motosiklete arabaya yağı koyanlar ? (anket)

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Motosikletinizi satiliga çikardiginizda,
alicinin bu konuyu görmemesi için dua ederek ve Allah'in dualarinizi kabul edecegi varsayimindan hareket ederek istediginiz yagi kullanabilirsiniz.
Ha motorunuzu satabilirmisiniz?
Onu bilmem.
Ama ben asla almam alana da hayirli olsun.:p
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Konuya açıklık getirmek üzere yağ fabrikalarında çalışmış tecrübeli kimyagerler aranmaktadır. Askerlik engeli bulunup bulunmaması pek de umrumuzda değildir.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
motosikletle gazete dağıtımı yapan bi abim -ki kendisi moosiklet sevdasını aşılamıştır- kendisinde honda titan vardı, dediklerini aynen aktarıyorum:
"-motosiklet için yağlar var. z..ret onları. para tuzağı. git açık 20-50w yağ koy, çıkan yağla da zincirini yağlarsın." banada mantıklı geldi ve aynen deiği gibi arabalar için kullanılan yağlardan kullanıyorum. ama 10-40w yarı sentetik yağ tercih ediyorum. PO marka litre fiyatı 17,5TL. Ve memnunum... ne vites geçişlerinde, ne debriyajda ne de motorun çalışmasında sıkıntı yaşamadım. soranlara da tavsiye ediyorum. ama motosiklet yağından daha dayanıksız olabileceğini ve vaktini beklemesini de söylüyorum soranlara.
titan tipi cg tarzı motorlarda 20w50 4t araba yağı kullanılabilir. İteceklidir. Egzantrik zinciri falan yoktur. 11 yıl titan bindim. Kullandığım yağların %80 i araba yağıydı. Hiç bi zararını görmedim. Ybr cbf tarzı egzantrikli motorlar için uygun olmadığını düşünüyorum. Onlar biraz hassas.
 
Katılım
25 Nis 2010
Mesajlar
864
scooter motosikletime castrol edge 5w 40 tam sentetik 4 lt arabalar için olan bidondan alıp koyuyorum. hiçbir fark göremedim hatta performansı daha iyi oldu. kışın sabahları daha rahat çalışıyor. 4 lt tam sentetik yağı 70 TL alıyorum.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Motosikletinizi satiliga çikardiginizda,
alicinin bu konuyu görmemesi için dua ederek ve Allah'in dualarinizi kabul edecegi varsayimindan hareket ederek istediginiz yagi kullanabilirsiniz.
Ha motorunuzu satabilirmisiniz?
Onu bilmem.
Ama ben asla almam alana da hayirli olsun.:p

niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,246
ben arabanın yağ değişimi geldiğinde gidiyorum 4 litre yağ alıyorum,2,800 ml arabaya koyuyorum kalan 1,200 ml ise motora koyuyorum...arabaya 200 ml eksik koyuyorum her seferinde motora da arabanın km ne zaman dolarsa koyduğum için ikisine de haksızlık yapmadığımı düşünüyorum.motordan çıkan kötü yağ ile de zinciri yağlıyorum,diş fırçasıyla....aslında bu kadar pinti değilim ama nedense bu bende alışkanlık oldu,hep böyle yapıyorum artık.
motorun yağını km göre değiştirmiyorum,arabaya ne zaman alırsam o zaman değiştiriyorum.bazen motorun yağını 1,000 km de değiştiriyorum bazen 4,000...arabanın km sine bağlı yani.uzun süredir bunu yapıyorum arabada da motorda da sorun yok
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..

Umarim memnuniyetiniz uzun yillar devam eder.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
motosikletinde araba yağı kullanan arkadaşları uyandırayım önce debriyaj balatasıyla başlarsınız ,zamanla bu şanzıman ve hatta motor patlatmaya kadar gider.
araba yağıyla motosiklet için üretilen yağların yapıları çok farklı.araba en fazla 6-7 bin devir çeviriyor ama en küçük 125 cc motosiklette bile vites devri nereden baksan 4-5 bin dir.4 silindirli büyük makinaları hiç bahsetmiyorum bile.ben motorda 6 bin devirde vites geçişi sağlıyorum kaldı ki 14 000 de kesiciye giriyor motorum.
şimdi soruyorum size araba motoruna göre yapılmış bir yağ bu devirlere nasıl dayanacak? ve ya nereye kadar dayanacak?
o şimdilik birşey yok diyen arkadaşların motosikletlerinin ömrünü yemeye devam etsin...:farao:
biz bu memlekette 2. el racing motorsiklet alınmaz diye bilirdik ama,bu konuyu okudukdan sonra 2.el 125 cc bile alınmayacağına kanaat getirdim :farao:

Bu zihniyet(motosiklete-araba yağ koyan), yarın-büyük makine aldığında aynı şeyi yapacaktır.......o yüzden bu memlekette 4 silindir 30.000km'den sonra geberir (mantığı var). Adamlardan y.dışında motra anahtar değmeden 200.000 mil çeviren var(2004 cbr600f4i)...burada aynı makineden 100.000 km devireni görmedim-duymadım.....(motora 15-20 bin verir&yağ+y.fltr'sine 200-250 tl'yi çok görür):cherry::queen:
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
1,246
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..
vallaha abicim ne yağın zamanına dikkat ediyorum,ne yağın miktarına,ne de araba yağıymış kamyon yağıymış ona....ama motorlarımın hiçbiri beni üzmedi üstelik hepsi de çin malıydı,bundan iki hafta önce eski motorumu sattığım adama denk geldim,motor hala taş gibi diyor,çok temiz diyor.
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
rahat olun arkadaşlar, 125cc ile km saati sıfırlayan dünya kadar kurye var. yani 100k ve üstü km yapan. hepside bilabildikleri en ucuz yağı kullanıyorlar. ester bazlı yağlar değil bildiğiniz açık yağ. hepside en zor şartlarda kullanılıyor. yağ yağdır, yeterki mevsimine göre kalınlığına dikkat edip, zamanında değişelim..

Ben de kurye'yim( 12 cb125e var-56.000km'de)Sıfır'dan beri bende ve sürekli castrol power yağ kullandım(günde ort. 200 km geçiyorum- 4000 km^'de bir yağ değişirim)-bu saate kadar yağ-f.balata-buji-h.filtre harici herşey fabrikasyon
Ayrıca o mok attığın cbf 150'ler ve cb125e'ler bizim için gözde kur. motorlarıdır. İstanbul'a bi ara uğrarsan şöyle etrafına bi bak her yer cbf,cb sonra ybr ( yer-gök...) bir-kaç tvs :cherry: Senin ^^SALKAN^^dan, ara-ki bulasın :)
UCUZ MAL alacak kadar zengin değilim:sunny:
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Ben her konuda aşırı pimpirikliyimdir özellike motosiklet dedin mi akan sular durur.O yüzden kullanma klavuzunda kaç numara önerdiyse o numaraya göre iyi bir marka 4T yağ kullanmaya özen gösteririm.Eski motosikletimde Castrol'ün 10w40 4t yağını kullanıyordum bulunduğum bölgeye yaz-kış iyi performans veriyordu.Yeni motosikletime servis Motorex'in 10w40 4T yağını kullandı.Şahsen motosiklete araba yağı kullanımını pek önermiyorum.Özellikle vites kutusu ve motor yağı ayrı olmayan motosikletlerde motor yağı hem vites dişli yağı hem de motor yağlamada görev yaptığı için 4T yağ kullanımı önemli.Motosiklet motoru arabalara göre daha fazla devir çevirdiği ve dolayısıyla daha fazla ısındıkları için 4T yağların bileşimi biraz daha farklıdır.Araba yağı ile de motosiklet gider ama ne kadar gider ne kadar performans verir orasını bilemem.
 
Katılım
23 Eki 2011
Mesajlar
139
motorumu satılıga cıkartıgım gün yagın degişmesi gerekiyordu kmsini doldurmuştu. gittim 4 litre motul yag aldım 2 hafta sonra motorumun satılacagını bile bile kaliteden zarar gelmez :)
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
titan tipi cg tarzı motorlarda 20w50 4t araba yağı kullanılabilir. İteceklidir. Egzantrik zinciri falan yoktur. 11 yıl titan bindim. Kullandığım yağların %80 i araba yağıydı. Hiç bi zararını görmedim. Ybr cbf tarzı egzantrikli motorlar için uygun olmadığını düşünüyorum. Onlar biraz hassas.

benim kullandığım da cg tip motora sahip bir motosiklet. yine bahsi geçen abimin tavsiyelerinden birine uyup bunu tercih etmiştim. etrafımda ybr gibi üstten egzantirikli motor kullanan arkadaşım yok. Ama öğrendiğim iyi oldu.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
niye satayım ? bol yedek parçası var ve hepsi sudan ucuz. yağ desen ne koysan gider. benzin desen en ucuzu.
titreşim yok. yakıtı ve gidişi kalıbı güzel. yağda eksilme yok. özellikle kucağını açmış müşteri oturtmayı bekleyen bir honda servisim yok. motorumdan çok memnunum. maşallah şeytan kulağına..
sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Motorunun yaratıcı mühendisleri tarafından özellikle belirtilmemişse yağın mevsimi olmaz :) Kullanım kılavuzlarına bu yüzden tüm standartları ile detaylıca yazarlar.

Yağın mevsimi olsaydı, kışın Salco wolf ile BMW 1200 GS, 10W-30 yağ kullanırdı veya daha ince bi yağ :)

Bu yüzden kılavuzda yazan TÜM standartlara uymak iyidir, uymayanları uyarmakta iyidir :)

Sigara içen bir insan 80 yıl yaşayabilir, içmeyende yaşayabilir :) Sigara içenin tüm hastalıklara direnci ve yaşam kalitesi her zaman daha düşüktür, herhangi bi sebepten her an küt diye gidebilir!

Bu yağ sorusu biraz böyle bişey olmuş :)

Benim şahsi görüşümse, canını taşıyan alet margarinle bile çalışabilir o sorun değil, ama yarın bigün ölme ihtimali diğerlerinden herzaman çok çok öndedir.

Tek dileğim motosikletinin öldüğü gün üzerinde kimsenin canı olmasın, gerisi mühim değil :)
 
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
270
ben eski hurdayıca sattıgım motora koymuştum bi kere acayip duman atmıştı şuanki motoruma devamlı castrol acteva 20 / 40 4t motor yagı kullanıyorum normalde 14 tl ye alıyordum en son bayramdan önce 15 tl ye aldım memnunum da

sadece size kullanmayın diyebilecegim ucuz motor koruma yagları var hani galericiler veya motoru bitik motorsikletlerini duman vs. atmasın diye konulanlar sakın sakın ismi cismi belli olmayan bi markanın korumalı yagını alıpda motorunuza koymayın

geçenlerde devamlı motorumun arıza vs. işlerini yaptırdıgım ustanın dükkanına gittim elinde 100 lük cup silindir üst kapagı söylenip duruyo elinde tornavida sürtüp duruyo usta ne iş gene kim kızdırdı seni dedim elindeki kapagı gösterdi kapak resmen hani düz beton evlerin çatılarına yagmur sızdırmasın diye filinko tsürerler bi zaman sonra boya gibi kabuklanır aynen öyle tornavidayı sürttükçe kabuk kabuk kalkıyor

bitane sıfır silindir çıkardı rafdan cup a taktı üst kapak da takıldı egzantirik zinciri vs. herzamanki prosedür motor yaglama yapmıyor motorun sahibi geldi o sırada hay gelmez olaydı :queen: bu motora hangi o.ç. koruyucu koydu demezmi adam yok ben koymadım oglan bi sefer benzinlikte yag koydurmuş diyo tamircide yaw geç onu adam benzinlikte yag koymaz açık veya kapalı yagı satar yagı sen koyarsın

neyse öyle yada böyle ugraşa ugraşa yaglama yaptırdı yag pompasını temizledi adam komple usta bu motorun şanzımanını yaralım parası neyse vereyim diyo usta yok abi bana 500 tl versen yinede ugraşmam motoru çalıştırır teslim ederim diyo dedim usta yap işte parasıyla degilmi (mantıken) geçenlerde ybr açtım 3 gün ugraştım diyo arkadaşlar gözümle görmesem inanmam adam benzine yatırıyo parçayı yinede banamısın demiyo
 
Katılım
15 Eyl 2012
Mesajlar
213
sizin garantili bi aletiniz olsada her türlü arızada senden ötürü dien bi servisiniz var ne mutlu size :D hayır anlamadığım lan motor 125cc aldığı yağ 1lt 2000km 1 değiştirsen nolur yani 20-25tllik bi motul 3100 alsan 2000km de 1 be arkadaş bu kadar tutucu paramızın kıymetini biliyosak binmeyin yürüyelim arkadaş çünkü 1lt benzine 5tl vermek koymuyor 2000km de 1 1lt yağ 20tl vermek koyuyorsa diycek bişey yok Honda yada bok atmaya gerek yok türkiyede ondan fazla malının arkasında duran bi marka yok motorsiklet sektöründe(düşük cc leri sorunsuz demiyorum ama bir cbr250r motor yediğinde serviste garantiden değiştiriliyor bunu bi hyosungta bi salcanoda bi mondialde bi kanunide vb.diğer çançin çon markalarda göremessiniz derdini anlatıcak birini bulamazsınız anlatsanızda anlamazlar zaten üstüne üstlük 2006 model motorum hala tek marşla stabil bi şekilde çalısıyorsa var bi numarası bu markanın demekki :)

Ah şu honda yokmu:) 2006 model motor tek marşla çalışmıyorsa zaten o bozulmuştur hocam benim motorumda 2007 model maşallahı var.Markalara kurulmayalım araştıralım,binelim,test edelim ona göre alalım.Bir servis kötüdür marka kötü değildir.Bende çok çin malı kullandım tepe tepede kullandım hayrını gördüm kötü serviste gördüm,ama adamlar tek telefonla yetkisini elinden alabiliyor.Çin malı olmasaydı insanlar mobylette e biniyor olucaklardı.

Ben motosikletim için en iyisi ne ise daima onu kullanırım sizede tavsiyem odur.Arabalar gibi 2500devirde gitmiyosunuz motorunuza yazık kimse kimseyi kandıramaz.Koskoca firmalarda size extra fiyat koyup araba yagını iteleyemez.Ben 2500kmde bir değiştiririm araba gibi değildir sanzımanada motorada aynı yağı kullanıyoruz çünkü daha çok yıpranıyor

Bedavacı armut piş agzıma düş zihniyeti oluşmuş,herşey en ucuzu olsun yağı suyu dandik benzinide az yaksın arıza yapmasın heryere götürsün,bozuluncada çin malıydı zaten olcağı bu dersin ama hakkın yok.
Benim için motor bir ulaşım aracı değildir.öyle olsaydı yayardım kıçımı açardım klimayı arabayla giderdim.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Ah şu honda yokmu:) 2006 model motor tek marşla çalışmıyorsa zaten o bozulmuştur hocam benim motorumda 2007 model maşallahı var.Markalara kurulmayalım araştıralım,binelim,test edelim ona göre alalım.Bir servis kötüdür marka kötü değildir.Bende çok çin malı kullandım tepe tepede kullandım hayrını gördüm kötü serviste gördüm,ama adamlar tek telefonla yetkisini elinden alabiliyor.Çin malı olmasaydı insanlar mobylette e biniyor olucaklardı.

Ben motosikletim için en iyisi ne ise daima onu kullanırım sizede tavsiyem odur.Arabalar gibi 2500devirde gitmiyosunuz motorunuza yazık kimse kimseyi kandıramaz.Koskoca firmalarda size extra fiyat koyup araba yagını iteleyemez.Ben 2500kmde bir değiştiririm araba gibi değildir sanzımanada motorada aynı yağı kullanıyoruz çünkü daha çok yıpranıyor

Bedavacı armut piş agzıma düş zihniyeti oluşmuş,herşey en ucuzu olsun yağı suyu dandik benzinide az yaksın arıza yapmasın heryere götürsün,bozuluncada çin malıydı zaten olcağı bu dersin ama hakkın yok.
Benim için motor bir ulaşım aracı değildir.öyle olsaydı yayardım kıçımı açardım klimayı arabayla giderdim.
not:2011 model sıfır hyosung gt250r alıp 16.800km kullandım sattım ilk aldığım günden sattığım güne kadar tek marşta çalışmadığı bazende hiç çalışmayıp itmek zorunda kaldığım günler oldu k.bakmayında insan sıfır aldığı malı 700km deyken itince morali bozuluyor he bunları yaşadım yaşarkende bakabileceğimin en iyi şekilde bakmama rahmen oldu yani anlıycan sana katılmıyorum ilk 1 metnine itafen
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst