ağzını yirim.....:mrgreen:pamık şekeri la o..tombalak pamık şekeri...gazlı mazlı ..ossun varsın....:rendeer:
pamık şekeri la o..tombalak pamık şekeri...gazlı mazlı ..ossun varsın....:rendeer:
Baktım ortam gergin...makarasına bir fantaaaazimden sizlere bahsetmek istiyorum...::146::::155::
Arkadaşlar bildiğiniz üzere farklı tiplerde şanzımanlar var...Tiptronic (sıralı) şanzıman... Otomatikleştirilmiş Manuel Şanzımanlar Easytronic...Audinin geliştirdiği S-tronic...değişken oranlı Multıtronıc falan derken ben kendi geliştirdiğim şanzıman sistemimle olaya farklı bir boyut getirmek istiyorum...::zwink:::okey::
Şimdi mesele şu 1.vitesden ve kalkışlardan hepimiz rahatsız oluyormuyuz...galiba evet...devrin o en devrikhalinden nefret eden ve vitesli motosikletden vazgeçemeyen benim gibi kullanıcılar için hayalini kurduğum şanzıman sistemi sadece 1 vitesin otomatik olduğu ve debriyajı 2.vites ve sonrası için kullanabileceğim bir sistem olsaydı kalkışlarda CUP motorun rahatlığını ve sonrasında yine vitesli kullanmanın keyfini yaşardım...
şimdi sorum şu...bu teknik olarak imkansızmıdır...
neden bu şanzıman..çünkü şehir içinde yoğun trafikde biz düşük cc kullanıcıları için inanılmaz bir konfor olacak diye düşünüyorum..
600 lük veya 1000 lik makinam olsaydı da böyle bir şanzıman isterdim...düşünsene kalkışdaki ivmelenmeyi...drag gibi sert ve güçlü kalkar makina...ama sadece 1.vites ve kalkışlar için eziyeti önlemek maksat...
cruser makinan var dur kalkda pert oluyosun mesela...bu tip şanzımanla tüm vitesli makinalar rahat bir nefes almaz mı:cherry:
alın size çılgın bir proje...ulen bi capon mühendis yakalasam bahsedicem porojemden ama bir dahaki fuara artık...:queen:
offf...herşeyi benmi düşünmek zorundayım ...:queen: ::xtongue:::146::
ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...ağzını yirim.....:mrgreen:
o pambık şekerde biz şekerparemiyiz agi...![]()
italyan sitelerinde bu olay için satılan hazır setler gördüm. hangi site hangi forum hatırlayamadım. kendi hafızamıda bilgisayara endekslediğimden formattan sonra bişi kalmadı.
ama kesin ve kesin hazırda oldugunu biliyorum . o gün için baktıgım bendeki motorlara tam uyumlu idi. cg 125- cg250
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:52 ----------
ama şimdilik ekonomi ve tatlı süzülüşler için bu var elimizde.
http://www.aliexpress.com/store/product/Motorcycle-speed-modification-pinion-fuel-economizer-CBF-OTR125-150-Glide-wheel-sprocket/922726_837570777.html
la dinozor mete, sen bırak şanzımanla uğraşmayıda, sana bu sektör nasıl motür satıyo ona bak... :queen:
Ulen Panda,
Anlamadım zannetme , millete bedavadan icat yaptıracak sonrada patentini satıp bütün parayı köfteye yatıracaksın değilmi.
Evini ocağını kururttu bu köfte sevgisi yinede uslanmadın be kardeşim![]()
![]()
![]()
ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...l::queen::flower:
sırüstü yatınca göbekten şekerpareye benzeyebilirsin belki ama...:queen:
yok yok sende pamık şekerisin..pembeli pamıklarım benim...kilo aldıracaksınız banada..kendinize benzateceksiniz ülem...:queen:
meraklanma..zaten şekerparenin sadece fındığını severim...gerisi hamur..göbek filan yapar mazallah..yetişemiyom len size...
Yaşasın Kutsal Köfte...
aman sırtüstü yatarken tadıma bakma...![]()
ulem mete boşver ziptironik teriktironik vitez hayallerini sen irfan aganın yaptığı şeytanlışğı kes pamık herif ,,,, 1300 cc reno motoruna 400 cc motosiklet şanzumanı nasıııı ???? ulen yokluğun gözü körolsun breee :cherry:
[url]http://img20.imageshack.us/img20/7843/img0008cx.jpg[/URL]
mannnnyaaakkkk![]()
ülem olm bide yeme bea..ne desek hemen yemeğe bağlıyon..obez olucan demedi deme sonra...l::queen::flower:
sırüstü yatınca göbekten şekerpareye benzeyebilirsin belki ama...:queen:
yok yok sende pamık şekerisin..pembeli pamıklarım benim...kilo aldıracaksınız banada..kendinize benzateceksiniz ülem...:queen:
Ulen Panda,
Anlamadım zannetme , millete bedavadan icat yaptıracak sonrada patentini satıp bütün parayı köfteye yatıracaksın değilmi.
Evini ocağını kururttu bu köfte sevgisi yinede uslanmadın be kardeşim![]()
![]()
![]()
şimdi Metehan..olaya el koymayı gerekli görüyorum..
şimdi işin teknik boyutuna girelim..
1. vites cup sonrası debriyajlı demişsin..tamam ama ...
cup otomatik şanzumanının momentum katsayısının,hipotenüse oranı, gerekli olan ivmelenme katsayısının karesinin pi sayısıyla çarpılıp vites sayısına bölünmesi gerekir..bu da 1.vites otomatik olacağından geri kalan 4 vites üzerinden ve dişli oranlarının x/y tanjant durumuna göre düşündüğümüzde,tekerlek çapını yarıçap bölü kotenjantının 18 inç olması durumunda ivmelenme had safhada olacaktır..
Ama sen debriyaja basıpta dişlileri birbirine 2500 devirde birleştirdiğinde ortaya çıkan güç motorun jantının kotenjantla uyum sağlayamaması durumunda tek tekere kalkma ve birdaha inmeme sorunu yaşayabilirsin ki istenmeyen bir yan etki olarak karşımıza hep çıkmıştır.dolayısıyla tekerler 18 inç olmasaydı yada motor 6 vites olsaydı daha güzel bişeyler düşünülebilirdi...
ayrıca zincir dişli oranına da değinmek istiyorum ama dayak yemeyeceğimden emin olmadan o konuya şimdilik girmeyeceğim...l:
anlamadığın bir yer olursa sakın bana sorma..anlamaya çalış.madem kafan çalışıyor di mi yaa...:joker:l::queen::queen::flower::flower:
terimler olmazmı İrfan..matematikte az kafamızı itmediler bunlarla...
ama Metehanın motorunun ivmelenme katsayısının tanjantı,motorun jantına,motorun jantıda taşınacak ağırlığa orantılı olmadığından zor diyorum ama anlatamıyorum...r:
l::queen::flower:
bunların hepsi matematiksel hesaplamalarda kullanılır ama...
cbf ye Metehanın arkasına Meziti bindirdiğini düşünmek istediğinde senin 1300 reno motorlu şanzumanın bile kayış koparır...:queen: