TVS APACHE RTR 150 mi suzuki inazuma mı?

Katılım
29 Tem 2013
Mesajlar
4
Arkadaşlar Merhaba,

Daha aranızda yeniyim, motorsiklet dünyasında da yeniyim tabiki. Aylardır bir motor sevdası sardı sonunda motor almaya karar verdim. Öncelikle gidip ehliyet için bir kursa yazıldım. 17-18 ağustosta sınav yapılacak. Ağustos sonu da Allah nasip ederse a2 ehliyetimi almış olucam. Ondan sonrada motor alıcam ama Apache rtr 150 ile suzuki inazuma arasında karar vermem gerekiyor. Farklı klasmanda motorlar biri 150 cc biri 250 cc biliyorum. Kıyaslamak belkide çok doğru da olmayacak ama seçim yapmam gerekiyor. Daha önce hiç motorum olmasını bırakın bikaç sefer artçı olmanın dışında motor kullanmışlığım da yok. Bu durumda motoru aldıktan sonra tahmin edersiniz ki bol bol düşüceğimi düşünüyorum. Motorlara gelince gönlüm inazumadan yana tabiki bunun için şartları zorlamam gerekecek maddi olarak. ikinci eli deseniz pek yok piyasada gördüğüm olanlarda 11000 civarı bir rakam istiyolar. Sıfır alınca aksesuar falan 13000 cıvarına geliceğinden ikinci eli pek mantıklı gelmiyor. ama sık sık düşüceğimi de düşününce sıfıra da o paraya da yazık diyorum. Apache ye gelince sıfırı 5000 - 6000 arası bir rakama geliyor anahtar teslim. bu rakamı rahat verebilirim. düşme durumlarında da tahminime göre inazumadan daha ucuz bir rakama halledebilicem hasarı. arada kaldım böyle işte. üstadlarımdan yardım ve fikir bekliyorum.

Bu arada, evimle işim arası kısa mesafe olduğundan motoru gelen olarak işe giderken arada da gezmek için alıcam. Ayrıca boyum 186 cm kilom 112 kg. Fiziki şartları da düşününce daha büyük cc daha makul gibi geliyor.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Merhaba, Kendin sorunun cevabını vermişsin aslında. Motor kullanmışlığın yokmuş. Sorunun cevabını bir kaç kere vermişsin ama işte insanoğlı beğendiğini ister ya kendini kandırmaya çalışıyorsun. :mrgreen:
İnazumaya hükmedemezsin. Hükmettin diyelim illa yan yatıracaksın. Altında kalıcaksın, çizeceksin, vuracak kıracaksın.... Parçalar pahalı, için gidecek vs vs vs :)

Git tvs al. Dönüşlere, vites geçişlerine alış... 50 lirayada koruma demiri taktır dostum. Parça ucuz, koruma demirinde var ohh mis... kullan bir süre. Ben hazırım dediğin zaman git inazuma veya 250cc istediğin şeyi al. İkinci el tvs alki pek zarar etme satarken. Sonuçta işi öğrenmek için alıyorsun ve yükselticeksin belli bir süre sonra...

Kask-mont-dizlik vs bunları mutlaka tak.
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
tecrübeli olsan inazuma derdim ancak ilk motosikletin olacağından rtr 150 diyorum
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
başlangıc için ve 600cc ye geçinceye kadar apache seni idare eder.
ybr cbf alıp satan biri olarak, şunu diyeyim kullanması cok zevkli hisli parcası ucuz bi motosiklet.
inazuma al veya alma demem. çünkü cok para.. 12 bin civarında..
eger istanbulda değilsen bulundugun yerde dogru dürüst tvs nin servisi yoksa, tvs almanı önermiyorum..
 
Katılım
29 Tem 2013
Mesajlar
4
dediğim gibi gönlüm inazumadan yana ama mantığım apache diyo. biliyorum yatırıcam, hasar vericem motora defalarca belkide o yüzden apache mantıklı geliyo. bide boy ve kilo nedeniyle apache zorlanır diyolar o konuda ne dersin. aldım mı 2 sene falan kullanmak niyetimdeyim o kadar götürür mü beni. bu durumda sıfırı daha mantıklı deil mi?
kask, mont, dizlik bunları motordan önce alıcam zaten. onlarsız olmaz.

Merhaba, Kendin sorunun cevabını vermişsin aslında. Motor kullanmışlığın yokmuş. Sorunun cevabını bir kaç kere vermişsin ama işte insanoğlı beğendiğini ister ya kendini kandırmaya çalışıyorsun. :mrgreen:
İnazumaya hükmedemezsin. Hükmettin diyelim illa yan yatıracaksın. Altında kalıcaksın, çizeceksin, vuracak kıracaksın.... Parçalar pahalı, için gidecek vs vs vs :)

Git tvs al. Dönüşlere, vites geçişlerine alış... 50 lirayada koruma demiri taktır dostum. Parça ucuz, koruma demirinde var ohh mis... kullan bir süre. Ben hazırım dediğin zaman git inazuma veya 250cc istediğin şeyi al. İkinci el tvs alki pek zarar etme satarken. Sonuçta işi öğrenmek için alıyorsun ve yükselticeksin belli bir süre sonra...

Kask-mont-dizlik vs bunları mutlaka tak.


---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------

istanbuldayım servis konusunda yakınım yani. rakam bana da çok geldi zaten. o nedenle apache mantıklı görünüyor.

başlangıc için ve 600cc ye geçinceye kadar apache seni idare eder.
ybr cbf alıp satan biri olarak, şunu diyeyim kullanması cok zevkli hisli parcası ucuz bi motosiklet.
inazuma al veya alma demem. çünkü cok para.. 12 bin civarında..
eger istanbulda değilsen bulundugun yerde dogru dürüst tvs nin servisi yoksa, tvs almanı önermiyorum..
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Yine polemikçiler gelmiş. Tvs kullandınızmı titreşim var diyorsunuz :)

Eee ona bakarsanız honda CBR250R'da titreşim var? Ona bakarsanız Hyoda titreşim var. Ona bakarsanız SYM WOLF 250'de titreşim var... Yapmayın gözünüzü seviyim, boş keseden sallayıp durmayın, insanların aklını karıştırmayın.

Cbf 2 kişi veya yüksek kilodaki insanları çekmez kardeş. Motor garip garip sesler çıkartıyor iki kişi. Kim ne derse desin bu konu üzerine kavga ederim :mrgreen: Yağ yakar cbf ! Ama hondadır abi kalite lafım yok.

Tvs titreşim vardır evet ama şu yeni kasalarda çok çok daha aza indirmişler. Yağ yakmaz, 2 kişi rahat çeker motor homurdanmaz. Yokuşda hız kaybı az olur. Cbf gibi bayılmaz veya 90ı geçmemezlik yapmaz. dere tepe dümdüz çıkar. Bende kiloluyum 90 kg. ve artçı ile 80kg 200 küsür km istanbul içi ve kocaeli tvs tecrübem oldu. Cbf'e göre Kalıp harici çok çok önde bana göre. Ama kalite olarak yarım tık düşük.
Neyse, çok konuşuldu bu konular üzerine. 2 motoru kullanmamış, ciğerini söküp bakmamış ama polemik yaratmak için laf kalabalığı yapan arkadaşlara laf anlatmakdan sıkıldım. Bu konuların tartışıldığı onlarca konu var. Biraz araştırarak daha çok bilgi sahibi olabilirsiniz. Bana kalır ise gidin aklınızdaki motorların üzerine oturun, konuları araştırın... Hangisi kafanıza yatıyor ise onu alın.
Saygılar....
 
Katılım
29 Tem 2013
Mesajlar
4
elimden geldiğince araştırıyorum. Hiç tecrübem olmadığından bilenlere deneyenlere sormak istedim. cbf pek beğendiğim motor sayılmaz. cbr 250r düşündüm ama racing olduğundan benim gibi birisi için pek uygun göremedim. sonra apache rtr 150 gördüm inceledim beğendim de. fiyatı da makul geldi. araştırmaya devam ederken inazumayı gördüm aradığım motor dedim. ama hem pahalı hemde düşüp kalkarken içim acır hem de bu durumlarda masrafı çok olur diye aklımda soru işareti oluyo. Biraz tecrübem olsa gidip inazuma alıcam. ama görünen burdaki arkadaşlarında söylediği ve bana mantıklı gelen apache ile başlayıp geliştikten sonra değiştirmek.

Teşekkürler yorum yapan herkese.

Yine polemikçiler gelmiş. Tvs kullandınızmı titreşim var diyorsunuz :)

Eee ona bakarsanız honda CBR250R'da titreşim var? Ona bakarsanız Hyoda titreşim var. Ona bakarsanız SYM WOLF 250'de titreşim var... Yapmayın gözünüzü seviyim, boş keseden sallayıp durmayın, insanların aklını karıştırmayın.

Cbf 2 kişi veya yüksek kilodaki insanları çekmez kardeş. Motor garip garip sesler çıkartıyor iki kişi. Kim ne derse desin bu konu üzerine kavga ederim :mrgreen: Yağ yakar cbf ! Ama hondadır abi kalite lafım yok.

Tvs titreşim vardır evet ama şu yeni kasalarda çok çok daha aza indirmişler. Yağ yakmaz, 2 kişi rahat çeker motor homurdanmaz. Yokuşda hız kaybı az olur. Cbf gibi bayılmaz veya 90ı geçmemezlik yapmaz. dere tepe dümdüz çıkar. Bende kiloluyum 90 kg. ve artçı ile 80kg 200 küsür km istanbul içi ve kocaeli tvs tecrübem oldu. Cbf'e göre Kalıp harici çok çok önde bana göre. Ama kalite olarak yarım tık düşük.
Neyse, çok konuşuldu bu konular üzerine. 2 motoru kullanmamış, ciğerini söküp bakmamış ama polemik yaratmak için laf kalabalığı yapan arkadaşlara laf anlatmakdan sıkıldım. Bu konuların tartışıldığı onlarca konu var. Biraz araştırarak daha çok bilgi sahibi olabilirsiniz. Bana kalır ise gidin aklınızdaki motorların üzerine oturun, konuları araştırın... Hangisi kafanıza yatıyor ise onu alın.
Saygılar....


---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:52 ----------

olmaz olsun böyle karşılaştırma :)

walla motor sevdası sardığından beri bir sürü forumda yorumları okudum hep bu konuda bir tartışma çıkıyo.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
tvs uzmanı ve hayranı olarak ne alaka dıyorum alakasız bı karsılastırmadır bu bg farkı vs vs cok farklı
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
1,021
daha acemiymişsin al tvs miss gibi fiyatına göre çok yakışıklı motor.parcası ucuz yakıtıda iyi sarı renginede hastayım.acemiye inazuma fazla gelir
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
774
CBF iki kişi çekmez diyen arkadaşlar motor aşağıdaki şekilde yüklüyken ben 100 kg artçım 75 kg toplamda ıvır zıvırlarla 200kiloyu geçik yükle 150 km yol yaptık sorgun yaylasına çıkarken. Çoğu çok dik rampa ve köy yolu dik dönemeçler vs. Motorun bir kere bayıldığına şahit olmadım garip sesler falan da çıkarmadı. CBF son hızı sınıfında en yüksek motosiklet olmayabilir süper atik olmayabilir ama çekiş yönünden bu haliyle bu kadar yüklemeyle insanı zorda bırakmadıysa iki tane normal yetişkinle çok daha keyifle kullanılabilir bence.

1091081_510322809037437_857272011_o.jpg


Yeni başlayan için inazuma önermem. Kullanırsın kullanmasına da yapacağın ufak düşme kalkmalarda masrafın çok olur üzülürsün Bence YBR, CBF veya TVS gayet güzel seçimler olacaktır. Bunun yanında bence yeni başlıyorsan Honda CB125E 'ye de bakmanı öneririm. Kamplara birlikte gittiğimiz arkadaşımız Hürkan'ın eşi ile kullandığı motosiklet ve gayet iş gören, yakışıklı bir makina. 2bin kmye yaklaştı en küçük bir problem çıkarmadı, hani hemen "halis çinli o" falan derler şimdi onan diyorum. Bütçen paran neye yetiyorsa korumalara ve benzin / plaka gibi masraflar için bir miktar ayırdıktan sonra gönlünden geçeni al dostum.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Ahmet sinan kardeş bizim insanımız bilmediği konular üzerinde yorum yapmaya bayılır. Kimsenin aklını karıştırmasına izin verme. Kafandaki soru işaretlerini bir nebze olsada elediğimi düşünüyorum. Pişman olmazsın diyerek şimdiden hayırlı olmasını diliyorum. Koruma demirini sakın unutma :)



Not: Bolu rampasını bilirsiniz. 2 kişi tahminen 180 kilo. 2 cbf aynı yokuşda bayıldı. Motordan homurdanmalar geliyor.... 3 motorda denedik sonuç yine aynıydı. Hız düşüşü ve homurdanma. . . Kendi konusunda bu yorumları yapan arkadaşlarda var.
 
Katılım
27 Ağu 2010
Mesajlar
774
Ahmet sinan kardeş bizim insanımız bilmediği konular üzerinde yorum yapmaya bayılır. Kimsenin aklını karıştırmasına izin verme. Kafandaki soru işaretlerini bir nebze olsada elediğimi düşünüyorum. Pişman olmazsın diyerek şimdiden hayırlı olmasını diliyorum. Koruma demirini sakın unutma :)



Not: Bolu rampasını bilirsiniz. 2 kişi tahminen 180 kilo. 2 cbf aynı yokuşda bayıldı. Motordan homurdanmalar geliyor.... 3 motorda denedik sonuç yine aynıydı. Hız düşüşü ve homurdanma. . . Kendi konusunda bu yorumları yapan arkadaşlarda var.

Ben o konuda motosikletimden memnunum. Hatta gruptaki arkadaşların da genel görüşü "maşallah" oldu bu kilo ile performansı için. Daha önce bir çok motosiklet sahibi oldum. CBF 150yi sınırlı beklentilerle satın aldım, mucizeler beklemedim, nihayetinde memnunum. Diğer modelleri de kötülemiyorum, her marka ve modelin bence artıları var. Nasıl ki TVS tipten ve akranlarına göre fazla olan güç ve torkundan kazanıyorsa, CBF de titreşimsizliği ve kasa ebatlarından kazanıyor. YBR sorunsuzluğu ve şehir içi inanılmaz atikliği ve az yakışı ile öndeyken, Honda CB125e uygun fiyata Hondanın kurumsal kalitesiyle avantajlıyken, Salcano WOlf ve Mondial Drift, MCX gibi modeller de fiyat performans açısından bir adım ileriye çıkıyor. Dolayısıyla herkes bütçesi dahilinde gönlüne yatanı alır ve umarım hiç pişman olmaz.

Motosiklet sürmeyi 2 zamanlı peugeotlarda jawalarda öğrenmiş bir nesilin ferdi olarak ilk motosikletin cebi yormayan, kesinlikle parçası ucuz ve dayanıklı olması taraftarıyım. Şimdiden hayırlı olsun arkadaşım kendi kararını modelleri bir bir inceleyerek kendin ver. Emin ol gidip gidip bakması da heyecanlıdır. Peugeot 105 Cobra'nın vitrinde durduğu günlerde her gün dakikalarca incelerdik. Sahip olmak için can atardık. Hey gidi günler :)
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Motor sürmeyi iki zamanlılarda öğrendim derken benimde aklıma 2000 aprilia sr150 geldi. Çok canımı yaktı aprilia :mrgreen: Sol-sağ sinyal 132 Eur'du. Hala unutmadım bu sayıyı :mrgreen:

Cbf'i bende çok severim. Ama 2010 öncesi alan arkadaşlarım çok memnuniyetsiz kaldılar. Yağ yakması-Solunun sağının vidaların paslanması-Yokuşda bayılması-son hız....
Ki bu adamlar motoruna kendinden fazla bakan insanlar... Siz 13seriyi almışsınız sanırım. Hazır bulmuşken soriyim konu sahibi arkadaşında müsadesi ile.

Yağ yakma sorunu halen varmıdır? Titreşim vardı ilk modellerinde, şuanki durum nedir? 2 kişi yokuşlarda bayılıyordu, halen aynımı? Solu sağı balataları tutan vidalar özellikle paslanıyor mu ? :mrgreen:
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
125-150 cc ise niyetin ybr al kardes! Yok inazumaya para varsa bizi yorma kardes. :)
Bn apache aldim. Titresim var birazcik dediler. Vibrator gibi. İndigimde kaba etim uyusmus oluyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst