MT Süper Sport Kullanıcıları - Tanışma ve Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
Eskiden litrelik makine kullananlar buralardaydı hep ama şimdi kayıplar.
Honda CBR250'nin yarış kitlerini araştırdım netten.
Tamam idiialı birisi değilim ama heves ettim bakalım :)
Burada yarışan insanlar da var gördüğüm kadarıyla
Pistte yarışmanın maliyeti ne kadar acaba?
Nerelere harcama yapmak gerekiyor?
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Ha öyle diyorsun, oldu kalkalım o zaman
yarışmak artık kolay tmf nin sitesini incele, önemli olan bütçe ve vakit.
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
kalkalım derken?

TMF sitesini inceliyorum.
orada bayağı açıklayıcı şeyler yazmışlar sağolsunlar.
Yarışa hazır olmak için ne yapman gerektiği konusunda bilgi var.
Yarış başına masraflar hakkında bilgi yok.
Yani her yarıştan sonra lastik değişiyor mu?
Teknik servis sağlayacak birilerini nerden nasıl ne kadara buluyorsun
vb..
gibi sorular benim merak ettiklerim.
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Yani açıkçası Van'dan senin istanbula gelip gitmen motoru taşıman epey artı bir masraf olacaktır.

Ayrıca yarışbaşı lastik, benzin, konaklama yeme içme, sarf malzeme minimum 2bin TL lik bir bütçe ayırman gerekli. Ve +nakliye tabii ki...

Ve artı olarak illa teknik ekip olması da gerekmiyor bi şekilde yalnız da idare edebilirsin zor olsada. Yani motorunu hazırlar öyle getirirsin sadece giyinip soyunmak kalır. Ayrıca sehpadan motor tek başına indirile biliyor. Pistten döndükten sonra da birine rica edersin o sehpaya alır.

Tek olmanın en büyük kötü yanı kaza yaptığın vakit götünü toplayacak kimsen olmayışıdır. Yani en kötü yanında eş dost akraba birini getirmende yarar var...
 
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
623
@ultraukala
teşekkür ederim
birkaç aya ankaraya döneceğim
o vakit işler daha kolay olur sanırım...
peki geçen sezon 250cc kategorisi nasıldı?
emin değilim ama 2000 yılından düşük model bir aprillia birinci olmuştu sanki.
elbette birinci olacağım dereceye gireceğim diye bir iddiam olmaz
fakat cbr250 ile oraya girilse çok kolay lokma mı olur?
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
31
Herkese selam,
Uzun zamandir ilk kez girdim foruma ve bir sorum olucak.
Kenan Sofuoflu'nun su an kullandigi Redbull grafikli Shoei kaski acaba bulabilicegimiz bir yer var midir?
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Herkese selam,
Uzun zamandir ilk kez girdim foruma ve bir sorum olucak.
Kenan Sofuoflu'nun su an kullandigi Redbull grafikli Shoei kaski acaba bulabilicegimiz bir yer var midir?

Zannedersem şu kaskı soruyorsunuz:
RHdgj7l.jpg


Bildiğim kadarıyla bu kask satışa çıkmadı. 4-5 sene önce kırmızı beyaz ay yıldızlı kaskı satıştaydı. Hatta Shoei'nin sitesinden (Avrupa sitesi) XR-1000'e tıkladığınızda renk seçenekleri arasında görebiliyordunuz. Ancak bildiğiniz gibi XR-1100 çıktı, şu an Kenan'ın desenleriyle satışta değil. İtiraf etmek gerekir ki (malesef) Shoei'nin Kenan replikası umut edildiği kadar iyi satmadı. Bu kaskı olsa olsa Kenan'ın kendisinden rica edebiliriz :) Kullandığınız beden nedir ? Kenan S veya M beden kullanıyor olsa gerek.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Iki zamanli motorlarla giriyolar yarislara cbr250 ile girme hevesin kursaginda kalir. Sahibindende 125 lik iki zamanli plakasiz yaris motoru var 180 bastigi yaziyor o tarz makinalara yonelsen daha dogru olur. Gunluk hayatta kullandigin motorla yarisa mi girilir.
 
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Eskiden ne güzel cbr 125 cup vardı. Herkes aynı motor. Bi ninja 250 cup veya cbr 250 cup olsa ne güzel olur ! Yurt dışında bi sürü ülkede var...
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
31
Evet su an kullandigi kask'i kastediyorum. Medium kullaniyorum. Kenan'in boyle arada check ettigi bir email adresi falan yok mudur yau :) Orayi email yagmuruna tutayim bari..
 
Katılım
18 Ara 2012
Mesajlar
10
Slmlar Arkadaşlar şu forumda ne hikmetse fazla r6 kullanıcısı göremedim ama her yerde kum gibi r6 var laneti o kadar güzel yapmışlarki herhalde arkadaşlar üstünden inip foruma girmeye vakit bulamıyorlar :)
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Evet su an kullandigi kask'i kastediyorum. Medium kullaniyorum. Kenan'in boyle arada check ettigi bir email adresi falan yok mudur yau :) Orayi email yagmuruna tutayim bari..

Nasilsa 5 track day sonra parcalanacak motorun popcorn ne gerek var, Kenan in kaskini tasimayi kaldiraman sen.
Pasam kendi kaskin kotuymus gibi kask bakicagina benim makinaya pist grenaji bul, cillop gibi pisikletimin boyasini cizmek istemiyorum.
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
31
Nasilsa 5 track day sonra parcalanacak motorun popcorn ne gerek var, Kenan in kaskini tasimayi kaldiraman sen.
Pasam kendi kaskin kotuymus gibi kask bakicagina benim makinaya pist grenaji bul, cillop gibi pisikletimin boyasini cizmek istemiyorum.

Ya kendi kaskimi satip alabilirim diye dusundum de gerci memnumum kaskimdan ya sadece merak ettim acaba satiyorlar mi yoksa sadece custom bir kask mi diye..
Sen bana laf yetistiricegine biraz unuttuklarini ogrende sonra gel karsima ama pistte caddede degil ;)
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
17
Forumu takip eden herkese selamlar. Adım Serkan. 1 ay önce 2006 Yamaha R6 Böcek kasa satın aldım fakat aldığımdan beri sorunları ile uğraşıyorum. Makina şu an 100 km de 10 lt yakıyor. Çok yüksek devirli kullanmıyorum şu an. Bunun önüne nasıl geçebilirim. Değerli yorumlarınızı bekliyorum.
Makina da mivv egsoz var ex up hali ile devre dışı, iridium buji var, performans hava filtresi var dediler. Benzin pompasını söküp komple temizlediler. en son şehir içi 60 TL benzin 130 km yaptım ışık yandı. Bu alet ışık yandıktan sonra kaç km gider ? Oldukça yabancıyım makinaya bilgisi olanların bana yardımcı olmasını rica ediyorum.
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
31
Selam arkadaslar, yeni bir motor aldim ve birkac sorun yasiorm. 2003 Kawasaki ZX6RR hakkinda bilgisi olan veya genel anlamda anlayan arkadaslar lutfen yardimci olsun.

Bu yilin zx6rr'inda slipper clutch yok aslinda ama benim motoruma adam slipper clutch taktirdigini soyledi. Dogru mudur degil midir bilmiyorum.
Yuksek rpm'lerde ara gaz vermeden down shift yaparsam kesinlikle bir assagi vitese dusup 1 saniye durup hemen bosa atior. Ara gaz vererek yaptigimda ise cougunlukla yapmasa da yaptigi zaman oluyor. Simdi tekrar belirtiyorum, vitese atip sonra bosa geciyor yani lastigi asla kitleme olayi yok.

Ayrica, egimi yukari dogru olan duzluklerin sonunda'da viraj geldiginde on fren'in neredeyse hic tutmadigi oluyor ama diger virajlarda hic sorunsuz calisiyor falan. Celik fren hortumu oldugu icin fren sismesi olmamasi gerekir herhalde? Ayrica fren yagi seviyesi de gayet yerinde duruyor.

Quickshifter'in bazen calisip bazen calismamasi gibi bir durum soz konusu. Sensor algilamiyor diye dusunuyorum. Bu sorunu nasil cozebilirim? Senor'den mi yoksa sensor'un yerinden mi nasil anliyacagim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------

Ayrica bir sorun daha.. Eskiden forum'da bu konuda uzman bir abimiz vardi umarim hala bakiyordur ara sira buraya :) O anlar diye umuyorum.. coq

Gaz kesmeden duzluge ciktigimiz yerlerde kafa surekli saga sola oynuyor. Iste Head Shake dedikleri olay. Bunun sebebi arka suspansiyon'un veya on suspansiyon'un hangi ayarina baglidir?
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Selam arkadaslar, yeni bir motor aldim ve birkac sorun yasiorm. 2003 Kawasaki ZX6RR hakkinda bilgisi olan veya genel anlamda anlayan arkadaslar lutfen yardimci olsun.

Bu yilin zx6rr'inda slipper clutch yok aslinda ama benim motoruma adam slipper clutch taktirdigini soyledi. Dogru mudur degil midir bilmiyorum.
Yuksek rpm'lerde ara gaz vermeden down shift yaparsam kesinlikle bir assagi vitese dusup 1 saniye durup hemen bosa atior. Ara gaz vererek yaptigimda ise cougunlukla yapmasa da yaptigi zaman oluyor. Simdi tekrar belirtiyorum, vitese atip sonra bosa geciyor yani lastigi asla kitleme olayi yok.

Ayrica, egimi yukari dogru olan duzluklerin sonunda'da viraj geldiginde on fren'in neredeyse hic tutmadigi oluyor ama diger virajlarda hic sorunsuz calisiyor falan. Celik fren hortumu oldugu icin fren sismesi olmamasi gerekir herhalde? Ayrica fren yagi seviyesi de gayet yerinde duruyor.

Quickshifter'in bazen calisip bazen calismamasi gibi bir durum soz konusu. Sensor algilamiyor diye dusunuyorum. Bu sorunu nasil cozebilirim? Senor'den mi yoksa sensor'un yerinden mi nasil anliyacagim?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:59 ----------

Ayrica bir sorun daha.. Eskiden forum'da bu konuda uzman bir abimiz vardi umarim hala bakiyordur ara sira buraya :) O anlar diye umuyorum.. coq

Gaz kesmeden duzluge ciktigimiz yerlerde kafa surekli saga sola oynuyor. Iste Head Shake dedikleri olay. Bunun sebebi arka suspansiyon'un veya on suspansiyon'un hangi ayarina baglidir?

Ben arkadasin yazdigini Turkce ye ceviriyim, zira kendisi Amerika li oldu da kendi dilini unuttu.
Slipper clutch= islak debriyaj
Down shift= vites dusurmek
Head shake= tank tokatlama, gidonda salinim

Ali senin motoru Andy abimizin bi gormesi lazim yada en kotu Mike a gosterelim.

Sorularin cevabini bende merak ediyorum, bu arada cevap vericekler icin bi ufak bilgi daha
motor sadece pist icin ve baya yuklu,
quickshifter, bazzaz in benzin kontrol sistemi(commander degil fuel unit diye gecen nane), celik fren hortumlari, hava filtresi, bujiler, komple pist egzozu ve motorun elektrik aksami baya degistirilmis artik anahtarsiz calisiyor.
Vites olayinda tahminim o taktiklari elektronik zimbirtilar etkiliyor.
Frende bence hava var yada fren balatalarinda bi sikinti var.
 
Katılım
17 Şub 2012
Mesajlar
31
Ali kardesim Amerika'li olmakla alakasi yok motor'a burda basladim nerden biliyim bunlari burda ne diolarsa onu biliorz iste :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

Ayrica Jubaa, Slipper Clutch - Islak debriyas pek dogru olmamis bence cunku biliorsun. Wet Clutch ve Slipper Clutch ayni sey degil. Benim motor Wet Clutch ama Slipper Clutch ayri bisi.
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
Ali kardesim Amerika'li olmakla alakasi yok motor'a burda basladim nerden biliyim bunlari burda ne diolarsa onu biliorz iste :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

Ayrica Jubaa, Slipper Clutch - Islak debriyas pek dogru olmamis bence cunku biliorsun. Wet Clutch ve Slipper Clutch ayni sey degil. Benim motor Wet Clutch ama Slipper Clutch ayri bisi.

Evet Alicim Slipper Clutch ve Wet Clutch Down Shift yaparken affect ediyor.
Ben var sevmek turkie.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst