Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
6
SLM ARKADAŞLAR

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------

HAVA SOĞUTMALI motorların sıcaklık değerlerini bilen vArmı acaba

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------

kaç dereceden sonra şişer
 
Katılım
14 Eyl 2010
Mesajlar
2,463
120ye çıkar diye biliyorum. çünkü hararet göstergesi takmak istediğimde verim alamazsın demişlerdi; çay ocaklarına takılanlar bile en fazla 120 gösteriyor diye vazgeçmiştim.

eğer ybrmi 150 cc yaparsam yağ çubuğu ve alt yağ tapası arasına borularla yağ radyatörü koyacağım. 2 ucuna da bu göstergelerden ekleyeceğim. bakalım ne olacak?
 
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
6
ben birtane gösterge taktım 35 dk bir sürüş sonrasında göstergenin yaklaşık 70 dereceye ulaştığını gözlemledim şöyle birkaç saat sonra daha nekadar yükselecegini görmek benim aldığım derecede kombi derecesi 120 derecelik
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
Bu arada akaryakıt harcama değerlerini veriyorum. Motorumun rodajda olduğunu göz önünde buluduralım.
Motoru alır almaz fulledim.
1- Katedilen mesafe 91 km, litre fiyatı 4,77, 13 TL'lik yakıt aldım. Yani 100 km'de 3,23 lt ve 0,15 Tl yaktı.
2- Katedilen mesafe 164 km, litre fiyatı 4,77, 22 TL'lik yakıt aldı. Yani 100 km'de 2,82 lt ve 0,13 TL yakıt harcamış.
Şu an motorum zaten 280 km'de. İlerleyen alımlarım ve tüketim değerlerini paylaşacağım. İniş aşağılarında bile motoru boşa almadım bir an önce şu rodajı güzelce dolsun diye. O da ortadan kalkınca 2,5 litreye düşer diye ümit ediyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ocak 2013
Mesajlar
6
hayırlı olsun kardeşim kazasız belasız günler dilerim ama lastiklerini değiştirmeni tavsiye ederim çünkü çok fena kayıyolar helede yerler yaş olmasın zaten yağmurlu havalarda kesinlikle dışarı çıkmamanı öneriyorum lastiklerinide michelin alırsan daha iyiolur yakıt konusuna gelirse benim motor 2000 km şu an 1 depo ile 580 km gittim
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
hayırlı olsun kardeşim kazasız belasız günler dilerim ama lastiklerini değiştirmeni tavsiye ederim çünkü çok fena kayıyolar helede yerler yaş olmasın zaten yağmurlu havalarda kesinlikle dışarı çıkmamanı öneriyorum lastiklerinide michelin alırsan daha iyiolur yakıt konusuna gelirse benim motor 2000 km şu an 1 depo ile 580 km gittim

benim ikinci değerlere yakın bir yakıt tüketimi. sanırım ortalama da bu galiba (çok agresif kullanılmadıkça).
lastiklerle ilgili olarak yağışta falan motoru kullandım ancak rodajda olduğundan çok da sert kullanmıyorum o nedenle ciddi bir kayma sorunu yaşamadım. ayrıca ben profesyonel yada uzun zamandır motorsiklet kullanan birisi olmadığım için hangi lastiğin nerelerde neler yapabileceğini bilmiyorum. michelin lastik alsam (ön-arka) bana kaça patlar?
 
Katılım
10 Ocak 2012
Mesajlar
779
arkadaşlar mc-x'imin arkasına 40 ltlik çanta (topcase) aldım. ama çantanın alt bağlantı tablasının yarısı boşta duruyor. çok sağlıklı olmadı. oraya nasıl bir çözüm bulabilirim. tavsiyesi olan var mı?

İlave arka çanta bağlama demiri satılıyor ben taktırdım çanta yine de sağlam durmuyordu içine ve altına 20x20 cm sac kestirdim vidalattım kaynak attım anca düzene girdi. Arkada sallantı yapan çanta aşırı dengenizi bozar dikkatli olun.
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
603
150 mc 60000(altmışbin) km yağ eksiltme yok.en son 54 binde arka amortisörleri ybr amortisörü ile değiştirdim. bu hafta sonuda ses çıkarıyor ve balataya aşırı sürtme yapıyor diye ön fren merkezini değiştiricem.Hedef 100 bin kısmet olursa.Herkese kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
Bu arada akaryakıt harcama değerlerini veriyorum. Motorumun rodajda olduğunu göz önünde buluduralım.
Motoru alır almaz fulledim.
1- Katedilen mesafe 91 km, litre fiyatı 4,77, 13 TL'lik yakıt aldım. Yani 100 km'de 3,23 lt ve 0,15 Tl yaktı.
2- Katedilen mesafe 164 km, litre fiyatı 4,77, 22 TL'lik yakıt aldı. Yani 100 km'de 2,82 lt ve 0,13 TL yakıt harcamış.
Şu an motorum zaten 280 km'de. İlerleyen alımlarım ve tüketim değerlerini paylaşacağım. İniş aşağılarında bile motoru boşa almadım bir an önce şu rodajı güzelce dolsun diye. O da ortadan kalkınca 2,5 litreye düşer diye ümit ediyorum.

3- Katedilen mesafe 241 km, litre fiyatı 4,87. 100 km'de 2,56 lt ve 0,12 TL yakıt harcamış.
Bu arada motorum 500 kmyi geçti. ilkı bakımını yaptırttım. Castrol motor yağı ve bakımları yapıldı. Yağ + işçilik dahil 40 TL ödedim. Ben bu motor işini sevdim. Vectra aracımın bakım + yedek parça + işçilik + yakıt durumuna bakılırsa motor bana bedavaya gelmiş olacak.
 
Katılım
15 Ağu 2012
Mesajlar
696
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-mondial-sifir-ayarinda-2012-model-150-mc-x-roadracer-96580367/detay/
GV 250 alacağım için satılıktır arkadaşlar.kız gibi motordur...
 
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
609
Motosikleti
Yamaha Süper Tenere XT1200ZE
motorsiklet kullanırken saate bakma ihtiyacı duyuyorum. Far üstündeki rüzgarlığa monte edilebilecek bir saat uygulaması yapan, bilen ya da önerisi olan var mıdır?
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
107
merhaba arkadaşlar ben de mcx imi bu cumartesi aldım fakat bikaç sıkıntı yaşadım benzin musluğu arızalıydı sadece yedek depoya aldığımda benzin yiyor ve 5. viteste 5-6bin deviri geçince gaz yemiyor.bunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilecek var mı ?
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
merhaba arkadaşlar ben de mcx imi bu cumartesi aldım fakat bikaç sıkıntı yaşadım benzin musluğu arızalıydı sadece yedek depoya aldığımda benzin yiyor ve 5. viteste 5-6bin deviri geçince gaz yemiyor.bunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilecek var mı ?
Yeni almışsınız depoda az benzin var yedek depoda çalışıyor sadece. Benzin musluğu arızalı olmaz. Gaz yemiyosa yüksek devir çevirmiyosada jikle çekilidir motor ısınınca kapatmalısınız jikleyi.
 
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
426
merhaba arkadaşlar ben de mcx imi bu cumartesi aldım fakat bikaç sıkıntı yaşadım benzin musluğu arızalıydı sadece yedek depoya aldığımda benzin yiyor ve 5. viteste 5-6bin deviri geçince gaz yemiyor.bunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilecek var mı ?

yeni motorda 5. viteste ve 5-6 bin devir üstüne çıkmak istiyon ha. Rodajın ne olduğunu sormama gerek var mı acaba?
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
215
slm arkdaşla benim motorda bir sıkıntı var çoğu kimse belki bunu önemsemez mevzu şu motor 10 km gidip biraz ısınmaya başlayınca hemen hemen her vites yüksetmelerinde motor vites aralarındaki devir oranını düzeltene kadar motordan bir şakırdıya benzer ses geliyor devrini toparlayınca kesiliyor bu durum birde şöyle meydana geliyor düzde giderken hafif bir rampa başladıgında yada 5. vitesde giderken 80 ile biraz hızlanayım deyip gaza asıldıgımda bu sesler bariz geliyor budurumu yaşayan kimse ler varmı yada işinin ehli bir usta varmı önere bileceginiz

---------- Post added at 00:11 ---------- Previous post was at 00:03 ----------

benim motor mcx 2700 km de sıfır aldım
 
Katılım
27 Haz 2011
Mesajlar
107
bir seferlik deneme yapmıştım.rodajda vites değişikliklerini hangi devirler arası yapmalıyım ?
 
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
44
windy s 125 mi yoksa mondial 150 mcx mi almalıyım ilk motorum olucak bu iki motor arasında kaldım yardımcı olursanız sevinirim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst