Makinaya gecmis bulunuyorum :) fakat sorularim var ???

Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
#krank#yataklar#segmanlar#piston ve kolları#düzgün usta#karbüratör#ikinci el motosiklet parçaları#en iyi ağrı kesici ilaçlar#kredi imkanları#
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
bu tarz motorlar şehiriçi trafiğe uygun değildir hemen hararet yükselir arkadaşlarımda trafiğe takılıpta dur kalk yaptığında ta.... yandı sıcaktan deyip koşturuyor:mrgreen:

bende oyle yapiyorum valla :D basiyom yol bosalinca

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

Hocam sen cebinde varsa para güzel bir bakım yaptır yoksada bir şekilde ayarla en azından kucağa almadan yapacagın masraf aldıktan sonrasına göre çok ciddi fark ediyor hemde eğlenerek binersin canın sıkılmaz.


haklısın bugun bi baktracagim nedir ne degildir diye ufak sorunlar ise yaptiracagim inş..

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------

hayirli olsun ibo, yalniz "yasli ve tecrubeli insanlardan duymak istiyorum" derken :D
burda hepmizi delikanliyiz, deme böyle seyler :)

bir ay sonra ordayim, cikalim senle bi tura ..

tesekkurler abi.. sozum yanlis yere cekildi yav biraz daha deneyimi fazla olan demek istemistim :O
cıkalım abi beklerim her zaman :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------

hayırlı olsun güle güle kullan

oooo men adamım ben bu konuyu okumamış olayım şuan ürperdim şeytan meytan dollurur

şaka bi yana bi kontrol et radyatörde veya yedek su kabında su varmı veya antifiriz su varsa boşalttırıp antifiriz koydur (sogutma açısından )hem bi kontrol ettirmiş olursun

zannedersem senin motor su kaynatmış olabilir radyatördeki su soguyamadıgı için genleşip radyatör kapagını itip yedek su tankından taşmış anlattıgına göre benim tahminim

inşallah contaya bi hasar vermemişsindir

cok mantikli ya bende ou dusunuyorum suuyu kaynatti bencede o yuzden tasti contaya zarar verdigini sanmiyorum ama bugun bir baktıracagim motorcuma .. gelişmeleri yazacagim sizlere:)
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
su varmis radyatorde onu antifriz yaptik ama adam bu o kadar etkilemez dedi baska bişiler var dedi bakalım neticeleri solicem
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
750 CC Makinadan bahsediyoruz. Hararet normal olsa gerek. Hararet müşürü ve termodstad sağlam olabilir. Ama radyatörde (tıkanıklık, çatlak vb.) veya devirdaimde bir sıkıntı söz konusu ise devirdaim pompası veya radyatör değişmesi gerekebilir. Su atması demek çok büyük bir sorun olduğu anlamına da gelmez. Daha önceki sahibi radyatöre antifiriz yerine su koymuştur (hata!) ve bunu da biraz fazla kaçırdıysa ısınan su genleştiği için sistem onun fazlasını dışarı atmıştır. Zaten soğutma suyunu antifiriz ile değiştirmişsiniz. Hız göstergenizi mutlaka tamir edin.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Bu eski motorları satan adamlara hayranım. Öyle ayarlıyorlarki arkadaş , bir hafta sonra heryerden patlak vermeye başlıyor. O bir haftayı nasıl ayarlıyorlar hiç anlamıyorum :)
Umarım yeni motorunda bu tip ayarlamalar yoktur ve ağız tadıyla kullanırsın. Allah kazasız keyfini çıkarabilmek nasip etsin.
Eski modelleri mümkün olduğunca bilindik birinden tanıdıktan almakta fayda var.

Bir komşumuzda dr650 var 2004 model 4 bin kmde . Satsa atlicam üstüne . Başkasında olsa inanmam km sine.
Birde 1950 model triumph varki vitrindeki sıfır motorlar kıskanır temizliğini.
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Kardeşim çok cesursun gerçekten 98 model motoru ki ss bi makinayı ustaya göstermeden altına almışsın. TEbriklerrrrrrrr
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bir komşumuzda dr650 var 2004 model 4 bin kmde. Birde 1950 model triumph varki vitrindeki sıfır motorlar kıskanır temizliğini.

Banada 2004 ten beri bukadar yatmış bi motosiklette sorun çıkma olasılığı mantıken daha yüksek geliyor nedense :/

Çalışmış bi motosiklete oranla hakikaten daha alınır mı oluyor? Bunun doğrusunu hep merak etmişimdir, hiçbir bilgim yok :silent:

1950 triumph dediğin temizlikteyse çalışmasada alınır :)
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Banada 2004 ten beri bukadar yatmış bi motosiklette sorun çıkma olasılığı mantıken daha yüksek geliyor nedense :/

Çalışmış bi motosiklete oranla hakikaten daha alınır mı oluyor? Bunun doğrusunu hep merak etmişimdir, hiçbir bilgim yok :silent:

1950 triumph dediğin temizlikteyse çalışmasada alınır :)

Az km yaptığı çalışmadığı anlamına gelmiyorsa ( ki dr öyle ) hiç düşünmeden alınır. Ayrıca adam akıllı bakımları yapılmamışsa km yapmışıda alınmaz.
Garajında 3 ü süper klasik birisi pırıl pırıl , yanında 55 cadillac , tavanda 30 a yakın klasik ve özel bisiklet asılı olan , motosikletlerinin üzerine pamuklu kumaştan örtü yaptırmış adamın satttığı herşey düşünülmeden alınır.
Eğer motor bir kenara atılmış senelerce kalmış birşeyse ozaman senin dediğin gibi düşünülür.

Son cümle , arabayı motosikleti kimden aldığın çok önemli. Doğru adamdan almak önemli . Gerisi teferruat.
 
Katılım
22 Nis 2012
Mesajlar
270
su varmis radyatorde onu antifriz yaptik ama adam bu o kadar etkilemez dedi baska bişiler var dedi bakalım neticeleri solicem

etkiler egerki bi fark olmaz ise hiç bilemedin elin anahtar tutuyorsa bu işlere yatkınsa radyatörü çıkart porçözle biraz beklet çalkalayıp boşalt sonrasında çeşme hortumuyla tanzikli su ver yıka geriye doldururken yavaş yavaş doldur sistemden havayı aldır

http://www.youtube.com/watch?v=oKmicDs12bM

yıkarken bak bakalım pislik çıkacakmı daha önceki sahibi contayı yakmış olabilir yagla su birbirine karışmışsa sudaki yag tıkama yapabilir bnim başıma geldigi için anlatıyorum

motorcum kompe antifiriz koymamı söylediginde açıkcası şaşırdım distribütöre telefon ettim onlarda komple antifiriz dedi antifirizin tek dezavantajı eger radyatör veya hortumlar yıpranık ise kaçırma yapabilir kelepçelrden veya radyatörün üzerinde delik varsa açabilir

su kireçlenme yaptıgı için bu delikler küçükse tıkanır ancak antifiriz bu delikleri geri açar (varsa) onun için eski motorlarda tammamen antifiriz önerilmez
 
Katılım
28 Ocak 2013
Mesajlar
197
750 CC Makinadan bahsediyoruz. Hararet normal olsa gerek. Hararet müşürü ve termodstad sağlam olabilir. Ama radyatörde (tıkanıklık, çatlak vb.) veya devirdaimde bir sıkıntı söz konusu ise devirdaim pompası veya radyatör değişmesi gerekebilir. Su atması demek çok büyük bir sorun olduğu anlamına da gelmez. Daha önceki sahibi radyatöre antifiriz yerine su koymuştur (hata!) ve bunu da biraz fazla kaçırdıysa ısınan su genleştiği için sistem onun fazlasını dışarı atmıştır. Zaten soğutma suyunu antifiriz ile değiştirmişsiniz. Hız göstergenizi mutlaka tamir edin.

cok haklısınız motorcuda oyle yapti radyatoru temizledik ve antifriz koyduk komple suan. birde fan yavasmis yeni bir fan sparisi veridk yarin gelecek. km saati neden cok onemli anlamis degilim ama ??
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst