Motoru kapalı garaja çektim sizce ne yapayım ?

Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
Bu akşam motoru kapalı garaja çektim bu arada kapalı garaj oda sıcaklığından biraz daha soğuk.Bahara kadar çıkarmamayı düşünüyorum malum Ankara ayazı kesiyor adamı.Haftada bir yada daha fazla çalıştırabilirim,hatta 1-2 turda atabilirim.Sizce aküyü falan söküp,benzini fullememe gerek var mı ? Yada altına takoz falan koyayım mı ?
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Sik sik calistiririm diyorsaniz ve asiri soguk degilse gerek yok bir sey yapmaya
 
Katılım
1 Eyl 2013
Mesajlar
81
Önce güzelce temizle bezle sil bir güzel.Sonra;
* Aküyü sök eve götür durduğu yerde bitmesin şişmesin.
* Motoru orta sehpaya al, ön tekerleğide havaya kaldır ya da altına bir tahta parçası koy.
* İşin tamamen bitince egzozdan içeri, motorun metal bölümlerine, motorun üzerine, deponun üzerine ince bir katman oluşturacak şekilde WD-40 yada benzeri bir yağlayıcı pas sökücü sık.
* Üzerini nefes alan bir brandayla ört, yoksa alttan gelen nem ufak bir hava sıcaklığı ile motorun üzerine damla damla yağar.
* Eski bir buji varsa değiştir, eskisi takılı kalsın çünkü bujiler durmaktan pek haz etmiyor hemen bozulup özelliğini kaybediyorlar.
* Ya da buji kalsın yaza çıkartırken yeni bir buji takarsın, bujiyi söküp içeriye bir miktar yağ koy, bir kapak kadar.
* Depoyu da doldur içi paslanmasın.
Aklıma gelen bunlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eki 2012
Mesajlar
1,426
Önce güzelce temizle bezle sil bir güzel.Sonra;
* Aküyü sök eve götür durduğu yerde bitmesin şişmesin.
* Motoru orta sehpaya al, ön tekerleğide havaya kaldır ya da altına bir tahta parçası koy.
* İşin tamamen bitince egzozdan içeri, motorun metal bölümlerine, motorun üzerine, deponun üzerine ince bir katman oluşturacak şekilde WD-40 yada benzeri bir yağlayıcı pas sökücü sık.
* Üzerini nefes alan bir brandayla ört, yoksa alttan gelen nem ufak bir hava sıcaklığı ile motorun üzerine damla damla yağar.
* Eski bir buji varsa değiştir, eskisi takılı kalsın çünkü bujiler durmaktan pek haz etmiyor hemen bozulup özelliğini kaybediyorlar.
* Ya da buji kalsın yaza çıkartırken yeni bir buji takarsın, bujiyi söküp içeriye bir miktar yağ koy, bir kapak kadar.
* Depoyu da doldur içi paslanmasın.
Aklıma gelen bunlar.

Çok güzel yazmışsın eline sağlık olduğu gibi dursa çok sıkıntı olur mu acep?
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
bence birşey olmaz bende kış aylarında haftafa bir yada 2 haftada bir motoru çıkartıyorum ama 1-2 ay hiç ellemeyecekseniz bence elantronikçi nin dediklerini uygulamalısınız
 
Katılım
1 Eyl 2013
Mesajlar
81
Çok güzel yazmışsın eline sağlık olduğu gibi dursa çok sıkıntı olur mu acep?

Sanmam pek bir şey olmaz fakat bujiyi değiştirmek zorunda kalabilirsin. Bir de aküler önce sıcağa sonra soğuğa girdiğinde gece gündüz farkı gibi mesela şişme yapabiliyor. O sebepten dedim aküyü al eve götür diye, oda sıcaklığı iyidir. Bir de çalıştırmayacaksan egzoza pas sökücü sık poşet tıka paslanmasın, hava filtresine giden deliğide tıka ki havayı hepten kessin içeride nem yapıp paslanmasın. İki üç seferden bişey olmaz ama her kış kaldırcaksan yapmalısın bence.Birde unuttuğum bir şey lastiklerin havasını indirip arada bir lastiğin bastığı yönü değiştir. Yazın çıkardığında lastik yamulmasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Tem 2013
Mesajlar
4,319
yeni konu açmayayım manisaya kar geliyormuş motosiklet dışarıda üstü örtülü bekliyor herhangi bir önlem alınmalı mıdır
 
Katılım
25 Ocak 2010
Mesajlar
268
2.5 ay çalışmadan yattığını bilirim, hiç birşey olmadı. Tek seferde çalıştırıp biraz gezinti yapıp tozunu almıştım :)
 
Katılım
28 Eki 2012
Mesajlar
1,043
depodaki benzin tortu yapmazmı dolu bıraktığımız zaman?

ben bayağı boşalttım ama icerisinde biraz benzin kaldı bu seferde pasmı yapar?
 
Katılım
11 Ara 2008
Mesajlar
4,209
Benim yaptığımı yap, yani hiçbirşey yapma .. Yolun kuru olduğu zamanlarda 10-15 dakika gezip gelirsin olur biter.
 
Katılım
4 Haz 2009
Mesajlar
2,147
kardesım bende ankarada yasıyorum ve yamaha fazerım var motorumu bende senın gıbı garaja kaldırdım depomu 4/3 doldurdum belkıde ılerleyen zamanlarda fulleyebılırımde . motoru orta sehpaya kaldırdım ve tekerleklerın altına takoz koydum arada sırada calıstırıyorum 10dk kadar yeterlı oluyor . haftada 1-2 calıstırsan fena olmaz. motorun karıncalanma yapmasını engellemıs olursun. ben motoru alalı cok olmadı ama 1 haftada 2 kere calıstırdım tek marsda catır catır basıyor hıc sıkıntı cıkarmıyor.
 
Katılım
4 Eyl 2012
Mesajlar
199
Önce güzelce temizle bezle sil bir güzel.Sonra;
* Aküyü sök eve götür durduğu yerde bitmesin şişmesin.
* Motoru orta sehpaya al, ön tekerleğide havaya kaldır ya da altına bir tahta parçası koy.
* İşin tamamen bitince egzozdan içeri, motorun metal bölümlerine, motorun üzerine, deponun üzerine ince bir katman oluşturacak şekilde WD-40 yada benzeri bir yağlayıcı pas sökücü sık.
* Üzerini nefes alan bir brandayla ört, yoksa alttan gelen nem ufak bir hava sıcaklığı ile motorun üzerine damla damla yağar.
* Eski bir buji varsa değiştir, eskisi takılı kalsın çünkü bujiler durmaktan pek haz etmiyor hemen bozulup özelliğini kaybediyorlar.
* Ya da buji kalsın yaza çıkartırken yeni bir buji takarsın, bujiyi söküp içeriye bir miktar yağ koy, bir kapak kadar.
* Depoyu da doldur içi paslanmasın.
Aklıma gelen bunlar.
ya sonra çalıştırdığımızda ekstra bişeye gerek varmı(makine yağı olurmu?)
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,246
bende her sene kışın garaja koyuyorum,kayserinin soğuğuda pis oluyor ama her hafta kesin bir iki tur atarım,sizde bu şekilde yaparım diyorsanız hiçbir şeye gerek yok
 
Katılım
1 Eyl 2013
Mesajlar
81
ya sonra çalıştırdığımızda ekstra bişeye gerek varmı(makine yağı olurmu?)

Olur makina yağıda ama motorun kendisine koyduğun yağdan temiz varsa onu kullanman daha iyi. Tekrar çalıştırmadan bir güzel temizlemen lazım, spreyin bıraktığı yağı arındırman lazım, sonuçta motor ısınacak. İlk çalıştırırken bujinin orada azcık döktüğün yağı yakması ve atması için belki ilk çalıştırmanda bir süre beklemelisin.. Zaten ilk seferde rölantide 5-10 dakika çalıştır ki yağlamayıda yapsın içi ferahlasın biraz pistonun. Onun dışında ekstra olarak bir şey gerektirmez ama genel anlamda bir kontrol edersin; kablolarda ya da başka yerlerde durmaktan (nemden) oluşan bir şey var mı diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------

depodaki benzin tortu yapmazmı dolu bıraktığımız zaman?

ben bayağı boşalttım ama icerisinde biraz benzin kaldı bu seferde pasmı yapar?

Depoları her ne kadar galvaniz (paslanmaz) sactan imal etseler bile, en nihayetinde benzinin aşındırıcı gücü biraz zayıflatıyor depoyu, tabi buda içerde uzun süre benzin olmayınca, depoya giren nemli havayla oksitlenme yapıyor. Madem ki depoyu boşalttın sende pas sökücü sıkabilirsin, tekrar doldurmaktansa. Ne pas sökücüymüş arkadaş :thumleft:
 
Katılım
28 Eki 2012
Mesajlar
1,043
Olur makina yağıda ama motorun kendisine koyduğun yağdan temiz varsa onu kullanman daha iyi. Tekrar çalıştırmadan bir güzel temizlemen lazım, spreyin bıraktığı yağı arındırman lazım, sonuçta motor ısınacak. İlk çalıştırırken bujinin orada azcık döktüğün yağı yakması ve atması için belki ilk çalıştırmanda bir süre beklemelisin.. Zaten ilk seferde rölantide 5-10 dakika çalıştır ki yağlamayıda yapsın içi ferahlasın biraz pistonun. Onun dışında ekstra olarak bir şey gerektirmez ama genel anlamda bir kontrol edersin; kablolarda ya da başka yerlerde durmaktan (nemden) oluşan bir şey var mı diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:08 ----------



Depoları her ne kadar galvaniz (paslanmaz) sactan imal etseler bile, en nihayetinde benzinin aşındırıcı gücü biraz zayıflatıyor depoyu, tabi buda içerde uzun süre benzin olmayınca, depoya giren nemli havayla oksitlenme yapıyor. Madem ki depoyu boşalttın sende pas sökücü sıkabilirsin, tekrar doldurmaktansa. Ne pas sökücüymüş arkadaş :thumleft:

Tam olarak bos degil ama. Az bi sey benzin kaldi icinde wd 40 siksam bir sey olurmu? Benzinle karisinca.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst