Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
Yolda baktın ıslaklık var veya zemın toprak gibi, o kaygan zemıne gelmeden once vitesi 1 tane düş bırak kompresörde girsin motor o yola, frene basarsan kayar mesela, yada zincirde gevseklık varsa o yolda gaza basınca da bır anda kaya bılır. İnşaallah bir daha da motoru yatırmazsın. Ben bir parmağım sürekli debriyajda gezerim herhangi bir durumda direk debriyajı asılırım. Şu ana kadar 3-5 sefer kaydırdım ama şimdiye kadar yatıramadım allaha şükür. Ama benım motor günden güne kötüye gidiyor gibi. Rolanti ayarlıyorum önce gaz yemıyor stop edıyor bıraz artırıyorum bu sefer gaza basmadan da motor gitmeye baslıyor :D Tüm vidaları havala tabanca ile sıktırttım, motorun oynamayan yeri kalmadı. 4 bin devirde titreme dizlerime vuruyor artık. Zinciri nasıl gerıyse adam 1mm bile esneklık yok su an zıncırde. İnternette video izledim zincir germe diye orada adam 40 sefer denge ayarı yapıyor. Benımkı direk arkaya cektı sıktı vııdaları, su an motorun götü-başı oynamayan yeri kalmadı. Artık 1. vitesede geçmiyor motor. Bana bu motoru aldırmakta emeği geçen herkesin.... ellerinden öperim :farao:

aldığın günden beri senin motora surekli birşeyler söylüyosun aga ben hiç sorun yaşamadın dediğin sorunları.. izmirdesin sanırım bucaya işin düşerse senin motoru bir göreyim.. elimden birşey gelirse birşeyler yapalım..
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
ben şuana kadar ne düştüm nede kaydım bi kere arka tekerlek yarık wardı oraya daldı çıkarnaa kadar öldüm üstündeyken pati çekio çkmıyo üstünden insem gene çıkaramıom 10 dk ugraştım :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------

Kompresor motosikletle giderken elini gazdan cektinginde motor surtusmesi ne dusmesi yani halk arasinda motor firenide denir.yani debriyaja basmadan gaz kesince motorun yigilma olayi her ilk 500 kmde 6000 deviri gecme 500 ve 1000 km arasida 7000 deviri gecme 1000 km ye ulastiginda 2.vitese tak gaza sonuna kadar bas motor cok devirlenince gazi birak motor yavaslasin sonra aynisini 3 4 ve 5.viteslerdede yap motorun sagir kalmaz.1.viteteyken yapma sonra 5 den geriye yap..motorun acilir yavas yavas sonra bakima gidersin yag zincir gerisine baktirirsin gerekirse hava filtreni ve bujini degistirttirirsin sonra bir son surat denersin rodajinda hayirlisiyla bitmis olur.Unutma rodaj motorun ilk 1000 km de yapdiklarinin karsiligini 5bin 10bin 20 bin km lerde alirsin Eray abimizin dedigi gibi kimse emeklemeden kosamaz.ilk bin km de motor biraz fazla yakacaktir.parcalarin birbirine uyumu zor oldugu icin zor cevirir ama sonradan sonraya 120-125 leri bulursun.max suratin 125 olsun daha fazlasi motorunun omrunu kisaltir.eger amacin 150160 larsa honda cbr 250rr almani tavsiye ederim ama oda 4 litre yakiyor secim senin renk konusundada kirmizi al derim.gercekten guzel internetten video izlerken yurt disinda turuncu drift gordum.siyah motoru cok kucuk gosteriyor.beyaz da guzel gri hatlarini belli ediyor.kirmizida kimsenin gozu aliskin olmadigi icin guzel geliyor olabilir.dedigim gibi ben daha bu motorla 5500 km yaptim ve col memnunum bir kere bobin arasi ile karsilastim.onun disinda bir sikintim yok kusura bakma birazcik uzun bir yazi oldu ama aklimdaki herseyi yazmak istedim iyi surusler tekerin duz bassin. :)

usta çok fena ayrıntıya girmişin tbrkler :cat:
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
arkadaşlar kaç numara ve hangi marka yağ kullanıyorsunuz castrol iyimi yoksa ?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
motoru kaç km den sonra açmalıyım?
açmak için ne yapmalıyım

ilk 500 km 6 bin devri geçme 500 den 1000 e kdr da 7 bin devri geçme bayır aşşağı felan inerken motora komprasör yaptırki açılsın ama 6 bin devri geçmeden bunu 1 hariç diğer viteslerde uygula sürekli yolda giderkende hep 6 bin devir yapma 5bin -4 bin lerde gez ani hızlanmalar yapma arkana artçı almamaya bak
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
ilk 500 km 6 bin devri geçme 500 den 1000 e kdr da 7 bin devri geçme bayır aşşağı felan inerken motora komprasör yaptırki açılsın ama 6 bin devri geçmeden bunu 1 hariç diğer viteslerde uygula sürekli yolda giderkende hep 6 bin devir yapma 5bin -4 bin lerde gez ani hızlanmalar yapma arkana artçı almamaya bak

mertcan kardes benim km 150 oldu yağını değişcem çapakları atmak için ama mineral yağ koycam çapakları daha çabuk atıyor bu mineral yağların motosiklet için olanı filanmı war yoksa direk 10/40 mineral yağmı alıyım ?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
mertcan kardes benim km 150 oldu yağını değişcem çapakları atmak için ama mineral yağ koycam çapakları daha çabuk atıyor bu mineral yağların motosiklet için olanı filanmı war yoksa direk 10/40 mineral yağmı alıyım ?

500 den önce yağ değiştirme derim zaten üretici ona göre yağ koymuştur motoruna sentetik yağ koy derim 10/40 veya 15/50 ama motorun içi alışmamış 10/40 olaiblir ustaya bi danışmak gerekir alışmamış motora 15/50 de kalın gelmezmi kararsızım bu konuda işte
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
500 den önce yağ değiştirme derim zaten üretici ona göre yağ koymuştur motoruna sentetik yağ koy derim 10/40 veya 15/50 ama motorun içi alışmamış 10/40 olaiblir ustaya bi danışmak gerekir alışmamış motora 15/50 de kalın gelmezmi kararsızım bu konuda işte
rodaj bitine kadar minerel yağ önerilir genelde sentetik yağ segmanları mı ne tıkıyormuş rodajda öğle birşeydi sanırım 1000den sonra sentetik ben mortul kulanıyorum memnunum arkadaşlar castrol da kulandım ama sevmedım gulf da iyi
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
bn eski motorumda hep sentetik kullandım sorun yaşamadım ustada öyle önerdi ama bilmiyorum dirft daha 370 km de sentetik koyarım bunada heralde
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
bn eski motorumda hep sentetik kullandım sorun yaşamadım ustada öyle önerdi ama bilmiyorum dirft daha 370 km de sentetik koyarım bunada heralde

doğrudur aga rodajda mineral yağ motorun açılmasına yardımcı oluyor daha iyi segmanlarda kalmıyor değiştiğinde sentetik kalıyor felan demişti bir usta bide forumdada benzer şeyler okumuştum o yüzden bilgi vereyim dedim.. çok fark etceğini sanmam kaliteli bir yağ kulandıkdan sonra..
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
mortul daha hiç kullanmadım nası bilmiomki castrol kullandım hep eray abi ne kullanıo acaba o tecrübeli :))
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
doğrudur aga rodajda mineral yağ motorun açılmasına yardımcı oluyor daha iyi segmanlarda kalmıyor değiştiğinde sentetik kalıyor felan demişti bir usta bide forumdada benzer şeyler okumuştum o yüzden bilgi vereyim dedim.. çok fark etceğini sanmam kaliteli bir yağ kulandıkdan sonra..

evet bende öyle yaptım mineral yağ ile değiştim sebebide rodajda oluşan tortuları çapakları atmak mineral yağ yüzeye yapışmadıgı ıcın daha kolay atılıyor bu tortular ama rodaj bittikden sonra motoru korumak için tabiki sentetik yağ kullanıcam
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
o ilk drift kullandı recrübeli şuan destro war250 cc lik ama gene bu topiği bırakmadı bilgilendirmek amacıyla sağolsun :))
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Ben 10w50 motul 5100 aldım. Motor ısındıktan sonraki vites geçişleri orjinal yağına göre daha yumuşak oldu. Yükseltmede sorun yoktu ama vites düşürmede sertti daha önce, şimdi sessiz bir şekilde geçiyor. Başta motor dururken vites düşüremiyorum diyordum, yağ değişiminden sonra şimdi tüm vitesleri hızlı bir şekilde düşürebiliyorum.

Motoru boşa alarak çalıştırıyorum, yaklaşık 1 dk çalıştıktan sonra debriyaja basıp vitesi 1 e atmak isterken motor direk ileri zıplıyor. Daha öncede yazılmıştı ama aradım bulamadıım. Bu debriyaj tam ayırmadığından mıdır, yoksa ıslak debriyajlı olduğundan belli bir süre kullandıktan sonra (5 dk) geçmesi buna mı bağlı?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
bnde mesela 5 le durdum aşşa indirirken 4 e atıcam takılma yapıyor yarım debraj yapıyorum tık 4 e geçio 3-2 bzn gene öle oluyo bazen tık tık düşüo yağdanmı acaba orjinal yağı içindeki
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst