Karadenizli bir lazın kürte mektubu....

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
KARADENİZLİ BİR LAZ’IN KÜRT’E MEKTUBU..

Karadenizliyim!
Lazca konuşma merakım hiç olmadı.
Ana dilde lazca isteğim olmadığı gibi.
Karadeniz diye adlandırılan topraklarda hep gurbeti yaşadım.
Bazen inşaatçı oldum, bazen hamal.
Bazen yurt dışına göç eden emekçi.
Bazen milletvekili, bazen mühendis.
Patika yollarla doludur yaşadığım yer. Keçi yolu diye tabir edilen
yolları hiç keleş ile dolaşmadım.
Pusu atmadım askere, polise.
Senin gibi açlığı iyi bilirim. Beraber yüklendik ülkenin en ağır yükünü.
Emekçileri oynadık nesiller boyu.

Sen susuzluktan yakınırken ben sellerin sürüklediği molozlar arasında kaybettiklerimin cesetlerini aradım.
Senin adın sınır kaçakçılığıyla anılırken, ben yasa dışı silah
kaçakçısı olarak tanındım.
Silah ürettim evimin ahırında, namlu taktım oyuncak silahlara.
Sen Irak, Suriye topraklarında gezinirken ben de Gürcistan
topraklarına uzanmışım ara sıra.
Bazıları bizi çok özdeş kabul eder.
Lazlar Kürt’ün deniz görmüşüdür der bilirsin.
Benziyor muyuz gerçekten?
Hem de çok, hem de hiç!
Benziyoruz; sen karnı burnunda anne adaylarını kızak ile hastanelere
taşırken ben sırtımda taşıyorum.
Benzemez miyiz?
Ülkenin en ağır işlerini beraber sırtlandık.
Sen beton dökerken ben duvarcılık yapıyordum. Sen duvar örerken ben demir döşüyordum.
Sen park simsarlığı yaparken ben gazinoları haraca bağlıyordum.
Benzemez miyiz?
Senin çocukların ile benim çocuklarımın kaderi de aynı, aynı
hastalıklardan kırılırlar, aynı hastalıklardan sakat kalırlar, aynı
eğitimsizlikten mağdur olurlar.
Benzemez miyiz hiç?
Sana ulaşma konusunda devletin nasıl geç kaldığını iddia ediyorsan
benim de farkım yok bilesin.
Devleti hep jandarma diye bilir yörem insanı.
Sizdeki gibi.
Benzemez miyiz?
Aynı gelenek yüzünden silahına sarılıp binleri öldürdük namus anlayışı gereği.
Silaha merakımız, silahı yaşamın parçası görme anlayışımız hep aynı.
Benzemez miyiz?
Çok benziyoruz çok.
Kürtler, Lazların deniz görmemişidir!
Ne kadar doğru değil mi?

HİÇ BENZEMİYORUZ ASLINDA HEM DE HİÇ!

Ana dil hiç sorun olmadı benim için, bahane de olmadı.
Kültürel haklar gerekçesi ile hiç cana kıymadım ben.
Hiç pusu atıp mayın döşemedim körpe delikanlılara, yiğitlere. vatan
için görev yapanlara.
Hiç işyeri yakmadım.
Hiç kepenk kapatmadım insanların yüzüne.
Hiç yollara düşüp caniliği, canileri savunmadım.
Hiç Mehmetçik ile puştu bir tutmadım, yakıştıramadım vicdanıma.
Hiç benzemiyoruz hiç!
Çanakkale’de ben de öldüm.
Yetmedi Pontus çeteleri ile mücadelede öldüm.
Ruslara karşı öldüm.
Yetmedi Kore’de öldüm, Kıbrıs’ta öldüm.
Bunu iğrenç ayrılıkçılık anlayışına kılıf uydurmak için malzeme konusu yapmadım.
Nereden bilebilirim ki Çanakkale’de ölen atalarımın şimdilerde yapmaya çalışacağım ayrılıkçılığa anlayış gösterebileceklerini ki!
Zafere ulaşmak için her yol mübah demedim, diyemedim.
Çocuklarımı sokaklarda taş atsınlar, barikat kursunlar diye yollamadım.
Bayrakları çiğnesinler, Milli Marşı söylemesinler diye öğütlemedim.
Hiç bir zaman Lazlığımı Türklüğümün önünde görmedim.
Ben dağa çıkmadım.
Ülke ülke dolaşıp vahvahlarımı anlatmadım.
Bir oğlumu dağa bir oğlumu üniversiteye birini askere yollamadım.
Devlete vergiden kaçıp eşkiyaya haraç vermedim. Ekmeğine yağ sürmedim.
Gece dağda gündüz kurumda olmadım. Hastaneleri basmadım, okulları yakmadım, şantiyeleri havaya uçurmadım..

Çünkü ben yediğim ekmeğe ihanet etmedim..Bizim için tek bayrak, tek dil, tek vatan...

ALINTIDIR!!!
 
Katılım
21 May 2010
Mesajlar
2,954
Abi kusura bakma ama bu alıntıda "ayrımcılık nasıl yapılır?" ın en güzel örneği verilmiş.
Özellikle de başlığıyla.
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
biraz bekleyip konu salyası akanların provakasyonuna uğramazsa yorum yapacam
hele önce bi gelip salyalarını akıtsınlar
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
667
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
biraz bekleyip konu salyası akanların provakasyonuna uğramazsa yorum yapacam
hele önce bi gelip salyalarını akıtsınlar

Sen konunun içine etmişsin , zıçmış batırmışsın.Şimdi kimin salya akıtmasını kastettiğini merak ettim doğrusu.
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
gereksiz bir başlık.polemik yaratacak bir konu.gerek varmı şimdi motorsiklet forumunda böyle tartışmaların ? siyaset politikacıların işi !!! çoğu art niyetlerin ekmeğine yağ sürecek bir konu..bazı seyleri hortlatmanın sırasımı şimdi !!!
 
Katılım
11 Ağu 2011
Mesajlar
42
gereksiz bir başlık.polemik yaratacak bir konu.gerek varmı şimdi motorsiklet forumunda böyle tartışmaların ? siyaset politikacıların işi !!! çoğu art niyetlerin ekmeğine yağ sürecek bir konu..bazı seyleri hortlatmanın sırasımı şimdi !!!

tabi canım ne gerek var bu konuların konuşulmasına, bırakın bunları siyasetçiler halkı uyuta uyuta konuşsun değilmi?
biz uyuyalım, barış desinler, özgürlük desinler, masum isteklermiş gibi göstersinler.

halkın diken üstünde olduğunun farkında mısınız? küçücük bir kıvılcımın nelere yol açabileceğinin farkında mısınız?
birilerinin uşaklığını yapıp bizi ne hale getirdiler, daha ne hale geleceğiz...
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
381
Abi kusura bakma ama bu alıntıda "ayrımcılık nasıl yapılır?" ın en güzel örneği verilmiş.
Özellikle de başlığıyla.

Kendini türk milletinden ayrıran,o ayrımı yaratan zaten kürtlerin kendileri,kürt anadilimiz olsun,kürt bayrağımız olsun,kürt bıdısı olsun.. Türk dersin üstüne alınmaz,kürt dersin ayrım yaptı olur. Alıntıda tam buna değiniyor; ''madem öyle kökenlerimize ayrılıyoruz,al işte ozaman bende Laz'ım,aynı mokun laciverti durumundayız da sen neyin derdindesin ?'' kıvamında bir metin olmuş..
 
Katılım
25 Ocak 2013
Mesajlar
233
herkez herseyin farkında zaten ayrımda halkta başlıyor yada başlatılıyor ... farkındaysan bu kimin işine yarıyor? siyasetçilerin..... bu tarz ayrımlar körüklendiği sürece halk zarar görüyor..madem halk diken üstündeyse ne diye kıvılcım oluşturuyor ? ne diye diye kıvılcım oluşturanlara prim veriyor ? bu gemi halkların bütünlüğüyle yürümeyecekmi? sen yada ben ayrıma başlarsak kim karlı cıkacak bundan ? siyasi oyunlar siyasetçilerin bu ülkeyi yöneten grubun işi... bu yada şu parti olması önemli degil hepsi aynı.. halkı kuzu kuzu yönetmek, bilinçsiz ,sürü piskolojisine uyan , sorgulamayan bir toplum oluşturma derdindeler.provokasyonlara gelmeyin arkadaşlar !!! bu ülke bu mantıkla giderse suriye,afganistan,ırak tan farkımız olmayacak.bunu anlayamıyomusunuz ? biz halen ayrımlarla yaşıyoruz.türk,kürt,laz,cerkez etnik köken ne olursa olsun kendi iç savaşımızla nereye kadar gideceğiz ? allah korusun iç savaş kimin işine yarar ? bu kin bu öfke silinmeli zihinlerden.siyasetçiler bulaşmasa,oyunlara gelinmezse halk kendi arasında anlaşıyor zaten.her bireyin zaten hertür etnik kökenden arkadaşı yokmu ? bu ülke hepimize yeter...yeterki boş yere galyana gelmeyelim yazık.siyaset politikacıların işi derken zaten halk ekmek kavgasında siyasete gerek yok...siyasi olmak ayrım gerektirir.herkezin kendi düşüncesi vardır elbet ama bir diğerini etkilemediği ve ona zarar vermediği sürece..bu gemi birsekilde yürümek zorunda yoksa aksini düşünmek istemiyorum.....

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------

Kendini türk milletinden ayrıran,o ayrımı yaratan zaten kürtlerin kendileri,kürt anadilimiz olsun,kürt bayrağımız olsun,kürt bıdısı olsun.. Türk dersin üstüne alınmaz,kürt dersin ayrım yaptı olur. Alıntıda tam buna değiniyor; ''madem öyle kökenlerimize ayrılıyoruz,al işte ozaman bende Laz'ım,aynı mokun laciverti durumundayız da sen neyin derdindesin ?'' kıvamında bir metin olmuş..


bu ayrımı yapan devletin kendisi halen türk kürt laz diyorsunuz..bu politika devletin yanlış politikası....sen eger birine dilini yasak edersen zamanında bazı artniyetli kişilerin ekmeğine yağ sürersin.yatırım yapmazsan ,fabrika kurmazsan ,istihtam yaratmazsan,egitim yönünden fakir bırakırsan,bir insan aç kalırsa dağa çıkar.yanlış yollarada sevk edilir..yeterki bahanesi olsun..bunun farkına vardı bu devlet ama cok geç oldu bunu temizlemek yıllar alacak...pompalanan milliyetçi ruh işte sonuç ortada sadece türk degil kürtler içinde gecerli....bu ayrım var oldugu sürece bu ülke biryere gitmez.sonumuz suriye gibi olmaz insallah..
 
Katılım
18 Nis 2009
Mesajlar
4,287
Sen konunun içine etmişsin , zıçmış batırmışsın.Şimdi kimin salya akıtmasını kastettiğini merak ettim doğrusu.

aynen bundan bahsediyorum
bu arada merak içerisindeyim
aynı başlığı ben açsam en az 10 tane bordo klavyeli
"niye böyle başlık açmasına izin veriyorsunuz" diye çemkirirdi
şimdi kendileriyle aynı paralellikte başlık açılınca sus pus olmuş

Samet kardeşim konu "başlığı" dışında tartışılabilecek bir konu
ama burası yeri değil inşallah bir gün bir araya gelirsek
detaylı konuşuruz
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
381
Salyalarını akıtsınlar yorum yapacam bekleyin,samet kardeş biz sonra konuşuruz falan.. Niye sanki konu sana özel açılmış gibi davranıyorsunki.
 
Katılım
26 Eyl 2007
Mesajlar
701
Allah herkesi birbiri için yaratmış.

Ama kim kimin için belli değil!!

Mustafa TOPALOĞLU:cherry:



(Samet abi ne gereği vardı be abicim)
 
Katılım
5 Kas 2011
Mesajlar
92
Gayet yerinde olmuş, durumu olduğu gibi yansıtan bir yazı.
Arkadaşın dediği ayrımcılığı göremedim yazıda.
Ayrıca şimdi yazardımda şey olsunda yazarım tarzı yazılar çok komik ve çocukça.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,405
Motosikleti
2013 Honda Cbf150
biraz bekleyip konu salyası akanların provakasyonuna uğramazsa yorum yapacam
hele önce bi gelip salyalarını akıtsınlar
Tüm forum sizin değerli yorumlarınızı heyacanla bekliyor.
kendini_bir_sey_zanneden_ama_caktirmayan_adam_h31563.jpg
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
laz kardeşime sesleniyorum. 1980 fatsa cumhuriyetini hatırla. hatırla ki içindeki devrimciyi uyandır. hatırla ki böyle saçma şeyler yazarak zekana, kimliğine hakaret ettirme ;)
 
Katılım
15 Şub 2013
Mesajlar
935




"Selam olsun!!" bizi birbirimize bağlayan "Üstünlük ırk ile değil takva iledir" ilkesinden ayırıp,

etnik kökeni onun yerine koyanlara!!
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Birlikte insan gibi yaşayamadıktan sonra aynı anadan olsak ne yazar!
Adam gibi yaşadıktan sonra yedi kat yabancı olsak ne yazar!
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst