Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
bnde mesela 5 le durdum aşşa indirirken 4 e atıcam takılma yapıyor yarım debraj yapıyorum tık 4 e geçio 3-2 bzn gene öle oluyo bazen tık tık düşüo yağdanmı acaba orjinal yağı içindeki

ayağını vites pedalından iyice çektiğine emin misin? Bende başta öyle diyordum sonra baktım ki vites pedalından ayağımı tamamen kaldırmadan 1 vites daha düşürmeye çalılyıor muşum :D şimdi şıkır şıkır geçiyor vitesler maaşallah. Bir de küçük bir tavsiye 5 le durma. Yavaşlarken 4 bin devire indikte bir viteş küçült, 5-4-3-2 de debriyaja basılı tut durunca 1 e takarsın. Hem ani durmlarda uygun vitesle yavaşlamak kaçmayı da kolaylaştırır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Arakdaşlar uzun zamandır drift kullananlara bır sorum var. Diyelim ben devriyaj balatası değiştireceğim . E haliyle parçayı servis fabrikadan yada buyuk merkezlerden istetiyorya, servisten parasını verıp o parcayı alıp gıdebılır mıyım, yoksa ıllakı servis mi takacak o parçayı. Yanı kısacası servis bana parça satar mı ?

bugün motoru alelade bir tamirciye götürdüm, baktım sökmüş bir karbüratör eliyle ovalıyor, dedim ustam kolay gelsin, bu dedim benim motor 500 km de, şunu al dedim git şehir içinde yarım saat gez gel dedim. tüm vitesleri kullan, dur kalk ön kaldır herşeyi yap dedim. Adam önce güldü sonra aldı motoru başladı drifti övmeye. dedimki aldığımdan bu yana 20 gündür sorunlar bitmedi gitti dedim, titreme, fren aklıma ne gelirse saydım. Adam motoru aldı gitti, 10-15 dakka sonra geri geldi

bu güne kadar saydığım her problemleri çözdü. motor bağlantılarında deliklere nazaran küçük civata kullanılmış aradaki boşluktan titriyor dedi, 2 vida değiştirdi. Egzozdan gelen seste, vidalar çok sıkılmış, aradaki takozlar artık vibrasyonu ememiyor dedi. onları gevşetti egzoztan gelen şangırtı da kesildi. yağı ne bunun dedi motul dedim buji de ngk dedim, onlara dedi 50 tl bi de ustaya 20 tl verdim dedim. Adam 70/2000 km sana km başına 3,5 kuruş ek maaliyeti var dedi. Zaten motor 16 kuruş yakıyor 3,5 daha ekle km başına senın motor 20 kuruş yakıyor km'de dedi. koy çantaya bi 13 anahtar, 2 tane 2 liralık buji al dedi nerede pes derse orada değiştir dedi. adam motorun içini okudu resmen. git bunu 1500-2000 km yap ondan sonra motoru bana getir dedi. Bir daha da servise gitmeyi düşünmüyorum.
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
ayağını vites pedalından iyice çektiğine emin misin? Bende başta öyle diyordum sonra baktım ki vites pedalından ayağımı tamamen kaldırmadan 1 vites daha düşürmeye çalılyıor muşum :D şimdi şıkır şıkır geçiyor vitesler maaşallah. Bir de küçük bir tavsiye 5 le durma. Yavaşlarken 4 bin devire indikte bir viteş küçült, 5-4-3-2 de debriyaja basılı tut durunca 1 e takarsın. Hem ani durmlarda uygun vitesle yavaşlamak kaçmayı da kolaylaştırır.

çektiğime eminim ama bi kere daha bkrm :)) motorda sorun kalmadıysa hayırlı olsun diyelim :))
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
eyvallah, ayağını ayağının burnunu değil tamamen ayağını kaldır, farkı anlayınca zamanla ayağında alışır zaten
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
ayağını vites pedalından iyice çektiğine emin misin? Bende başta öyle diyordum sonra baktım ki vites pedalından ayağımı tamamen kaldırmadan 1 vites daha düşürmeye çalılyıor muşum :D şimdi şıkır şıkır geçiyor vitesler maaşallah. Bir de küçük bir tavsiye 5 le durma. Yavaşlarken 4 bin devire indikte bir viteş küçült, 5-4-3-2 de debriyaja basılı tut durunca 1 e takarsın. Hem ani durmlarda uygun vitesle yavaşlamak kaçmayı da kolaylaştırır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:01 ----------

Arakdaşlar uzun zamandır drift kullananlara bır sorum var. Diyelim ben devriyaj balatası değiştireceğim . E haliyle parçayı servis fabrikadan yada buyuk merkezlerden istetiyorya, servisten parasını verıp o parcayı alıp gıdebılır mıyım, yoksa ıllakı servis mi takacak o parçayı. Yanı kısacası servis bana parça satar mı ?

bugün motoru alelade bir tamirciye götürdüm, baktım sökmüş bir karbüratör eliyle ovalıyor, dedim ustam kolay gelsin, bu dedim benim motor 500 km de, şunu al dedim git şehir içinde yarım saat gez gel dedim. tüm vitesleri kullan, dur kalk ön kaldır herşeyi yap dedim. Adam önce güldü sonra aldı motoru başladı drifti övmeye. dedimki aldığımdan bu yana 20 gündür sorunlar bitmedi gitti dedim, titreme, fren aklıma ne gelirse saydım. Adam motoru aldı gitti, 10-15 dakka sonra geri geldi

bu güne kadar saydığım her problemleri çözdü. motor bağlantılarında deliklere nazaran küçük civata kullanılmış aradaki boşluktan titriyor dedi, 2 vida değiştirdi. Egzozdan gelen seste, vidalar çok sıkılmış, aradaki takozlar artık vibrasyonu ememiyor dedi. onları gevşetti egzoztan gelen şangırtı da kesildi. yağı ne bunun dedi motul dedim buji de ngk dedim, onlara dedi 50 tl bi de ustaya 20 tl verdim dedim. Adam 70/2000 km sana km başına 3,5 kuruş ek maaliyeti var dedi. Zaten motor 16 kuruş yakıyor 3,5 daha ekle km başına senın motor 20 kuruş yakıyor km'de dedi. koy çantaya bi 13 anahtar, 2 tane 2 liralık buji al dedi nerede pes derse orada değiştir dedi. adam motorun içini okudu resmen. git bunu 1500-2000 km yap ondan sonra motoru bana getir dedi. Bir daha da servise gitmeyi düşünmüyorum.

sırf garantisi için gitim hep servise servisi berbat hep demişimdir koyduğu yağ petrol ofisimi ne 100 km motor temizlensin diye kulanıyorum sonra değiştiriyorum ben pipirikli bir herifim öğle yolda buji değiştirme felan sevmediğimden ngk kulandım ustanın dedğide mantıklı tabi
 
Katılım
22 Haz 2012
Mesajlar
124
Boluda yasiyan varmi yada bolunun mondial servisini kullanan ? Acaba nasildir bide bbu yag markalarini fln solemeye gerek varmı yoksa kendisi koyarmi bu yaglari ?
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
kardeşim bazı ustalar fıçıdaki yağlar dan bile koyaibliyor ustayı tanımıyosan aman diim git kendin yağ al yanında dur koysun
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
1,148
988782_256304631177389_537765930_n.jpg

575607_256304624510723_641674791_n.jpg
423866_256304761177376_1705412056_n.jpg
988782_256304631177389_537765930_n.jpg
 
Katılım
21 May 2013
Mesajlar
54
bu drifti en güzel ve en devirli nasıl kullanırım
kaç bin devirde vites düşürüp kaç bin devirde yükseltirim
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
rodajdayken 6 bini geçme motora binince sen ztn motorun sesinden anlarsın vitesi yükselticeğini :))
 
Katılım
24 May 2013
Mesajlar
51
herkese iyi geceler, 15 gündür sizi takip edip yorumlarınızı ve bilgilerinizi okuyorum inanın sayenizde ilk motorumu ve ilk deneyimimi sizlerin ve forumun bilgileri sayesinde kimseden yardım almadan belli saatlerde dirftime biniyorum, benimde yazma vaktim geldiğini düşündüm, ilk deneyimi olduğundan güvenlik ürünleri aldım sizce uygunmudur,
mondial 125 mh dirft siyah...

http://www.feyizoglu.com/Tourex-Mont_46018.html#0
http://www.feyizoglu.com/Yazlik-Deri-Bot_46817.html#0
http://www.feyizoglu.com/FF351-Evil-Twin-Kapali-Kask_47033.html#0
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Bende urla denen ilçede oturuyorum, yüksek teknolojide öğrenciyim. beyaz olanı benim motora koruma demiri taktırmak için sanayiye gittiğimde görmüştüm. hatta benim motora ilk demiri taktık ön çamurluğa vurunca çırak gitti bu beyazınkini nasıl takmışlar baktı sonra ona göre bendeki demirinde bağlantı kısmını yamulttu:D Bi görüşte tanıdım canavarı korumadaki kırmızı aparat ve depo üstündeki sarı sticker'dan. Bölgemdeki tüm driftleri yavaş yavaş tesbit ediyorum :flower: Motoruda günençlerden mi aldın?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst