MOTOSİKLET ÇAKMAKLIK USB GİRİŞİ BAĞLAMAK

Katılım
1 May 2013
Mesajlar
107
Efendiler , bugün izmit carrefour da gezerken gözüme bir cihaz takıldı otomobiller için olan bu alet çakmaklık girişini çoğaltıyor ve 2 tanede usb girişi saylıyor....

ben gidona bağlanan çakmaklıklardan hoslanmıyorum o yüzden bu cihaz çok kafama yattı aldım ve monte ettim

cihaz bu fiyatı 12.90 tl

284186_3696.jpg


motorun arkasındaki 46lt lik topcase 'e monte ettim resimlerini ekliyeceğim cihazın çakmaklığa bağlanan kısmını kestim kablosuna ek yaptım ve aküye bağladım.

topcasenin içine çift taraflı bant yardımıyla cihazı sabitledim güzel oturdu sonrasında topcasenin altına kücükük bir delik açıtım ve kabloyu ordan motorun koltugunu çıkartarak güzel bir düzenekle aküye kadar getirdim. bir adet sigorta ile aküye bağladım. onlada yetinmedim topcase nin altından çıkan kabloya küçük bir ( tik-tak ) aç-kapat anahtar koydum...

şuanlık süperiz anahtar hep kapalı bir cihaz bağlıyacağım zaman anahtarı açıyorum anahtar topcasenın altında basıyorum hemen devreye elektrik geliyor cihazı takıyorum cihazı alıncada anahtarı kapatıyorum sigorta akünün orda küçük amperli sigorta taktımki hemen atsın diye 4 lük sanırım

işte böyle arkadaşlar nasıl olur güzel olur su sızıntısı derdi yok kablolar bile görünmüyor çünkü yıkarkende dikkat ediyorum


çantayı motordan çıkaramıyorum şimdilik ama onunda hal caresini bulucam bu usb girişi güzel oldu ya ses sistemi bile bağlanıyor maşallah
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
güzel olmuş aynısını bende yapmıştım gerçekten yararlı bişe...
şimdi ise gidona sabitlenenlerden aldım ilerde motoruma takacağım :)
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
43
her motosiklete çakmaklık girişi takılır mı ya takılırsa iyi olur uzun gezilerde.... güzel bir alet güle güle kullanın
 
Katılım
24 Eki 2010
Mesajlar
131
bu ve benzeri şeyler nedense biraz korkutuyo beni,elektrik aksamından tam da anlamıyorum gerçi ama ne biliyim bu aleti bağlarken illaki bi yerlerden kablo geçicek vs sonra bantlicaksın falan daha sonra motoru yıkarken problem olmuyo mu bu ? (cihazın kendisinin ıslanmasından bahsetmiyorum)
 
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
107
bu ve benzeri şeyler nedense biraz korkutuyo beni,elektrik aksamından tam da anlamıyorum gerçi ama ne biliyim bu aleti bağlarken illaki bi yerlerden kablo geçicek vs sonra bantlicaksın falan daha sonra motoru yıkarken problem olmuyo mu bu ? (cihazın kendisinin ıslanmasından bahsetmiyorum)

hocam kabloya su gelirse sorun olmaz kabloda sadece bir yerdinde bant var oda yanmaya suya dayanıklı eketrik kablosu ile sıkıca sarılıp çantanın altına gizlendi yıkarken dikkat etmek lazım tabiki ama gerekli bir cihaz dağda bayırda kampta can dostnuz
 
Katılım
24 Eki 2010
Mesajlar
131
aynen,dikkat edilirse bişe olmaz gibi,bende case yok,motorun bi yerine güzelce montelesem süper olur aslında
 
Katılım
1 Ağu 2013
Mesajlar
10
güzel ve yararlı bir araç bende motora takacam montaj resimlerini de atarsan iyi gerçekten hayırlı olsun
 
Katılım
28 Ağu 2005
Mesajlar
176
Bir forumda görmüştüm. Abi USb li ışıldak almıştı uzun yolda cep telefonun şarj etmek için. Çok pratik hoşuma gitmişti. :)
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
teferruatsız motorlara binmeyin yahu,yazıktır.
Ben bi tane Lifan Eagle 125 aldım,onda bile orijinal çakmak girişi var :)
 
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
107
teferruatsız motorlara binmeyin yahu,yazıktır.
Ben bi tane Lifan Eagle 125 aldım,onda bile orijinal çakmak girişi var :)

peki anahtar koruması varmı Lifan Eagle 125 de gelen geçen tornavida sokamasın yada başka anahtarla çalıstırmaya çalısmasın diye yada çift devre akım koruması varmı 3 sigortalı yolda kalmayasın diye...

yok diye biliyorum fabrika çıkışı ( abi teferruatsız motora binme yazıktır yahu :D ) şaka bi yana abi 4/4 lük motor olmazki gariban adamım ben bütçeme uygun olduğunca ek ihtiyaçlara göredüzenleme yapıyorum
 
Katılım
11 Haz 2011
Mesajlar
10
merhaba alper hocam,
öncelikle teşekkürler bilgi paylaşımı için
usb bağlama ile ilgili daha detaylı bilgi verebilirmisin?Sigorta ve kablo bağlatı şekli resim olarak.
teşekkürler
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
3,455
Ben bu çakmaklığı kullanıyorum . Hem çakmaklık hemde usb girişli , su geçirmiyor yağmurda çok kullanışlı bir alet . :)

gjzpEN.jpg
[/url][/IMG]
Z2gp4g.jpg
[/url][/IMG]
onPpvQ.jpg
[/url][/IMG]
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
443
Neyse ki Çinli mühendis arkadaşlar, mondial scooterıma orjinal çakmaklık takmış sağolsunlar. #150zc
 
Katılım
2 Haz 2007
Mesajlar
5,075
çakmaklık yüksek akım çeken bir devredir . En en en az 1.5-2 mm lik kaliteli bir kablo çekmezseniz olacaklara katlanmışsınız demektir .
 
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
2
Bende agility 125 e taktirdim hem usb li far kullaniyorum hemde telefon sarji
Fari cinden aldim saglam aydinlatan bir zimbirti uzun suredir de kullaniyorum aku de sikinti cikmadi simdiye kadar
Zaten gece vs pek kullanmiyorum motoru gunduz yakiyorum bende sis fari niyetine
Napcam baska dolan sarji akudeki ufak ufak kullaniyorum boyle
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
bende abimlerin arabasına ses sistemi yaptım. ses sistemi teyibe bağlı değil ama :)

bass ve amfi bagajda, hoparlörler arka panzotun üstünde. ön tarafa sadece aküden alacağımız + kablosu ve bir tane de telefona takılmak üzere aux kablosu uzattık.

ses sistemi telefona takılan aux kablosu ile çalışıyor. sistemi geliştirdim. 15 liraya aldığım bluetooth kulaklık var onu amfinin ses giriş yerine monte edicem ve gerekli olan 4.2 voltu amfinin dibindeki + ve - kutuplardan alacağım.

arabaya bluetoot ile çalışan ses sistemi yapmanın maliyeti çok düşük, aklınızda bulunsun. çocuk oyuncağı. arabası olupta orjinal teyibe elletmek istemeyenler için çok iyi bir çözüm.

isteyen olursa bir ara resmini videosunu çekip atabilirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst