- Katılım
- 12 Mar 2007
- Mesajlar
- 327
- Konu Yazar
- #1
Bu geziyi aslında hiç anlatımsız alttaki cümle tarif etmeye yeter ,
'Tanışmak "kader" dir, arkadaşlık seçim, aşık olmak ise tamamen tesadüf.''
Herşey her zamanki gibi canımın sıkılıp gezmeye bahane aradıgğım sırada oldu , kastamonuya ilk universitemin diplomasını almaya gitmemle başladı. Aslında almazdımda gezmeye bahane lazım işte

Yola çıkmadan önce annem yine söz verdirtiyor 190 km geçmeyeceksin diye...
Ankaradan Fikret Abi Safranboluya Gelmiş onunla biraz sohbet ediyoruz yola koyulmadan
Ben Bir Yolcuyum !
Ancak, Biryerlere Gitmek Değildir Hedefim
Yolculugum İç Dünyamadır,
Yaşanmaya Deger Yaşamları Keşfetmek İçin,
Yolda Olmaktır Amacım..

Zamanında nelere katlanarak gelmiştim buralara , Anılarım depreşti yine

Ve iki sevdigimle ve ilk gezi başlar...

Üşüyordum. .
Sarılcak bir şeyler ararken seni buldum. .
Dokundum. .
Yanıyordun Elimi çekmek zorunda kaldım çünkü beni de yakiyordun . .
Sana dokunsam yanıyor.
Elimi çeksem donuyordum . .
Şimdi düşünüyorum seninle olup yanmakmı zor.
Yoksa Sensiz kalıp donmak mı ?
- Can Yücel

Kastamonu Hava Alanını gördükten sonra Daday ilçesindeki Şadi Bey At Çiftligine Geçiyoruz



Hayatımda huzur buldugum nadir yerlenden biri oldu burası ...

Daha sonra zeki ve orhanla haberleşiyorum gürcistan dönüşü kastamonu merkezde buluşuyoruz , gece DSİ Misafirhanesinde kişi başı 28 liraya kalıyoruz


Sabah zeki ve orhanı yolcu edip İzbeli Çiftligine kahvaltıya gidiyoruz

bu köy kahvaltısı artı etli ekmek 25 tl

Ey Aşk !
Beni çok gafil avladın...
Ben bir bakışa esir olacak insan değildim lakin;
Yâri uzaktan sevmekmiş dünyadaki nasibim.
Hz.MEVLANA



Sonra saat kulesine geciyoruz canlı muzik eşliğinde kale ve kastamonu manzarası harika



Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?

Madem aşık olunmayacak, kadınlar ve adamlar niye? Madem büyük maceralar olmayacak, hayat niye?
Ve gece kamp yapacagım yere geçiyorum...

Aşk hiç de sizin söylediğiniz basit sempati veya bazen derin olabilen sevgi değildir. O büsbütün başka, bizim tahlil edemediğimiz öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilmediğimiz gibi, günün birinde nereye kaçıp gittiğini de bilmeyiz

Kastamonu merkezde bulunan Botanik Parkta kalıyorum 2 gece parka yapılan taşköprü ve tosya evlerinin içine çadırı kuruyorum

On dokuzuncu yüzyıla kadar, hiç sona ermeyen zorlu görev, insan soyunun ve çevresinin doğal etkenlere karşı korumasıydı ama bu yüzyılda yeni bir ihtiyaç doğmuştur: Doğayı insana karşı korumak.
Peter F. Drucker
demiş peter nede güzel demiş güzelim evlerin kapısını penceresini bırakmamışlar




Bülent abi akşam ne kadar ısrar etsede gitmemiştim evine sabah geldi illa kahvaltıya gidecez olmaz böyle dedi

Öyle ya; Mevsimlerden kış, Çayımız demli, Gözler nemli, Yalnızlığımız kıdemli olur şimdi

kastamonu merkezde maxi karizma diye bir yer burası bu kahvaltı 8 lira


Kastamonuddaki motorsiklet kulübüne götürddü daha sonra bulent abi güzel sohbet ve muhabbet ettik ...

Sonra bülent abinin grajına gidip zinciri yağlıyoruz benim küheylanın

Kastamonudaki yemek yeri araştırmalarımın arasında karadeniz türkün cadırıda var ama biraz pahallı bir seçenek olmasına rağmen bönkörlüğüm tuttu gittim ama bu seferde onlar beni almadılar
Düğün varmış mekan kapalıymış 



Kastamnonudaki başka güzel bir mekana gidiyoruz Akçabat Köfte hem mekan güzel hem köftesi meşhur hemde fiyatlar makul bu masa 34 tl
Yemekten sonra kahve içmek için yeni açılan moni park cafeye gidiyoruz , sanki bir ev rahatlıgında kafe


Yanımda olmadığını farkettiğim her an, birisi elinde kürek ve içime bir çukur açmaya başlıyor. Her seferinde bir öncekinden çok daha derin...

Beyazın Kaderi Kirlenmek, Siyahın Kaderi Suçlanmaktır...

Güne Güzel bir kahvaltı ile başlıyoruz. kastamonunun meşhur kel simitiyle birliklte

Hedefimiz kastamonu kıyıları Devrekani , Çatalzeytin , Bozkurt , Abana , İnebolu , Küre ve Kastamonu

Ve ilk Durak


devrekanide bir pasranede mola verdiğimizde ilçe sakinleri 1 ,2 , 3 , 4 ,5
geliyorlar
1

2

3

4

5

ilçe toplanmadan motorların başına yola koyuluyoruz ...


Bu tesis çok güzel ama sogukta degil yazın gelinip aleminyum folyoda sucuklu kaşarlı melemen yapma yeri tam yada kuyu kebabı yemek için


Bazen kirlenmek güzeldir



". . . İnsanlar artık doğrudan doğruya toprağa basmıyor. Elleri ot ve çiçeklerden çekildi, gözlerini göğe kaldırmıyorlar, kulakları kuşların şarkılarına sağır, burunları yoğun bir şekilde egzoz dumanlarına teslim oldu ve dilleri doğanın sade lezzetlerini unuttu. Beş duyunun tamamı doğadan tecrit edildi. Asfaltla kaplanmış yollarda arabasını süren kişinin çıplak topraktan birkaç adım uzak oluşu gibi, insanlar da hakikî insan hâllerinden birkaç adım uzaklaştırıldılar." Demiş
Masanabu Fukuoka
Doğal Tarımın Yolu s.264 Kaos Yayınları

kimin astıgına ait bır yazı ibare yok artık nufusu arttırmak ıcın 3 cocukmu yaparsın yoksa bozkurtta işletmemi kurarsın kimin sözüne itaat edip yazdıysa bu yazıyı artık ...yorumsuz..

bu genc artist elimde makinayı görünce fırlıyor hemen benide çek benide diye



Çok sevdiğim hatta kankam abim sırdaşım olan bir motorcu arkadaşın face profilinden çaldım bu alttaki yazıyı izin istedigimde bekar olduğumuda yazarsan paylaş demişti
babadan gömlekli azıcık sakallı tenereli, hayabusalı bir abimden alıntıdır yazarım demiştim
BİR MOTORCUYLA EVLENEN KADINLAR Motorcu eşi, at yarışı oynamayan, maç günleri yüzünün yarısını bir renge, diğer yarısını başka bir renge boyayıp bir palyaçoya dönüşmeyen, eve hiçbir zaman içkili gelmeyen, hayatından öteki kadına ayıracak zamanı/parası/hayalleri asla olmayan bir erkeğe sahiptir...Bunun bir şans olduğunu o muhteşem altıncı duygusuyla iyi bilir kadın.Adam varsın karlı bir kış günü motorunu, balkon kapısından içeri soksun, salonun ortasına getirsin, çalıştırsın ve eline bir fincan çay alıp sanki Vivaldinin mevsimlerini ya da bir Bach, Handel dinliyormuşçasına keyif ve huşu içinde motorunun rölanti sesini dinlesin.Bunu hiç önemsemez akıllı bir kadın.Dışarıdan yıkılan, parçalanan, tükenen evliliklerin uğultusu, mutsuz eşlerin acı dolu hıçkırıkları ta kendi evlerine kadar gelmektedir. Önemli olan, salonun parkesine yayılmış bezin üstündeki motor değil, yürütülen güzel, mutlu bir evlilik, birlikte yaşlanmaktır.Hatta bazı duyarlı kadınların, çocuklarıyla birlikte kocalarından gizli gizli ( şımarmasın diye ) motorların aynalarını ovarak parlattıkları, sıkı bir temizlik yaptıkları sıkça görülmüştür
Vehbi belki aynı evin salonunda 2 motor olur , daha güzel olmaz mı ?

yollar çok virajlı biri bitip biri başlıyor harika ...









'Sanki çok ömrümüz varmis gibi, Beklemeyi ögretiyor bize hayat..'
-Piyanist

Sonra küre ilçesine uğruyoruz burda İlk üniversitededen sınıf arkadaşım sait yaşıyor. Sait taekwondo antrönörü olmuş ve ilçeye spor salonu açmış


Küreden çıkıyoruz ama hava çok soguk 10 km sonra durup kışlık eldivenleri giyiyoruz...

Güldürebilmek mesele değil ki, onu soytarılarda yapıyor.
Gözlerinin içini güldürebiliyor mu? Ondan haber ver.
Charlie Chaplin

Sabah Kalkıp son hazırlıkları yapıyorum ve yine kürkçü dükkanına Karabük e dönüyorum

Bazen basini alip gidebilecek kadar cesur; Ve bazen kalip her seye gözyumacak kadar yürekli olabilmeli insan
-Sunay AKIN

Belkide gerçek aşk bir kadına , bir demir yığınına ya başka bir şeye degil farkında olmadığımız en yakınımızdakinedir...
10 Aralık Salı günü "İnsan Hakları Haftası"
insanların özgürce, kardeşce yaşayacağı düşüncelerini özgürce söyleye bileceği,kendini ifade edebilecegi ,özürlüğünü yaşaması ,kadınların dövülmedi ,çocukların musmutlu yaşadığı ,yaşlıların itilip kakılmadığı bir dünyada solumak dileğimle "İnsan Hakları Haftası"
kutlu olsun...
Müze Kent Safranbolu' dan Selamlar...
'Tanışmak "kader" dir, arkadaşlık seçim, aşık olmak ise tamamen tesadüf.''
Herşey her zamanki gibi canımın sıkılıp gezmeye bahane aradıgğım sırada oldu , kastamonuya ilk universitemin diplomasını almaya gitmemle başladı. Aslında almazdımda gezmeye bahane lazım işte

Yola çıkmadan önce annem yine söz verdirtiyor 190 km geçmeyeceksin diye...
Ankaradan Fikret Abi Safranboluya Gelmiş onunla biraz sohbet ediyoruz yola koyulmadan
Ben Bir Yolcuyum !
Ancak, Biryerlere Gitmek Değildir Hedefim
Yolculugum İç Dünyamadır,
Yaşanmaya Deger Yaşamları Keşfetmek İçin,
Yolda Olmaktır Amacım..

Zamanında nelere katlanarak gelmiştim buralara , Anılarım depreşti yine

Ve iki sevdigimle ve ilk gezi başlar...

Üşüyordum. .
Sarılcak bir şeyler ararken seni buldum. .
Dokundum. .
Yanıyordun Elimi çekmek zorunda kaldım çünkü beni de yakiyordun . .
Sana dokunsam yanıyor.
Elimi çeksem donuyordum . .
Şimdi düşünüyorum seninle olup yanmakmı zor.
Yoksa Sensiz kalıp donmak mı ?
- Can Yücel

Kastamonu Hava Alanını gördükten sonra Daday ilçesindeki Şadi Bey At Çiftligine Geçiyoruz



Hayatımda huzur buldugum nadir yerlenden biri oldu burası ...

Daha sonra zeki ve orhanla haberleşiyorum gürcistan dönüşü kastamonu merkezde buluşuyoruz , gece DSİ Misafirhanesinde kişi başı 28 liraya kalıyoruz


Sabah zeki ve orhanı yolcu edip İzbeli Çiftligine kahvaltıya gidiyoruz

bu köy kahvaltısı artı etli ekmek 25 tl

Ey Aşk !
Beni çok gafil avladın...
Ben bir bakışa esir olacak insan değildim lakin;
Yâri uzaktan sevmekmiş dünyadaki nasibim.
Hz.MEVLANA



Sonra saat kulesine geciyoruz canlı muzik eşliğinde kale ve kastamonu manzarası harika



Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?

Madem aşık olunmayacak, kadınlar ve adamlar niye? Madem büyük maceralar olmayacak, hayat niye?
Ve gece kamp yapacagım yere geçiyorum...

Aşk hiç de sizin söylediğiniz basit sempati veya bazen derin olabilen sevgi değildir. O büsbütün başka, bizim tahlil edemediğimiz öyle bir histir ki, nereden geldiğini bilmediğimiz gibi, günün birinde nereye kaçıp gittiğini de bilmeyiz

Kastamonu merkezde bulunan Botanik Parkta kalıyorum 2 gece parka yapılan taşköprü ve tosya evlerinin içine çadırı kuruyorum

On dokuzuncu yüzyıla kadar, hiç sona ermeyen zorlu görev, insan soyunun ve çevresinin doğal etkenlere karşı korumasıydı ama bu yüzyılda yeni bir ihtiyaç doğmuştur: Doğayı insana karşı korumak.
Peter F. Drucker
demiş peter nede güzel demiş güzelim evlerin kapısını penceresini bırakmamışlar




Bülent abi akşam ne kadar ısrar etsede gitmemiştim evine sabah geldi illa kahvaltıya gidecez olmaz böyle dedi

Öyle ya; Mevsimlerden kış, Çayımız demli, Gözler nemli, Yalnızlığımız kıdemli olur şimdi

kastamonu merkezde maxi karizma diye bir yer burası bu kahvaltı 8 lira


Kastamonuddaki motorsiklet kulübüne götürddü daha sonra bulent abi güzel sohbet ve muhabbet ettik ...

Sonra bülent abinin grajına gidip zinciri yağlıyoruz benim küheylanın

Kastamonudaki yemek yeri araştırmalarımın arasında karadeniz türkün cadırıda var ama biraz pahallı bir seçenek olmasına rağmen bönkörlüğüm tuttu gittim ama bu seferde onlar beni almadılar

Kastamnonudaki başka güzel bir mekana gidiyoruz Akçabat Köfte hem mekan güzel hem köftesi meşhur hemde fiyatlar makul bu masa 34 tl
Yemekten sonra kahve içmek için yeni açılan moni park cafeye gidiyoruz , sanki bir ev rahatlıgında kafe


Yanımda olmadığını farkettiğim her an, birisi elinde kürek ve içime bir çukur açmaya başlıyor. Her seferinde bir öncekinden çok daha derin...

Beyazın Kaderi Kirlenmek, Siyahın Kaderi Suçlanmaktır...

Güne Güzel bir kahvaltı ile başlıyoruz. kastamonunun meşhur kel simitiyle birliklte

Hedefimiz kastamonu kıyıları Devrekani , Çatalzeytin , Bozkurt , Abana , İnebolu , Küre ve Kastamonu

Ve ilk Durak


devrekanide bir pasranede mola verdiğimizde ilçe sakinleri 1 ,2 , 3 , 4 ,5
geliyorlar
1

2

3

4

5

ilçe toplanmadan motorların başına yola koyuluyoruz ...


Bu tesis çok güzel ama sogukta degil yazın gelinip aleminyum folyoda sucuklu kaşarlı melemen yapma yeri tam yada kuyu kebabı yemek için


Bazen kirlenmek güzeldir



". . . İnsanlar artık doğrudan doğruya toprağa basmıyor. Elleri ot ve çiçeklerden çekildi, gözlerini göğe kaldırmıyorlar, kulakları kuşların şarkılarına sağır, burunları yoğun bir şekilde egzoz dumanlarına teslim oldu ve dilleri doğanın sade lezzetlerini unuttu. Beş duyunun tamamı doğadan tecrit edildi. Asfaltla kaplanmış yollarda arabasını süren kişinin çıplak topraktan birkaç adım uzak oluşu gibi, insanlar da hakikî insan hâllerinden birkaç adım uzaklaştırıldılar." Demiş
Masanabu Fukuoka
Doğal Tarımın Yolu s.264 Kaos Yayınları

kimin astıgına ait bır yazı ibare yok artık nufusu arttırmak ıcın 3 cocukmu yaparsın yoksa bozkurtta işletmemi kurarsın kimin sözüne itaat edip yazdıysa bu yazıyı artık ...yorumsuz..

bu genc artist elimde makinayı görünce fırlıyor hemen benide çek benide diye



Çok sevdiğim hatta kankam abim sırdaşım olan bir motorcu arkadaşın face profilinden çaldım bu alttaki yazıyı izin istedigimde bekar olduğumuda yazarsan paylaş demişti
babadan gömlekli azıcık sakallı tenereli, hayabusalı bir abimden alıntıdır yazarım demiştim
BİR MOTORCUYLA EVLENEN KADINLAR Motorcu eşi, at yarışı oynamayan, maç günleri yüzünün yarısını bir renge, diğer yarısını başka bir renge boyayıp bir palyaçoya dönüşmeyen, eve hiçbir zaman içkili gelmeyen, hayatından öteki kadına ayıracak zamanı/parası/hayalleri asla olmayan bir erkeğe sahiptir...Bunun bir şans olduğunu o muhteşem altıncı duygusuyla iyi bilir kadın.Adam varsın karlı bir kış günü motorunu, balkon kapısından içeri soksun, salonun ortasına getirsin, çalıştırsın ve eline bir fincan çay alıp sanki Vivaldinin mevsimlerini ya da bir Bach, Handel dinliyormuşçasına keyif ve huşu içinde motorunun rölanti sesini dinlesin.Bunu hiç önemsemez akıllı bir kadın.Dışarıdan yıkılan, parçalanan, tükenen evliliklerin uğultusu, mutsuz eşlerin acı dolu hıçkırıkları ta kendi evlerine kadar gelmektedir. Önemli olan, salonun parkesine yayılmış bezin üstündeki motor değil, yürütülen güzel, mutlu bir evlilik, birlikte yaşlanmaktır.Hatta bazı duyarlı kadınların, çocuklarıyla birlikte kocalarından gizli gizli ( şımarmasın diye ) motorların aynalarını ovarak parlattıkları, sıkı bir temizlik yaptıkları sıkça görülmüştür
Vehbi belki aynı evin salonunda 2 motor olur , daha güzel olmaz mı ?

yollar çok virajlı biri bitip biri başlıyor harika ...









'Sanki çok ömrümüz varmis gibi, Beklemeyi ögretiyor bize hayat..'
-Piyanist

Sonra küre ilçesine uğruyoruz burda İlk üniversitededen sınıf arkadaşım sait yaşıyor. Sait taekwondo antrönörü olmuş ve ilçeye spor salonu açmış


Küreden çıkıyoruz ama hava çok soguk 10 km sonra durup kışlık eldivenleri giyiyoruz...

Güldürebilmek mesele değil ki, onu soytarılarda yapıyor.
Gözlerinin içini güldürebiliyor mu? Ondan haber ver.
Charlie Chaplin

Sabah Kalkıp son hazırlıkları yapıyorum ve yine kürkçü dükkanına Karabük e dönüyorum

Bazen basini alip gidebilecek kadar cesur; Ve bazen kalip her seye gözyumacak kadar yürekli olabilmeli insan
-Sunay AKIN

Belkide gerçek aşk bir kadına , bir demir yığınına ya başka bir şeye degil farkında olmadığımız en yakınımızdakinedir...
10 Aralık Salı günü "İnsan Hakları Haftası"
insanların özgürce, kardeşce yaşayacağı düşüncelerini özgürce söyleye bileceği,kendini ifade edebilecegi ,özürlüğünü yaşaması ,kadınların dövülmedi ,çocukların musmutlu yaşadığı ,yaşlıların itilip kakılmadığı bir dünyada solumak dileğimle "İnsan Hakları Haftası"
kutlu olsun...
Müze Kent Safranbolu' dan Selamlar...