Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Murat, motoru çalıştırmak için anahtarı soktuğun kontak var ya işte o kontağı önce unut!

ayaklığı çek,

direksiyonu tamamen sola çevir,

motorsikletin sağ tarafına geç,

sağ ön sinyalin olduğu hizada, kıza evlenme teklifi edecekmiş gibi diz çök

şu an sinyalin alt kısmında anahtar girecek bir delik göreceksin(kontak gibi), hah işte direksiyon oradan kitleniyor.
 
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
11
Murat, motoru çalıştırmak için anahtarı soktuğun kontak var ya işte o kontağı önce unut!

ayaklığı çek,

direksiyonu tamamen sola çevir,

motorsikletin sağ tarafına geç,

sağ ön sinyalin olduğu hizada, kıza evlenme teklifi edecekmiş gibi diz çök

şu an sinyalin alt kısmında anahtar girecek bir delik göreceksin(kontak gibi), hah işte direksiyon oradan kitleniyor.

Cok tesekkurler bundan daha guzel anlatilmazdi
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
zamanla açılıyor motor duz yolda maxı 120 125 5 km ruzgarın yonu belirliyor :) yokuş aşa 130-135 arası.. tabi açılmış en az 1.800-2000 arası km de bir motordan bahsediyorum..

ben 2 el aldım 4000 km de aldıgım adam sanırım evden balığa ordan eve gelmiş 11 aylıktı aldıgımda
ilk zmanlar 5000 devirde kalıyordu zamanla alıştırdım şimdi yuksek devireçıkıyor bu motor için 100 fazlası guvenli değil bence kişisel kanaatim bu

---------- Post added at 23:25 ---------- Previous post was at 23:02 ----------

Cok tesekkurler bundan daha guzel anlatilmazdi
on numara anlatmısın murat :cat:
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
ben 2 el aldım 4000 km de aldıgım adam sanırım evden balığa ordan eve gelmiş 11 aylıktı aldıgımda
ilk zmanlar 5000 devirde kalıyordu zamanla alıştırdım şimdi yuksek devireçıkıyor bu motor için 100 fazlası guvenli değil bence kişisel kanaatim bu
kulandığın yağa lastiğe göre değişir tabi ama bende 120 nin ustunde rahatsız hissediom kendimi 135 ü gördüğümde bir korku kaplıyor.. :D
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
ben 2 el aldım 4000 km de aldıgım adam sanırım evden balığa ordan eve gelmiş 11 aylıktı aldıgımda
ilk zmanlar 5000 devirde kalıyordu zamanla alıştırdım şimdi yuksek devireçıkıyor bu motor için 100 fazlası guvenli değil bence kişisel kanaatim bu
kulandığın yağa lastiğe göre değişir tabi ama bende 120 nin ustunde rahatsız hissediom kendimi 135 ü gördüğümde bir korku kaplıyor.. :D

lastikler kendi lastikleri bu yıl gider daha yağ castrol 10 40 yarı sentetik yağ işte
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Sevgili çinli severler hepinize merhabalar,

yarınki son finalimden sonra benim gara gız'la 800 km lik bir yolculuğa çıkacağım. izmirden kayseriye. gara gız şu an 750 km de. Arkamada 90 kg lık bir artçı alacağım. Bu motor ya bu yolda dağılır, yada iç anadolu gara gız'ın patlak egzoz sesi ile inler :queen:

Bu vesile ile çinli alma çanlı al diyenlere selam çakarız buradan. Uzun yola çıkacaklara tavsiyeler bölümüne bakılırsa benim arkama bir kamyonet kiralamam lazım. Sizlerden kısa ve öz tavsiyeler bekliyorum. (şimdiden içimde bir yusufçuk kelebeği havalandı, ya yolda arka amartisör artçıya kaçarsa diye :cherry:)
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
Sevgili çinli severler hepinize merhabalar,

yarınki son finalimden sonra benim gara gız'la 800 km lik bir yolculuğa çıkacağım. izmirden kayseriye. gara gız şu an 750 km de. Arkamada 90 kg lık bir artçı alacağım. Bu motor ya bu yolda dağılır, yada iç anadolu gara gız'ın patlak egzoz sesi ile inler :queen:

Bu vesile ile çinli alma çanlı al diyenlere selam çakarız buradan. Uzun yola çıkacaklara tavsiyeler bölümüne bakılırsa benim arkama bir kamyonet kiralamam lazım. Sizlerden kısa ve öz tavsiyeler bekliyorum. (şimdiden içimde bir yusufçuk kelebeği havalandı, ya yolda arka amartisör artçıya kaçarsa diye :cherry:)

Motorun yağını değiştir(tam sentetik kaliteli bir yağ ile), zincirini yağla, ngk buji tak(orjinal bujisi aşırı dandik), deponu fulle, lastiklere 1 bardak suda bile güvenme(özellikle virajlarda) :)
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Motorun yağını değiştir(tam sentetik kaliteli bir yağ ile), zincirini yağla, ngk buji tak(orjinal bujisi aşırı dandik), deponu fulle, lastiklere 1 bardak suda bile güvenme(özellikle virajlarda) :)

cevabınız için teşekkür ederim,

yağ değişeli 100 km oldu motul 10w50 ile değişti, bujiyi ngk cr7e ile değiştirdim yine 100 km önce. Depo kolay, zinciri de çıkmadan benzinle yıkayıp, zincir spreyi sıkacağım ama olurda yolda zincir kırarsa nasıl üstesinden gelirim? 500 bakımında usta zincirde hiç esneme olmayacak kadar gerdi, şu an aşağı yukarı oynamıyor bile
 
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
1,869
cevabınız için teşekkür ederim,

yağ değişeli 100 km oldu motul 10w50 ile değişti, bujiyi ngk cr7e ile değiştirdim yine 100 km önce. Depo kolay, zinciri de çıkmadan benzinle yıkayıp, zincir spreyi sıkacağım ama olurda yolda zincir kırarsa nasıl üstesinden gelirim? 500 bakımında usta zincirde hiç esneme olmayacak kadar gerdi, şu an aşağı yukarı oynamıyor bile
O gergin zincirle o yola çıkarsan kesin kopartırsın. Hemen gerginliğini ayarlaman gerekiyor. 750 km de zinciri temizlemene gerek yok. Yeteri kadar yağlaman yeterli.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
arkadaşlar merhaba.
daha önceden amartisörler patladı demiştim hatırlarsanız.
dün istanbuldan getirttirdiğim başka marka ama tip olarak orjinaliyle aynı olan amartisörleri taktırdım. motorda acayip bi değişim oldu yeminle çukurlardan geçerken hiç hissettirmiyor. eski haline bakarak resmen eşşeğe biniyormuş gibi hissttim bian.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
bende motoru aldığımda üstünde gelen amartisörlerle biniyorum, böyle sanki pnömatik süspansiyon sistemi varmış gibi, altımda elyaf yorganla motora biniyormuşum gibi bir his var. pufidik pufidik geziyoz.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
gazı bırakıp verince motor atlıyor dedim, o da bizi bi nane bilmiyor sandı herhalde, şu an zincire ayağınla bassan oynamıyor, sakatsa gideyim başka yerde ayarlatayım bunu.


Bence ayarlat zincirini,usta sana yeni dişli zincir takımı mı satmaya çalışıyo anlamadımki.Zincir korumalığında bile yazar ne kadar esnek olması gerektiği.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
arkadaşlar merhaba.
daha önceden amartisörler patladı demiştim hatırlarsanız.
dün istanbuldan getirttirdiğim başka marka ama tip olarak orjinaliyle aynı olan amartisörleri taktırdım. motorda acayip bi değişim oldu yeminle çukurlardan geçerken hiç hissettirmiyor. eski haline bakarak resmen eşşeğe biniyormuş gibi hissttim bian.

dostum ne marka,kaça taktırdın ,yüksekliği aynı mı ?
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Bence ayarlat zincirini,usta sana yeni dişli zincir takımı mı satmaya çalışıyo anlamadımki.Zincir korumalığında bile yazar ne kadar esnek olması gerektiği.

aynen 10-20 mm yazıyor ama acaba dedim 1-2 mm falan mı olacak o :queen: Zincirin bu kadar gergin olması zinciri kırmaktan başka ne gibi arızalar çıkarır, hazır konu açılmışken sormak istedim. Bu zincir gerildikten sonra yokuş inerken kontağı kapatıyorum ve zincirin motorun orda girdiği yerden bir tıkırtı geliyor 30 km ve daha aşağı hızlarda. Bir servise gittim motorun ses gelmeyen yeri kalmadı.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Dişlileri çok çabuk yer,Allah korusun kazaya sebep verebilir.Adam akıllı birinden öğrenmeniz lazım motorun ufak tefek bakımlarını,kendinizin ilgilenmesi daha sağlıklı.Ben zinciri güzelce temizleyip sprey yağ kullanıyorum.O bahsettiğin tıkırtı sesi bende de vardı bu işlemden sonra ses mes kalmadı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst