Merhaba arkadaşlar,
Motosikleti pazartesi günü uşaktan aldım. Otobüse yükleyip getirdim. Motorda bir sıkıntı yok, herşey olması gerektiği gibi. Ancak kullanan çocuk çok özen göstermiş diyemiyeceğim. Çünkü biraz titiz olduğum için, yağı olmasına karşın 40000 km geçmiş bu sıcaklarda yağı değiştireyim dedim, çıkan yağı görmeliydiniz. Hem su olmuş kıvamı hem de zifiri siyah, yağ yanmış. Ama Allah'a şükür parçacık çıkmadı motor bloğundan. İlk koydum bir kaç km gidip yağı tekrar boşalttım ve yenisini koydum. Şimdi motor bloğundaki yağ tertemiz. Ve kendine geldi motor, daha sessiz hızlanmalar, vites geçişlerinde serilik. Gayet güzel. Ancak motor yağını dahi değiştirmemiş bir adam, buji ve hava filtresini hiç kontrol etmemiştir. Sıra da onlar var.
Bu arada RKS Titanic kullanan bir arkadaşım başına gelen bir şeyden söz etti. Yağı değiştirirken dalmış ve yağı boşalttıktan sonra çıkan pimi yayın içine iterek takmış. Bu doğru değil, yay pimi destekliyecek. O beni uyardı bende sizi uyarayım. Ayrıca 22 mm ve altıgen lokma açıyor bilginiz olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
http://i39.tinypic.com/5cdgsi.jpg
Sıra üstteki şekilde.
http://i43.tinypic.com/rw3sqr.jpg