Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
125E ciler size 1-2 sorum var.

Benim Fizy ile bir 125E teklifi geldi takasa 1500 Km de. Üste binTl gibi istiyor. Benimki 6500de kendim kullandım. standart Fizy. Sıfırı 3600 Tl plaka + arka çanta + zenon , çakmaklık vs 4300 e falan geliyor.

Şimdi;

1 - Lastikler Dublexmi Fizy'nin dublex
2 - Uzun yolda acayip yorar mı (Fizy ile 300-400 km gitsemde hali ile yoruyor ve şükür yolda kalmıyor bunda yolda kaldınızmı)
3 - titreşim diyorlar aman aman varmı? Alzaymır edermi :)
4 - Hiç yolda kalan oldu mu?
5 - Top speed ortalama ne
6 - Yakıt ne durumda
7 - zincir yağı vs gibi ek malzemeler varmı olabiliyormu?

Cümleten Hayırlı Günler.


Yaklaşık 1 yıl oldu cb125e ile birlikteliğimiz,5 bini devirdim sayılır,ilk başta huzursuzluk veren(devir saati,sele) şu an umurumda değil,aramıyorum da :) Beklentilerim aşırı durumda değil,bu sebeple motorumdan dibine kadar memnunum,bunu belirteyim.Sorularına elimden geldiği kadar cevap vermeye çalışayim;

-Bu lastik münakaşasını bende yaşadım,ama baktım tubeless değil.Uyumlu olup olmadığını da araştırdım,uyumlu da değil.Michelin Pilot Sporty+Tubeles yapacaksın mecbur hacı :)

-Ben 1 günde 300 km civarı yaptım,Motorun sıcaklığından ayağımın pişmesi ve (biraz eğik otururum) bel ağrısından başka problem yaşamadım.Titreşim yok değil ama alışkın olduğum için koymadı :)

-Öğrenci adamım,e cepte tomarla gezmiyorum.'Az yakar herhalde' diye aldım,harbiden de az yakıyor.Bir keresinde babam diplerde sürünen benzin göstergesini gördü de acıdı,50 tl benzin attı.Abartmıyorum az da binmedim çok da,1 ay gezdim.Tahminen 2 buçuk civarı tüketim..

-Öğrenciyiz dedik,e her zaman baba benzin de atmıyor,benzini bitirip de yolda kaldığım da oldu :mrgreen: Onun dışında mekanik,elektronik vs. bir problem yaşamadım.

-Son soruna bende anlam veremedim :)

Başka soru olursa elden ne gelirse yardımcı olabilirim.Saygılar.
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Helal olsun size çoğu şikayet eder; siz ise güzel, mütevazi, tatminkar, yetinmeyi bilen bir tablo çizmişsiniz.
 
Katılım
9 Haz 2012
Mesajlar
519
Evlat(2 saatlik temizlik sonrası) :




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Şu arka fren pedalının yanındaki(egzoz borusundaki)yeri ne kadar silsem de o pasımsı rengi çıkaramadım,ve gözüm takılıyor..

Helal olsun size çoğu şikayet eder; siz ise güzel, mütevazi, tatminkar, yetinmeyi bilen bir tablo çizmişsiniz.

Teşekkür ederim,duruma iyi yönlerinden bakmak bu gibi durumlarda işe yarayabiliyor :)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
Yaklaşık 1 yıl oldu cb125e ile birlikteliğimiz,5 bini devirdim sayılır,ilk başta huzursuzluk veren(devir saati,sele) şu an umurumda değil,aramıyorum da :) Beklentilerim aşırı durumda değil,bu sebeple motorumdan dibine kadar memnunum,bunu belirteyim.Sorularına elimden geldiği kadar cevap vermeye çalışayim;

-Bu lastik münakaşasını bende yaşadım,ama baktım tubeless değil.Uyumlu olup olmadığını da araştırdım,uyumlu da değil.Michelin Pilot Sporty+Tubeles yapacaksın mecbur hacı :)

-Ben 1 günde 300 km civarı yaptım,Motorun sıcaklığından ayağımın pişmesi ve (biraz eğik otururum) bel ağrısından başka problem yaşamadım.Titreşim yok değil ama alışkın olduğum için koymadı :)

-Öğrenci adamım,e cepte tomarla gezmiyorum.'Az yakar herhalde' diye aldım,harbiden de az yakıyor.Bir keresinde babam diplerde sürünen benzin göstergesini gördü de acıdı,50 tl benzin attı.Abartmıyorum az da binmedim çok da,1 ay gezdim.Tahminen 2 buçuk civarı tüketim..

-Öğrenciyiz dedik,e her zaman baba benzin de atmıyor,benzini bitirip de yolda kaldığım da oldu :mrgreen: Onun dışında mekanik,elektronik vs. bir problem yaşamadım.

-Son soruna bende anlam veremedim :)

Başka soru olursa elden ne gelirse yardımcı olabilirim.Saygılar.

Teşekkürler. Ya sahibinden ilanlara bakarken hep zincir yağı vardır , ipone vs vs yazanlar var. bunda ne var diye.
Öyle işte teşekkürler. Alınır ya amaaaan yetinmesini bilene şükür. :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
selam dostlar.
bugün yarısı yağmur altında olmak üzere 60 km kadar yol yaptım.
ilk yağmur tecrübem oldu diyebilirim.

lastiklerden korkuyordum ama çok da korkmak gerekmediğini görmüş oldum.
arka freni kitleyerek limitleri denedim zaman zaman
şahsi kanaatim öyle çok sert kullanıp
çok ani frene muhtaç olacak durumlara düşmedikçe
lastikler yol tutuyor.

motoru kullanırken ayaklarım fena ıslandı
ama yağmurluklar gerçekten işe yaradı.

bakımdan sonra motorun karakteri gerçekten değişti.
eskiden 70km/h'den sonra nazlanan kerata
80-85 arasına naz yapmıyor.
düz yolda 100km/h'yi görmek beni duygulandırdı.
daha fazlasını yapmaya çok niyetli değildi ben de zorlamadım.

o kadar kullanıp benzini kokladığını görmek
adamı ayrı bir mutlu ediyor :)

uzun lafın kısası kankamın da dediği gibi
"eğer CB125E alamıyorsan, BMW R1200R alabilirsin :p "
 
Katılım
23 Nis 2012
Mesajlar
13
Merhabalar.
Bugün cb 125e alarak aranıza katıldım.Trafiğe kapalı alanda 4 tur attım.Düşmekten korkuyorum.Fazla heyacan yapıyorum galiba.Bu viteslere alışmak ne kadar sürer dersiniz?
 
Katılım
26 May 2013
Mesajlar
71
Motorla bütünleş o sana alışır :) İşin özü ona kısrak gibi davran ona hükmet. o zaman senin sözünden çıkmaz. Viteslere kısa sürede alışırsaın.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Merhabalar.
Bugün cb 125e alarak aranıza katıldım.Trafiğe kapalı alanda 4 tur attım.Düşmekten korkuyorum.Fazla heyacan yapıyorum galiba.Bu viteslere alışmak ne kadar sürer dersiniz?

Hayırlı olsun güle güle kullanın.
Bence güzel bir seçim yaptınız.
Alışmak çok uzun sürmüyor.
Düzenli bir hafta kullanınca motora alışıyorsunuz.
Zaten piyasanın en kolay kullanılan araçlarından birisi.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
ya hu ferdinandd kardeşten haber var mı?
onu bu kadar süre forumdan uzak görmezdik.
bir sorun yoktur inşallah?
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
352
Hareket halindeyken gelen zincir sesi zincir bolluğundan olabilir mi 600 km de hiç zincir ayarı yapmadım?
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Hareket halindeyken gelen zincir sesi zincir bolluğundan olabilir mi 600 km de hiç zincir ayarı yapmadım?

Eğer performanslı kullandıysan ve yüklü gittiysen zincir gevşemiş olabilir...
Zinciri aşağı yukarı esnettiğinde yanlış hatırlamıyorsam 3-5 cm hareket payı olmalı.
daha fazlası varsa zincir gevşemiş demektir.
Kitapçıkta yazıyordu tam değerleri.
 
Katılım
25 Nis 2013
Mesajlar
7
Merhabalar, ben de 2 hafta kadar önce cb125 e aldım.. Bir takım saçmalıklar yaşamış olmama rağmen şimdilik iyi gidiyorum. cb125e için hgs nereye takılabilir fikri olan var mı? aynanın üstüne cam filmi ile yapıştırsam tutar mı?
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
merhabalar bende bir cb sahibi oldum arkadaşım paraya sıkıştı bende motorunu aldım yardımcı olmak için durumu düzelince geri alır muhtemelen ama artık bende bir cb sahibiyim :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Merhabalar, ben de 2 hafta kadar önce cb125 e aldım.. Bir takım saçmalıklar yaşamış olmama rağmen şimdilik iyi gidiyorum. cb125e için hgs nereye takılabilir fikri olan var mı? aynanın üstüne cam filmi ile yapıştırsam tutar mı?

Hiç bir fikrim yok fakat kart şeklindeki HGS'den aldı arkadaşım ve şu an memnun.

Kirmizi honda cb ye kirmizi led ile aydinlatma yaptim.hic te fena durmadi. ;D

Güle güle kullanın. Ben pek beğenmem bu tarz değişiklikleri ama geceleyin görünüşünüz artacağı için iyi olmuştur :)

merhabalar bende bir cb sahibi oldum arkadaşım paraya sıkıştı bende motorunu aldım yardımcı olmak için durumu düzelince geri alır muhtemelen ama artık bende bir cb sahibiyim :)

Hayırlı olsun umarım beğenirsiniz ve arkadaşınız durumu düzelince yeni bir tane almak zorunda kalır :)
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Hiç bir fikrim yok fakat kart şeklindeki HGS'den aldı arkadaşım ve şu an memnun.



Güle güle kullanın. Ben pek beğenmem bu tarz değişiklikleri ama geceleyin görünüşünüz artacağı için iyi olmuştur :)



Hayırlı olsun umarım beğenirsiniz ve arkadaşınız durumu düzelince yeni bir tane almak zorunda kalır :)
teşekkürler kısmet artık bakalım :)
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
dostlar yakıt musluğunu açık bırakıp motoru 3-4 gün kullanmadığımda yakıt miktarı azalıyor.
hemde motoru uzun süre kullandığımda bile azaltamadığım kadar azalıyor.
Sizce burada bir sorun var mı yoksa normal bir şey mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst