125-150 cc racing ten 600cc ye geçen kaç kişi var ?

Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Selam arkadaşlar. Aramızda elbeltte 125 cc yamaha r125 yada honda 125r tarzı motorlardan 600cc 4 silindirli motorlara (naked yada racing) geçenler vardır. SORUM ONLARA. Hem 125 ten direk 600 e geçecek arkadaşlara hemde bana bilgi olması için sormak istiyorum ne gibi tecrübeler yaşadınız ne gibi sıkıntılar yaşadınız ? Ben arkadaş ortamından 3 tane arkadaşımı biliyorum hemde bazıları 250 cc scooterdan geçti şimdi hepsi alıştı 600cc 4 silindire gayette iyi kullanıyorlar. (önyargıcılar için yazdım son cümleleri, 150 cc den kastımda cbf150 tarzı kullanıcılar için)
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
ne gibi ? birazdaha açıklarmısın en azından teorikte bilgilenelim.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
CBf150'den Fazer'a (98HP olan) geçip CBF'e geri döndüm. Başka konuya bir ara yazdığım mesajım:

Sorun burada işte :)

Fazer'ı ilk aldığım hafta 1. viteste 90'la gidiyordum, ki hepimiz 150cc motorda 1. viteste son devire çıkmışızdır. Kendime güvenim vardı, 2 senede CBF150'yle 25 bin km yol yapmışım, karda yağmurda çamurda arazide her yerde sürmüşüm, Antalya'ya kadar gidip gelmişim.

Neyse, yavaşlamam gerekti, gazı bıraktım.

Dikkat et, frene falan basmadım, sadece gazı bıraktım :santa:

Bıraktığım anda arka tekerlek kilitlendi! Bildiğin 90km/sa hızla arka tekerim kilitlenmiş halde gidiyorum!

Motorun arkası asfaltta sekmeye, sağa-sola gitmeye başladı! Çabuk düşündüm, debriyaja ve frene basınca teker düzeldi.

Sonradan öğrendim ki lastikler soğukken, motor da düşük vites yüksek devirdeyken böyle yapabiliyormuş.


Başka bir anım, Fazer'i alalı bir sene olmuş, sabah saat 05:00 civarı nöbetçi eczaneye gitmem gerekti. Hava yağmurlu, Caddebostan-Bostancı arasında sahil yolundayım. En sağ şeritte hafif bir viraja girdim. Kuru havada 120'yle falan dönülecek viraj, ben 2. viteste 60'la falan dönüyorum. Önümdeki araba frene bastı, arkamdan da hızlı bir araba geliyor. Sola sinyal verdim, çok hafif gaz açıp hızlanacağım. Gaza dokunduğum an arka teker patinaja düştü! Gazı hafif bıraktım, bu sefer arka teker aniden yolu tuttu, beni ters tarafa atıyordu. Tekrar gaz verdim, bu sefer şansıma motor kendini toparladı, viraj çizgisine girdi. Çektim kenara, bir sigara yaktım. Sonra geri yürüdüm, kaydığım yere baktım. Yağmurdan yolun üzerinde incecik bir su tabakası oluşmuş, dibine gelmeden görmek imkansız.


İki olayı da CBF150'yle yaşamam mümkün değildi. CBF'te Fazer'ın onda biri kadar güç var, istesem de patinaj yapamıyor :) Kendime güvenle alakalı bir şey de değil bu. Fazer'la İstanbul-Babaeski arası 160 km yolu 45 dakikada gittiğim de oldu, son hız 244'e de çıktım, bol bol düz çizgide gazladım da. Ama bana göre bir motor değildi, CBF'in affedeceği basit hatalarımda beni öldürmeye çalışıyordu.

Bu sebeplerden dolayı sıradaki motorumu 50HP civarında, sakin karakterli tek veya iki silindirli bir motor olarak planlıyorum.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Frenleme sistemi daha dikkat gerekiyor. Arka freni sadece destek amaçlı kullanıyorsun.Kombine fren sistemi olmadığından arka fren çok çabuk kitliyor.Bana bu biraz zor gelmişti. Ama alışınca arka fren diye birşey varmı diyorum :cherry: Viraj konusunda da malumunuzdur ss lerin gidonlarının dönme mesafesi çok azdır o nedenle yatırmanız gerekir motoru. Kontra tekniği falan önce bunları öğrenmende senin için faydalı olacaktır. Hatta imkanın varsa eğitimini al önce derim
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
475
Bi kere soyle diyim sehir icinde kullanirsan bel agrisindan gece zor uyursun. Virajdan korkum neydi soyle anlatiyim kisaca. Viraja giriyorum makina cok agir ve cok guclu. Hafif gazi acsam altimdan gidcek diye korkuyodum( simdi herkes kafasindan uydurmasin yok efenim sende o zaman gazi az ac iste oyle olmuyo virajda en ufak vercegin gaza hemen tepki veriyo BU SOZ ETTİKLERİM İLK SURERKEN SU AN DEGİL) neyse yani viraja oyle girmelisinki tam konsantre zaten kucuk bi egitimden anladigim kadariyla viraj donerken o sirada gaz tepkisi arttirilmaz yada azaltilmaz acil bir durum olmadigi surece. Viraja 50 kmh ile girdin virajin sonunu iyice gorene kadar hizin sabit virajin sonunu gittikce gormeye basladigin zaman tatli tatli gazi acip motoru duzlestiriyosun. Neden viraj sirasinda gaz tepkisi azaltilmaz? Viraja 50 kmh ile girdin gazi cektin virajin sonunu gordun acmaya basladigin anda benzin bi anda gelecektir ( vitesli makinada gazi kapattigin anda benzinide keser gazi actiginda birden verme ihtimali olabilir) iste gazi kapadin virajin ortasinda sonunu gormeye basladikca tatli tatli aciyosun bi anda sarsilabilir motor. Viraj esnasinda hizin oyle bi hiz olacakki rahat yatirip rahat duzleyebilecegin ( agir olmasindan dolayi)

Yanlisim varsa lutfen duzeltin ben bildiklerimi bu kadar anlatabildim.

Saygilar
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
arkadaşlar benim tarzım aslında tam olarak gsr600- honda cb600 hornet yada yamaha fz6 yani naked :) yatarım gerekirse virajda 125 le çok yattım 600 lükler eminim farklıdır ama nakedlerin gidonu daha çok döndüğünden söylüyorum onuda hesaba katalım.

---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:44 ----------

CBf150'den Fazer'a (98HP olan) geçip CBF'e geri döndüm. Başka konuya bir ara yazdığım mesajım:

mesajın gayet açıklayıcı ancak senin yaşadıklarını yaşamadan 4 silindirden vazgeçmeye niyetim yok :) yinede en azından yaşadıklarını yaşamamak adına bana önerebileceklerin varmıdır şayet 600cc 4 silindir alabilirsem. ( temiz bulabilirsem )
 
Katılım
11 Nis 2013
Mesajlar
475
Benim yazdigim o yorum cbr600 rr dan izlenimlerimdi. Gsr 600 da o kadar sorun yasamazsin sana tavisyem alirsan bos bi araziye git asfalt olana ama huni koy 6-7 tana uzun aralikli arasindan gec sonra arasindaki uzaklilari azalt. U donusu yap viraja giriyomus gibi yatir. Frenlerini test et. Yani tavisyem trafige cikmadan 1 hafta 10 gun bunlara calis
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
150 den 650 ye geçtim ve pişman oldum şimdi 250 ile çok mutlu ve mesutum
bir daha 650 ye hayatta geçmem hem verdiğim para boşuna
hemde astarı yüzünden pahalı
aynı evlilik gibi olmayanlar almak için kendini yırtar olanlarda kaçmaya çalışır ama kurtulamaz
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
150 den 650 ye geçtim ve pişman oldum şimdi 250 ile çok mutlu ve mesutum
bir daha 650 ye hayatta geçmem hem verdiğim para boşuna
hemde astarı yüzünden pahalı
aynı evlilik gibi olmayanlar almak için kendini yırtar olanlarda kaçmaya çalışır ama kurtulamaz

valla güzel kardeşim bilemiyorum ne diyeceğimi. ben gösteriş meraklısı biri de değilim tamamen motor tutkumdan, 600cc 4 silindirin homurdanışını sesini yeri gelince torkunu yaşamak için almak istiyorum ama benimde maddiyatımı aşabilir servisi bakımı yedek parçası. artık onuda zamanla görücez orasını pek düşünmüyorum. eğer altından kalkamazsam bende tabi küçültürüm ama bunu denemeden ölmek istemiyorum açıklayıcı olmuştur umarım :)
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
valla güzel kardeşim bilemiyorum ne diyeceğimi. ben gösteriş meraklısı biri de değilim tamamen motor tutkumdan, 600cc 4 silindirin homurdanışını sesini yeri gelince torkunu yaşamak için almak istiyorum ama benimde maddiyatımı aşabilir servisi bakımı yedek parçası. artık onuda zamanla görücez orasını pek düşünmüyorum. eğer altından kalkamazsam bende tabi küçültürüm ama bunu denemeden ölmek istemiyorum açıklayıcı olmuştur umarım :)

tork istiyorsan sadece çift silindir v motorlardan alırsın torku ama ses 4 silindirdeki gibi olmaz
dene mutlaka ama ne alacağına karar ver ve tavsiyemdir paran varsa 2. el alma
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
valla güzel kardeşim bilemiyorum ne diyeceğimi. ben gösteriş meraklısı biri de değilim tamamen motor tutkumdan, 600cc 4 silindirin homurdanışını sesini yeri gelince torkunu yaşamak için almak istiyorum ama benimde maddiyatımı aşabilir servisi bakımı yedek parçası. artık onuda zamanla görücez orasını pek düşünmüyorum. eğer altından kalkamazsam bende tabi küçültürüm ama bunu denemeden ölmek istemiyorum açıklayıcı olmuştur umarım :)

600cc motorlarda özellikle alt devirlerde tork diye bir şey yok :) Kullandığım Fazer için "alt devirlerde SS'lerden daha torklu" diyorlar, yalan :p Şöyle diyeyim, CBF150'nin 5. viteste 60-70km/sa hızlanmasıyla Fazer'ın 6. viteste 60km/sa-70km/sa ara hızlanması aynı süre neredeyse :p

Eğer sakin 600cc istersen CBF600 ve XJ6'lara bakabilirsin. Emin ol 600cc SS'ten alacağından daha çok zevk alırsın.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Frenleme sistemi daha dikkat gerekiyor. Arka freni sadece destek amaçlı kullanıyorsun.Kombine fren sistemi olmadığından arka fren çok çabuk kitliyor.Bana bu biraz zor gelmişti. Ama alışınca arka fren diye birşey varmı diyorum :cherry: Viraj konusunda da malumunuzdur ss lerin gidonlarının dönme mesafesi çok azdır o nedenle yatırmanız gerekir motoru. Kontra tekniği falan önce bunları öğrenmende senin için faydalı olacaktır. Hatta imkanın varsa eğitimini al önce derim

Kusura bakmayın ama baştan aşağıya afaki şeyler yazmışsınız.
Arka freni sadece destek amacıyla kullanmak?
Kombine fren sistemi arka teker kitlemesin diye mi var?
Arka fren diye bir şey var mı, bilmeden motosiklet kullanmak? (Yani onun orada olduğunu unutup sadece ön fren kullanmak.)
SS motorların gidon açısı dar diye yatırmak gerekiyor, diğer bütün motorları yatırmaya gerek kalmadan, direkt bodoslama gidonu dönebildiği kadar çevirerek viraj alıyoruz zaten değil mi?
Kontra tekniği filan da anca 600+cc motorlarda lazım oluyor. Küçük cc motorlarda dediğim gibi gidonu çevirerek viraj alıyoruz sanırım?

Yapmayın arkadaşlar, mesaj yazmış olmak için bir şeyler yazmayın.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
tork istiyorsan sadece çift silindir v motorlardan alırsın torku ama ses 4 silindirdeki gibi olmaz
dene mutlaka ama ne alacağına karar ver ve tavsiyemdir paran varsa 2. el alma

Keske olsa :) en fazla 14 milyar verebilirim.

---------- Post added at 05:37 ---------- Previous post was at 05:33 ----------

600cc motorlarda özellikle alt devirlerde tork diye bir şey yok :) Kullandığım Fazer için "alt devirlerde SS'lerden daha torklu" diyorlar, yalan :p Şöyle diyeyim, CBF150'nin 5. viteste 60-70km/sa hızlanmasıyla Fazer'ın 6. viteste 60km/sa-70km/sa ara hızlanması aynı süre neredeyse :p

Eğer sakin 600cc istersen CBF600 ve XJ6'lara bakabilirsin. Emin ol 600cc SS'ten alacağından daha çok zevk alırsın.

Aslinda naked bakiyorum bende ama 125 ten ss e gecen coktur diye konuyu oyle actim ve honda cb600hornetler var mesela ruya gibi ya :) xj6 larada bakarim tabi. Temiz motor bulmak zor oldugundan farkli marka modellerin hepsini arastiricam hangisinin temizini bulursam artik.

---------- Post added at 05:45 ---------- Previous post was at 05:37 ----------

Kusura bakmayın ama baştan aşağıya afaki şeyler yazmışsınız.
Arka freni sadece destek amacıyla kullanmak?
Kombine fren sistemi arka teker kitlemesin diye mi var?
Arka fren diye bir şey var mı, bilmeden motosiklet kullanmak? (Yani onun orada olduğunu unutup sadece ön fren kullanmak.)
SS motorların gidon açısı dar diye yatırmak gerekiyor, diğer bütün motorları yatırmaya gerek kalmadan, direkt bodoslama gidonu dönebildiği kadar çevirerek viraj alıyoruz zaten değil mi?
Kontra tekniği filan da anca 600+cc motorlarda lazım oluyor. Küçük cc motorlarda dediğim gibi gidonu çevirerek viraj alıyoruz sanırım?

Yapmayın arkadaşlar, mesaj yazmış olmak için bir şeyler yazmayın.

125 cc de bile yatiriyoruz motoru. Naked la ss gidonu sadece durdugu yerde farkediyor.

---------- Post added at 05:50 ---------- Previous post was at 05:45 ----------

Ve birde arkadaslar konu amacindan sapmasin. Sadece bu gecisi yapan arkadaslarin tecrubelerini istiyorum ki ayni hatayi az miktarda olsa tolere edebilelim.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Kusura bakmayın ama baştan aşağıya afaki şeyler yazmışsınız.
Arka freni sadece destek amacıyla kullanmak?
Kombine fren sistemi arka teker kitlemesin diye mi var?
Arka fren diye bir şey var mı, bilmeden motosiklet kullanmak? (Yani onun orada olduğunu unutup sadece ön fren kullanmak.)
SS motorların gidon açısı dar diye yatırmak gerekiyor, diğer bütün motorları yatırmaya gerek kalmadan, direkt bodoslama gidonu dönebildiği kadar çevirerek viraj alıyoruz zaten değil mi?
Kontra tekniği filan da anca 600+cc motorlarda lazım oluyor. Küçük cc motorlarda dediğim gibi gidonu çevirerek viraj alıyoruz sanırım?

Yapmayın arkadaşlar, mesaj yazmış olmak için bir şeyler yazmayın.
Sanırım ben anlatımda eksiklik var ben gene açıklayayım
1- Ss motorda 25 km ye kadar olan hızlarda arka freni motoru DURDURMAK için kullanabilirsiniz.120km varayan bir hızda arka freni durdurmak için kullanamazsın örnek video 55.saniyeden itibaren;
2-Kombine fren sistemi örnek verecek olursak ön frene bastığınızda arka frenede tek kaliperi devreye sokarak daha güvenli bir duruş sağlar.Bu sistem zaten abs ile birlikte sunuluyor ve yüksek meblalı motosikletlerde var ne yazıkki. Ama yeni dönem motorlarda arka frene bastığınızda ön frene baskı uygulayan kombineler pek fazla kullanılmıyor(abs ile olduğundan kombine fren arka tekeri kilitleme olasılığını düşürür)
3- Arka fren diye birşey varmı? bunu latife olsun diye söyledim sonuna da özellikle :cherry: işareti koydum şakayı kakaya çevirmenin mantığı yok
4-Ss motorların gidon açısı dar evet comet motorda da 60 la viraja girersin ama gidonu ss e göre daha esnek oynatma imkanın vardır söylemek istediğim bu.Cometle 10 derece yatmanız yeter belki 600 cc bir motorda 15 derece yatırmanız gerekir temsilattır bu. Kullandığınız araba değil sonuçta
5-Kontra tekniği sadece 600cc ve üzeri için bir kelime sarf etmedim ki siz bir motosiklet sürüş eğitimi almaya gittiğinizde sizin altınıza 600 cc vermezler kontra tekniği için.Kontra tekniği küçük cc motorlarla uygulanmaya başlanır scooter da bile bu tekniği uygulayabilirsiniz ve kontra tekniği pratik isteyen bir olaydır mümkün olduğunca boş alanda fırsatın olursa dene alıştır kendini

Saygılar iyi forumlar arkadaşlar
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bende cbr 250 r kullanıyorum 30000 km yaptıktan sonra 600 cc 4 silindirli makinaların gücünü tahmin edebiliyorum bu yüzde 78 beygir xj 600 diversion f alıcam. uygunmudur? yani rahat kullanabilirmiyim güvenli sürüş 1i almıştım 600 cc ye geçince 2 ve 3. cü eğtimleride zaten alıcam.26 beygirden 78 beygire bir anda geçince umarım sorun yaşamam.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
bende cbr 250 r kullanıyorum 30000 km yaptıktan sonra 600 cc 4 silindirli makinaların gücünü tahmin edebiliyorum bu yüzde 78 beygir xj 600 diversion f alıcam. uygunmudur? yani rahat kullanabilirmiyim güvenli sürüş 1i almıştım 600 cc ye geçince 2 ve 3. cü eğtimleride zaten alıcam.26 beygirden 78 beygire bir anda geçince umarım sorun yaşamam.

Öncelikle kendine güvenin olması gereken bir durum ama kendine güven tek çözüm değil. İstanbul eğitim almanız için bir cennet zaten illa motosikleti aldıktan sonra eğitim almanız gerekmiyor bence almadan önce şimdiden eğitiminizi alın sizin için daha iyi olacaktır.Aldığınız eğitimide suan zaten cbr 250r niz var onunla pekiştirirsiniz:cat:
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Selamlar,

Tork senin için önemli bir kriterse V motora yönelmeni isterim.. Hyosung GT650 Comet (Hani şu herkesin b.k atıp durduğu marka) kullanmaktayım ve her motorda olabilecek bazı elektrik arızaları haricinde bir problem yaşamadım.. Evet problem yaşamadım mı? Yaşadım ama bu tamamen kullanıcı hatalarından kaynaklanan problemler silsilesi idi.. Şimdi atlattık çok şükür.. Sana tavsiyem bu motoru düşünebilirsin.. Allah izin verirse yeni bir motor alırım ama motorumu mecbur kalmadıkça satmayı düşünmüyorum çünkü beni her şeyiyle tatmin eden bir motor.. V motorun torku, tekerde 70 beygir gücü, şahane ara hızlanmalar....vb

Ben hep 250 cc motosiklet kullandıktan sonra bu motora geçiş yaptım.. Evet yüksek devirlerde 4 silindirli SS, Naked gibi değil lakin düşük devirlerde motorun toparlanması süper. Virajlarda stabil bir motor, frenleme en zayıf halkası ama durmuyor değil.. Sadece biraz daha temkinli olmakta fayda var diyorum.. Artçı performansı rezalet!! Benim hatunun söylemesi.. Yönlendirilmesi ve kullanması çok kolay ve zevkli bir motor.. Ağırlık merkezi biraz yukarıda bu yüzden çok düşük ölü hızlarda yönlendirmek çok az da olsa sorun olabiliyor ama motor biraz ivme kazandığında girip çıkamayacağın viraj, yapamayacağın manevra yok.

Evet Türkiye'de hak ettiğini alamamış bir model, ustası çok fazla ama gerçek ustası yok denecek kadar az. Hyosungsource.com dan her parçayı temin edebiliyorsun ama sipariş verdikten sonra bir süre beklemen gerekiyor. 4 silindirli nin sesi? Yok ben almim, 90 derece V motorun rolantideki homurdanması bana yeterde artar bile :) varsın yüksek devirde bağrınmasın!! :)

Saygılarımla..
 
Katılım
3 Nis 2013
Mesajlar
69
bendede calibre 250 cc var 1000 km filan yaptım yavaşdan bakmaya başladım ss lere sizce cok zorlanırmıyım 1500de filan almış olurum diye tahmin ediyorum :) tabi önce calibreyi satmak gerek
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst