uçan motosiklete , ramak var :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tüm gönül dostlarına her zaman olduğu gibi şimdide saygı ve selamlarımı sunuyorum .:)

biliyorsunuz uzunca bir zamandır uçmayı kafama koymuştum , hatta ilerleyen zamanlara yönelik paramotor yapım çalışmalarımada devam etmekteydim lakin , bu işlerin gelişigüzel deneme yanılma yöntemiyle olmayacağının ve havacılık , uçuş bilgilerinin ve deneyiminin çok önemli olup , eğitimsiz uçmaya kalkmanın intiharla eşdeğer olduğunu şimdi daha da iyi anlamaktayım , zaten her zaman önce eğitim fikrini savunmuş ve buna inanmışımdır o zaman geldi çattı ve planlamalarım hafta yada gün olarak tam tutmasada her şey düşündüğüm gibi gidiyor ,

bir yandan paramotor çalışmalarım ve araştırmalarımı sürdürürken başlangıç uçuş ve eğitimimi tamamlamaya ve kendimi geliştirmeye bakmaktayım , bunun için özel olarak , bu eğitim işini yapan hoca, yada eğitmenler olsada ben türk hava kurumu çatısı altında olmayı , ve kariyer sahibi işi bilen hocalardan ders almayı daha uygun görüp , doğru karar olan (THK ) yı seçmiş bulunmaktayım ,

inşallah bir kaç zaman sonra sertifika ve uçuş kartımı alıp havacılık camiasına katılacağım , hakkımda hayırlısı ne ise o olsun .

tabi paramotor trike çalışmalarım bir yandan sürerken aslında bu işin hiç aceleye getirilmeyeceğini ve hatta en az bir yıl motorsuz olarak uçuş yapılmasının çok çok yerinde bir karar olduğunu bizzat görmüş ve yaşamış bulunmaktayım :)

daha ilk kez uçtuğum gün iniş esnasında neredeyse bir arabaya bödösleme giriyordum :cherry: daha öğrenilecek çok tecrübe ve deneyim var benim için ama azim ve istekle olmayacak şey yok biliyorsunuz helede benim için :)

neyse sözü çokça uzatmadan motosiklet motorundan yapacağım paramotor için en önemli olan eğitim kısmının ilk aşamalarını inşallah bitireceğim , bu paramotor vs yapımını bir kaç arkadaşa anlattığımda bana inanmadılar hatta hocalarımızdan biri dalga geçti , git kumda oyna der gibi makaraya aldı beni , paramotorla uçmak haaaaa dedi :) cumartesi günü sınavım ve müteakiben pazar günü sakarya serdivan- kırantepede tüm uçuşlarımı tamamlayacağım , şu ana kadar 2 uçuş yaptım olmayacak iş değil sonrasında yine inşallah eğitim olayı devam edecek ,

sakarya serdivana yolu düşen yada gelmeyi düşünen tüm gönül dostlarını beklerim , hem motosiklet gezisi aynı zamanda uçan insanları izlemesi çok keyifli ve zevkli oluyor :)

uçmayı zaten hiç karıştırmayalım :) o bambaşka bir şey

kalın sağlıcakla ...




















































artık uçuş videolarını yine daha önce konusunu paylaştığım bu motosiklet kaskı ile gerçekleştireceğim uçuş anında güzel olacak düşüncesindeyim zaten çok daha önce böyle bir şey yapmam gerekiyoru ama bir go pro alana kadar dijitalle devam şimdilik buda iş görecek :)












http://www.youtube.com/watch?v=X06fxPfmJys




işte uzun yıllardır hayalini kurduğum ve asla unutamayacağım gökyüzüne kanat açtığım ilk uçuş anımdan kareler , o anda neler hissettiğimi kelimelerle anlatmam mümkün değil yalnız havada yusufla tanışıp kaynaşma fırsatı buldum pek sevmedim kendilerini :cherry: :p

hava bir hayli sert ve soğuktu o gün yere indiğimde resmen terler buhar oluyordu bedenimde , adrenalin ve nabız tavan yaptı diyebilirim :)


yorum yazan yazmayan tüm gönül dostlarına teşekkürler şimdiden , havadan çektiğim görüntülerle devam edeceğiz ilerleyen zamanlarda kalın sağlıcakla :)
 
Katılım
7 Ağu 2009
Mesajlar
330
Çok güzel duygular bunlar İrfan Abi.Hayatta motosikletten sonra yapmak istediğim ilk şey.Allah'a şükürler olsun motosiklet hayalim gerçekleşti ve devam etmekte.Bu yaz çok istiyorum antalya taraflarında yamaç paraşütünü bakalım kısmet artık :))
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Çok güzel duygular bunlar İrfan Abi.Hayatta motosikletten sonra yapmak istediğim ilk şey.Allah'a şükürler olsun motosiklet hayalim gerçekleşti ve devam etmekte.Bu yaz çok istiyorum antalya taraflarında yamaç paraşütünü bakalım kısmet artık :))



dünya gözüyle yapılacak bir aktivite aslında ölmeden bu günleri görebilmek her isteyen insana inşallah nasip olur şu aralar pek haz alamıyorum ama işi öğrendikçe keyif verecek :) antalyada senin için çok avantajlı bir yer şanslısın o yönden :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
ohoo iyice uçtun kanka sen...ayakların yere bassın biraz...:pl::queen:
sana litrelik bi makina versek asvaltta değmeden gideceksin demekki..korkulur senden...:queen:

takılmalar bittikten sonra asıl konuya gelelim..

kankam çok ama çook dikkat et..sen bizim için önemlisin unutma....
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
ohoo iyice uçtun kanka sen...ayakların yere bassın biraz...:pl::queen:
sana litrelik bi makina versek asvaltta değmeden gideceksin demekki..korkulur senden...:queen:

takılmalar bittikten sonra asıl konuya gelelim..

kankam çok ama çook dikkat et..sen bizim için önemlisin unutma....



eyvallah kankam sana bişey diyeceğim şimdi güleceksin :cherry: paraşüt motosikletten daha güvenli ! ciddiyim .... kazaların çoğu bilinçsiz pilotaj hatalarından kaynaklanıyor bunu ben değil hocamız söylüyor :)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
peki ilerde (Mezitin deyimiyle) benide pin-di-rirmisin paraşütüne??:joker:

korkarım ama ben..nasılki motorda artçı olmuyorsam paraşüttede olmam..direksiyona ben geçersem pinerim...:pl::queen::flower:
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
hoca olmuş, ama ufku kapalı. Bişeyler üretmeye çalışıyosun, bence başarılı olacaksın. Dalga geçip gülüp geçmek ne demek! Paramotor bittiğinde o hocayı görmek isterdim, yakın olsaydık projeye katkı sağlamak da isterdim.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
Ah bu havalar yok mu bir duzelmedi gitti. Bugun de hava acik sansa. Pazar gunu ucabildin mi abi
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
irfan ın paraşütcüm , türbülansa gırme sakın...
inişi nereye yapıyorsunuz rastgelemı... sakın bızım evın catısına ınme...
yardım etmem...
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
Helal olsun vallahi cesaret işi.

Hele birde yükseklik korkusu olduğunu düşünürsek adam kalpden gider mazallah.

Şahsen ben evin 3. katından aşağı bakamayan biri olarak. Beni öldürün ordan aşağı sallandırmayın daha iyi :mrgreen:

Paylaşım için sağolasın :thumleft:
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Abi helal valla. İnşallah bir gün "made by İrfan ®" paramotorunla

uçtuğunu daha önemlisi konduğunu da görürüz de ağzımızın suyu

aka aka "gavurlar yapıyo" değilde "irfan abi yaptı be" diye gururlanırız.:rendeer:

Sormak istediğim bişey var abi bu sertifikanın amacı ne yamaç paraşütü mü?

Eğitimler ne kadar sürüyor? Nerelerde eğitim alabiliriz?

Dalmak ve uçmak çok hoşuma gidiyo. Memleketten dolayı dalamıyoruz.

Bi kere parasailing yaptım. Hoşuma kaçtı. Buralarda varsa ömrü boşa

geçirmeyelim yaşadık bea diyelim.

Ha son olarak forum olarak biz çene açılır kaskı bile tasvip etmioruz

kaldı ki çene açık kask cıx cıx cıx "biraz saygıı" :cherry::rendeer:
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
peki ilerde (Mezitin deyimiyle) benide pin-di-rirmisin paraşütüne??:joker:

korkarım ama ben..nasılki motorda artçı olmuyorsam paraşüttede olmam..direksiyona ben geçersem pinerim...:pl::queen::flower:



valla benim kanat mezitle ikimizi kaldırır kankam sorun yokta , o kanadın hakimiyetini kim nasıl sağlar onu bilemem :) ama kesinlikle o kişi ben değilim :)


düşünsene tepe ardında benide pindir diye ağlıyomuş :cherry: bu arada ilk deneyim başka oluyor benim ilk uçuş ve iniş azcık sorunlu oldu ama yumuşak bir iniş yapabildim , bir sonrakinin daha iyi olacağından eminim , bisiklet sürmek gibi kanadın bütün salınım ve hareketlerini vücudunda hissediyorsun ve zamanla reflekslerin kanada alışıyor sonra teknik tecrübe ve bilgi ile uçmak o kadarda zor değil :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
hoca olmuş, ama ufku kapalı. Bişeyler üretmeye çalışıyosun, bence başarılı olacaksın. Dalga geçip gülüp geçmek ne demek! Paramotor bittiğinde o hocayı görmek isterdim, yakın olsaydık projeye katkı sağlamak da isterdim.



eyvallah çok teşekkür ederim , inşallah mücadele veriyorum ama ya olacak ya olacak :) yeri ve zamanı geldiğinde tanışacağız hoca ve hoca gibi düşünen insanlarla :) daha tanışmıyoruz normaldir öyle düşünüp dalga geçtikleri :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:26 ----------

Ah bu havalar yok mu bir duzelmedi gitti. Bugun de hava acik sansa. Pazar gunu ucabildin mi abi



ulem ne bahtsız adamsın vesselam :cherry: pazar günü bütün gün teori gördük , şansına hava çok kötüydü iyiki gelmedin , haybeye ayazı yağmuru yediğinle kalırdın bende arazi olamazdım fukara gibi dönerdin eve :cherry: :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:28 ----------

irfan ın paraşütcüm , türbülansa gırme sakın...
inişi nereye yapıyorsunuz rastgelemı... sakın bızım evın catısına ınme...
yardım etmem...



aynen ramizanım türbülans kelimesi havacılıkta sevilmeyen bir durum :) evin çatısına inmek bir şey değil elektirik tellerinden korkuyorum :) iniş pistine iniyoruz bizim için tahsis edilmiş bir tarla var :) oradaki oturanlardan biri ineğini bağlamış çayır çimen diye , geçen bir arkadaş ineğin tepesine indi :cherry: acayip komik durumlar oluyor tabi iniş kalkışlarda , havada olan durumlar o kadar komik gelmiyor insana :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:30 ----------

Helal olsun vallahi cesaret işi.

Hele birde yükseklik korkusu olduğunu düşünürsek adam kalpden gider mazallah.

Şahsen ben evin 3. katından aşağı bakamayan biri olarak. Beni öldürün ordan aşağı sallandırmayın daha iyi :mrgreen:

Paylaşım için sağolasın :thumleft:




korkan adam için sıkıntı olabilir uçmak , tabi benim için geçerli değil :cherry: :p

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------

Abi helal valla. İnşallah bir gün "made by İrfan ®" paramotorunla

uçtuğunu daha önemlisi konduğunu da görürüz de ağzımızın suyu

aka aka "gavurlar yapıyo" değilde "irfan abi yaptı be" diye gururlanırız.:rendeer:

Sormak istediğim bişey var abi bu sertifikanın amacı ne yamaç paraşütü mü?

Eğitimler ne kadar sürüyor? Nerelerde eğitim alabiliriz?

Dalmak ve uçmak çok hoşuma gidiyo. Memleketten dolayı dalamıyoruz.

Bi kere parasailing yaptım. Hoşuma kaçtı. Buralarda varsa ömrü boşa

geçirmeyelim yaşadık bea diyelim.

Ha son olarak forum olarak biz çene açılır kaskı bile tasvip etmioruz

kaldı ki çene açık kask cıx cıx cıx "biraz saygıı" :cherry::rendeer:



sağolasın kardeşim :)

sertifikanın amacı körü körüne uçuyor olmamak :) yarışlara katılabilmek, yarın bir gün jandarma in ulem aşşağıya dediğinde senin uçabiliyor ve bu işin ilmini aldığına dair bir belge , dünya çapında yarışmalara katılabilme avantajı demek şu an için :)

adapazarı, eskişehir ve yanılmıyorsam birde istanbulda THK nın bu eğitim sistemi var , başka illerdede vardır muhakkak ama bilgi sahibi değilim ,
araştırmak lazım yakınsan sakaryada ve istanbulda eğitim alabilirsin :)

kask işine gelince çene açılırı fuk face i yok bu işin kask kasktır lakin motosiklette önemli olmakla beraber , uçuşlarda da önemlide olsa 200 metreden yere çakıldığında karbon kevlar kask olsa ne yazar bu kasklar inişlerde ufak tefek düşmeleri engellemek maksatlı ama çene açılır gibi göründüğüne bakma çok yakında çelik bariyerli çene korumasınıda yapacağım ve tam bir uçuş kaskı olacak :)

kal sağlıcakla .

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------

uçan adam ... .. takipteyim adamım...




eyvallah ramazanım ............................................ tek teker ramço sizi tepeyede bekleriz :) öyle guru gürültü yorumla olmaz :):cherry: valideye selam.
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935
Abi birde işin "duygusal" tarafından da bahsetsen çok iyi olur:wiinkk:

Kayıt ücreti uçma ücreti vs
 
Katılım
1 Mar 2013
Mesajlar
1
irfan kardeş çok güzel,sen bu uçuşun saten ustası olacaksın,hocalarında seni daha kendi yaptığın aramotor'unla uçarrken görecekler,o zamanda 'şu uçan bizim talebeydi derler' :)
 
Katılım
12 Eyl 2011
Mesajlar
123
İrfan abi bu işe gönül vermiş hamarat bir abimiz olarak sizi canı gönülden tebrik ediyorum. İçinizdeki yaratıcı, araştırmacı ve bilgili ruhun hiç ölmemesi dileğiyle :)
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
206
irfan abim Rüzgarın eksik olmasın diyeyim,F54 fatih seni aramış uçusum var demişsin yoksa seni kampımıza davet edecektik Çınarçık da kent ormanında kamp attık.. Orada olmasak dediğim gibi benim evim orada ilk atlayışında yanında olmak isterdim.. Neyse sen sertifikanı al bizi arkana artçı alırsın bize de bulaşır belki uçma sevdası..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst