işi yapmış motorum için en iyi yağın kullanılmasını istedigimi biliyor. 10/40 Castrol kullanıyorum.
 
Katılım
16 Ağu 2005
Mesajlar
46
Sıcak çalışan motorlarda genelde sentetik yağlar kullanılır marka farketmez.Her tipte motor farklıdır'şanzumanla birse farklı hava soğutmalı farklı fan soğutmalı farklı.
 
Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
824
Eger motosikletinizi uzun zaman kullanmak istiyorsanız mutlaka motosiklet yagı koyun.. İlle castrol diyorsan GPS yada Castrol GO olabilir. Yalnız sırası gelmişken, magnatec denen yag motosiklet için secilebilecek en kötü yağdır.

Daha önce de başka platfromlarda defalarca söylemiştim. Lütfen motosikletlerinize "motosiklet için üretilmiş" özel yaglardan koyun. tamam belki 3-5 milyon pahalı ama emin olun deger. Eski mesleğim gereği bu konularla çok ilgiliyim ve araştırma yaparım her zaman. Merak edenler için 13 yıl önce İstanbul Motor teknik lisesini bitirdim ve takiben bir Mercedes servisinde 4 yıl servis şefliği yaptım.

Motosiklet motorları genel olarak markaya ve tipe göre değişmekle beraber maximum 8-15 bin devirlere kadar çıkabilmekte. Otomobil yagları ( örn: magnatec) ise motoru o devirlerde yeteri kadar koruyamamakta ve motorun içindeki metal parçalar arasındaki (piston - silindir ve ana-kol yatakları arasındaki) mikron kalınlığındaki yag filmi koparak motora hasar vermektedir. Bildiginiz üzere araba motorları max 6 bin devir civarında çalışmkata ve gunluk kullanımda 2000 ile 4500 devir arasında kullanmaktayız. Doğal olarak otomobil yagları da buna göre üretilmektedir.

Ayrıca bir diğer konu ise motosiklet ile otomobilller arasındaki debriyaj sistemi farkıdır. Arabalarda motor ile şanzıman ayrıdır. Ve debriyaj kuru olarak çalışır. Motora ayrı şanzımana ayrı yag kullanılır. Oysa motosikletlerde motor ve şanzıman aynı yağla yağlanır. Ve debriyajda bu yagın içinde çalışır.

Energy Saving denilen yeni tip yaglar API (American Petroleum Istıtute) SJ ve ve SL seviyesindeki yaglar motosikletin debriyajının kaydırmasına sebep vermektedirler.

Motosiklet yaglarının tamamı bu sistem gözönünde bulundurularak üretilir ve debriyaj kaydırmasını engeller. Ayrıca bir diğer husus ta otomobil yaglarının sadece motor yaglanması için üretildigidir. Oysa motosiklete konulan yag aynı zamanda şanzımandaki dişlileri de yaglama görevi bulunmakta ve otomobil yagları dişli yaglamaya uygun değildir.
Bu yüzden motosikletinizde mototsiklet yagı kullanırsanız viteslerin çok daha rahat gectigini daha akıcı oldugunu göreceksiniz.

Lütfen kimse "ben şimdiye kadar otomobil yagı kullandım hiç birşey olmadı" demesin. İçin için zarar veriyordur ve bir gün ortaya çıkar. Eskiden motosiklet yagı mı varmış gibi bir mantıgı da kesinlikle kabul etmiyorum. Eskiden motorlar bu kadar teknolojik, bu kadar güçlü ve zorlanmış değildi. şu anda 600 cc bir motordan 136 beygir güç alınabiliyor. Tabiki bu da çok hassas bir yaglama gerektirmekte ve motorun toleransları çok aza inmiş durumda..

Daha önceden birkaç yurtdışı sitesinde kawasakilerin otomobil myagı kullanıldıgında garantiden çıktıgını okumuştum ve sitelerin hemen hepisnde şiddetle motosiklet yagı kullanılmasını öneriyorlar..

Motosikletinizin daha uzun ömürlü ve daha rahat çalışmasını istiyorsanız kesinlikle motosiklet yagı kullanın

Otomobil yagı ile motosiklet yagı arasındaki vereceginiz fark 5-10 milyon olur en fazla ki o da nerden baksanız ~4000 km götürecek sizi. Oysa 10 milyonluk benzinle bir çok motor 100 km bile yapamıyor..

Motosikletiniz için 4000 km de bir 10 milyon fazla verin lütfen.

Kış bakımları yaklaşıyor, bu mesaj aralarda kaybolup gitmesin :cat:
 
Katılım
15 May 2006
Mesajlar
713
ben en son castrol T4 satın almıştım
once usteya sordum daha sonra satın aldım
2500 km gıttım degıstırmeyı dusunuyorum

acaba 10-40 yada 15-40 denemelımıyım..???
(bu arada 110cc cup kullanıyorum)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst