Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Balatadan olabilir..İsterseniz iyi bir balata ile degiştirin veya su aralar tazikli suyu balatalara tuttunuzmu ?? Yamuklugu bilemicem

Daha 1200 km deki motorun balatalarını ne diye değiştireyim. Yapmayın şöyle şeyler arkadaşlar.. Para dürtmüyor beni. Ben daha balatalar alışma süresini tamamlamışmıdır diye sorarken sen direk balataları değiştirttiriyorsun bize..
 
Katılım
20 Nis 2012
Mesajlar
3,989
Daha 1200 km deki motorun balatalarını ne diye değiştireyim. Yapmayın şöyle şeyler arkadaşlar.. Para dürtmüyor beni. Ben daha balatalar alışma süresini tamamlamışmıdır diye sorarken sen direk balataları değiştirttiriyorsun bize..

Balata niye öter ??

Toz olmustur pislik vardır,Cok su gelmiştir ,Sert oldugundandır..

Ve dedigin gibi..disk yamuk oldugundan olabilir..

Balatan olabilir dedim orda.. istersen degiştir dedim.. 1200 km deki motorun diski yamuk oluyorda balatası niye sorunlu olmasın..
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Daha 1200 km deki motorun balatalarını ne diye değiştireyim. Yapmayın şöyle şeyler arkadaşlar.. Para dürtmüyor beni. Ben daha balatalar alışma süresini tamamlamışmıdır diye sorarken sen direk balataları değiştirttiriyorsun bize..
Şundan demiştir diğer arkadaşım. Genelde orjinal disk balataları 5 liralık cinsten oluyor, iş görüyo çok ta iyi fren yapar ama ötme yapabilir, bu sesten rahatsız oluyorsanız daha yumuşak 20-25 liralık kaliteli bir balata kullanmalısınız.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
arkadaşlar mondial bayii'sinin tel numarasını buldum ilçemdeki ve konustum 24 ay World karta yapıyorlarmıs %7 faizle. tam dusungum fyata denk gelıyor 3100tl'ye falan işte. ayda 130tl odicem. bakalım bu aksam evdekılerle bı konusup yarın da bayıısıne gıdıp kesın bı fıyat alıp haftaya veya babamın moralı iyiyse cumartesi bile motosikleti alabilirim :) dualarım hayallerim gercek olucak sonunda tabi daha bunun aksamı yarını var bakalım inşallah hersey yolunda gider. Yardım eden etmeyen herkese tesekkur ederım. bu yorumu, merak edenler varsa etmesın dıye yazdım yani 24 ay vade farkı sorum için. İyi akşamlar herkse hadi

Sana bir tavsiye vereyim. plaka ruhsati da hesaplat ve onları komple taksitle öde cebinden para çıkmaz hem hemde sigortası falan hepsi tam olur. Rahat rahat gezersin. Eray usta bu arada sende çanakkale ye geliormuydun.
 
Katılım
27 Eyl 2010
Mesajlar
1,326
Sana bir tavsiye vereyim. plaka ruhsati da hesaplat ve onları komple taksitle öde cebinden para çıkmaz hem hemde sigortası falan hepsi tam olur. Rahat rahat gezersin. Eray usta bu arada sende çanakkale ye geliormuydun.
ne yazık ki ehliyete yüklü miktarda ödeme yapacağım için bütçem müsade etmiyo :(
yoksa bende katılmak istiyodum... sadece ehliyet için vergi dairesine 550 TL para ödicem bi de kart parası var 100 lira oldu mu 650. :farao:

---------- Post added at 09:34 ---------- Previous post was at 09:31 ----------

Disklerin yamuk olduğunu nasıl anladın? Benim ön frendede bir ses var ama acaba yamuk olabilirmi. Fren yaptığımda tuhaf bir sürtünme sesi çıkıyor. Daha 1200 km de. Serviste söylediğimde zamanla geçer demişlerdi.
disklerin yamuk olduğunu freni sıkınca normal frenleme yaparken bi noktada kitlicek derecede sıkıp bırakmasından anladım. değişti sıkıntı kalmadı. senin sorununun da fren ayarından olabileceğini düşünekteyim. ama dedikleri gibi balatalar ucuz yollu takıldığından pek kaliteli değildir.
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
ne yazık ki ehliyete yüklü miktarda ödeme yapacağım için bütçem müsade etmiyo :(
yoksa bende katılmak istiyodum... sadece ehliyet için vergi dairesine 550 TL para ödicem bi de kart parası var 100 lira oldu mu 650. :farao:

---------- Post added at 09:34 ---------- Previous post was at 09:31 ----------


disklerin yamuk olduğunu freni sıkınca normal frenleme yaparken bi noktada kitlicek derecede sıkıp bırakmasından anladım. değişti sıkıntı kalmadı. senin sorununun da fren ayarından olabileceğini düşünekteyim. ama dedikleri gibi balatalar ucuz yollu takıldığından pek kaliteli değildir.

E sınıfı mi alacaksın.
 
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
arkadaşlar size çok süper bir kıyak geçeceğim. Şimdi hemen gidiyorsunuz herhangi bir yerden mıknatıs buluyorsunuz şeklini siz kafanızda canlandırıp ona göre bulursunuz. Benzin hortumunuzun etrafına karşılıklı olarak bağlıyorsunuz. 5 cm nin üzerinde olsun uzunluğu. Bu şekilde kullanın ve motorunuzdaki değişimleri buralara bir yere yazın. Hadi bakalım. Ben denedim ve halen üzerinde faydasını da gördüm. Siz de denedikten sonra bendeki değişimleri yazacağım. Hemen ön yargıya kapılmayın diye yazmıyorum. ayrıca meseleyi araştırmayın da. Çünkü okuduğunuz şeyler kafanızda yer ederse hemen a evet bir tur attım çok işe yarıyor gibi yorumlar görmek istemiyorum. Bununla en 200-300 km yapacaksınız sonra farkını göreceksiniz. Ha daha güçlü olan nodyum mıknatıs bulursanız daha iyi.. Karbüratöre en yakın yere bağlayın.Hadi kolay gele.
bu yazıyı başka topiclerde de yazıyorum.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
arkadaşlar size çok süper bir kıyak geçeceğim. Şimdi hemen gidiyorsunuz herhangi bir yerden mıknatıs buluyorsunuz şeklini siz kafanızda canlandırıp ona göre bulursunuz. Benzin hortumunuzun etrafına karşılıklı olarak bağlıyorsunuz. 5 cm nin üzerinde olsun uzunluğu. Bu şekilde kullanın ve motorunuzdaki değişimleri buralara bir yere yazın. Hadi bakalım. Ben denedim ve halen üzerinde faydasını da gördüm. Siz de denedikten sonra bendeki değişimleri yazacağım. Hemen ön yargıya kapılmayın diye yazmıyorum. ayrıca meseleyi araştırmayın da. Çünkü okuduğunuz şeyler kafanızda yer ederse hemen a evet bir tur attım çok işe yarıyor gibi yorumlar görmek istemiyorum. Bununla en 200-300 km yapacaksınız sonra farkını göreceksiniz. Ha daha güçlü olan nodyum mıknatıs bulursanız daha iyi.. Karbüratöre en yakın yere bağlayın.Hadi kolay gele.
bu yazıyı başka topiclerde de yazıyorum.

doktor bu ne
 
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
221
Şu bizim driftlerin amortsör sertlik ayarları yapılabiliyor mu? Daha önce forumda okumuştum ayar yapılıyordu ama tekrar aradım bulamadım. Nasıl yumuşaltılıyor bu arka amortsörler. Motora iki kişi bindiğimde pek fazla sorun olmuyor tümseklerden ve çukurlardan geçerken arka taraf rahatça esniyor ama tek kişi bindiğimde ki genellikle motoru hep tek kişi kullanıyorum, çukurlara ve tümseklere girdiğimde arka amortsör hiç esnemiyormuş gibime geliyor. Ayar yapılabiliyor mu bunlara? Yapılıyorsa nasıl yapılıyor nasıl yumşaltıyor. Daha önceden ayar yapmış bu konuda tecrübeli arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Ön amortsörler pamuk gibi parmağımla ittirdiğimde esniyor ama arkası üzerine çık tepin banamısın demiyor ( Biraz abarttım). :)
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
56
Şu bizim driftlerin amortsör sertlik ayarları yapılabiliyor mu? Daha önce forumda okumuştum ayar yapılıyordu ama tekrar aradım bulamadım. Nasıl yumuşaltılıyor bu arka amortsörler. Motora iki kişi bindiğimde pek fazla sorun olmuyor tümseklerden ve çukurlardan geçerken arka taraf rahatça esniyor ama tek kişi bindiğimde ki genellikle motoru hep tek kişi kullanıyorum, çukurlara ve tümseklere girdiğimde arka amortsör hiç esnemiyormuş gibime geliyor. Ayar yapılabiliyor mu bunlara? Yapılıyorsa nasıl yapılıyor nasıl yumşaltıyor. Daha önceden ayar yapmış bu konuda tecrübeli arkadaşların cevaplarını bekliyorum. Ön amortsörler pamuk gibi parmağımla ittirdiğimde esniyor ama arkası üzerine çık tepin banamısın demiyor ( Biraz abarttım). :)

merhaba öncelikle bu konuda deneyimim yok ama nasıl yapıldığını biliyorum.amortsör yayının arkasındaki haznenin altında kapak var sibop gibi lastiği şişirdiğin pompa ile rahatlıkla indirip şişirebilirsin.Fazla yumuşak yapmanı tavsiye etmem cukurlarda ve arazi kullanımında keçeleri patlatabilir.
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
merhaba öncelikle bu konuda deneyimim yok ama nasıl yapıldığını biliyorum.amortsör yayının arkasındaki haznenin altında kapak var sibop gibi lastiği şişirdiğin pompa ile rahatlıkla indirip şişirebilirsin.Fazla yumuşak yapmanı tavsiye etmem cukurlarda ve arazi kullanımında keçeleri patlatabilir.

ben senin dediğin yere hava bastım ama ne amaçlı bastım onu bende bilmiyorum:) yani yumuşatıyomu sertmi yapıyor. Bu konunun tam açıklamasını bilen bi arkadaş detaylı yazarsa bizleri aydınlatmış olur.
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
havasını alırsanda pek farketmio biraz aşağı iner sadece, yumuşamıyor malesef. vidalerından ayarlanırmı bilmem
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
ben o hava iişinin sadece arka tarafı yukseltme alcaltma ıslemı gordugunu bılıyorum. yumusatma ıcın bı faydası olacagını pek dusunmuyorum. Drift'in bazı servislerinde cross lastıgı onerıyorlarmıs. Arka taraf ayarlanabıldıgı ıcın dag gezılerınde rahatlıkla kullanılabılır dıyorlardı tabı gazlı amortısorun de hava kacırdıgı soylenmıstı. ben duyduklarımın gorduklerımın yalancısıyım yanlısım varsa :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst