Yeni Motora Başlayacak ve Tavsiye İsteyecekler İçin!

Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Öncelik ile motoru olan olmayan Japon'undan Çinlisine, İtalya'nından Kore'lisine tüm motor sahiplerine, tutkunlarına merhaba...

Söyleyeceklerim yeni motora başlayacaklar için bir nevi bizleri tekrar uyarı yazmak zorunda bırakmamaları için.

Yeni motora başlayacak genç,yaşlı kardeşlerim abilerim. Motosiklet tecrübeniz yok ise bu forumda artık 250-500-600-750-1000 cc motor önerileri istemek için gelmeyiniz. Lakin uğraşacaksınız konu açacaksınız alacağınız cevaplar forumda ki abilerimizden kardeşlerimizden öğüt ve fırça :)

Öncelikle motora başlamak istiyorsunuz var sayalım 6000 TL limitiniz var. Öncelikle bu 6000 TL'nin en az 1000 TL'sini ekipman almak için kullanıyoruz. Gidiyoruz bir motosiklet mağazasına en az 500 TL'sini kaska, 300 TL'sini monta, geri kalan ile de dizlik ve eldivenleri tamamlıyoruz. Daha sonra kaldı 5000 TL'miz veya daha kaliteli malzeme aldık 4500 TL'miz.

Eğer ufakta olsa risk almak istemiyorsak öncelikle motosikletin trafikteki konumunu, acil frenajda nasıl frenleme yapmanız gerektiğini, motosiklet ile viraja nasıl girilip nasıl çıkılacağını öğreniyoruz. Bunu viteslide de yaparım diyenleri duydum yoook öyle kolay değil ki :) Vitesli motorda bu işin motor freni var, debriyajı var sağ manette ön freni sağ ayakta arka freni var, sol ayakta vites kolu var. Aldın motoru çıktın gidiyorsun daha vitesi oturtamadın otobana çıktın minimum 90 ile gidiyorsun pat önünde ki araç fren yaptı. İşte %98 patladın geçmiş olsun birşeyin var mı?

Risk almak istiyorsanız bu işi 125-150 cc vitesli motosikletler ile de söylediklerimi öğrenmeye kavramaya çalışabilirsiniz. Fakat risk almış olursunuz. Değer mi? Değmez...

Bu işin kuralı, adabı, usulü scooter ile başlanır, 125 cc vitesliye geçilir (her ikisinde de en az 10 bin KM) daha sonra 250 cc ve 600-1000 + olarak gider motosiklet tarzınıza bağlı olarak...

Umarım artık bu forumda bu topicte "Motora başlıycam 10 bin liram var 250'lik racing düşünüyorum, 250'lik şunu düşünüyorum vs diyenler olmaz.

Bunca laf döktüm ama şuna eminim ki yarın yine bu topicte yeni motora başlıycam 250'lik önerileriniz diye konu göreceğim..

Tekeriniz düz bassın sağlıcakla gazlamalar... :rendeer:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Dediklerinize tamamen katılıyorum, yanlız bir yanlışınız var. 250CC ülkemizde başlangıç motoru olarak geçiyor. İşin aslı, astarında durum bu değil ama ilk motor olarak 250cc tercih ediliyor. Benim şöyle bir teorim vardır. Herkes motosiklet kullanabilir ama herkes trafikde motor kullanamaz ! ! !

Söyleyeceklerim kişiden kişiye değişir. Ben motor nasıl çalışır bilmezken ilk motorum vitesliydi. Çalıştırmayı öğrendim, vites nereden nasıl değiştirilir... Mantığı nedir arkadaş diye 1 ayım işin püf noktalarını boş alanda öğrenmek ile geçti. Şuan aşağı yukarı elle kontrol edebilen bütün araçları kullanıyorum planör dahil :queen:

Ben çok adam gördüm 250CC ile başlayan... Biraz kabiliyet, bilgi, güven meselesini. Veya şöylede diyebiliriz "güven özveri tecrübe" :mrgreen:
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Dediklerinize tamamen katılıyorum, yanlız bir yanlışınız var. 250CC ülkemizde başlangıç motoru olarak geçiyor. İşin aslı, astarında durum bu değil ama ilk motor olarak 250cc tercih ediliyor. Benim şöyle bir teorim vardır. Herkes motosiklet kullanabilir ama herkes trafikde motor kullanamaz ! ! !

Söyleyeceklerim kişiden kişiye değişir. Ben motor nasıl çalışır bilmezken ilk motorum vitesliydi. Çalıştırmayı öğrendim, vites nereden nasıl değiştirilir... Mantığı nedir arkadaş diye 1 ayım işin püf noktalarını boş alanda öğrenmek ile geçti. Şuan aşağı yukarı elle kontrol edebilen bütün araçları kullanıyorum planör dahil :queen:

Ben çok adam gördüm 250CC ile başlayan... Biraz kabiliyet, bilgi, güven meselesini. Veya şöylede diyebiliriz "güven özveri tecrübe" :mrgreen:

Güven Özveri Tecrübe kısmına sonsuz desteğimi veriyorum :queen: Hocam sonuçta isteyen istediği ile başlar onlara kalmış ama istediklerini alacaklarsa bizi dinlemeyeceklerse burada en azından "yeni başlayacam" ile 150 cc üzeri motosikletleri aynı topicte bulundurmasınlar. Çünkü duyacakları yine aynı aynı aynı şeyler :mrgreen: Haksızsam haksızsın Gökhan diyin tartışalım :bounce: :mrgreen:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Haklısın gökhan. Haklısın kardeşim... Millete laf anlatmaktan bıktım. Adam konu açıyor 600RR alıcam. Ehliyeti 10 gün sonra alıyorum. İşte motorun kronik sorunu varmı diye soruyor dalga geçer gibi. Al geber diyorsun, küfür yemekden beter oluyoruz.

Ulan bizde bilirdik Rr kullanmayı. 636'a binmeyi veya ne biliyim er6 filan... Parası olan, gaza gelen ölüyor arkadaşlar. Bunu aklınıza sokun.... RR alan sıfır tecrübeli kişiden şöyle diyelim 10 kişiden 3ü sakat kalır 2 si ölür. 3-4 tanesi ilk virajda patlar... Geri kalanlarda sadece sesi dinliyordur veya yata yata kullanmayı öğreniyordur. :mrgreen:

En fazla 250CC tercih edilmelidir. Gaza gelen, bilgisiz, tecrübesiz arkadaşlar yüzünden motor şeytan işi deniliyor :)
Hatanızı kollar, en ufak bir frenlemeyi, gaz açmayı affetmez. Üzerinden atar sizi... Trafikde 2 göz yetmez, geçelim bunuda. 4-5-6-7 gözle çevreyi gözlemlemek gerekir. Paranoyak olmak, ruh hastası olmak gerekir. Arkanızdaki solunuzdaki sağınızdaki araba ne yapmadan kestirmek gerekir.Önünüze kamyon atlamadan önce kahin olmanız gerekir geliceği görmek için. Kısa ve öz. 600CC ile başlayan ya ölür ya da sakat kalır !
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
benim fikrim şehir içi kullanılacak bir motor için 250 cc yeterlidir. şehir içinde maksimum hız limiti 70 dir. bu ilk motoru büyük alanlar yalnız kendileri için tehdit değiğl mahalledeki yayalar içinde tehdittir. adam mahalle arasında hız denemesi yapıyor.
 
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
566
17 yaşındayım yeni başlıycam +600cc capır düşünüyom abi ne önerirsin :)

şaka bi tarafa mondial 250mct fazlamı gelir


gerçi bizimki bir rüzgarın peşinden koşmak aileden vize çıkmıyo 18'i bekle deyorlar
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1,106
17 yaşındayım yeni başlıycam +600cc capır düşünüyom abi ne önerirsin :)

şaka bi tarafa mondial 250mct fazlamı gelir


gerçi bizimki bir rüzgarın peşinden koşmak aileden vize çıkmıyo 18'i bekle deyorlar

alikan direk konuya aykırı kaldın bak gökhan ne demiş okusana :wiinkk:
 
Katılım
3 Mar 2012
Mesajlar
479
Güzel açıklamışsın tebrik ederim. Benim merak ettiğim bir şey var. Bu 250 cc'lik motorlar max 140-150 hızı görmüyorlar mı? Daha fazlası zaten ölüm demek değil mi? O halde 600'lükler 1000'likler neden?
 
Katılım
17 Tem 2013
Mesajlar
41
ilk başlayacak adam alsın bitane mondial,kanuni falan scooter otomotik vitesli.125CC. Önce bir anlasın hakimiyeti motorun trafikteki yerini sonra 2-3 ay sonra satsın onu bitane yamaha ybr vitesli alsın.çok kaçmaz cep yakmaz.devirirsin,ufak çaplı düüşersin,olur yani..parçası ucuzdur bunun japon malı.güzel de görünür.bunuda bi kullansın 3 -4 ay soonra sat kardeşim bunu al bitane honda cbr125r gez dolaş......bukadar
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Motor hayatıma mondial scooterla başladım . Sattım cbr 250 ye biniyorum . Scooter in çooooooooook faydasını gördüm cbr ye binerken , scootere binmiş olmasam yerle kesinlikle buluşurdum diyebilirim .
 
Katılım
16 Eki 2012
Mesajlar
148
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
1,071
Güzel açıklamışsın tebrik ederim. Benim merak ettiğim bir şey var. Bu 250 cc'lik motorlar max 140-150 hızı görmüyorlar mı? Daha fazlası zaten ölüm demek değil mi? O halde 600'lükler 1000'likler neden?

CC yükseltme isteği son hızla alakalı olduğu gibi, daha stabil, daha dolu bir gaz kolu için tercih edilir genelde. Sağ elinizin altındaki beygir gücünün artması sadece 150 üstü hızlarda değil 70 le 80 le giderken alacağınız ani gaz tepkileri için hoşunuza gider. 800 CC motor kullanıyorum 160 hemen hiç geçmedim. Yalnız 120 ile giderken şile yokuşlarına girince hiç istifini bozmayan bir motor ile sürüş yapmanın tadı anlatabilir bu işi.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Ben ne anlatmışım sen ne anlatmışsın :) Sen 250'den Hayabusa'ya geç kardeşim biz bu işin keyfini zevkini alarak gitmeye devam ederiz.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Kesinlikle yanlış ! Scooterdan cbr 250 ye geçince noluyoruz lan dedim . Ağır en basitinden. Çukura girdin mi sen hiç 150 lik scooter ve 600 lük ss ile ? 250 lik cbr de bile çukuru göremezsen elin azıcık oynasın motor fırlamak istiyor halbuki 150 liklerde böyle birşey yok ! Arkadaşım benim scooteri sürüyordu , cbr ye oturdu 2 kıpırdatıyım dedi ve bıraktı al anahtarı dedi. Riske giremem dedi . Heleki sen yeni başlayan adama 600-1000 lik makinadan bahsediyorsun . Ben scooter ile motora ilk başladığımda zor zar manevra yapıyordım ağır geliyordu . Ki bunu 300 kg bir makine ile yeni başlayan adam yapacak ha . Yeni başlayan adam gaz tepkisi nedir , ne zaman patinaj çeker , ne zaman kayar , debriyajı hızlı bırakırsam olur bunları bilmez . İstediği kadar temkinli olsun bilinçsiz ve tecrubesiz olduğu olduğu için 600-1000 lik makina ile başı belaya girer . Ben şuan 600 lük süremem diyorsam yeni başlayan adamı hayal edemem . Lütfen kimse yaparım ederim diyip binmesin başlangıç olarak demedi demeyin sonra !
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Şu scooterdan vitesliye olayında Ben scooterı seviyorum her yönden ileride ne alırım belli değil fakat arkadaşımın cbr 125 ini kullanamadım 6-7 kere ardarda stop ettirdim sonra pes ettim :D Neden öyle oldu söyliyim. Bende solda arka fren var viteslide debriyaj , arka fren sağ ayakta. Ben frene basarak çalıştırıyorum ve freni bırakıp yoluma devam ediyorum bundada el alışkanlığı sürekli debriyajı bıraktım kalkarken. MAntığı biliyorum fakat beyin gitmiyo otarafa illa bırakıcam diyo :D Tabi pratikle aşılıcak bir durum fakat sistemler çok farklı. Ben zorlandım diğerlerini bilemiycem:queen:
 
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
252
Scoterde yok debriyaj nerde yok arka fren nerde yok kaçıncı vitesteyim yok devirine göre attırmalıyım vitesi derdi yook.

Scoter gaz verirsin gider.. Fren yaparsın dururr

Başlangıç Motoru Scoter'dir Kim Ne Derse Desin..
 
Katılım
7 Tem 2013
Mesajlar
63
Scooter ile başlanır olayına katılmıyorum. Scooter sürüş dinamiği olsun vitessiz olması olsun daha sonraki motorsiklet tercihinde arkadaşa hiç yarar sağlamayacaktır. Scooter ile devam edecek insan scooter ile, vitesli bir motosiklet kullanmak isteyen vitesliyle başlamalıdır. Ayrıca illaki 125 yada 250 ile başlanır başka türlüsü olmaz mantığınıda yanlış buluyorum. isterse 10bin km yapmış olsun 150 cc motor ile, 10-15 beygir ile gazı sonuna kadar açarak kalkan insan öyle alışırsa 10bin değil 20bin km yapmş olsun büyük motora geçtiğinde tepe üstü çakılır. İnsan kendini bildiği sürece 600lük motorlada başlayabilir. Olmaz diye birşey yok. Sen altındaki aleti, hava şartlarını, yolu vb. durumları göz önüne aldığın anda bir sıkıntı olmaz. Özetle şunu söylemek istiyorum bu iş laylaylom birşey değil. Ne yaptığını bildiğin sürece hertürlü vitesli motorla başlanabilir. Bunlar benim kararlarım ve gözlemlerim. Herkesin fikrine saygı duyuyorum. İyi forumlar

Sana katılıyorum hiç hayatımda motor üstüne bile oturmamış olmama rağmen 14 yaşımda 125 lik cg vitesli motoru sürdüm hiç stop ettirmedim bunu gören dayımda ertesi gün cbr 250r ını arkama binerek bana verdi onuda sürdüm hiç sıkıntı olmadı 600 lükte sürülür kendini bilen adam racing motorda ne kadar gaz verilceni bilir virajada yavaşlarda girer sonra sonra alışır..
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Sana katılıyorum hiç hayatımda motor üstüne bile oturmamış olmama rağmen 14 yaşımda 125 lik cg vitesli motoru sürdüm hiç stop ettirmedim bunu gören dayımda ertesi gün cbr 250r ını arkama binerek bana verdi onuda sürdüm hiç sıkıntı olmadı 600 lükte sürülür kendini bilen adam racing motorda ne kadar gaz verilceni bilir virajada yavaşlarda girer sonra sonra alışır..

İmzan bize mantalitenin ne olduğunu gösteriyor zaten kardeşim. Söylenebilecek birşey yok sen hemen 20 bin liranı hazırla CG125'ten sonra 600'lüğe geç. Taziye bölümünde adını görmemek dileğiyle... :rendeer:

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

250 cc ile başlanır höbölö löbölö diyen arkadaşlara en güzel cevap bu olur.

Yine bu aradaşımız ucuz atlatmış aynı kazayı hızlı yapsaydı daha kötü şeyler yaşanabilirdi...

http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/114236-ninja-250r-kaza.html
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
267
Aslında bu konu üste sabitlense daha faydalı olur. Zira bir hafta sonra bu konu kaybolacak ve 1000lik değil de 600lükle başlamak istiyorum uygun mu diyenleri göreceğiz tekrardan :queen:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst