- Katılım
- 21 Ağu 2013
- Mesajlar
- 127
ben aldığımdan beri hiç dokunmadım hava ayarına ama bi kere benzin bitmek üzereydi egsoz sesi normale göre biraz patırtılı çalışıyordu.. bu hava ayarı yaptığmz vidayı gösteren bi resim birisi atabilir mi acaba
4viteste redline a giriyor şu haliyele zaten ama o aldıgımdan beri hafif hafif vardı kat iptalinden sonra çoğaltı gazı çoğaltınca geçiyor, rolantiden yüksek gazla kalkıp uzadıgım zaman o aralık hiç olmuyor az gazla 3ile 4 bin devir aralıgında oluyor.
gaz verdiğinde patırdarsa havayı cok vermiş oluyon eğer boğulur siyah duman atarsa hava ayarını aç demek.BIZIM APACHELER DUMAN ATMAZ KOLAY KOLAY =)
KARBURATORCULER YAPAR DIYE BILIYORSUM BEN BI BOZDUM KENDIM YAPTIM.MOTOR 4. VİTES REDLİNE DA HIC TEKLMEDEN GIDIYORSA 11 000 DEVİR GORUYORSA TAMAMDIR
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
EN GÜZELİ ELEKTRONIK AYAR YAPTIRMAK EN DÜZGÜNÜ BU OLUR
dostum hava ayarının redline ile bir alakası yoktur.
redline ile alakası tabıkı yok ben yuksek devırlere kusursuz bı sehılde cıkyorsa hava ayarı tamamdır demek ıstedım.hava ayarı bozuk oln bı motor dwvırlenmez tekler yada bogulur yuksek devırlerı egım olursa o sekılde zorlayarak gorur.ben boyle bılıyorum sızler benden daha tecrubelısınz ama yanlıs bılıyorsam duzeltelım sabrı abı
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
abi jigleyle çalıştır. bende kışın pek binmiyorum. 3-5 gün hiç dokunmadıgım oluyor motora. çalıştırınca gaz yemiyor bi süre. jigleyle bi dakika çalıştır sonra topluyor kendini. sıkıntı yok yani. bizim motorlar sogugu sevmiyor =)Arkadaşlar motor soğuk havalarda gaz yemiyor yada haftada bir çalıştırdığımda hava sıcak da olsa bazen yapıyor sizce karbüratör temizliği mi hava ayarı mı gerek?
Bir de tahmini ne kadar tutar benim yapabileceğim birşey mi?
sabri bana da bi hava ayarı cekermisin kardeşim :queen:hava ayarının çok yüksek devirlerle alakası yoktur. düşük devirlerde, daha doğrusu gaz kolunun az açık oldugu zmanlarda hava akışı o vida ile ayarlanır. gazı yarım ve daha fazla açtıgında hava akışı görevini gaz pistonu üstlenir. yanı motor redlınedayken hava ayarını iyice kapatsanız bıle motor çalışmaya devam eder..
bizim motorlara herhangi bir elcik alsam takılabilir mi yoksa bununda bir ölçüsü falan var mı ?
Zevkler ve renkler meselesi dostum
Sen fazla takilma bu konulara
Milletinde aklini karistirma...
..........................................................
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:23 ----------
Seni ne ilgilendiriyor ne yazacağım ,sen eksoz uzmanımısın ,burada herkez görüşlerini özgürce yazabilir, herkezin aklı var değerlendirme yapacak kadar
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT
O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim
Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya
Neyse ya uzatmayalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.
Bak yazdigi yorumda burada zart zart
Alalı 3 hafta oldu motoru bi takım görüşlerimi belirtecem
-egzosun katalizörün tam orda kaynak izi var dikkatli bakınca gördüm boşaltılmış herhalde
-düzlükte 110 un üstüne çıkmıyor ama debriyajı sıkıp son gaz verip sonra debriyajı bırakıp yüklendikten sonra açılıyor sanki bişey tıkıyor.
- son devirlerde gaz yemiyor.
- motoru dinleyince sanki ince bi şıkırtı geliyor motor daha 9000 km de sekman falan mı vuruyor yoksa sibop ayarı mı?
- buji için ne önerirsiniz?
sorular biraz fazla oldu ama :queen:
Arkadaşlar bu arada ben eksozu boğazdan hazır sökülünce dur bakalım nasıl ses çıkarıyor diye merak ettim ve motoru çalıştırdım, çok komik bir ses çıkıyor fıyk fıyk fıyk diye ben zarıl zarıl güçlü bir ses bekliyordum marşa basarken çok ses çıkacak diye korkmuştum ama öyle olmadı işin aslı eksoz çıkarıyor esas sesi, birde şu peformans eksozları bizim bu motorlarda sadece rölantide ve düşük devirde güzel ses veriyor devir yükselince hareket halindeyken zart zart ediyor berbat kulak tırmalayıcı o yüzden kesinlikle takmayın bence orjinal eksozu daha güzel.
@felisleo haklı herkes düşüncelerini paylaşmakta özgürdür. kaldıki dediklerinin çoğunda haklı herkez aynı şeyi beyenmek zorunda değil.[/QUOT
O zaman benim yaptigim egsoza yorum yapmicak yok zartliyor zurtluyor kafa tutuluyor diye
Daha iyisini biliyorsa buyursun yapsin bizde görelim
Bana egzoz uzmanimisin demiş
Kat olayini ben cikarmasaydim kim bilecekti kimin haberi vardi bu olaydan
Madem kendisi begenmiyordu neden gitti katalizoru iptal etti hani begenmiyordu ya
Neyse ya uzatmayalim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
Bak yazdigi yorumda burada zart zart
ben sizin yazdıklarınızdan alıntı yaptığını görmedim neden üzerinize alındınızki, kat iptal etmeyi bilmeniz sizi ekzoz ustasımı yapar? kaldıkı bunun sizde patenti falanmı var adam katı ıptal etmiş sesini beğenmediği için performans ekzoz takmamış bunuda foruma yazmış olay bu kadar basıt.
he bide acılı bişiy vardı ama oralara girmeyelim.
ben denedim bi kere denge topuzlarını sökmeyi tornavida boşa dönüyo adeta ne çıktığı var ne bişey yani niye sökülmeyecek şekilde yapılmışsa spiralle kesen duydum bide ısıtıp genleştirip öyle çıkartan şeyleri duydum fakat biraz düşündüm titreşimden şikayet eden arkadaşlar elcikleri değiştirdiği zaman şikayetleri artabilir.. sonuçta o rizoma tarzı manetler titreşimi üstündeki lastik elcikler gibi absorbe edemez daha cok rahatsız eder ama kısa fren maneti uygun bulursam takmayı düşünüyorum hoşuma gidiyo görüntüsü
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------
hocam o kaynak hepsinde var. 110un çıkmamasında bi sıkıntı olabilir ben acemi bi sürücü olarak 120ye rahat ulaştım dahada giderdi ama daha zorlamadım. geçmiş sayfalarda bi usta sanırım apacheler motor yapısı gereği şıkırtılı çalışırlar biraz yazmıştı. buji için ise ngk takanlar var tamamen duygusal ben orjinal buji aldım ngk nın kodu yanlış hatırlamıyorsam 9erk tarzı birşeydi bujiyi değiştirince onu beslemek için kablolarıda değiştirmek gerektiği düşüncesindeyim