Mondial Mondial 150 ZAT Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Kas 2006
Mesajlar
776
Günaydın arkadaşlar. Öncelikle 19 MAYIS Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınızı canı gönülden kutluyorum.
Bahsi geçen vida ile ilgili olarak, 115 lik spral ucuna kesme taşı takın. Bahsi geçen vidanın üzerine vidanın merkezinden olmak üzere bir yarık açın (düz tornavida ağzı için). Akabinde tornavida yada tornavidanın ucu yardımıyla çekiçle biraz tıklayarak vidayı açabilirsiniz. Ayarlı pense işe yarıyor. Ama krom korumaya zarar veriyor.

Ancak aynı parçayı takarken altındaki plastik pulları kaybetmeyin. Ben yerine bakır ve alüminyum pul koydum ama zırıltısını kesemedim. Bu yüzden orjinal pullarını kaybetmeyin derim.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
RunemagicK arkadaşım bilgilerin için teşekkür ederim ama fazla vaktim olmadığı için dekor kapağını poşetleyip öyle boyadım.

Evet yaptığım işi paylaşmak istedim;





Paslı yerleri güzelce zımparalıyoruz gerçi çıkarabildiğimce ve dekor kapağı sökemediğim için altına inemedim





Oto sanayiden 17TL'ye aldığım 690 dereceye dayanıklı sprey boya. Dekor kapağını güzelce kapladım orijinal hali daha güzel boyamak istemem :)






Her yerine rahat ve zahmetsiz püskürtme yapabilmek için egzozu asıyoruz





Evet egzozumuzun kurumuş hali güzel görünüyo





Egzozun vidalarınıda el atayım dedim, köpüğe sapladım ki dişlerinin arasına boya gitmesin diye





Ve motora takarak işlemleri tamamlayarak kısa bir maceranında sonuna geldik.

Motor tutkunluk olduğu için işten sonra hafta sonu iznimde ilgilenmek hiç zor gelmiyor çünkü motor ayrı bir şey :)

Herkese kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
eğer ilk kez egzozu boyadıysan birkaç tavsiye vereyim. ustası oldum çünkü iyice:)
eğer şansın varsa herşeyi doğru yapmışsındır ve yakın zamanda boya atma yapmaz ama yapmadıysan belli olacaktır zaten yakında.

şimdi gelelim tavsiyelerime.
kullandığın markayı hiç bilmiyorum ama umarım kalitelidir çünkü çok boya denedim ısıya dayanıklı diye ama bazıları hakkaten fos çıkıyor. Hatta bir tanesi normal ısıya dayanıksız boyadan bile daha kötü çıkmıştı. Benim memnun kaldığım ürünler duplicolor ve motip idi. Bunların 800dereceye dayanıklı boyaları var. Hatta en son motip kullanmıştım ve o diğerinden daha iyiydi, tavsiye ederim.
İnce katmanlar halinde birkaç kat boyaman gerektiğini biliyorsundur zaten, her boyamada geçerli zaten bu.
Boyanın kalıcılığı için ise en önemli şey boya sıkıldığı an sıcakla karşılaşması gerek. Egzozu atabileceğimiz bir fırın olmadığı için ben normal boyayıp kuruttuktan sonra motora takıyordum egzozu. Sonra motoru çalıştırıp egzozun ısınmasını sağlayıp üzerine boyayabildiğim kısımları tekrar boyuyordum. Bu yöntem gayet kalıcı oluyor.
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Bilgilerin için teşekkür ederim RunemagicK.

Bu benim ikinci egzozu boyayışımdır ve ilkinden bugüne ~1,5 - 2 yıldır kullandım ve hiç sıkıntı olmadı.
Gerçi önceki boyada ismini pek duymadığım 600 dereceye dayanıklı bir boyaydı ve bu boya gibi öncekinide ucuz diye almıştım :)

Benimde yaptığım aşağı yukarı aynı. Yani egzozu ince katla boyadıktan sonra ikinci kez üzerinden geçtim ve kurumaya biraktım. Ele boya geçmeyecek şekilde kuruduktan sonra motora taktım ve sonrasında birkaç kilometre yol yaptım egzoz iyice ısınsın diye.

Yakın zamanda boyanın durumunu görürüz inşallah birşey olmazda :)
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
Bilgilerin için teşekkür ederim RunemagicK.

Bu benim ikinci egzozu boyayışımdır ve ilkinden bugüne ~1,5 - 2 yıldır kullandım ve hiç sıkıntı olmadı.
Gerçi önceki boyada ismini pek duymadığım 600 dereceye dayanıklı bir boyaydı ve bu boya gibi öncekinide ucuz diye almıştım :)

Benimde yaptığım aşağı yukarı aynı. Yani egzozu ince katla boyadıktan sonra ikinci kez üzerinden geçtim ve kurumaya biraktım. Ele boya geçmeyecek şekilde kuruduktan sonra motora taktım ve sonrasında birkaç kilometre yol yaptım egzoz iyice ısınsın diye.

Yakın zamanda boyanın durumunu görürüz inşallah birşey olmazda :)

motorunu ev gibi yaptın, bizde sana birşey öğretmeye çalışıyoruz:)
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba Arkadaşlar.
Uzun zamandır takipcinizim bende aranıza yeni katıldım herkese kazasız sürüşler iyi forumlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------

Kağıthane çevresinde iyi bir usta önerecek var mı acaba
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Kağıthane çevresinde iyi bir usta önerecek var mı acaba

Merhaba arkadaşım.

En iyi usta arıyorsan senden başkası değildir çünkü senin gibi bir başkası motorunla gözü gibi ilgilenmez.

Bende fazla bilmiyordum ama el becerime güvendiğim için burdaki bilgili arkadaşlardan öğrendim ve çıkan sorunları kendim yapıyorum artık. Yoksa motorun servisten çıkmaz bilmediğim zamanlar servisçiye götürdüğüm motorum gibi..

Onun için ilk sen el at burdan da sorarsın 6000 küsür mesaj da kimler yararlanmadı ki sende yararlanırsın yardımcı oluruz.


Bu arada merak ettim gerçekten bildiğiniz iyi usta varmı bana hiç denk gelmedi de :) Varsa yapamadığımız sorunları götürmek için fikir olmuş olur :)
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
haklısın elim yatkındır elektrik teknikeriyim zaten baba mesleğide oto motor ustası :D merakımız var. ama ne olursa olsun bazen uğrayacak bi servis olması iyi gibime geliyor. bu forumdan çok şey kaptım geçen hafta varyatör temizliğini forumdaki konular sayesinde yaptım. ilgili herkese teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------

Bilgilerin için teşekkür ederim RunemagicK.

Bu benim ikinci egzozu boyayışımdır ve ilkinden bugüne ~1,5 - 2 yıldır kullandım ve hiç sıkıntı olmadı.
Gerçi önceki boyada ismini pek duymadığım 600 dereceye dayanıklı bir boyaydı ve bu boya gibi öncekinide ucuz diye almıştım :)

Benimde yaptığım aşağı yukarı aynı. Yani egzozu ince katla boyadıktan sonra ikinci kez üzerinden geçtim ve kurumaya biraktım. Ele boya geçmeyecek şekilde kuruduktan sonra motora taktım ve sonrasında birkaç kilometre yol yaptım egzoz iyice ısınsın diye.

Yakın zamanda boyanın durumunu görürüz inşallah birşey olmazda :)

tavsiyelerinizi göz önünde bulundurarak bende egzozumu boyamak istiyorum. kullandığınız marka mı yoksa motip mi kullanıyım kararsız kaldım son yorumlarınız nedir boya ile ilgili
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
haklısın elim yatkındır elektrik teknikeriyim zaten baba mesleğide oto motor ustası :D merakımız var. ama ne olursa olsun bazen uğrayacak bi servis olması iyi gibime geliyor. bu forumdan çok şey kaptım geçen hafta varyatör temizliğini forumdaki konular sayesinde yaptım. ilgili herkese teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:18 ----------



tavsiyelerinizi göz önünde bulundurarak bende egzozumu boyamak istiyorum. kullandığınız marka mı yoksa motip mi kullanıyım kararsız kaldım son yorumlarınız nedir boya ile ilgili

Ben bir boya markası için nerden alabilirim yok şurada satılıyor diye araştırıp oraya gideyim de alayım şekli bana göre değil, ben yakınımda ki sanayiye gidip bir Türk malı normal ve ucuz bir boya aldım :) Zaten ısınıp soğuması yağmura maruz kalması derken boyanın ömrü 1,5 bilemedin 2 yıl anca dayanıyor.

Bundan önceki boyada bilindik değildi ve hiçte şikayetçi olmadım.

Yani son karar senin için nasıl rahat edecekse öyle yapmalısın. Kazasız belasız sürüşler..
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Ben bir boya markası için nerden alabilirim yok şurada satılıyor diye araştırıp oraya gideyim de alayım şekli bana göre değil, ben yakınımda ki sanayiye gidip bir Türk malı normal ve ucuz bir boya aldım :) Zaten ısınıp soğuması yağmura maruz kalması derken boyanın ömrü 1,5 bilemedin 2 yıl anca dayanıyor.

Bundan önceki boyada bilindik değildi ve hiçte şikayetçi olmadım.

Yani son karar senin için nasıl rahat edecekse öyle yapmalısın. Kazasız belasız sürüşler..

TEşekkürler

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:28 ----------

Selamlar.

Bu gün yolda giderken tuhaf bir hava sesi geliyordu motordan kontrol ettiğimde Karbüratör ile hava filtresi arasındaki kalın borunun hava filtresi tarafından yarıldığını gördüm. hortumu yenisiyle değiştiricem.

Bi sorum olacak benim motorumda bi sorun var ne kadar rölanti ayarı yaparsam yapayım motor trafikde stop ediyordu. tam gaz giderken bi anda gazı kestiğimde motor stop ediyordu. bunun sebebi bu kopuk hortum olabilirmi. ki zaten o hortum öyle ne kadar pislik varsa karbüratöre çekmiştir gibime geliyor.
 
Katılım
3 Haz 2013
Mesajlar
14
Merhaba Arkadaşlar,

Aranıza yeni katıldım. 2012 eylül trafiğie çıkışlı 1000 kmde bir mondial 150 zat satın aldım. Motor gerçekten sıfır gibi. 1000 km de servis bakımı yapılmış. Şu an 1800 km'de. Servise tekrar gitme zamanı nedir ? 1,5 yıl daha garantisi varmış motorun, mondial garanti durumlarında nasıl ? Garanti'yi bozsam ne olur, garantiden bir şey değiştirtebilecen var mı ? Yetkili servis yorumlarınız hep çok kötü olduğu yönünde. Şişlideyim. Tavsiye edebileceğiniz bir yetkili servis var mı ? yoksa bakımları kendim mi yapayım.

Motoru aldıktan 2 gün sonra benzin hortumu yarıldı yolda kaldım. Hiç tecrübem olmamasına rağmen kendi başıma yarılmış kısmı kesip tekrar taktım. Ama bana güven vermiyor motor hiç. Elden geçirmek lazım hortumları.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba Arkadaşlar,

Aranıza yeni katıldım. 2012 eylül trafiğie çıkışlı 1000 kmde bir mondial 150 zat satın aldım. Motor gerçekten sıfır gibi. 1000 km de servis bakımı yapılmış. Şu an 1800 km'de. Servise tekrar gitme zamanı nedir ? 1,5 yıl daha garantisi varmış motorun, mondial garanti durumlarında nasıl ? Garanti'yi bozsam ne olur, garantiden bir şey değiştirtebilecen var mı ? Yetkili servis yorumlarınız hep çok kötü olduğu yönünde. Şişlideyim. Tavsiye edebileceğiniz bir yetkili servis var mı ? yoksa bakımları kendim mi yapayım.

Motoru aldıktan 2 gün sonra benzin hortumu yarıldı yolda kaldım. Hiç tecrübem olmamasına rağmen kendi başıma yarılmış kısmı kesip tekrar taktım. Ama bana güven vermiyor motor hiç. Elden geçirmek lazım hortumları.

Hoş geldin Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Ben Kendi bakımlarımı artık kendim yapıyorum internette ve bu forumda bakımlarla ilgili birçok değerli bilgiler var. servis konusunda da yedek parça ve usta desteği lazım olduğunda çağlayanda bir servis var oraya gidiyorum işçilik konusunda çok iyi denemez ama kötü de denemez. çok yoğun oluyor en kötü yanı bu.
hortumları gözden geçirmek şart benim başıma geçenlerde bi olay geldi. benzin deposunun kapağına yakın biyerde plastik hortum tapa ile kapatılmış bi delik vardı o tapa çürümüş fulleyince oradan benzin atmaya başladı ama hallettim hemen. hortumlar çok dayanmıyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

Merhaba Arkadaşlar,

Aranıza yeni katıldım. 2012 eylül trafiğie çıkışlı 1000 kmde bir mondial 150 zat satın aldım. Motor gerçekten sıfır gibi. 1000 km de servis bakımı yapılmış. Şu an 1800 km'de. Servise tekrar gitme zamanı nedir ? 1,5 yıl daha garantisi varmış motorun, mondial garanti durumlarında nasıl ? Garanti'yi bozsam ne olur, garantiden bir şey değiştirtebilecen var mı ? Yetkili servis yorumlarınız hep çok kötü olduğu yönünde. Şişlideyim. Tavsiye edebileceğiniz bir yetkili servis var mı ? yoksa bakımları kendim mi yapayım.

Motoru aldıktan 2 gün sonra benzin hortumu yarıldı yolda kaldım. Hiç tecrübem olmamasına rağmen kendi başıma yarılmış kısmı kesip tekrar taktım. Ama bana güven vermiyor motor hiç. Elden geçirmek lazım hortumları.

Bakım la ilgili burada basit bi çizelge var.

bakmonarmizelgesi.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:28 ----------

Merhaba Arkadaşlar.

Aşağıda ki resimde Hava Filtresinin Kırmızı Yuvarlak içine aldığım çıkış veya giriş (ne olduğunu bilmiyorum) nedir. bende boşta öyle boşmu olması gerekiyor yoksa oraya bir bağlantı varmı?
sizin motorunuzda nasıl, bakıp bir cevap verebilirseniz sevinirim.

Teşekkürler.

havafiltresi.jpg
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Merhaba Arkadaşlar.

Aşağıda ki resimde Hava Filtresinin Kırmızı Yuvarlak içine aldığım çıkış veya giriş (ne olduğunu bilmiyorum) nedir. bende boşta öyle boşmu olması gerekiyor yoksa oraya bir bağlantı varmı?
sizin motorunuzda nasıl, bakıp bir cevap verebilirseniz sevinirim.

Teşekkürler.

http://img850.imageshack.us/img850/129/havafiltresi.jpg

Merhaba arkadaşım.

Kırmızı daire içinde belirttiğin çıkış silindir üzerinde ki Kulbutor kapağı hava hortum girişine gitmektedir.

Örnek resim;




Buda benim motorumda subap ayarı yaparken ki sökülmemiş görünümü;

 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Merhaba arkadaşım.

Kırmızı daire içinde belirttiğin çıkış silindir üzerinde ki Kulbutor kapağı hava hortum girişine gitmektedir.

Örnek resim;

[url]http://img197.imageshack.us/img197/2092/120532147k2r.jpg[/URL]


Buda benim motorumda subap ayarı yaparken ki sökülmemiş görünümü;

[url]http://img843.imageshack.us/img843/8008/imageezr.jpg[/URL]

Teşekkürler Kardeşim.

Hemen Kontrol edeyim. bayadır boşta duruyor galiba umarım bi zararı dokunmamıştır.
 
Katılım
5 Haz 2013
Mesajlar
2
Arkadaşlar merhaba;

2 gün önce Mondial ZAT aldım.
Bir iki yerinde dış aksamda ufak tefek kırıklar filan var. Bu parçaları nereden bulabiliriz? Biraz dış görünüş olarak toparlamak istiyorum.

Teşekkürler
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
Arkadaşlar merhaba;

2 gün önce Mondial ZAT aldım.
Bir iki yerinde dış aksamda ufak tefek kırıklar filan var. Bu parçaları nereden bulabiliriz? Biraz dış görünüş olarak toparlamak istiyorum.

Teşekkürler

Hayırlı olsun.

http://mondialyp.com/?part=yedekparcalar bu linkte yedek parçalar mevcut ama tabi sipariş vermeden ilgili kişiyle irtibata geçip parça varmı yokmu diye doğrulamak gerekli.
 
Katılım
28 May 2013
Mesajlar
34
Zat in hayırlı olsun. Istanbul da isen eminönün de 2 tane parçaci var mondialin. Ama her parça olmayabiliyor
 
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
311
karbüratör ayarının en basiti hava ayar vidasını tam sıktıktan sonra 3-3,5 tur açmak.

RunemagicK arkadaşımızın zamanında paylaştığı değerli bilgisinden ötürü teşekkür ederek kafama takılan bişe soracağım.

Bu tur ayarı derken;



Hangisi? yani 1 tur tam olarak hangi şekildeki çünkü bakış acısına göre değiştiği için kafamı karıştırdı.



Bende geçenlerde motorumun 6000km bakımını yaptım ve el atmışken hava ayarınada el attım çünkü makine 100lm 3,8lt gibi yakıyordu hesapladığımca. Gerçi 105km hıza ulaşabiliyor düz yolda ama genede el attım ve oynadım hava ayarıyla.

Daha önce okuduğum bilgilere göre hareket edince bi ayar çıkardım kendimce. Anlatayım; motor iyice ısınınca rolantide ayar vidasını işaretleyerek sıkmaya başladım ve sıktıkça motor istop etme konumuna geldi tam sıkmadan yani motor istop ettirmeden yavaşça gevşetmeye başladım sarsıntılar gittikçe sesi normale geldiği gerde yani güzel çalışıyorum der gibi sesi geldiği yerde bıraktım.

Nasıl oluyor bu derseniz; sıktıkça rolentide çalışırken sarsıntılar sanki bianlık benzin gidip geliyor gibi ufak tepkiler oluşuyor tabi sıkmaya devam ettikçe artıyor bu teklemeye dönüyor. Fazla açmaya başlayınca motor biraz devirlenmeye başlıyor sanki gaz koluna ufaktan dokunuyomuşum gibi.

İşte tam bu iki belirtinin arasında bizim istediğimiz ayar oluyor. Üç kez sıkıp gevşettim ve üçüncüde daha hoşuma gitti ayar.

Okuduğumca hava ayarının bozukluğunu anlamak için ani gaz açıp bırakıp egzozu hemen koklayarak boğazınızı yakıp yakmaması durumundan anlaşılıyormuş. Eğer yakmıyorsa normal değilse bir anormallik var demekmiş.

İlk halinde boğazımı yakan bir çıkış vardı ve şimdiki 3 denememin sonunda böyle bi etki kalmadı. Gaz yiyişi normal hız denemesi yapamadım ama cadde denememde 70e rahat çıktı dahada gidecek gibiydi , benzin yakışını daha bilmiyorum kullanamadım motoru derken;

Uzun cümlelerimle başınızı ağrıttım kusura bakmayın arkadaşlar.

Kafama takılan ise inşallah bu ayar doğrudur gerçi önceki ayar yerini çizdiğimle şimdiki yer arasında ufak bir sıkılık var.


Herkese kazasız belasız sürüşler dileyerek iyi günler arkadaşlar..
 
Katılım
21 Kas 2008
Mesajlar
3,845
deneme yanılma yoluyla en doğrusunu bulursun zaten
doğru olan ise 2. şekil. bir tur 360 derece yani.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst