resmen trafikten korkuyorum...

Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Merhaba beyler..

Ben daha önce ortalama 90.000 100.000 km tecrübesi olan acemi sayılamayacak bir motosiklet kullanıcısıyım.

Bundan 2 hafta önce istanbulda yaşamaya başladım.

Buradayken trafik korkusundan resmen motor kullanmak istemedim. Oysa marmariste motor tepesinden asla inmek istemezdim ben..

Aldım hatun u geçen hafta agvaya tatile geldim. İstanbuldan çıkana kadar canım çıktı. Kendim için değil bi kaza yaparım da sevgilime bişey olur diye çok korkuyorum.

Ağvada olduğum sürede resmen inmek istemedim motor tepesinden. Çok özlemişim. Yarın döneceğim istanbul a. O iğrenç trafiğe.. Ve kabul etmek zor da olsa korkuyorum ben o trafikten.

Beniö gibi hisseden başkaları da varmı, nasıl yeniyorsunuz/yendiniz?
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
464
İstanbul'da trafikten korkmak iyidir, daha uzun yaşarız. :)

Şaka bir yana alışıyorsunuz ama paranoyak olacaksınız mecburen. Yapacak bir şey yok.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Şanslıysan yaşarsın.:pl:

O değilde bi kaç kazadan sonra alışırsın.

Sürekli deli gibi kullanırsan bişe olmaz ama yok ben 60 la giderim sağ şeritte dersen kör makastan çıkan bir şirket aracı alır altına.

Emniyet şeridini kullan ama deli gibi, her an önüne kıracaklarmış gibi.

Bide kuryeler trafikte nerden akıyosa takıl peşlerine hayatı yaşa :)))
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
Valla Ankara'dan İstanbul'a arabayla gittim, bidaha gitmemek için trafiğe girmemek için. İstanbuldakini görünce Ankaradaki de trafikmiymiş diyorum.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
4 aydır köyde kalıyordum..İşlerim yolunda gitmedi tekrar istanbula dönmeye karar verdim..Atladım motora gebze gişelerden çıktım fiat linea bi makas attı..İSTANBULA HOŞ GELDİN SEDAT DEDİM :queen::queen: ihtiyacım olmadıkça şehir içi motorla biyere gitmem
 
Katılım
18 Eyl 2008
Mesajlar
3,680
Ben de tam tersi İstanbul dışında sürerken tedirgin oluyorum...
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Ben arabayı garajdan cıkartım tam trafigin ortasında bulunca kendimi aksam mesaai saati cıkısında,Zar zor evin önüne koymusum,kim araba derse yürü bea ne olcak diyordum,simdi alıstım yavastan :) İstanbulda kim korkmazki.
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
Istanbulda yaşıyorum. 35 yaşındayım. 18 yaşında ehliyeti alır almaz araç tepesindeydim. Kendime ait bir arabam var . Yılda araç ile ortalama istanbul içinde 35000km yapıyorum. Motorsiklet tutkum 3 ay önce başladım ve sıfır 250r aldım hiç bilmezken çıktım trafiğe E-5 cehennem yoludur. Şunu demek istiyorum. Istanbul içinde aktif olarak 40 gündür motor kullanıyorum. Istanbulun kendine has araç kullanma karakteri var. Siz bu toplum karakterine ve refleksine alışmanız için 1 yıl aktif araç kullanmalısınız. Ben motor kullanırken hangi araç tipi hangi ani davranışı gösterecek % 90 tahmin edebiliyorum. Burada halk otobüsüne yanaşmak yanlıştır. Minibüslere mesela Ümraniye'de yanaşırsan alırlar seni aşağı , mesele sol şeritten 100 ile giderken E-5 de birden trafik durur sonra birden önün açılır . İstanbul'daki yol durumlarından kaynaklana akış sistemi aslında sürekli aynıdır. Şimdi yıllarca bu yollarda araç kullananlar artık ezbere bilirler haliç köprüsünü vatan Caddesi'ni fener yolunu Florya'yı Üsküdar sahilini yıldız postanın zorluğunu gibi bu liste uzar gider.
Sizin adaptasyon için en az 6 ay aktif trafikte olmanız gerekli. Ben motorla hiç zorlanıyorum ama bu akşam evime gelirken doğa kolejinin minibüsü haliç Köprüsü'nde 100 ile giderken sol şeritte asıldı frenlere hemen hissettim bende asıldım frenlere arka frenim kitlendi ön freni bıraktım tekrar sıktım. Motorun arkası kaktık tekrar bıraktım arka düştü fren açıldı tekrar sıktım ön arka birlikte ve hemen sağa makas attım kurtardım ama tüm bunlar 4 saniyede oldu bitti. Burda benin soğukkanlı olmam ve minibüsün yapacağı hamleyi 1-2 saniye önceden tahmin edebilmem ve Allah'ında yardımı ile ölümden döndüm. Ben Ankara'da İzmir'de Kayseri'de araba ile gittiğimde sanki acemi şöför gibi kalıyorum kestiremiyorum ne yapacaklarını onlarda istanbulda şok yaşıyorlar. Hele siz motorla alışmanız için biraz zaman biraz sabır birazda dikkat etmelisiniz.
Istanbula hoş geldiniz:flower:
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Daha önce var olan 90.000 - 100.000 km'lik Motosiklet tecrübeni Unut.

İstanbul Trafigi, bütün tecrübene format atacak.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
701
0 tecrubeyım . 0 araba tecrubeyım bildiğin 0'ım . sadece 1 kere istanbulda mecidiyeköy de köprünün orda 1 tur atmıslıgım var arabayla oda kurs arabasıydı hocayla gece saati cıkmıstık saat 10 flndı 1.5 2 sene once fln . 2 ay sonra ninja250 alıyorum kısmetse onunla dalacam hayata :queen: . Kısaca Trafik tecrubem 0/0 :D nolcak bende bılmıyom ama arkamdan cok kufur edıcekler bıtek bunu bılıyom
 
Katılım
29 Eyl 2013
Mesajlar
634
0 tecrubeyım . 0 araba tecrubeyım bildiğin 0'ım . sadece 1 kere istanbulda mecidiyeköy de köprünün orda 1 tur atmıslıgım var arabayla oda kurs arabasıydı hocayla gece saati cıkmıstık saat 10 flndı 1.5 2 sene once fln . 2 ay sonra ninja250 alıyorum kısmetse onunla dalacam hayata :queen: . Kısaca Trafik tecrubem 0/0 :D nolcak bende bılmıyom ama arkamdan cok kufur edıcekler bıtek bunu bılıyom

Kardeş seninde en az 6 ay istanbul araç seyir durumlarını öğrenmen için ninjanın gazını açmamanı tavsiye edeceğim. Özellikle TEM e çıkarsan en sağdan git ve sakın makas denemelerini 6 aydan önce yapma derim. E-5 dahada çetindir. Motoruna güvenme . Trafik seyir tecrüben 0/0
 
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,586
Her bölgenin kendine has trafik akışı vardır. İstanbul'da da İstanbul kuralları geçerlidir. Bunları öğrenene kadar çok dikkatli olmakta fayda var. Öğrendikten sonra çok çok çok dikkatli olacaksın zaten :) Bol şans :p
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
ben istanbulda okurken motorumu götürmedim korkudan.orada motor sürsemde zevk almazdım zaten.motosiklet tutku özgürlük ise o sıkışık tahamulsüz cinayetlere neden olan trafiğin içinde ne işim olurdu.sonun da muğla üniversitesine geçiş yaptım okula marmaris muğla arası gidip geliyorum canım sıkılıncada başka yerlere gidiyorum.inanın hiç biyerde trafik yokmuş gibi geliyor ben özgürüm diyorum.istanbul mu aman allah korusun ben bir daha asla uğramam bile
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ABiz istanbuldan kurtulmaya çalışıyoruz.mümkünse hiç gelmeyin. Burda trafiğin rahatlaması mümkün değil. Emekli olmadan terk edebilirmiyim bilmiyorum. 22 yıldır bunun 15yılı istanbulda araç kullanıyorum. Bu trafikte kullanabilmek için sinirleriniz çelik gibi olmalı ve trafiği çok iyi okuyabilmelisiz. En hızlı akan şeride girmek, durması muhtemel araçları önceden tahmin etmek, çevirmee eds ve ışıklara yayalara dikkat etmek vs.
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
istanbul trafiğini bilen birisi olarak motorla ilk defa geçen yaz gedim istanbulda. hem de 5 kez izmirden istanbula gittim ve 2 gün bol bol gezdim. sorun yok. trafikteki araçların alışkanlıklarına aşina olmak yetiyor. ben asla pasif kullanmadım motoru istanbulda. pasif kullanmak agresif kullanmaya göre daha çok tehlike oluşturuyor. en azından benim motorumda böyle.
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
240
0 tecrubeyım . 0 araba tecrubeyım bildiğin 0'ım . sadece 1 kere istanbulda mecidiyeköy de köprünün orda 1 tur atmıslıgım var arabayla oda kurs arabasıydı hocayla gece saati cıkmıstık saat 10 flndı 1.5 2 sene once fln . 2 ay sonra ninja250 alıyorum kısmetse onunla dalacam hayata :queen: . Kısaca Trafik tecrubem 0/0 :D nolcak bende bılmıyom ama arkamdan cok kufur edıcekler bıtek bunu bılıyom

Bence trafige dalmadan once pazar sabahlari traigin sakin oldugu yerlerde dolasmalisin
Anadolu yakasi bu is icin ideal hatta katilirsan beykoz tarafinda geziler duzenlemeyi dusunuyorum
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
701
Bence trafige dalmadan once pazar sabahlari traigin sakin oldugu yerlerde dolasmalisin
Anadolu yakasi bu is icin ideal hatta katilirsan beykoz tarafinda geziler duzenlemeyi dusunuyorum


Valla hocam bakalım 2 ay sonra ocağın ortasında alıcam 15 i gibi fln Öyle yada böyle biryerden girmemiz gerek . Bu motor olarak görülmesi daha korkunç gelir göze Arabaylada dalsak bu hayatın ıcıne gene aynı istanbul trafiği adete kaos. Hatta arabayı ben vururum kesın arkamdakıne onumdekıne . Mecidiyeköy bi kitleniyor saat 5 gibi abooovv arap saçı ama motor gene küçük taşıt kaçma imkanların var ordan kafam rahat olur. Zaten motoru alayım a.r.t oto dan eğitim düşünüyorum onun dısındada çok uzun trafiklere cıkmıcam boşluğun cok oldugu saatlerde pratik vs debriaj gaz el ayarını geliştirmek vs .

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:32 ----------

Kardeş seninde en az 6 ay istanbul araç seyir durumlarını öğrenmen için ninjanın gazını açmamanı tavsiye edeceğim. Özellikle TEM e çıkarsan en sağdan git ve sakın makas denemelerini 6 aydan önce yapma derim. E-5 dahada çetindir. Motoruna güvenme . Trafik seyir tecrüben 0/0

Tabi tabii . Öyle yapıcam hocam öyle hemen motora bineyımde dur bi son hız kaç yapıyor fln bakma gıbı gerek amacım yok . Gerek cesaretim el vermez :D . İlk zamanlar emniyet şeridinden bile gitmeyı dusunuyorum E-5 e cıktıgımda Ehh bir şekilde ogrencez yanı öyle yada böyle . Valla makas atayım dersin bi yatıramazsın motoru kontrla ile gömersin öndekine sonra mortingen :queen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
181
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
abi çözümü basit :) sen + sın onlar - eee + - = -

Yani anlatmak istedigim dostumun düşmanı düşmanım misaLi ;) Onlar apaçi ve negatif ler . Kaskla ekipmanları çıkar plakayıda bük bitanede eksozu kesmek için sprel al :)

Çözüm bu kadar Basit
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst