Honda Honda CBR-600RR Kullanıcıları/Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
612
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Merhaba arkadaşlar , uzun bi bekleyiş ve arayıştan sonra bütçeme uygun cbr'ımı aldım.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1394379_620679141309426_175641166_n.jpg

kendime ait ilk 4 silindir motorum olduğu için arkadaştan alıp 1 tur dönsem ya demek gibi olmuyor. acayip keyif alıyorum şuan için.
2007 model 37bin km de.

aranızda boğazdan headers kullanan varmı acaba ? yakıtı ne derecede etkiliyor. şuan için aşırı performans gibi beklentim yok. o yüzden üzerinde takılı headers yerine orjinal headers takmak istiyorum .

Hayırlı olsun. Yakıtı 1 litre kadar etkiler.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
headers markası nedir? orjınalı ıle takas yapabılırım kalıtelı bısey ıse.

hayırlı olsun bu arada.

*yakıt konusuna gelırsek.herhangı bır egzoz parcası (headers-slıp on ya da komple egzoz) taktıktan sonra yakıtın artmasını yazanlar bunu neye baglıyor ? bırısı acıklarsa sevınırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Ara 2009
Mesajlar
731
Bana kalırsa yakıt artışının tek sebebi bu tür modifikasyonlar yaptıktan sonra o sesi duyunca daha fazla gaz açarak sürüşler başlıyor sonrasındada yakıtım arttı oluyor bence...
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
Hayırlı olsun. Yakıtı 1 litre kadar etkiler.

öyle olsa pek bi sorun yok aslında :)

headers markası nedir? orjınalı ıle takas yapabılırım kalıtelı bısey ıse.

hayırlı olsun bu arada.

*yakıt konusuna gelırsek.herhangı bır egzoz parcası (headers-slıp on ya da komple egzoz) taktıktan sonra yakıtın artmasını yazanlar bunu neye baglıyor ? bırısı acıklarsa sevınırım.


markasını bilmiyorum ama önümüzdeki günlerde yine bir bakımım olacak. o zaman bakarım yazarım ilgilenirseniz takas edebiliriz.

Bana kalırsa yakıt artışının tek sebebi bu tür modifikasyonlar yaptıktan sonra o sesi duyunca daha fazla gaz açarak sürüşler başlıyor sonrasındada yakıtım arttı oluyor bence...
yok sadece gaza gelmek değil , headers ile orjinalde gelen bir çok yakıt tasarufuna vs yarayan sesi azaltan parçalar iptal edildiği için motor çok daha stabil ve rahat çalışıyor. bu durumda belirgin bir performans artışı ve buna bağlı olarak da yakıt artışı :)

yarışçı arkadaşların yada cadde de gazlayanların vazgeçilmezi ama bana zaten orjinali de yetiyor gerek yok .

nette yerli ve yabancı cok sitede baktım hepsinde performans ve buna bağlı yakıt grafiği var diyorlar.

Headers, bildiğimiz eksoz manifoldunun İngilizcesi'dir. Ancak modifiyeciler bunu, performans için kullanılan modifiye eksoz manifoldu mânâsında kullanmaktadır. Fonksiyonu ise, öncelikle eksoz susturucuları performans tipi gürültülü olanlarla değiştirildikten sonra, eksoz gazlarının rahat çıkmasını, dolayısı ile gaz tahliyesinin motor üzerindeki basıncının kaldırılması sonucu performans artışını sağlamasıdır. Bu işlem, 4000 üzeri devirlerde performans ve yakıt sarfiyatında artış sağlarken, düşük devirlerde performansta düşüş ve yakıt sarfiyatında çok fazla artışa sebep olur.
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
482
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-2-parca-boya-tramersiz-orjinal-km-bakimli-sorunsuz-ozel-plaka-143136161/detay
motorumu satıyorum arkadaşlar eğer almak isteyen arayış içinde olan varsa önermek istedim.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
MOTUL 300V güzel yagdir ama ömru kisadir ;)
Motul 5100 / 10-40 deneyecegim 15 Bin KM bakimimda..
Sonucu Yazarım :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Arkadaslar Aküm zayiflamisti. Bu nedenle akuyu degistirdim. Fakat su an Stop edince Hiss isigi yanip sonuyor. Calistirinca yanmiyor. Önceden stop ettigimde yanmiyordu.
Servisi aradim o isigi kapatabiliyorsunuz buyuk ihtimalle kapatmistir sizden önceki sahibi. Akü sökulup takilinca kendini resetlemistir dedi...
Stop edince Gostergedeki kirmizi isigin yanip sönmesi Normal mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------

Evet arastirdim normalmis :)
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
Arkadaşlar 1 depo ile yari sakin şehir içi yari bazlama karisik ortalama kaç km gidiyorsunuz acaba yada 100km de kaç litre oluyor ortalama ?
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
km hesabı yapmadım hic zira tek cubuga aldıgımdan berı ınmedım dıyebılırım.
4.6 mın 8.0 max yaktım
her kose basında redlınea gırmessen ve olumcul sıkısık trafıge takılmassan 5.5-6.5 arası takılırsın.
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
2011 Model 12400 KM deki motorumla 100 kmde en dusuk 4.2 litre yaktim. Ortalama 100/120 kmh araliginda...
Ortala.a olarak 5.5 litre diyelim ;) karisik kullanimda...
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
Aynen yakit tuketimi hemen hemen ayni 10 gün olmak üzere alali motoru . 700 km yol yaptim . hic uzun yol yok en uzak nokta 30 km . pazar günü sürekli 0-200 arasi keyif almak icin çevre yolunda bir ileri bir geri gittim durdum bir depo bitti. İsik yanip sonmeye basladiktan sonra enyakin petrole gittim 210 km de 73 TL sanirm 15 litre benzin yakmisim. Ciddi derecede ekonomik geldi. Eger depo 18 litre ise isik yanip sonunce 3 litre felan mi oluyior içinde ? İnsan psikolojik olarak aha yolda kalicam hissi oluyor ;)

Daha önce para buldukça aldiğim için net ölçüm yapmadim ama yakut böyle ise headers olması çok arttirma yapmiyior ;)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Aynen Öyle... Tek cizgi yanıp sönmeye basladığında 3.5 Litre yakıt oluyor içerisinde. Bu da en az 50-60 KM gitmesi demektir motorun 100 KMH sabit hızla :)
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
http://www.oyuncakk.com/Honda-CBR-600-RR,PR-1463.html

var mi baska model alan bulan :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Ben de Maket motosiklet kolleksiyonu var. 50 ye yakin model var elimde. 2 tanesi RR :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Google 'a Maket Motosiklet kolleksiyonu m diye yaArsan bu sitede cikacaktir :)
@Alper Kaya
5100 neden düsük olsun ?
Yabanci forumlarda RR yagi olarak Motul 5100 10/40 icin cok guzel yorumlar yapiliyor???
 
Katılım
15 Tem 2012
Mesajlar
782
Merhabalar ufak bi sorum olacak bizim tanıdık bi arkadaş kısmetse 2010-2011 10 bin km altında honda cbr600rr arıyor satan tanıdığı olan almamızı yada almamamızı tavsiye edecek olan varsa bilgilendirirseniz çok seviniirm :) iyi akşamlar
 
İzmir İl Temsilcisi
Katılım
30 Eyl 2010
Mesajlar
2,523
headers markası nedir? orjınalı ıle takas yapabılırım kalıtelı bısey ıse.

hayırlı olsun bu arada.

*yakıt konusuna gelırsek.herhangı bır egzoz parcası (headers-slıp on ya da komple egzoz) taktıktan sonra yakıtın artmasını yazanlar bunu neye baglıyor ? bırısı acıklarsa sevınırım.

Barış abicim genelde 600rr çok ilgimi çekmezdi fakat artçılık yapınca topiginizide takip eder oldum.

Bazı konularda yardımcı olmak istedim.

Motosikletin egzozunu degistirdigimizde, gaz çikisi rahatlar evet rahatlama motosikletin performansini olumlu yönde etkiler .

Ama bunun olabilmesi için yakıt hava karışımının yeniden düzenlenmesi gerekir.

Üstünde orjinal egsoz var iken motosikletin ECU degerleri buna göre düzenlidir.

ECU ya müdahale edilemiyor yani yeniden power comander takılarak yakıt hava karışımının düzenlenmesi gerek.

Gaz açmamıza ve kapamamıza göre yakıt hava karışımı degişir benzin yandıktan sonra gaz oluşur bu gaz pistonu iter sonra egsozdan dışarı atılır. Motorda bu olayı ECU denilen hafızadan yapıyor.

Performans egsozlu motorların çabuk senkron ayarı istemesi düzensiz yakıt hava karışımıdır uzun vadede zararlıdır.

Ayrıca performans egsoz takmakla 5 hp bile elde edemeyiz power comander takmadıktan sonra.

Power comander takmaklada olay bitmiyor onu ayarlamak ayrı mesela Dyno testine çıkmak gerekiyor.

Dyno testinde yeniden ayarlanacak motorun gücü +sı ve - sine göre .( gaz tepkisi devir aralıgı )

Power comandersız performans egsozu ses ve yakıt sarfiyatından başka birşey degildir.

saygılar barış abicim :)
 
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
11,471
Arkadaslar bizim motorlarin akusu YuasaYtz10s...
Fakat Yuasa TTZ10s de ayni degerlere sahip.
Acaba TTZ10s alsam bir sorun yaratir mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst