Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
merhaba öncelikle bu konuda deneyimim yok ama nasıl yapıldığını biliyorum.amortsör yayının arkasındaki haznenin altında kapak var sibop gibi lastiği şişirdiğin pompa ile rahatlıkla indirip şişirebilirsin.Fazla yumuşak yapmanı tavsiye etmem cukurlarda ve arazi kullanımında keçeleri patlatabilir.

Ben vidalardan ayarlanıldığını düşünüyordum. Her ne kadar havasını düşürsek veya arttırsak bile amortsörlerin yayları helezonları birbirinnin üzerine bindiği için katlandığı için rahat esneme yapmıyor diye tahmin ediyorum. Onun için o helezonun olduğu kısımı biraz gevşeterek helezzon yayların arasındaki mesafeyi açarak o şekilde amortsörün rahat bir şekilde esniyeceğini düşünüyordum. Onun için bu konuyla ilgili daha önceden deneyimli biri veya böyle kendi motoruna uygulamış biri yazabilirse daha iyi olur demiştim. Yinede yorum için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

Bugün dikkatimi çekti bizim driftin sol aynanın vida açma yerinin üzerindeki tıpa ortadan kaybolmuş :) Ya giderken veya birşekilde yukarıya tırmandı da uçtu gitti. Yada biri çentik attıda gitti. Yenisini almak gerekiyor ama piyasada pek bulunur mu bilmem. İçerisi yani vidanın bulunduğu kısım hafiften paslanmış gibi. Tıpa aldığımda oraya biraz pas sökücü sıkıp ondan sonra tıpasını takıcam.
Dikkat edin sizde kapak olmazsa vida zamanla pas tutabilir zaten içerisi boşluk en ufak bir yağmurda içerisine hemen su dolar. Dikkat etmek lazım kısa bir sürede yenisini temin etmek lazım.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Ben vidalardan ayarlanıldığını düşünüyordum. Her ne kadar havasını düşürsek veya arttırsak bile amortsörlerin yayları helezonları birbirinnin üzerine bindiği için katlandığı için rahat esneme yapmıyor diye tahmin ediyorum. Onun için o helezonun olduğu kısımı biraz gevşeterek helezzon yayların arasındaki mesafeyi açarak o şekilde amortsörün rahat bir şekilde esniyeceğini düşünüyordum. Onun için bu konuyla ilgili daha önceden deneyimli biri veya böyle kendi motoruna uygulamış biri yazabilirse daha iyi olur demiştim. Yinede yorum için teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

Bugün dikkatimi çekti bizim driftin sol aynanın vida açma yerinin üzerindeki tıpa ortadan kaybolmuş :) Ya giderken veya birşekilde yukarıya tırmandı da uçtu gitti. Yada biri çentik attıda gitti. Yenisini almak gerekiyor ama piyasada pek bulunur mu bilmem. İçerisi yani vidanın bulunduğu kısım hafiften paslanmış gibi. Tıpa aldığımda oraya biraz pas sökücü sıkıp ondan sonra tıpasını takıcam.
Dikkat edin sizde kapak olmazsa vida zamanla pas tutabilir zaten içerisi boşluk en ufak bir yağmurda içerisine hemen su dolar. Dikkat etmek lazım kısa bir sürede yenisini temin etmek lazım.

bendede 1 tanesi yok:sunny:
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
bendede 1 tanesi yok:sunny:

Dikkatli olmak lazım. Uzun süreli tıpasız kullanımda içi çok kötü pas tutabilir. Tıpa temin edene kadar oraya geçici bir çözüm bulmam gerekiyor üzerini kapaması için bir tıpa uydurmam gerek. Az önce araştırdım mondialin kendi sitesine baktım ama tıpalarını ayrı olarak fiyat bilgisine ulaşamadım. Tek bir ayna fiyatı 25 lira felandı heralde yanlış hatırlamıyorsam. Ama o tıpayı tek satmak akıllarına gelememiş heralde. Mondial'e bu konuda mail atmak lazım aslında.
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
kx1pb.jpg
[/url][/IMG]
kx1s8.jpg
[/url][/IMG]
kx1uu.jpg
[/url][/IMG]arkadaşlar kendi yaptığım çalışma
kx1gc.jpg
[/url][/IMG]
arkadaşlar motoru aldığımız günden beri boş lambası yanmıyordu bende hafta sonu söktüm lambaya baktım vs elektrik gelmiyor ve son anda farkettimki orda boşta duran kablo var ve o boş ucu bulunca olay çözüldü belki faydası olur.bu arada 3000km yi devirdik inşallah ufak tefek montaj hataları hariç sorunsuzca
foto yüklemeyi pek beceremiyorum kusura bakmayın en kolay ve hızlı nerden foto yükleriz
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Dikkatli olmak lazım. Uzun süreli tıpasız kullanımda içi çok kötü pas tutabilir. Tıpa temin edene kadar oraya geçici bir çözüm bulmam gerekiyor üzerini kapaması için bir tıpa uydurmam gerek. Az önce araştırdım mondialin kendi sitesine baktım ama tıpalarını ayrı olarak fiyat bilgisine ulaşamadım. Tek bir ayna fiyatı 25 lira felandı heralde yanlış hatırlamıyorsam. Ama o tıpayı tek satmak akıllarına gelememiş heralde. Mondial'e bu konuda mail atmak lazım aslında.

Bende'de yok 1 tanesi :D Ne zararı olur ki abiler geçenler bi soru sormuştum cevap alamadım yine sorayım motorum kapalı duruyor 2-3 aydır çıkarıcam bu hafta içindeki benzini boşaltayım mı bi zararı olur mu yoksa direkt üstüne yeni benzin mi alayım ?
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
1 tane bilen yok mu ya? Nasıl boşaltabilirim peki o depoyu en basit şekilde bilen var mı lütfen?
 
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
122
merhaba arkadaslar bu modelin cbf i fln gectiğini biliyorum fakat yeni kasa ybr 125 esd geciyor mu karsılastırma yapan oldu mu
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Yedek konumuna alınca direkt ana depo da boşalmış olacak değil mi ikisi bir yani ? Dünküçocuk arkadaş benim motosikletimi başka arkadaşım kullandı ve 2012 yamaha ybr esd'yi geçti...
 
Katılım
28 Şub 2011
Mesajlar
3,437
Motosikleti
Henüz yok.
Yedek konumuna alınca direkt ana depo da boşalmış olacak değil mi ikisi bir yani ? Dünküçocuk arkadaş benim motosikletimi başka arkadaşım kullandı ve 2012 yamaha ybr esd'yi geçti...

yolda gidiyorsun ana depo seçili ve ana depodaki benzin bitti yedek depoya alıyorsun en yakın benzinciden depoyu full yapıyorsun tekrar ana depoya alıyorsun bu kadar dostum. bu şekilde kullanıyorsun.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
biz bu mortor 140 görüyo diyoruz .siz hala ybr geçer diyosunuz..
kaçtane ybr gördünüz 140 ı vuran..
drift sınıfındaki en seri motordur ...
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
ben motorla 110-120 yi geçemiyorum. extra bişeyler yapıyormusunuz hava filtrei,buji,silindir vs. gibi

lastikler güzenli olsun..
digerleri orjinal ...he bide ngk buji nekadar etki eder bilmem..
ama motoru iyi dolfurmak lazım yani devrini iyi tutturarak vites degiştirmek lazım...
ayrıca 140 ı 2 kişi gördük..
ben şuan cbf kullanıyorum yine diyorum herzamanda derim..
drift güçlü ve sınıfının en serisi.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
modifiyelisinide (karbüratör-silindir-egzos) gördüm yinede düzde 2 kişi 105-110 gördü (gps ölçüm) çok büyük hayal kırıklığı yaşadım.
benim motor yokuş aşağı max 120 gördü
düz yolda bile 140 ı görenler varmış ama tek bitane bile video göremedm. google bile videosunu bulamıyor :mrgreen:
honda cbr 125 cbr 250 lerin çok güzel videoları var arkadaşlar çekmişler net bi şekilde,izlemeside keyifli.
varsa kaydın göstereceksin,yoksa millet inanmıyor diye bozulmak saçma. Çekin videosunu bizde takdir edelim.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
benim arkadaşımda 25 bin km drift var..eray abimizin sattıgı motor..geziye çıkıyoruz
biz 2 cbf ile 120 sabitle giderken arkada yanımızdan 130 la geçiyo..hemde çok rahat bi şekilde çıkıyo o hıza..
en kötü yanıda geçip bizi ilerde bekliyo saga çekip...tabi ben içimden gülüyorum..
he dicenizki ozaman niya sattın drifti ..
artçılı olarak rahat degildi amacımız hız degil güvenli ve rahat bi sürüş.

---------- Post added at 23:10 ---------- Previous post was at 23:06 ----------

burda yazılan anlatılan hiç birşeye inanmayın ozaman arkadaşlar niye inanıyosunuz..her sölenende videomu çekilio bu sadece hız konusunda deil tabikide..
ayrıca ben neden bozulayım satmışım gitmiş drifti..:)
ayrıca face deki dirft grubunda 130 km h paylaşmıştım...
bence sizin motorunuzda görür o hızı rodajı iyi ise..
eger göremezseniz sorun sizdedir :)
ama siz yinede görmeyi 110 gayet iyi bi hız ..
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Evet aslında video çekip koymak lazım. Bende kaç kere niyetlendim video çekip koymaya ama birtürlü çekip koyamadım. Artık üşengeçlikten mi neydense bilmem. Bugün F900LHD siparişi verdim. Hayırlısıyla bir gelsinde o zaman çekip koyarım buraya videosunu. Bu arada motorun yağını değiştireceğim. Castrol power 1 4t almayı düşünüyorum. Drift için iyidir heralde. Fiyatını bilen varmı daha önce alan kullanan varmı?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst