- Katılım
- 3 May 2009
- Mesajlar
- 279
- Konu Yazar
- #1
Herkese merhabalar.
2011 TVS Apache RTR150 ve 2011 Honda CBF150 kullandıktan sonra 1,5 ay önce 2012 YBR125ESD satın aldım. Herkes Yamaha şöyle sağlam böyle sağlam, öyle dayanıklı dedi bizde inandık neyse Aldığımda 3480 km de idi. Şu anda 4425kmde ancak motosikletimden hiç memnun değilim. Hiç sevmiyorum. Sadece diğerlerine göre gerçekten az yaktığı için sabrediyorum.
Sebeplerine gelirsek:
1. İlk aldığım zaman, öyle gidiyorum, kullanıyorum falan Neyse bi ara nedense 80-90 giderken düz yolda ellerimi bıraktım, (öyle gayri ihtiyari yani hani acaba dengesi falan nasıl diye mi düşündüm ne ettim bende bilmiyorum.) baktım sağa doğru çekmesi var. Birkaç kere falan daha denedim. Evet bir çekme var Neyse götürdüm bulunduğum yerin en meşhur, en iyi, en sağlam, en, en, en, en, en ustasına. Anlattım problemi. Dedi sökecez ön tarafı bakacaz problem neymiş yalnız motor 1-2 gün kalacak. Tamam. Dedik, bıraktık motoru. Neyse almaya gittik güya yaptı ya Bindim test ediyorum yapmış, yapmış ama bu seferde motor bariz şekilde sola çekiyor. Dedim ustam bu seferde sola yatıyor, sen bunu fark etmedin mi, yaptıktan sonra hiç üstüne binip bakmadın mı? Kem, küm, hım, kım, mırın, kırın edince neyse dedim eee ne olacak şimdi? Dedi ön göbek bilyasında sorun. Dedim. Durrr. Tamam ben bi ara uğrarım aldım motorumu gittim. Sonra Yamahanın servisine giitim. O usta da dedi yaparım ama 75 lira bi masrafı olur. Dedim tamam usta dursun bi şimdilik. Hala öyle kullanıyorum (Param olunca yaptırcam bakalım. Öğrenci adamız sonuçta... İnşAllah yapabilirlerse tabi :wiinkk
2. Yine bir gün gidiyorum, yine nedense debriyaj biraz sert geldi bana, vitesler geçmiyor falan. Dedim bir tuhaflık var, tuttum ustanın yolunu. Bir izzet, bir ikram Debriyaj balatası, teli vs. vs. (orayla ilgili ne varsa parçaları tek tek bilmiyorum.) hepsi değişti. Çok para tuttu çok :santa: Sinirlerim tepeme çıktı. :jocolor: Hani bu Yamaha çok sağlamdı. Kuryeler, kullanan kim varsa öve öve bitiremiyorlardı. (Honda ve TVSye kıyasla söylüyorum) 3500-4000kmde debriyaj böyle arıza mı verir? 4000-5000km de bir debriyaj masrafı yapacaksak ne anladım bu işten?....:jocolor::jocolor::jocolor:
3. Sonra yine bir gün Arefe günü akşam uzun yola memlekete giderken ışıklarda durdum km4420. Yeşil yandı tam kalkarken bir tekleme, kerkinme, kırılma, dağılma sesi kaldım yolun ortasında gaz açıyorum motor gitmiyor Neyse üzerinde ite ite kenara çektim. Lan ne oldu buna bakarken ederken birde baktım ki arka dişlinin bağlı olduğu bir yer var, flanş mı ne diyorlar oraya Neyse orası komple onu tutan vidalardan kırılıp darmadağın olmuş zincir aşağı sarkıyor :sunny: Neyse vardır bir hayır dedim bisiklet gibi yanımda sürerek yakında bulunan bir abimin dükkânının önüne çektim. Yamahanın ustası o abimin tanıdığıdır. Aradık adam geldi baktı. Dedim abi bu nasıl iş ne olacak şimdi, annem, babam bekliyor oğlan bayrama gelecek diye...:salut: Dedi vidalar falan gevşemiştir, sende fark etmemişsindir, 75lira sıkışmış kırılmış dedi. :cherry: Bayramın 3.günü açılacak servis gelirsin yaparız. Cık, cık, cık, sinir çıktı tepeme
r: yahu kardeşim 4000 küsür kmde ki motorun nesine bakacam orasının, burasının, çok afedersiniz ebesinin vidasının gevşeyeceği kimin aklına gelir. Hayır birde yola çıkmış olsam ıssız yollarda süratli giderken başıma gelse kaldırıp atacak belki beni öldürecekti motor
:silent:
Sonuç olarak sağlam, dayanıklı vs. vs. denilen YBR de bakalım daha ne problemler çıkacak. Motoruma bu son olaydan sonra korkarak biniyorum. Öyle soğudum, öyle nefret ettim ki YBRden, sattığım CBFyi mumla arıyorum, ilk defa bi dünya malı için pişman oldum diyebilirim. Allah kimseye böyle şeyler yaşatmasın.
r:
r:
r:
r:
r:
r:
Herkese kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim :king::king::king:
2011 TVS Apache RTR150 ve 2011 Honda CBF150 kullandıktan sonra 1,5 ay önce 2012 YBR125ESD satın aldım. Herkes Yamaha şöyle sağlam böyle sağlam, öyle dayanıklı dedi bizde inandık neyse Aldığımda 3480 km de idi. Şu anda 4425kmde ancak motosikletimden hiç memnun değilim. Hiç sevmiyorum. Sadece diğerlerine göre gerçekten az yaktığı için sabrediyorum.
Sebeplerine gelirsek:
1. İlk aldığım zaman, öyle gidiyorum, kullanıyorum falan Neyse bi ara nedense 80-90 giderken düz yolda ellerimi bıraktım, (öyle gayri ihtiyari yani hani acaba dengesi falan nasıl diye mi düşündüm ne ettim bende bilmiyorum.) baktım sağa doğru çekmesi var. Birkaç kere falan daha denedim. Evet bir çekme var Neyse götürdüm bulunduğum yerin en meşhur, en iyi, en sağlam, en, en, en, en, en ustasına. Anlattım problemi. Dedi sökecez ön tarafı bakacaz problem neymiş yalnız motor 1-2 gün kalacak. Tamam. Dedik, bıraktık motoru. Neyse almaya gittik güya yaptı ya Bindim test ediyorum yapmış, yapmış ama bu seferde motor bariz şekilde sola çekiyor. Dedim ustam bu seferde sola yatıyor, sen bunu fark etmedin mi, yaptıktan sonra hiç üstüne binip bakmadın mı? Kem, küm, hım, kım, mırın, kırın edince neyse dedim eee ne olacak şimdi? Dedi ön göbek bilyasında sorun. Dedim. Durrr. Tamam ben bi ara uğrarım aldım motorumu gittim. Sonra Yamahanın servisine giitim. O usta da dedi yaparım ama 75 lira bi masrafı olur. Dedim tamam usta dursun bi şimdilik. Hala öyle kullanıyorum (Param olunca yaptırcam bakalım. Öğrenci adamız sonuçta... İnşAllah yapabilirlerse tabi :wiinkk
2. Yine bir gün gidiyorum, yine nedense debriyaj biraz sert geldi bana, vitesler geçmiyor falan. Dedim bir tuhaflık var, tuttum ustanın yolunu. Bir izzet, bir ikram Debriyaj balatası, teli vs. vs. (orayla ilgili ne varsa parçaları tek tek bilmiyorum.) hepsi değişti. Çok para tuttu çok :santa: Sinirlerim tepeme çıktı. :jocolor: Hani bu Yamaha çok sağlamdı. Kuryeler, kullanan kim varsa öve öve bitiremiyorlardı. (Honda ve TVSye kıyasla söylüyorum) 3500-4000kmde debriyaj böyle arıza mı verir? 4000-5000km de bir debriyaj masrafı yapacaksak ne anladım bu işten?....:jocolor::jocolor::jocolor:
3. Sonra yine bir gün Arefe günü akşam uzun yola memlekete giderken ışıklarda durdum km4420. Yeşil yandı tam kalkarken bir tekleme, kerkinme, kırılma, dağılma sesi kaldım yolun ortasında gaz açıyorum motor gitmiyor Neyse üzerinde ite ite kenara çektim. Lan ne oldu buna bakarken ederken birde baktım ki arka dişlinin bağlı olduğu bir yer var, flanş mı ne diyorlar oraya Neyse orası komple onu tutan vidalardan kırılıp darmadağın olmuş zincir aşağı sarkıyor :sunny: Neyse vardır bir hayır dedim bisiklet gibi yanımda sürerek yakında bulunan bir abimin dükkânının önüne çektim. Yamahanın ustası o abimin tanıdığıdır. Aradık adam geldi baktı. Dedim abi bu nasıl iş ne olacak şimdi, annem, babam bekliyor oğlan bayrama gelecek diye...:salut: Dedi vidalar falan gevşemiştir, sende fark etmemişsindir, 75lira sıkışmış kırılmış dedi. :cherry: Bayramın 3.günü açılacak servis gelirsin yaparız. Cık, cık, cık, sinir çıktı tepeme
Sonuç olarak sağlam, dayanıklı vs. vs. denilen YBR de bakalım daha ne problemler çıkacak. Motoruma bu son olaydan sonra korkarak biniyorum. Öyle soğudum, öyle nefret ettim ki YBRden, sattığım CBFyi mumla arıyorum, ilk defa bi dünya malı için pişman oldum diyebilirim. Allah kimseye böyle şeyler yaşatmasın.
Herkese kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim :king::king::king: