- Katılım
- 29 Eyl 2013
- Mesajlar
- 634
Gasp(yağma) TCK'daki en ağır suçlardandır bildiğim kadarı ile. Nasıl 'hadi git..' denir, akıl alır gibi değil.
Bir hukuk forumundan alıntı:
Gasp suçunun takibi şikayete bağlı değildir. Şikayet olmasa da olayın adli mercilere intikal etmesi ardından soruşturma başlayacaktır. Gasp suçunu tarif eden TCK.nın 148. maddesi şöyledir: ''Bir başkasını, kendisinin veya yakınının hayatına, vücut veya cinsel dokunulmazlığına yönelik bir saldırı gerçekleştireceğinden ya da malvarlığı itibarıyla büyük bir zarara uğratacağından bahisle tehdit ederek veya cebir kullanarak, bir malı teslime veya malın alınmasına karşı koymamaya mecbur kılan kişi, altı yıldan on yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.''
Ben hukukçu değilim... Başımdan geçen olayda (sokak ortasında gasp edilip tüm cüzdan ve içindeki para, kimlik, ev anahtarı, cep telefonu vesaire gitti) Madem şikayet olmasa da adli makamlara intikal edecekti de ben 1 hafta karakollardayken ifade verirken gaspçının eşkalini belirlemeye çalışırken otomatik devreye giren hukuk sistemi benim hakkımı korumak için neredeydi? ayrıca akşam eve gittim birde ne göreyim adam eve gelmiş çantadan anahtar ile içeri açıp girmiş (adresi faturalardan almış) soyuldum. Hemen tekrar ifade verdiğim ve şikayetçi olduğum karakola geri gitti... sivil polisler beni kibarca paketleyip eve gönderdiler. sonrasında1 hafta gittim geldim ama sonuç koca bir sıfır.. komiserim faysalım abimiz beni güzelce paketledi gönderdi...... Gasp yeri Üsküdar Bağlarbaşı arası fıstık ağacı , Karakol doğancılar karakolu, sivil polisler her gün Üsküdar da fink atan polisler...Gasp çı sürekli oralardaki kafelerde gezermiş zaten öyle dedi polis abilerim.... Eee nerde benim telefonum, 750tL nakit param, Evimden soyulan 5 adet bilezik ve 20 adet çeyrek altın kimlik, ehliyet vesaire işlemlerde cabası ? Bana demişti ki komiser
- Arkadaşım bizim bile arkamızda duran yok biz bile sahipsiziz ben şimdi sana gaspçıyı bulup getirsem ne olacak ki dedi? Bende mahkemeye vereceğim dedim oda güldü.. Yani buradan şunu anlıyoruz ki , gasp hukuka aykırı olmadığı için ne olacak ki sorusuna muhatabız dolayısı ile biz haksız gaspçı bu işten dolayı hem nakit karlı hem de bizden daha haklı