TVS TVS Apache 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
21 Ağu 2013
Mesajlar
127
ben aldığımdan beri hiç dokunmadım hava ayarına ama bi kere benzin bitmek üzereydi egsoz sesi normale göre biraz patırtılı çalışıyordu.. bu hava ayarı yaptığmz vidayı gösteren bi resim birisi atabilir mi acaba
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
4viteste redline a giriyor şu haliyele zaten ama o aldıgımdan beri hafif hafif vardı kat iptalinden sonra çoğaltı gazı çoğaltınca geçiyor, rolantiden yüksek gazla kalkıp uzadıgım zaman o aralık hiç olmuyor az gazla 3ile 4 bin devir aralıgında oluyor.

BU SORUN BENDEDE VAR ALDIGIMDAN BERI BOYLE OZELIKLE SOGUKKEN YAPIYOR ISINICA FAZLA YAPMIYOR.MOTORUN GIDISI DUZGUN OLDUGUNDAN BEN TAKMIYORUM ARTIK.AMA HAVA AYARI ILE ALAKALI BIDE BUJI.%90 HAVA AYARI AMA
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
gaz verdiğinde patırdarsa havayı cok vermiş oluyon eğer boğulur siyah duman atarsa hava ayarını aç demek.BIZIM APACHELER DUMAN ATMAZ KOLAY KOLAY =)
KARBURATORCULER YAPAR DIYE BILIYORSUM BEN BI BOZDUM KENDIM YAPTIM.MOTOR 4. VİTES REDLİNE DA HIC TEKLMEDEN GIDIYORSA 11 000 DEVİR GORUYORSA TAMAMDIR

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------

EN GÜZELİ ELEKTRONIK AYAR YAPTIRMAK EN DÜZGÜNÜ BU OLUR

dostum hava ayarının redline ile bir alakası yoktur.
 
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
175
dostum hava ayarının redline ile bir alakası yoktur.


redline ile alakası tabıkı yok ben yuksek devırlere kusursuz bı sehılde cıkyorsa hava ayarı tamamdır demek ıstedım.hava ayarı bozuk oln bı motor dwvırlenmez tekler yada bogulur yuksek devırlerı egım olursa o sekılde zorlayarak gorur.ben boyle bılıyorum sızler benden daha tecrubelısınz ama yanlıs bılıyorsam duzeltelım sabrı abı
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
hava ayar vidasını sola doğru çeyrek tur çevirdim düzeldi gibi psikolojikte olabilir ama :queen:
 

sbr

Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
2,084
redline ile alakası tabıkı yok ben yuksek devırlere kusursuz bı sehılde cıkyorsa hava ayarı tamamdır demek ıstedım.hava ayarı bozuk oln bı motor dwvırlenmez tekler yada bogulur yuksek devırlerı egım olursa o sekılde zorlayarak gorur.ben boyle bılıyorum sızler benden daha tecrubelısınz ama yanlıs bılıyorsam duzeltelım sabrı abı

hava ayarının çok yüksek devirlerle alakası yoktur. düşük devirlerde, daha doğrusu gaz kolunun az açık oldugu zmanlarda hava akışı o vida ile ayarlanır. gazı yarım ve daha fazla açtıgında hava akışı görevini gaz pistonu üstlenir. yanı motor redlınedayken hava ayarını iyice kapatsanız bıle motor çalışmaya devam eder..
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
260
Arkadaşlar motor soğuk havalarda gaz yemiyor yada haftada bir çalıştırdığımda hava sıcak da olsa bazen yapıyor sizce karbüratör temizliği mi hava ayarı mı gerek?
Bir de tahmini ne kadar tutar benim yapabileceğim birşey mi?
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
 
Katılım
6 Ocak 2013
Mesajlar
595
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?

Bizim motorun elcikleri diğer japonlardan ve italyanlardan kalın benim motordan inip piaggio ya binince elcikleri incecik geliyo belki yeride farklıdır oturmaz :silent:
 
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
1,576
La beni dinleyin hava ayarcilar :):)
Ayarlarinizi oynamayin malum hava sartlari kiş yani bu şekilde teklemeler normal yazi bekleyin hava ayariyla oynamayin
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
Arkadaşlar motor soğuk havalarda gaz yemiyor yada haftada bir çalıştırdığımda hava sıcak da olsa bazen yapıyor sizce karbüratör temizliği mi hava ayarı mı gerek?
Bir de tahmini ne kadar tutar benim yapabileceğim birşey mi?
abi jigleyle çalıştır. bende kışın pek binmiyorum. 3-5 gün hiç dokunmadıgım oluyor motora. çalıştırınca gaz yemiyor bi süre. jigleyle bi dakika çalıştır sonra topluyor kendini. sıkıntı yok yani. bizim motorlar sogugu sevmiyor =)

hava ayarının çok yüksek devirlerle alakası yoktur. düşük devirlerde, daha doğrusu gaz kolunun az açık oldugu zmanlarda hava akışı o vida ile ayarlanır. gazı yarım ve daha fazla açtıgında hava akışı görevini gaz pistonu üstlenir. yanı motor redlınedayken hava ayarını iyice kapatsanız bıle motor çalışmaya devam eder..
sabri bana da bi hava ayarı cekermisin kardeşim :queen:
 
Katılım
5 Mar 2013
Mesajlar
1,296
..........................................................

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------

Zevkler ve renkler meselesi dostum
Sen fazla takilma bu konulara
Milletinde aklini karistirma...


Seni ne ilgilendiriyor ne yazacağım ,sen eksoz uzmanımısın ,burada herkez görüşlerini özgürce yazabilir, herkezin aklı var değerlendirme yapacak kadar
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
1,576
..........................................................

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------




Seni ne ilgilendiriyor ne yazacağım ,sen eksoz uzmanımısın ,burada herkez görüşlerini özgürce yazabilir, herkezin aklı var değerlendirme yapacak kadar


Gerçekler acidir kardeş acitir
 
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
561
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.
 
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
1,576
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT

O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim

Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya

Neyse ya uzatmayalim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------

Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.




Bak yazdigi yorumda burada zart zart
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
33
Alalı 3 hafta oldu motoru bi takım görüşlerimi belirtecem

-egzosun katalizörün tam orda kaynak izi var dikkatli bakınca gördüm boşaltılmış herhalde
-düzlükte 110 un üstüne çıkmıyor ama debriyajı sıkıp son gaz verip sonra debriyajı bırakıp yüklendikten sonra açılıyor sanki bişey tıkıyor.
- son devirlerde gaz yemiyor.
- motoru dinleyince sanki ince bi şıkırtı geliyor motor daha 9000 km de sekman falan mı vuruyor yoksa sibop ayarı mı?
- buji için ne önerirsiniz?

sorular biraz fazla oldu ama :queen:
 
Katılım
21 Ağu 2013
Mesajlar
127
ben denedim bi kere denge topuzlarını sökmeyi tornavida boşa dönüyo adeta ne çıktığı var ne bişey yani niye sökülmeyecek şekilde yapılmışsa spiralle kesen duydum bide ısıtıp genleştirip öyle çıkartan şeyleri duydum fakat biraz düşündüm titreşimden şikayet eden arkadaşlar elcikleri değiştirdiği zaman şikayetleri artabilir.. sonuçta o rizoma tarzı manetler titreşimi üstündeki lastik elcikler gibi absorbe edemez daha cok rahatsız eder ama kısa fren maneti uygun bulursam takmayı düşünüyorum hoşuma gidiyo görüntüsü

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

Alalı 3 hafta oldu motoru bi takım görüşlerimi belirtecem

-egzosun katalizörün tam orda kaynak izi var dikkatli bakınca gördüm boşaltılmış herhalde
-düzlükte 110 un üstüne çıkmıyor ama debriyajı sıkıp son gaz verip sonra debriyajı bırakıp yüklendikten sonra açılıyor sanki bişey tıkıyor.
- son devirlerde gaz yemiyor.
- motoru dinleyince sanki ince bi şıkırtı geliyor motor daha 9000 km de sekman falan mı vuruyor yoksa sibop ayarı mı?
- buji için ne önerirsiniz?

sorular biraz fazla oldu ama :queen:

hocam o kaynak hepsinde var. 110un çıkmamasında bi sıkıntı olabilir ben acemi bi sürücü olarak 120ye rahat ulaştım dahada giderdi ama daha zorlamadım. geçmiş sayfalarda bi usta sanırım apacheler motor yapısı gereği şıkırtılı çalışırlar biraz yazmıştı. buji için ise ngk takanlar var tamamen duygusal ben orjinal buji aldım ngk nın kodu yanlış hatırlamıyorsam 9erk tarzı birşeydi bujiyi değiştirince onu beslemek için kablolarıda değiştirmek gerektiği düşüncesindeyim
 
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
561
Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.

@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT

O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim

Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya

Neyse ya uzatmayalim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------






Bak yazdigi yorumda burada zart zart

ben sizin yazdıklarınızdan alıntı yaptığını görmedim neden üzerinize alındınızki, kat iptal etmeyi bilmeniz sizi ekzoz ustasımı yapar? kaldıkı bunun sizde patenti falanmı var adam katı ıptal etmiş sesini beğenmediği için performans ekzoz takmamış bunuda foruma yazmış olay bu kadar basıt.
he bide acılı bişiy vardı ama oralara girmeyelim.
 
Katılım
5 Şub 2011
Mesajlar
33
ben denedim bi kere denge topuzlarını sökmeyi tornavida boşa dönüyo adeta ne çıktığı var ne bişey yani niye sökülmeyecek şekilde yapılmışsa spiralle kesen duydum bide ısıtıp genleştirip öyle çıkartan şeyleri duydum fakat biraz düşündüm titreşimden şikayet eden arkadaşlar elcikleri değiştirdiği zaman şikayetleri artabilir.. sonuçta o rizoma tarzı manetler titreşimi üstündeki lastik elcikler gibi absorbe edemez daha cok rahatsız eder ama kısa fren maneti uygun bulursam takmayı düşünüyorum hoşuma gidiyo görüntüsü

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------



hocam o kaynak hepsinde var. 110un çıkmamasında bi sıkıntı olabilir ben acemi bi sürücü olarak 120ye rahat ulaştım dahada giderdi ama daha zorlamadım. geçmiş sayfalarda bi usta sanırım apacheler motor yapısı gereği şıkırtılı çalışırlar biraz yazmıştı. buji için ise ngk takanlar var tamamen duygusal ben orjinal buji aldım ngk nın kodu yanlış hatırlamıyorsam 9erk tarzı birşeydi bujiyi değiştirince onu beslemek için kablolarıda değiştirmek gerektiği düşüncesindeyim


hocam öbür kaynaklar ayrı bu kaynağın üstü pas tutmuş:silent:
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst