Suzuki DL1000 (KLV1000) Amortisör Keçe Değişimi

Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Evet Arkadaşlar,
Uzun zamandır yapmam gereken lakin vakit bulupda sıra gelipde bir türlü

yapamadığım Ön amortisör keçelerimin değişimini Resimli olarak anlatmaya çalıştım

ufak tefek eksiklikler unuttuklarım yazmadıklarım illaki olacaktır yahut yanlış

yapmış olduğum şeyler de vardır belki ama şuan sorunsuz olarak çalışmakta...

Olmadık zamanda başımıza olmadık masraf açan şu Ön Amortisör Kavallarından çıkan

yağın sebebi ne olaki?
Diyen arkadaşların genel manada çözümü burda bulma ihtimalleri var,
Zira çok spesifik olmayan modeller harici çoğu motorun amortisörleri aşşağıdaki

resimlerde gösterildiği gibi sökülmekte, takılmakta ve keçeleri bu şekilde

değişmekte..

Ama herşeyden önce bu işten zevk alarak yapmalı diyorum...
Neticede kendi motorum ile kendim ilgilenmiş,
Eğrisini doğrusunu kendim görmüş,
olası bir problemde sorunun neden dolayı kaynaklanabileceğini tespit edebilmek

çok güzel bir duygu benim için..

Öncelikle Motorumuzun Fren kaliperlerini söküyoruz,
Çünki Amotrisör kavallarının alt tarafına bağlı

Benim motorumda 2 adet vida tutmakta bunları ilk resimde solda sis farına bağlı

görünen şeyler kaliperler :)

Bunları takarkende vida sabitleyici ile takmak her zaman en güzeli..
Neticede hayati bir organ motorumuz için,
Ayrıca söktükten sonra temizlemeli ve balata durumunu kontrol etmekde de yarar

var..

Resim1
14962040.jpg


Resim2
20242743.jpg


Bu resimde ise Sökülmüş halleri mevcut

Resim3
35237146.jpg


Burda 19Allen anahtarı ile motorumuzun ön tekerini sökmekteyiz, ve dikkatli

bakıldığında amotrisör kavallarındaki yağ kaçağını da görmekteyiz,
Hazır Ön tekeri sökmüşken Ön teker rulmanlarınıda el yordamı ile kontrol edip

parmağımızla çevirip herhangi bir kıtırtı, tıkırtı vs. varmı diye bakmalıyız

yoksa yakın zamanda tekrardan ön tekeri sökmek zorunda kalabiliriz.(Ben 3 gün

önce ön lastiğimi değiştirmek için söktüğümde kontrol etmiştim o yüzden

fotoğraflayamadık)

Resim4
61813428.jpg


Resim5
73299104.jpg



Buda tekerimizin Sökülmüş hali

resim6
70646805.jpg


Sonrasında Ön çamurluğumuzu söküyoruz,
Burda dikkat edilecek bir başka husus ise ön çamurluğu amortisör kavallarına

bağlayan vidaların(hele hele benim gibi yaz-kış ayrımı yapmadan binenler için)

zamanla taş-toprak-yağmur-çamurdan dolayı neredeyse sökülmemek için elinden

geleni yapması,
Bununda çözümü gayet basit,
İlahi fısfıs olarak adlandırdığımız "wd-40" sıkıp bekliyoruz..
Sonrasında işlem tamam

Resim7
56574048.jpg



Burda da tekerleği sökülmüş Fren kaliperleri alınmış(Fren kaliperlerini olduğu

gibi yere sarkıtmaktan ziyade tel yahut ip yardımı ile gerilmeyecek şekilde bir

yere tutturunuz.çünki eski motorlarda bu hortumlar güneş vb. etkenlerden iyice

özelliğini yitirmeye başlamakta bunlarıda gözden geçirmekte fayda var) ve

çamurluğu çıkmış halde sadece kavallarıtutan mesnetlerdeki vidaların

gevşetilmesi ile sökülebilecek duruma gelmiş motorumuz görünmekte..

Resim8
89404559.jpg



Ama Sökmeden evvel tabiki kavalların içerisindeki Kirli yağı boşaltalım ki sonra

tekrar elimizde kaval ile beklemeyelim :)
Aşşağıdaki resimde görüleceğüi gibi allen anahtarı ile vidayı söküyoruz, Aslında

bu sökmüş olduğum bütün vidaların bir tork değeri var lakin bizim elimizde Tork

anahtarı olmadığı için Aliminyum olan amotrisör kavalları zorlayıp diş yuvalarını

bozmamak adına geri takarken çok yüklenmeden sıkıyoruz..

Resim9
56218224.jpg



Resim10
110zt.jpg



Bu resimde görüldüğü üzere ön kavallardan Fork oil niyetine Metalik renkli bir

sıvı akmakta bunun sebebi ise zamanında kavalların içerisinde giren toz, çamur,

vs..Yahut usta olarak geçinen fakat fork oil yerine normal 10-40 yağ koyan

ustalardan kaynaklanmakta

resim11
111rpj.jpg



Burda ise Allen ile söktüğümüz civata görünmekte,
bu fotoğrafı çekme sebebim civatadaki bakır pul
gözümüzle kontrol ettikten sonra eğerki çok ezilmiş ise değişmesi gerekmekte,
yoksa herşeyi topladıktan sonra aşşağıdan yağ kaçıran bir amortisör hepimizin

canını sıkabilir..

Resim12
112jdo.jpg



İPUCU: Bu fotoğrafta ise motorumun ne kadar pis olduğu gösteriyorum ::queen::

Şaka bi tarafa ön amortisör kavallarını sökmeden evvel Amortisörün En üst

tarafındaki büyük Civataları(resim15 1 nolu parçanın vidası) gevşetin ki

kavalları elinize aldıktan sonra tekrar yerine takıp da vidayı gevşetmek zorunda

kalmayın..

Resim13
113ve.jpg



Resim 14
114ym.jpg



Burda ise Amortisorumuzun sökülmüş hali mevcut,
Sırası ile 1 numaralı parçayı önceden gevşetmiştim(Resim 10 da söktüğüm vida 1

numaralı parçanın en altına girmekte bu arada) bunu komple sökerek kavalın

içerisinden çıkartıyoruz,
Ardından A harfi ile göstermiş olduğum Toz keçesini ince uçlu tornavida

yardımıyla yerinden çıkartıp ondan sonra sökmemiz gereken B harfi ile göstermiş

olduğum Sekmanı yine tornavida ile yerinden çıkartıyoruz,
ve geriye 2 numaralı parça ile 3 numaralı parçayı birarada tutan C harfi ile

göstermiş olduğum (ve yağ kaçıran meretin kendisi olmakta bu) Yağ keçesi kalıyor.
Bundan sonrası duruma göre biraz kaba kuvvet,
KLV1000'de çok kolay çıktı fakat eski motorum olan f650 de o yağ keçesini ordan

sökmek için 2 saat'ten fazla uğraşmış ardından 3 numaralı parçada yağ keçesinin

girdiği kısmı ocak üstünde ısıtıp parçalayarak çıkartmıştım yağ keçelerini)bunda

ise iki elimle tutum 2-3 defa ileri geri yapmam ile çıktı yağ keçesi..


Resim15
115en.jpg



resim16
116ps.jpg



kavalımızı ve alt kovanı güzelce Gaz yağı ile temizledikten sonra şimdi de yerine

takma işlemini gerçekleştiriyoruz,
Bu işlem sökme sırasına göre yine
Yağ keçesi-Sekman- ve Toz keçesi şeklinde olmalı..

Aşşağıdaki resimde görünen
1 nolu kısımda yeni yağ keçesi
2 nolu kısımda ise eski yağ keçesi bulunmakta,
bunun sebebini ilerleyen fotoğraflarda anlayacaksınız..

Resim17
117vc.jpg



Resim18
118ifm.jpg




Bu resimde ise benim tahminim KLV'nin amortisörlerinin ayarlı olmasından tevelli
Kırmızı içerisine aldığım kısımın içerisinde eski yağ kaldığını görmekteyiz zira

yuvarlağın altına baktığınızda göreceksiniz bu yağın çıkması için yukarıdan

bastırıyoruz(Burda benim üşengeçliğim sözkonusu aslında komple bu yayıda söküp

onu temizleyebilirdim ama işte o esnada bu daha kolayıma geldi) :)

Resim21
121ryk.jpg



Resim22
122bst.jpg




Evet burda öteki kavalın keçesini takmaya geçmişiz,
Sürdüğüm tüpte kırmızı bir gres var keçeler ile birlikte gelmişti
ama herhangi bir gres de tabikii iş görür maksat az biraz kaydırsın ilk takmada

birazda tozu toprağı ilerleyen zaman içerisinde içinde tutsun..

Resim23
123nyz.jpg


Burda yeni yağ keçemizi takıyoruz

Resim24
124edm.jpg



Resim25
125xp.jpg



Burda yukarıda bahsettiğim (Resim 17 de) eski yağ keçesini yeni taktığımızın

üstüne geçici olarak geçiriyoruz,(tabi temizledikten sonra)
sebebini bi kaç foto sonra öğreneceksiniz zaten..


Resim26
126pz.jpg



Resim27
127tr.jpg



Resim28
128ihv.jpg



Resim29
129ve.jpg



vee sonunda

Resim 30
130tv.jpg




yeni keçeyi yerine oturturken ezilmesini önlemek için eski keçeyi yenisinin

üstüne takıp 50'lik diye tabir edilen PVC boru ile yerine oturtuyoruz,
Belki bu iş içinde özel bir alet vardır lakin ben bu şekil yapmayı daha pratik ve

bulunabilirlik açısından tavsiye ediyorum..

Resim 31
131oj.jpg




Sıra geldi Fork Oil'imiz koymaya,
Services manuelinde 505ml yazmaktaydı
lakin benim elimde 1 lt fork oil olduğu için 500'er ML koydum,


Resim 32
132rk.jpg



Bu resimde Amortisörümüzün üst kısmındaki Aliminyum kapağı görüyoruz bunu takarken ve sıkıştırırken dikkatli olmak gerek zira hem Aliminyüm hemde öyle hemen bulunabilecek bir malzeme değil diş kaçırdığı taktirde baya canımızı sıkacak durumlar hasıl olabilir..
Ayrıca bu kapağın üzerindeki oringi de kontrol etmemiz gerekmekte,
ve bu kapağı kavalları yerine oturtmadan sıkamıyoruz...


Resim33
133fv.jpg




Resim34
134py.jpg



Resim35
135wd.jpg



Resim40
140bw.jpg



Resim43
143vmi.jpg




Geriye Kavalları-Çamurluğu-Tekerleği-ve Fren Kaliperlerini takmak gerekiyor,
Tabiki bunları söktüğümüz gibi takacağız onları fotoğraflamadık,

Yayımda ve yapımda emeği geçenlere burdan Çok teşekkür ediyorum

Bunlar yine Ankara MT sayesinde tanışıp arkadaş olduğum 40 nolu fotoda görünen EFtall ve hepimizin bileceği üzerine aşşağıdaki fotoda görünen Fati Başgan. :)

Ve tabiki Soykan

fatibasgan.jpg


147on.jpg


148vl.jpg


149bq.jpg


150fh.jpg


156em.jpg






Bunlarda o günden kalan bi kaç resim :)


144jv.jpg

145hl.jpg

151yg.jpg

152ml.jpg

153vgr.jpg

154yl.jpg


Bir Sonraki konu Anlatımım da muhtemelen
Throttle Valve SYNCHRONIZATION olacak
zira şuan araştırma aşamasındayım,
Tek silindirden çift silindire geçince böyle bir şey de lazım gelirmiş,
bakalım o neymiş...

Bir dahaki konumuzda görüşmek üzere...
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
eline sağlık..güzel olmuş..da...
fotoğrafları biraz ufaltsaydın..hiçbirine bakamadım..yüklenmesi acaip zaman alıyor...:p
geçen hafta bende değiştirdim ama fotoğraf çekmedim..insanlar uğraşmasın diye...:pl:
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Ufaltılmış halinide koyayım diyeceğim ama bu sefer sayfa hiç açılmayacak abi :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
çözünürlük olarak ufalt demek istemiştim..hala açılmış değil fotoğraflar...

sadece kel bir Fatih var orada...:queen:
(zaten işçiliğini, de beğenmemiştim...:pl::queen::rendeer:)
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Saat 14'te beğen tuşuna bastım hala beğenecek, teşekkürler Yunus:cherry:
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
adama boşuna yunus usta denmiyo...eline de yakışıyo yallı oğlanın...kırmızı tulumu gözlerim aramadı değil...
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Valla resimlerin ufaltılmışınıda upload edicem ama moderatörlerden birisinin düzenlemesi lazım postu zira üyelerin o özelliği yok..
Bu işe ne derler acaba?

Kırmızı tulumuda çatala bakacak kimse olmadığından giymedim açıkcası rahat takıldım yani :)
Fesat insanlar olaydı giyerdim getirmiştim halbüse.. :mrgreen:
 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
Alet işler, el övünür
fati olmasa işin nanaymış,

birde, 505 ml. yerine 500 ml. eklemişsin ya, bu hiç iyi olmamış :p

PC engineer den bu performans, (ayakta alkış simileysi )....
 
Katılım
21 Ağu 2011
Mesajlar
115
çok eğlenceli bir gündü aynı zamanda yunus ustam kendi keçeleriyle ilgilenirken bi taraftan da bnm 600f in yağ değişimini yaptı adam :p (nazar değmesin d.tünü kaşı abi) :mrgreen:

sonsuz sevgi ve saygılar bizden..ayrıca soykanın son foto tam profillik olmuş :cat:
 
Moderatör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
7,511
O diil de saçlar iyice gitmiş tepen görünüyo ya la. Fati babaya yetişiyon yiğido :p
 
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
2,232
Motosikleti
Suzuki GSX S1000 & Sym Joyride 300
Hic derdi bitmeyen ihtiyar KLV'm aklıma geldi. Gidişi on numara, ama durmuyordu :) Emeğine sağlık.
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Emeğine sağlık süpersin kardeşim.

eyvallah hacım :)

Alet işler, el övünür
fati olmasa işin nanaymış,

birde, 505 ml. yerine 500 ml. eklemişsin ya, bu hiç iyi olmamış :p

PC engineer den bu performans, (ayakta alkış simileysi )....

Abi fatih abi olmasa zati yapamayız bunları burdan da yazayım Allah razı olsun
ne zaman başımız sıkışsa alo diyoruz elinden geleni ardına koymuyor sağolsun :rendeer: Hepimizin abisi o :queen:

metin usta görmesin, ekmeğimnen oynatmam diye sana dalabilir dervişciğim :)
onun dediğini düşününce bi fena oluyorum :mrgreen:

O diil de saçlar iyice gitmiş tepen görünüyo ya la. Fati babaya yetişiyon yiğido :p
Abi onlar senelerdir öyle bi dökülmedi topluca neyapalım bizde mi sıfıra kazıtalım.. :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Yaa aldılar ellerine çekici felan vurdular da vurdular amortisöre, keçelere,,, :p ogünden beri yalpalayarak gidiyor koca DL, bizzat şahidim :queen:

Bir de paylaşıyorlar burada utanmadan, keçe değişimi faça değişimi diye... :bounce:
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Olay yerinde bende vardım, ama bizi resim çekmamışlar :(
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst