Cimleri sularken yollari sulamak

Katılım
17 Kas 2009
Mesajlar
1,715
Selamlar...

Ben buraya kayit oldugumdan beri tartisilan bir konudur bu..
Cimenleri sulayayim derken yollari sulamak ve genelde Motor kullanan arkadaslarin canina kast etmek..

Dün gece radyoda Trafik üzerine bir program vardi burada..
Dinleyiciler sorularini sordu ve bir bayan cevapladi..
Cok sey vardi benimde "aaaaaaaaa" dedigim..

Ama bir soru tam yurdum insani icindi...

Dinleyicinin biri aynen sunu sordu..
"Cimleri sularken yollarida islatiyorlar.. Bu yüzden kaza falan yaparsak ne olur"?Yani bu sorun sadece Türkiyede yok..
Buradada var..
Ben sahsen biliyorum...

Ve bilirkisi bayanin dedigi suydu..

"Cimleri islatiyorum derken asfalt islatilmaz.. Eger böyle bir durum varsa yola ikaz tabelari konulmali..
Eger tabelalar yoksa ve siz hasar gördüyseniz belediyeyi mahkemeye verebilirsiniz"


Burada olay buymus arkadaslar...

Simdi böyle olaylarda belediyeyi mahkemeye verin diycem ama bu cok sacma olacak sanirim...

Allah yardimciniz olsun..
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Benim dostum, kardeşim belediyenin ihmarkarlığı yüzünden vefat ettikden sonra onu bunu şunu mahkemeye vermişim peh, , ,
 
Katılım
28 Ara 2009
Mesajlar
1,963
Konudan muzdarip olanlardan biriyim bu konuda. Belediyeye kadarda şikayete gittim. Aldığım cevaplar'' Hız limitlerine vetrafik kurallarına uyduğunuz taktirde kaza yapma olasılığınız bun olayda çok düşük. Peki yağmurlu havalarda nasıl motor kullanıyorsunuz? '' Sessiz kalmadım cevaplarımı verdim ama öncesinde mahkemeye verenlerin çoğu kaybeymiş. Tabela olmasa bile olaydan sonra anında dikerler. Yanlış anlaşılmasın, sineye çekin boşverin demiyorum. Allah korusun kimsenin başına gelmesin ama hakkınızıda arayın.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Hız limitlerine vetrafik kurallarına uyduğunuz taktirde kaza yapma olasılığınız bun olayda çok düşük. Peki yağmurlu havalarda nasıl motor kullanıyorsunuz? ''

Yagmurlu havalarda yagmur yagdigini bildigimiz için ona göre kullaniyoruz.
Ama çim sulamasi meteorolojik bir olay degil.
Ayni yoldaki bir çukur gibi aniden önümüze çikan bir hadise.
Bu ikisi ayni sey degil.
Normal sartlarda ikaz levhasi konulmadigi için mahkeme lehinize karar vermek zorunda.
 
Katılım
10 Nis 2010
Mesajlar
1,714
"Dikkat sulama var" tabelaları 7-24-365 gün aynı yerde duruyor. En azından Manavgat belediyesi kendince böyle bir önlem almış. Yani kaza yaparsanız şimdiden adamlar g.tü kurtarmış.
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Sulama yapılan her yerde tabela arar gözlerim ve hemen hemen hepsinde de görmüşümdür.

Fakat bizi o ıslaklıkta düşürecek hızda giderken tabeları farketme yada dikkat etme ihtimalimiz az.

Aslında belediyenin arkadaşa verdiği cevap pekte haksız değil, hız sınırları dahilinde kullanılsa düşülmez.

Yapılabilecek tek bir çözüm var aslında, damlama sulama

Belediyeleri bu konuda çalışmaları için baskı altına alıp kamu oyu oluşturabiliriz.
 
Katılım
20 May 2013
Mesajlar
1,247
Yollar ıslanıyor akan sulardan vs.. Ama yanlarından geçerken kaskımın camı, montum da ıslanıyor buna ne demeli.
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
23
1 aydır neredeyse yağmur yağmıyor ama motor 2 günde çamur için de kalıyor. Çiçeklerden çok yolları ıslatıyorlar.
 
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
bu nasıl bir dangalaklıktır aklım almıyor, kuru asfaltı sulamakla yağlamak arasında hiçbir fark olmadığını bu dangalaklara anlatmak için kaç kişinin kaza yapması lazım.
her cevreyolu sapağında sapağın tam ortasında sulamaya denk gelmemek için tedirgin oluyorum . Sapakta yavaş gidiyorum arkadaki araba kıçıma yapışıyor. Sulamayı farkediyorum hemen iyice yavaşlayıp motoru dikleştiriyorum arkadaki araba daha da kıçıma yapışıyor. O sapağı dönülmesi gereken hızda dönsem sulamaya denk gelirsem yatık motorla hiç şansım yok kayar bariyerde rende olurum. Belediyede solitare oynamaktan canı sıkılmış atarlı cevap verip hayatına renk getiren yetkili sana soruyorum: Şimdi ben sulama nedeniyle kaza yaparsam trafik kuralları dahilinde sürmediğim için mi kaza yapmış olacağım. Trafik kuralları dahilinde sürersem her tehlikeyi önceden farkedebilir miyim, sulanmış asfalttan kaza yapmadan geçebilir miyim, yolun ortasında kuyu varsa yandan geçebilir miyim, şirinleri ve şirin babayı görebilir miyim ?!
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Ya bide sıcak havalarda caddeyi sulayan esnafa ne demeli ? Geçen gün hafif bi şekilde düştüm o yüzden. Abicim çokmu gerekliydi ne diye ıslatıyosun yolu dedim çoh sıcah yauuuu yanıyoz deyip maşrapayla su atmaya devam etti :))
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Ya bide sıcak havalarda caddeyi sulayan esnafa ne demeli ? Geçen gün hafif bi şekilde düştüm o yüzden. Abicim çokmu gerekliydi ne diye ıslatıyosun yolu dedim çoh sıcah yauuuu yanıyoz deyip maşrapayla su atmaya devam etti :))

Bende belediyedeki ve esnafdaki bu mantıgı anlamıyorum. Sen yolu 1-2 sn islattın diye pis asfalt temizlenecek mi? veya sen toplamda 1-2 sn aynı noktaya su tuttun diye 50 metre çapında alan birden soguyacak mı? Asfalttaki tozu iyice cilalamaktan başka birşeye yaradıgı yok. Ama gelde bunu yurdum insanına anlat.


Belediyeyi bilmiyorum ama esnafın yolu sulama mücadelesi kendi psikolojilerini düzeltmekten başka birşey degil. Suyla ugraşmak bir şekilde insan psikolojisine iyi geliyor. Sırf bunun için ellerinde hortum özellikle akşam saatlerinde başlıyorlar yolları sulamaya.
Kendi psikolojileri düzelirken kazaya sebebiyet verebileceklerini hiç düşünmüyorlar.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
balik3.jpg


özellikle balıkçı önleri ve oradaki ıslaklık (pullu pullu) onlar daha bir tehlike...

Hergün geçerim yavaş geçerim bu yoldan. sol taraftaki yol hergün ıslak olur... Konya balık hali.

Bende belediyedeki ve esnafdaki bu mantıgı anlamıyorum. Sen yolu 1-2 sn islattın diye pis asfalt temizlenecek mi? veya sen toplamda 1-2 sn aynı noktaya su tuttun diye 50 metre çapında alan birden soguyacak mı? Asfalttaki tozu iyice cilalamaktan başka birşeye yaradıgı yok. Ama gelde bunu yurdum insanına anlat.


Belediyeyi bilmiyorum ama esnafın yolu sulama mücadelesi kendi psikolojilerini düzeltmekten başka birşey degil. Suyla ugraşmak bir şekilde insan psikolojisine iyi geliyor. Sırf bunun için ellerinde hortum özellikle akşam saatlerinde başlıyorlar yolları sulamaya.
Kendi psikolojileri düzelirken kazaya sebebiyet verebileceklerini hiç düşünmüyorlar.


adamlar temizlik ekibi gibi :) sadece kaldırımı sulasınlar hedi pskoloji için ama yol... insaf. kendilerinden biri düşmedikce anlamazlar. gerçi düşseler de millet "ana len düştük" der güler geçer :) sebebini araştırmaz...
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
O boşa giden sularla 1yıl boyunca kaç bin tane ailenin su ihtiyacı giderilir acaba...Damla sulama sistemi çokmu zor
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
23
Yol sulaması yüzünden (refüj sulaması demiyorum:pl:) hayatını kaydeben Aye nickli üyemizin kaza haberini okudum ve çok etkilendim. Allah'tan gani gani rahmet diliyorum.

Bu durum ile ilgili bir protesto düzenlesek sesimizi duyursak . Ya da belediyeye herkes dilekçe yazsa toplu bir hareket yapsak nasıl olur?
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Bende belediyedeki ve esnafdaki bu mantıgı anlamıyorum. Sen yolu 1-2 sn islattın diye pis asfalt temizlenecek mi? veya sen toplamda 1-2 sn aynı noktaya su tuttun diye 50 metre çapında alan birden soguyacak mı? Asfalttaki tozu iyice cilalamaktan başka birşeye yaradıgı yok. Ama gelde bunu yurdum insanına anlat.


Belediyeyi bilmiyorum ama esnafın yolu sulama mücadelesi kendi psikolojilerini düzeltmekten başka birşey degil. Suyla ugraşmak bir şekilde insan psikolojisine iyi geliyor. Sırf bunun için ellerinde hortum özellikle akşam saatlerinde başlıyorlar yolları sulamaya.
Kendi psikolojileri düzelirken kazaya sebebiyet verebileceklerini hiç düşünmüyorlar.

Bizim Kütahya da su bol sanırım bir ara her gece belirli yerleri sulama aracıyla yıkıyorlardı belki şimdi de yıkanıyordur geceleri çıkmıyorum pek.

Ha bide toz kalkmasın diye yapanlarda var onu dükkanı pisleniyomuş beyfendilerin
 
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
163
daha dün belediyeye yazdım kavşakta bütün fıskiyeler bildiğin foşur foşu yolu suluyorda belkide hiç çimler sulanmadı. belediye ye yazdım fıskıyeler kontrol edilecek dedi.geçen senede rüzgardan yollara sular geliyor demişti.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst