Mete Han Tronic® Yeni Nesil Şehir Şanzımanı :)

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
abi boşver doğalgazcı adam ne anlasın uzay tekonolojisinden...space diyoruz honda spacy anlıyor...insana benzerliğiyle dikkat çekiyor bu mezit ...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
pamık şekeri la o..tombalak pamık şekeri...gazlı mazlı ..ossun varsın....:rendeer:
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
abi scarabeo motosiklet gibin takra tulara hiç yok. :mrgreen:
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
la dinozor mete, sen bırak şanzımanla uğraşmayıda, sana bu sektör nasıl motür satıyo ona bak... :queen:
 
Katılım
20 Eyl 2012
Mesajlar
1,280
ay dogar aşar gider kızlar mersine gider diye bi türkü varmı ben mı yanlıs hatırlıyorum.konu yerel e ınerse bandırmaya gıderken sol tarafta sanayi,ben sana bakmıyordum ne bakıyon enayi diyede gün yuzune vurur bu mevzu.yöresel maniler yerli tatlar.ne gusel degılmı arkadaslar.karacabey e özgü bır yerel turkuyle kapatıyorum mevzuyu.mavi yelekli yarim gel sahınım gel.ınce bıleklı yarım.....
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Baktım ortam gergin...makarasına bir fantaaaazimden sizlere bahsetmek istiyorum...::146::::155::

Arkadaşlar bildiğiniz üzere farklı tiplerde şanzımanlar var...Tiptronic (sıralı) şanzıman... Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzımanlar Easytronic...Audinin geliştirdiği S-tronic...değişken oranlı Multıtronıc falan derken ben kendi geliştirdiğim şanzıman sistemimle olaya farklı bir boyut getirmek istiyorum...::zwink::::pokey::


Şimdi mesele şu 1.vitesden ve kalkışlardan hepimiz rahatsız oluyormuyuz...galiba evet...devrin o en devrik :p halinden nefret eden ve vitesli motosikletden vazgeçemeyen benim gibi kullanıcılar için hayalini kurduğum şanzıman sistemi sadece 1 vitesin otomatik olduğu ve debriyajı 2.vites ve sonrası için kullanabileceğim bir sistem olsaydı kalkışlarda CUP motorun rahatlığını ve sonrasında yine vitesli kullanmanın keyfini yaşardım...

şimdi sorum şu...bu teknik olarak imkansızmıdır...


neden bu şanzıman..çünkü şehir içinde yoğun trafikde biz düşük cc kullanıcıları için inanılmaz bir konfor olacak diye düşünüyorum..

600 lük veya 1000 lik makinam olsaydı da böyle bir şanzıman isterdim...düşünsene kalkışdaki ivmelenmeyi...drag gibi sert ve güçlü kalkar makina...ama sadece 1.vites ve kalkışlar için eziyeti önlemek maksat...


cruser makinan var dur kalkda pert oluyosun mesela...bu tip şanzımanla tüm vitesli makinalar rahat bir nefes almaz mı:cherry:


alın size çılgın bir proje...ulen bi capon mühendis yakalasam bahsedicem porojemden ama bir dahaki fuara artık...:queen::p


offf...herşeyi benmi düşünmek zorundayım ...:queen: ::xtongue:::146::


Ulen Panda,

Anlamadım zannetme , millete bedavadan icat yaptıracak sonrada patentini satıp bütün parayı köfteye yatıracaksın değilmi.

Evini ocağını kururttu bu köfte sevgisi yinede uslanmadın be kardeşim :) :) :)
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Scooter gibin güzel bi icat varken ne gerek var abi. Küçük ccde debriyaj zaten eziyet bence.
Ama şöyle kaliteli bi scooterın fiyatı da 4.500'den baslıyor. O yüzden yukarı tükürsen bıyık,asagı tukursen sakal.
Kendi kendime çelişkiye düştüm ben gideyim :sunny::santa:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
ağzını yirim.....:mrgreen:
ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...:pl::queen::flower:
o pambık şekerde biz şekerparemiyiz agi...:p

sırüstü yatınca göbekten şekerpareye benzeyebilirsin belki ama...:queen:

yok yok sende pamık şekerisin..pembeli pamıklarım benim...kilo aldıracaksınız banada..kendinize benzateceksiniz ülem...:queen:
 
Katılım
24 Şub 2009
Mesajlar
2,319
italyan sitelerinde bu olay için satılan hazır setler gördüm. hangi site hangi forum hatırlayamadım. kendi hafızamıda bilgisayara endekslediğimden formattan sonra bişi kalmadı. :)
ama kesin ve kesin hazırda oldugunu biliyorum . o gün için baktıgım bendeki motorlara tam uyumlu idi. cg 125- cg250

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------

ama şimdilik ekonomi ve tatlı süzülüşler için bu var elimizde. :)
http://www.aliexpress.com/store/product/Motorcycle-speed-modification-pinion-fuel-economizer-CBF-OTR125-150-Glide-wheel-sprocket/922726_837570777.html

bu iyiymiş almak lazım
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
la dinozor mete, sen bırak şanzımanla uğraşmayıda, sana bu sektör nasıl motür satıyo ona bak... :queen:


yetişemiyom len size...:p



Ulen Panda,

Anlamadım zannetme , millete bedavadan icat yaptıracak sonrada patentini satıp bütün parayı köfteye yatıracaksın değilmi.

Evini ocağını kururttu bu köfte sevgisi yinede uslanmadın be kardeşim :) :) :)


Yaşasın Kutsal Köfte...:p



ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...:pl::queen::flower:


sırüstü yatınca göbekten şekerpareye benzeyebilirsin belki ama...:queen:

yok yok sende pamık şekerisin..pembeli pamıklarım benim...kilo aldıracaksınız banada..kendinize benzateceksiniz ülem...:queen:

aman sırtüstü yatarken tadıma bakma...:p
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
ulem mete boşver ziptironik teriktironik vitez hayallerini sen irfan aganın yaptığı şeytanlışğı kes pamık herif ,,,, 1300 cc reno motoruna 400 cc motosiklet şanzumanı nasıııı ???? ulen yokluğun gözü körolsun breee :cherry:



 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134




bu biraz ağır oldu len :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...:pl::queen::flower:


sırüstü yatınca göbekten şekerpareye benzeyebilirsin belki ama...:queen:

yok yok sende pamık şekerisin..pembeli pamıklarım benim...kilo aldıracaksınız banada..kendinize benzateceksiniz ülem...:queen:



yol yakınken dön derim , takılma sen bu obezlere, mezitle ikisini bir arada düşünemiyorum , günlük yemek ihtiyaçları ne kadardı yavvv ???? 1 filinkine eşdeğerdir kesin , hele mezitin yedikten sonra yanlayıp bir yatışı var yarılırsın gülmekten :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

Ulen Panda,

Anlamadım zannetme , millete bedavadan icat yaptıracak sonrada patentini satıp bütün parayı köfteye yatıracaksın değilmi.

Evini ocağını kururttu bu köfte sevgisi yinede uslanmadın be kardeşim :) :) :)



aynen abicim oltayı attı , yatışta bekliyor , yemliyor milleti , hep strateji bunlar, birileri icat etsin diye , ama yemezler. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:42 ----------

şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..

şimdi işin teknik boyutuna girelim..

1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...

cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..

Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...

ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...:pl:

anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...:joker::pl::queen::queen::flower::flower:




möööööö mööööööö kanka tercümesini yapsana olm yavv ben ilkokul mezunu adamım öle anlamam kotenjantından,hipotenüsünden buy ne looo böle terimler varmı yavvvv ? yoksa 2 dakkada kendin yazıp kendinmi oynadın :cherry:
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
terimler olmazmı İrfan..matematikte az kafamızı itmediler bunlarla...
ama Metehanın motorunun ivmelenme katsayısının tanjantı,motorun jantına,motorun jantıda taşınacak ağırlığa orantılı olmadığından zor diyorum ama anlatamıyorum...:pr::pl::queen::flower:
bunların hepsi matematiksel hesaplamalarda kullanılır ama...

cbf ye Metehanın arkasına Meziti bindirdiğini düşünmek istediğinde senin 1300 reno motorlu şanzumanın bile kayış koparır...:queen:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
terimler olmazmı İrfan..matematikte az kafamızı itmediler bunlarla...
ama Metehanın motorunun ivmelenme katsayısının tanjantı,motorun jantına,motorun jantıda taşınacak ağırlığa orantılı olmadığından zor diyorum ama anlatamıyorum...:pr::pl::queen::flower:
bunların hepsi matematiksel hesaplamalarda kullanılır ama...

cbf ye Metehanın arkasına Meziti bindirdiğini düşünmek istediğinde senin 1300 reno motorlu şanzumanın bile kayış koparır...:queen:



ben buna sesli gülerim işte :):cherry: :queen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Mete Reyiz aha nöbete gidiyor sizin duzunuz guru dabi :) yarın görüşürük gençler..:p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst